Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 897717 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa anpulli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #300 : 22.02.10 - klo: 20.31 »
Jostain syystähän 3,0/2,2 vanne on keksittykin...  :mrgreen:

Sorry.

Juu, siihen vaan ei sovi ProLinen Dirt Pawit millään. Ja kun niillä taas ois saanu todennäköisesti mukavat pidot lumikeleillä. Kyllähän noi orkkiskumitkin "pitää", ku auto on neliveto, mut melkoista sudittelua se silti on.
LRP Shark S18 Monster brushless
Traxxas Slash 4x4 RTR Axial SCX10 TR Honcho

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #301 : 22.02.10 - klo: 20.52 »
Jees nyt tuli korvikkeeksi haettua tullista tämä RTR 4x4. Towerista on edellene PE tilaus vetämässä, mutta siirtyy tasaseen aina eteen päin tuo saatavuus. Nyt taas maaliskuun alussa :). Tullin tätikin laski tämän luokkaan lelu missä on moottori ja 4,7% tullit päälle... Viimeksi meni jonoin pienoismallina kun sai maksella alvit vaan.

Tyyppäämään ei vielä kerennyt kun liitimet pitäs vaihtaa deansseihin. Mutta kyllä se hienolta kapistukselta vaikuttaa. Ja kerrankin meikäläisellä on jotain uutta :D. Yleensä aina tullut kierrätettyä toisten vanhoja...

Sellanen mulla muuten kävi kun tuon mukana tulleen akun kurvailin sisällä kuivaksi niin alko muovi haisemaan jossain vaiheessa ja radio auki niin patterit kuumia ja patteri kotelo alkanut sulamaan  :huh: . Ikean patterita kyllä. Mutta ohjain toimi niillä ja ne oli oikein päin. En kyllä keksi miksi ne noin alko käyttäytymään. Oikkari olis syy, mutta kun se ohjain toimi ja se ei se kyllä sillon toimis jos ne oikosulussa olis ollu.

Vai ei tähän mene 2,2" vanteet :/? Tuo oli kyllä lievä pettymys tänne. Juuri eilen pistin tulemaan sand pawneja joka raajalle. Ilmeisesti takavanteista oli kyse. Menisköhän etuvanteet? Tosin voi rasittaa varmaan jonkin verran enmmän kun tulee sen verran ulos.
« Viimeksi muokattu: 22.02.10 - klo: 20.55 kirjoittanut OV »

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #302 : 23.02.10 - klo: 00.56 »
WTF... http://www.traxxas.com/products/electric/6807_slash4x4/tour/default.html#/content-00

PE jäänyt pois ja isketty mokoma ultimate tilalle. Yeah... 100$ lisää hintaa siitä gigasesta ja patterista. Ja korikin maalattu.

Hyvä tai huono. IMO huono, koska toi perus RTR oli jo niille kellä ei ole mitään PE olis juuri passeli jos on jo radiot ja lipottimet käytössä, siitä ois voinu motinkin vielä karsia. RTR kamaan taas takasin. Olihan se PE vähän liian 'riisuttua' traxxakselta. No tosta gigasesta ja patterista repivät varmaan hyvät katteet. Giganen ainakin on niin riisuttu kun vaan voi olla. Ja hätäseen vielä kasaavatkin noita kun jää kytkimen väliin tina rämmäleitä millä voi sulatella pattereita... Tuolla traxxaksen radio triidissä lisää inffoa tosta ongelmasta mikä mulla oli radiossa.


Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #303 : 23.02.10 - klo: 07.07 »
WTF... http://www.traxxas.com/products/electric/6807_slash4x4/tour/default.html#/content-00

PE jäänyt pois ja isketty mokoma ultimate tilalle. Yeah... 100$ lisää hintaa siitä gigasesta ja patterista. Ja korikin maalattu.

Hyvä tai huono. IMO huono, koska toi perus RTR oli jo niille kellä ei ole mitään PE olis juuri passeli jos on jo radiot ja lipottimet käytössä, siitä ois voinu motinkin vielä karsia. RTR kamaan taas takasin. Olihan se PE vähän liian 'riisuttua' traxxakselta. No tosta gigasesta ja patterista repivät varmaan hyvät katteet. Giganen ainakin on niin riisuttu kun vaan voi olla. Ja hätäseen vielä kasaavatkin noita kun jää kytkimen väliin tina rämmäleitä millä voi sulatella pattereita... Tuolla traxxaksen radio triidissä lisää inffoa tosta ongelmasta mikä mulla oli radiossa.



No, PE:hän oli limited edition, joten olihan tämä odotettavissa...

