Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 931060 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1050 : 29.11.10 - klo: 16.34 »
Mistä sais näppärästi laparenkaat vanteineen tähän vehkeeseen talveksi?
Tai jotku halvat kumit vanteineen, joista voisi tehdä talvirenkaat?
 :huh:

Et vissiin oo myyntipalstaa selannu, kai nuo slässiinkin käy? Tai sitten #5576(A) trx vanteet ja niille venytät esim. sand pawit.

Ihan hyvin tuntuu traxxaksin muovi kestävän kylmää, 3 akullista piiskasin eilen -17c pakkasessa enkä saanut mitään rikki. :grin:
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa hjp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1051 : 29.11.10 - klo: 16.37 »
Mistä sais näppärästi laparenkaat vanteineen tähän vehkeeseen talveksi?
Tai jotku halvat kumit vanteineen, joista voisi tehdä talvirenkaat?
 :huh:

Et vissiin oo myyntipalstaa selannu, kai nuo slässiinkin käy? Tai sitten #5576(A) trx vanteet ja niille venytät esim. sand pawit.

Ihan hyvin tuntuu traxxaksin muovi kestävän kylmää, 3 akullista piiskasin eilen -17c pakkasessa enkä saanut mitään rikki. :grin:

Olen katellu, mutta ei tiedä oikein mitä pitäisi katsoa. Siksi kokeilinkin täältä, jos joku viisaampi katsoisi minun puolesta.  :grin:

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1052 : 29.11.10 - klo: 22.31 »
http://daggeri.kuvat.fi/kuvat/Traxxas+Slash+4x4/29112010619.jpg Jäällä ajamisen jälkeen :P




Ei paljon kuumennut moottori vaikka on overtray kopan alla ilman minkäänlaisia koloja josta ilma pääsisi. 42 astettä oli tunnin ajamisen jälkeen, kesällä ilman overtayta noin 60 asteen pintaan.
« Viimeksi muokattu: 29.11.10 - klo: 22.56 kirjoittanut daggeri »
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1053 : 30.11.10 - klo: 00.31 »
Ei paljon kuumennut moottori vaikka on overtray kopan alla ilman minkäänlaisia koloja josta ilma pääsisi. 42 astettä oli tunnin ajamisen jälkeen, kesällä ilman overtayta noin 60 asteen pintaan.

Samat sanat täältä, minulla kuitenkin kesällä ja talvella puhallinsiili motin päällä.
E: Sisäkori teipattu täysin umpeen talvikäytössä.
« Viimeksi muokattu: 30.11.10 - klo: 10.12 kirjoittanut Peku »

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1054 : 30.11.10 - klo: 09.05 »
kuinka paksut diffiöljyt olis "hyvä" asetus tähän kyseiseen autoon?
liikkuva shikaani

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1055 : 30.11.10 - klo: 09.22 »
Juu mulla ei ole mitään jäähdytyksiä moottorilla. Tosin tuo melkeen 20 asteen pakkanen voi jotenkin olla osa syyllinen miksi ei lämpene:D
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1056 : 30.11.10 - klo: 13.16 »
Traxxasin vakio on 500 000 ja välillä sekin tuntuu liian vähältä. Riippuu kuitenkin siitä missä ja millaista ajoa autolla ajetaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1057 : 30.11.10 - klo: 15.34 »
kuinka paksut diffiöljyt olis "hyvä" asetus tähän kyseiseen autoon?

Tässä aikaisemmin turistua tarinaa:





Siis kyllä mä ainakin olen laittanut diffit ihan piripintaan täyteen. Ylimääräinen on sitten tullut kiinnilaittaessa pois. Tulee vaan mieleen että mitä sen diffiöljyn jäykkyyden vaihtaminen mitään muuttaa jos öljyt ei edes kunnolla osu rattaisiin (tämä siis alottelijan ihmettelyä). Ite olen ajellut nyt enemmän maastossa joten on ollut melko jäykät litkut. Ultimate Rcing 60,000 taitaa olla sekä edessä että takana. "Radalle" sitten 10,000/5,000 mut kokeilemalla löytää parhaat setapit. Se on hieman niin että mistä tykkää.

Ei kannata ihan täyteen laittaa, puoleen väliin tai vähän yli.

Heaskelin koko kesän sopivia diffi öljyjä ja päädyin lopulta saviradalle setuppiin etu 50k, keski 75k, taka 5k. Tuolla setupilla täytyy mutkaan tulla sisään vielä aika varovasti, mutta puolivälissä voi jo antaa vähän hanaa ja ulos tullaan kovaa (jostain menneisyystä on jäänyt tämä hiljaa sisään ja kovaa ulos juttu). Jos haluaa tulla mutkaan kovempaa sisään täytyy etu- ja keskidiffiä löysätä tastä aika paljon. Keski- ja varsinkin takadiffiä jäykistämällä (100K-300K) saadaan kiihtyvyyttä parannettua merkittävästi, mutta mutkat alkaa menemään vähän "leveiksi".

Tämä siis perustetuen omiin kokeiluihin, viisaat voi turista viisaampia. (mutta ei auto tolla diffi setapilla ainakaan paikallisella radalla kovin helppo ohitettava ollu  :evil: Töhön kuskin ajovirheestä johtuen on kaikki ohitukset päästy tekemään :p)

Ei kannata ihan täyteen laittaa, puoleen väliin tai vähän yli.

