Moi! Tässäpä ylpeänä bajan omistajana ilmoittaudun. Mutta asiaan. Tilasin tuon ss mallin towerista ja nyt sitä kootessani,diffi pussista puuttui se toinen isompi O-rengas...mietin,että kannattaako noin mitättömästä ilmoittaa towerille vaiko suoraan Hpi:lle?
Moi kaikille!
Nyt tämäkin herra on liittynyt joukkoon komiaan, eli HPI Baja 5B omistajiin.
Täällä noviisi sitten piinaa teitä ankarasti amatöörimäisillä kysymyksillä, joten varautukaa tai kaikotkaa! :)
No tervetuloa vaan
!
Tietenkin suosittelen lukemaan koko Baja-topikin läpi. Moniin kysymyksiin on jo näkyvillä hyviä ja kattavia vastauksia. Kannattaa nähdä se lukemisen vaiva. Vai miksi kokeneempien bajakuskien pitäisi nähdä enemmän vaivaa vain siksi, että
jos uudet eivät halua vaivaa nähdä
?
Käsitykseni mukaan ensisijainen valitusosoite on tavaran myynyt kauppias. Hän sitten ilmoittaa asiasta edelleen valmistajalle, jos näkee aiheelliseksi. Mutta erilaisiakin käytäntöjä olen kohdannut. Amainhobbiesilta kerran tavaroiden mukana tulleessa kuitissa oli ilmoitus, että he eivät ota kantaa mahdollisiin reklammaatioasioihin, vaan asiakkaa tulee ottaa yhteyttä suoraan valmistajaan. Minusta se oli vähän outoa. Mutta ei muuten mitään huomauttamista Amainista.
Sitten asiaan, jonka vuoksi varsinaisesti ottauduin tähän keskusteluun. Mun baja oli siis alkujaan rtr-auto, jonka ostin noin kaksi ja puoli vuotta vanhana. Hetikohta sitten purin sen muttereiksi perusteellisen huollon ja kunnostuksen merkeissä. Ja arvatkaapa mitä puuttui diffistä? Pronssinen laakeriholkki toiselta vetokupin akselilta
! Akseli oli ollut vain ulomman laakerin ja sen "lumitähtiprikan" varassa! Ja edellinen omistaja oli ihan onnellisena ajanut niine hyvineen kaksi ja puoli vuotta
! Ensin kysyin asiasta siltä entiseltä omistajalta, että onko hän avannut ja kasannut diffiä. Ei ollut. Sitten otin yhteyttä Hobbylinnaan, ilmoitin asiasta, tilasin varaosia ja muistaakseni sain jotain alennusta asian tiimoilta, vaikka takuuaika olikin mennyt aikaa sitten eikä asia muutenkaan enää heille kuulunut, kun auto oli jo seuraavalla omistajalla.
Niin, siis mun mielestä kannattaa ilmoittaa, vaikka asia olisikin pieni. Jos ei kärsityn puutteen vähäisyyden vuoksi viitsisi, niin kannattaa kuitenkin siksi, että suitsittaisiin valmistajia kiinnittämään huomiota laatuasioihin.