Poissa jhaas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #304 : 23.02.10 - klo: 08.30 »
Olivat Ameriikan poijaat soitelleet päämajaan ja kyllä kuulemma vielä myydään PE versiota joten anna olla tilauksessa vaan.
Ainakin muutamalla kaupalla vielä varastossa ja lisää kuulemma saa.


Jussi

ps:hauska auto ja ei kaduta että tilasin PE:n, vaikka eka auto... :lol:

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #305 : 23.02.10 - klo: 09.05 »
No hyvä, että tekevät vielä. Toweriin noita ei vaan ole näyttänyt tämän vuoden puolella oikein tulevan. Eikä viite muualta tilata kun tulee kalliimmaksi :). Ei parane silti luopua toivosta.


Eipä muuten sovi nuo rustlerin etuvanteetkaan. Biliksen 2,2" vanteet varmaan menis, mutta ne tulee jo niin ulos, että menee särki kovemmassa käytössä.

Poissa jhaas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #306 : 23.02.10 - klo: 09.53 »
Towerissa kuulemma,mitä ikinä tarkoittakin yli 300 jonossa PE versiota odottamassa.Tilaa amainhobbysta ja saat muutaman kympin kalliimmalla... ja tulee ennen ensi talvea:)

Jussi

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #307 : 23.02.10 - klo: 10.01 »
No sitten tässä ehtii ajamaan vanhan RTR:n loppuun, muutamaan kertaakin :lol:
Sitä ennen tuleekin jo varmaan uusi malli ja suosio lopahtanut sen odottelun takia :laugh:

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #308 : 23.02.10 - klo: 10.54 »
Muutama :). Ei pysty amainista tilaamaan liian kallista :D.

2,8" takavanteet muuten sopii. Aika pornon näköstä kun ajelin pelkillä vanteilla :D Pitää upata pätkää jossain vaiheessa. Hyvin tuo 4wd niilläkin liikkuu sisällä. Onkohan mitää lapa kumeja 2,8" vanteille?

Ei näemmä ole lapagummei... Tälläsiä oli sotwerissa 2,8" vanteille: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0095p?FVPROFIL=&FVSEARCH=tire+2.8++

Mitkä noista mahtais olla parhaimmat sekalaiseen mäiskimiseen?
« Viimeksi muokattu: 23.02.10 - klo: 14.21 kirjoittanut OV »

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #309 : 23.02.10 - klo: 15.03 »
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #310 : 23.02.10 - klo: 15.48 »
Katos siinä olis. Pitää kokeilla googlata onko nuo hyvät.

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #311 : 24.02.10 - klo: 22.56 »
Nimenomaan 2.2" ETUvanteet eivät sovi. Taakse menee kyllä.
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #312 : 25.02.10 - klo: 11.07 »
Tässä videota "Anpulli":n nelikosta viime lauantailta.
http://www.youtube.com/watch?v=3Qh9qfDzJ4k

Pahoitteluni kummallisesta kuvasuhteesta. En ymmärrä missä välissä se muuttui tuollaiseksi kun kännyllä sen kuvasin ja konvertoin vmw:ksi.

No, idea käynee selville :)
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #313 : 26.02.10 - klo: 00.16 »
Niin voihan niitä käyttää miten lystää takana tai edessä kumpia vaan kunhan vaan sopii.


Nyt tuli korkattua tällä autolla rata ajot turun areenalla. Kyllä oli hupi vehje. Paljon helpomi ja mukavampi ajaa kuin tuo 2wd pikkusisko.

Sitten se vakio 5min ajo takakulma edellä betoniin ja naps. C hubi poikki :). Onneksi oli varaosa-auto mukana matkassa ja vaihdoin slashin rpm:n hubit nelikkoon. Ande juuri ehti mainostamaan kuin monta tuntia ajanut eikä mitään rikki. Vissiin ajajasta kiinni  :roll:

Hyvin se venilo jakso tätäkin puksuttaa. Akullisen (5,2Ah) oltiin sellasissa 60-80 lämmöissä motin puolelta ja nopari 50-60. Eli jäähyä kaipaa kaveriksi. Tosin kyllä se parikin akkua putkeen meni, mutta ei niitä 80 lämpöjä viite huvikseen pitää.

Hattiwatti mittari tuli lyötyä akun ja motin väliin ja se kertoi seuraavaa. 72Ap ja 480Wp. Venilo on 'speksattu' 200A ja peak 300A niin haluaisin nähdä ne lämmöt kun siellä on 200A ottava motti päässä :).

