Termi on erikoinen, mutta arvailen jonkinlaista epäkeskeisyyttä!
-oletus: ei klappia vaan tapa pyöriä.
Yleisin syy vanteen takana oleva kuusikulmainen pala, jolla pyörintävoima pyöreästä akselista saadaan vanteeseen. Nimitys: hex . Löytyy irroittamalla vanteen..
Ko osa on vedettävissä ulos, ja takaansa löytyy poikittainen tappi sille muotoillussa urassa.
JOS
tappi ei ole keskeisesti urassaan,
tappi on käyrä,
tai hexi vioittunut,
hex ei tee tasoa, vaan epäkeskon. Vanne kiristyy kaltevasti akselissaan.
Syntyy ajokorkeuden,aurauksen,camber,caster ja akselivälin muuttumista per vanteen kierros,
ja vanne ulostulonsa verran tuottaa omia voimiaan, ajettaessakin.
Toinen vaihtoehto olisi vika itse vanteessa/renkaassa, mutta näkyisi helpommin...