Muuten oli tosiaan hyvä ajaa jos vertailu kohtana on tosiaan se 2wd. Kori kyllä on pahvia ja alkaa heti repeilemään...

e: Btw. Löytyis 5700kv ja 6900kv castlen koneet. Onkohan turhia vehkeitä kokeilla edes tässä? Kun tuo venilokin jo ottaa lämpöä... Huvinvuoksi vaan vois ajatella. Ei sillä en kyllä lisää tehoa olisi edes kavainnut. Kaikki ajelette tolla vakio mosalla?
« Viimeksi muokattu: 26.02.10 - klo: 00.29 kirjoittanut OV »

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #314 : 26.02.10 - klo: 08.10 »
Pistä pykälää tai paria pienempi pinioni, niin lämmöt pysyy paremmin kurissa. Jäähdytyssiili auttaa myös hieman moottorin jäähtymistä.

Castlen koneita ei kannata koittaa, ovat liian suurella kv arvolla.

Poissa tepiii1@gmail.com

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #315 : 26.02.10 - klo: 09.02 »
Tulipa itsekkin eilen käytyä investoimassa kyseinen verme...  :grin:
TLR

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #316 : 26.02.10 - klo: 10.27 »
Hattiwatti mittari tuli lyötyä akun ja motin väliin ja se kertoi seuraavaa. 72Ap ja 480Wp. Venilo on 'speksattu' 200A ja peak 300A niin haluaisin nähdä ne lämmöt kun siellä on 200A ottava motti päässä :).

Tuuletin vaan noparin päälle. Ilman tuuletinta kesäkeleillä 9,6v nimheillä sai noparin lyömään lämpö-cutoffia päälle ihan tuolla vakiomotillakin rustlerissa.

Se Traxxasin oma lisävarustetuuletin on pikkasen tyyris, mutta pysyy ainakin paikallaan ja hyvin on kestänyt muutenkin.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #317 : 26.02.10 - klo: 11.31 »
Eilen lähtikin jo liquidista tulemaan tuo traxxaksen oma tuuletin 20$ posteineen. Oishan noita vakio 30x30 föönejä, mutta tuo nyt ainakin pysyy paikallaan.

Moottori saa kaverikseen: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9131 pitäis ainakin jäähtyä :) ja tuo sopii paikalleen kun vähän sahailee...

Nopeus/kiihtyvyys oli ainakin atm mielesätni hyvässä suhteessa, että mielelään pitäis välitykset tossa.


Pitihän sitä vielä pistää tällänen XL pannukin tulemaan kerran saivat noita varastoon. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6677

Keväämmällä sitten MMM:n ja 4s lipon kera testailemaan :).

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #318 : 26.02.10 - klo: 12.12 »
Moottori saa kaverikseen: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9131 pitäis ainakin jäähtyä :) ja tuo sopii paikalleen kun vähän sahailee...

Ja sitten väliin vielä jotain tommosta: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4579, niin pysyy paikallaan ja lämpökin siirtyy..

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #319 : 26.02.10 - klo: 12.18 »
Laitoin kanssa siilin koneelle en puhallinversiota, mutta sekin laski lämpöjä 10-15 astetta.

Kolmekennoisella vaatiikin jo jäähdyttimen noparille kun pätkäisee hyvinkin nopeasti:lol:
Myös pienemmälläkin pinjonilla sisällä ajettuna. 11 piikkinen pinjoni menee vielä tuon 54 spurrin kanssa. Kone ottaa sitten jo kiinni kartaanin suojaan.
No kun tuohon alkaa saamaan varaosia, pääsee sähläämään paremmin välityksien kanssa..
Tai sitten onkin jo kesä ja ei enää tarvii :cheesy:

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #320 : 26.02.10 - klo: 22.11 »
Tuli liquidista muutama 4WD slässin osa.

4WD slashin jouset näyttääkin olevan halkaisijaltaan suuremmat kuin 2WD mallin. Kysymys auton omistajille: onko 4WD slashin mukana tulevissa iskareissa myös iskarin 'lautanen' ylhäällä ja alhaalla suurempi??

Nimittäin ainakaan big bore iskarien vakiolautasten kanssa nuo jouset ei asetu kunnolla?!

EDIT: Asia selvisikin. Eli nuo alumiiniset big bore iskarit onkin halkaisijaltaan pienemmät kuin muoviset vakiot! Joten myös lautaset ja jouset on pienemmällä halkaisijalla. Vakio 2WD slashin jouset on samalla halkaisijalla kuin 4WD jouset.

Jäykkyydet jäi näppituntumalla vähän hämäräksi:

1. 4WD Slash jouset, suurin langanvahvuus
2. Big Bore iskareiden mukana tulevat jouset
3. Paljon ajetut 2WD Slash jouset

Pitää koeajaa ja katsoa niiaileeko auto enää nuilla jousilla.
« Viimeksi muokattu: 26.02.10 - klo: 23.20 kirjoittanut apophis »
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa Tumii75

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #321 : 04.03.10 - klo: 20.04 »
Laitoin kanssa siilin koneelle en puhallinversiota, mutta sekin laski lämpöjä 10-15 astetta.

Kolmekennoisella vaatiikin jo jäähdyttimen noparille kun pätkäisee hyvinkin nopeasti:lol:
Myös pienemmälläkin pinjonilla sisällä ajettuna. 11 piikkinen pinjoni menee vielä tuon 54 spurrin kanssa. Kone ottaa sitten jo kiinni kartaanin suojaan.
No kun tuohon alkaa saamaan varaosia, pääsee sähläämään paremmin välityksien kanssa..
Tai sitten onkin jo kesä ja ei enää tarvii :cheesy:

Hei,osaisikohan sitten sanoa mikä on pienin pinioni jonka tähän Slash:iin saa 54 spurrin kanssa?
Opettelee vasta olemaan mukana,joten ymmärrettäköön se asia...

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #322 : 04.03.10 - klo: 22.28 »
Eikös jaani sen ihan selvällä suomen kielellä sanonut, että 11. Pienemmissä kone ottaa kartaaniin kiinni.

Lumikinokset suorastaan kutsuu...



Kieltämättä näyttää aika pedolta noilla low profile sand pawneilla :)


Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #323 : 04.03.10 - klo: 22.53 »
Eikös jaani sen ihan selvällä suomen kielellä sanonut, että 11. Pienemmissä kone ottaa kartaaniin kiinni.

Lumikinokset suorastaan kutsuu...

Kieltämättä näyttää aika pedolta noilla low profile sand pawneilla :)


Mistä noita isommalle vanteelle tarkotettuja lapasia saa vai ootko itse leikellyt 2.2"sta?
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #324 : 04.03.10 - klo: 22.59 »
Tämä kuva kertonee kaiken:



Eli ihan normi pawnit. Venyvät sen verran juuri ja juuri, että saa 2,8" vanteelle.

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #325 : 06.03.10 - klo: 18.52 »
Mitä olette mieltä noista 4-veto slashin vakiokumeista. Onko seos tarpeeksi pehmeää, vaikkapa saviradalle?
Tilasin tuommoiset vakio renkaat omaan assooni ja toivottavasti ne täyttää odotukset.
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #326 : 07.03.10 - klo: 14.25 »
Vähän lumi bashausta pihalla...

http://www.youtube.com/watch?v=yKM1SVwYgR4

Poissa jhaas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #327 : 07.03.10 - klo: 17.24 »
Loistavaa OV!
Tuli itsekin ajeltua 4 akullista vkl, hieno keli jne...
Oliko muuten kolmekennoinen lipotin kun näytti aika kiukkuiselta??

J

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #328 : 07.03.10 - klo: 19.49 »
Huh huh. Eihän tota näytä pysäyttävän mikään? Pittöisköhän vaihtaa 2wd Slashi nelikkoon? En sano vielä kuitenkaan yhtikäs mitään puolen tai toiseen....
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #329 : 07.03.10 - klo: 22.11 »
2s:llä tuli vedettyä tiedä sitten vaikuttako se mitään kun on purkuvirrat kohdillaan akussa tosin ei tua Ap ollut kuin sen 70. Ja vakio välitykset mitäs ne sit on 16/54? Pitääkin huomenna ottaa uusinta 3s:llä jos vaan kerkiää :D.

Lievä hankikanto alla ja joku reilu 10cm höttöä päällä. Viime viikolla oli päivän verran suojaa ja se teki vähän kovemmaksi tota lumipetiä. Muuten ei tollakaan olis päässyt mihinkään 30-60cm höttöä niin ei siinä nelivetokaan auta. Telat olis ainoat siinä tilanteessa :).

Mutta kyllä tuo tosiaan yllättävän hyvin kulkee. Vauhtia vaan pitää päällä ja jos jää jumiin niin pakki samantien silmään niin meno jatkuu. Eteenpäin on turha jatkaa kun yleensä siellä on kinos keulan edessä tai pito sen verran häviksissä, että tyhjää suttaa ja sitten ei pääse taaksekkaan.

Mutta parasta ja oikeastaan se minkä takia tämän auton ostinkin on siinä, että eilen sc kisoissa ja aamulla vaan iskarit eri paikkaan kiinni, lapa renkaat alle ja pihalle. Ei kyllä tästä autosta ole A finaalin voittajaksi edes rattimiehellä jos samantasosella rattimiehellä on kisakuntosempi auto alla. Mutta kyllä tälläkin B:ssä pärjää ihan hyvin kunhan vaan pysyy pystyssä :D.