Liika ei vaikuta muuhun kuin diffiöljyn menekkiin. Kaikki mikä ei sisään mahdu tulee sieltä ulos vaikka väkisin, sillä se öljy ei puristu kasaan. Näiden Traxxasin diffien kanssa pitää sen diffin olla täynnä silloin kun se on suljettu, muuten ne onnettoman kapeat sisärattaat syrjäyttävät diffiöljyn sivuun ja siitä öljystä ei ole mitään hyötyä.

Kun noista käytetyistä öljyistä kirjoitatte, niin mainitkaa myös minkä merkkisistä öljyistä on kyse. Eri merkkien välillä on valtavat erot. Joku laittaa johonkin diffiin Traxxasin 100k öljyt, mikä vastaa lähinnä UR:n 10k:ta, paitsi että laatuerot Traxxasin öljyissä pullojen välillä on todella suuret. Samalla tavalla vaihtelevat myös erimerkkiset ns. laatuöljyt, mutta erot ei sentään ole noin suuria.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1058 : 30.11.10 - klo: 17.41 »
just koe ajolta. takana 500k edessä 60k ja 40k... ultimateracing, taakse tuli turhan jäykkä ja eteen löysä... noh haetaan haetaan  :grin:
liikkuva shikaani

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1059 : 30.11.10 - klo: 18.03 »
Joo sori olin vissiin vähän ajatuksissani. Nyt ulkokeleille eteen 100k - 500k, keskelle 500k tai diffin sijaan jäykäksi ja taakse jotain litkua ≤50k.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1060 : 30.11.10 - klo: 18.49 »
Joo sori olin vissiin vähän ajatuksissani. Nyt ulkokeleille eteen 100k - 500k, keskelle 500k tai diffin sijaan jäykäksi ja taakse jotain litkua ≤50k.

noh et ny ihan hakoteillä oo. ainaki ohjekirjan mukaan toi tulee tehtaalta edessä 30k, takana diffgrease
liikkuva shikaani

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1061 : 01.12.10 - klo: 01.46 »
Juu näin tekee. Keskidiffissä on vakiona 500k ja tosiaan jos haluaa sitä etenemistä parantaa lumessa, mutta vielä saada sen tankin kääntymäänkin, niin jäykempää vain eteen. Taakse voi vähän jäykentää, mutta tällaiset pakkaset laittaa senkin aika äkkiä jumiin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1062 : 01.12.10 - klo: 10.44 »
sori, luin uudelleen ja ymmärsin mitä tarkoitat

noin yleisesti ottaen etudiffin jäykistäminen ei varmaan paranna kääntyvyyttä
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1063 : 01.12.10 - klo: 11.59 »
Takapään jäykistäminen aiheuttaa puskemista teki edessä tai keskellä sitten mitä tahansa. Etupään jäykistämisellä saadaan jo lisättyä kääntyvyyttä, mutta vaatii tietty vähän erilaista ajotyyliä kuin vapaasti pyörivän etudiffin kanssa. Hitaasti ajettaessa tai vedon ollessa pois päältä voi puskea enemmän, mutta veto päällä jopa yliohjaa. Lumikelillä eteneminen noin yleisesti paranee kuitenkin niin merkittävästi kun etudiffiä jäykistää, että pieni puskeminen joissain tilanteissa ei haittaa kun pääsee kuitenkin eteenpäin.

Itse olen käyttänyt useammassa autossa setupia, jossa keskidiffiä ei ole tai se on täysin lukossa ja edessä on spooli eli 100% lukko ja takana täysin vapaa diffi tai jollain hyvin kevyillä öljyillä. Auton saa vaikka pyörimään paikallaan ympäri tällä setupilla ja eteneminen on todella hyvä. Jos laittaa peränkin lukkoon, niin ajaminen on aika kontrolloimatonta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1064 : 01.12.10 - klo: 12.01 »
joo, arvelinkin että asialla on tekemistä tuon lumisuuden kanssa. kovalla/pitävällä alustalla juuri diffi mahdollistaa sen kääntyvyyden (= löysä diffi) niinku tiedätkin
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1065 : 01.12.10 - klo: 12.25 »
Näin on. Hiekkamontuilla tuota on tullut testattua paljon ja viime talvena lumella. Tosiaan aika eri asia ajaa löysällä ja kovalla/pitävällä alustalla. Vaatii myös aika erilaisen alustan autoon.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1066 : 03.12.10 - klo: 20.43 »
Nyt sit meni alatukivarsi jaskaks.:undecided: Kävin sabella ja ostin rpm heavy duty tukivarret ja jconcepts sisäkorin.Menin 50-60km/h mutkaan luisussa,pyörähti ja meni naapurin pakun takarengasta päin :roll:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1067 : 03.12.10 - klo: 22.35 »
Ajattelin tehdä ylimääräisistä slässin vakio renkaista+vanteista piikkirenkaat... :tongue: Eli ruuvaanko vain sopivan mittaiset ruuvit kumista läpi??? Laitetaanko ruuveihin vielä liimaa, jotta varmasti pysyy?  :huh:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa S50

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1068 : 03.12.10 - klo: 23.16 »
Ajattelin tehdä ylimääräisistä slässin vakio renkaista+vanteista piikkirenkaat... :tongue: Eli ruuvaanko vain sopivan mittaiset ruuvit kumista läpi??? Laitetaanko ruuveihin vielä liimaa, jotta varmasti pysyy?  :huh:

Kannattaa kokeilla hakua, tästä aiheesta on viimeisen kuukauden aikana ollut aika reilusti tarinaa..
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1069 : 03.12.10 - klo: 23.46 »
tällaiset pakkaset laittaa senkin aika äkkiä jumiin.

UR0899-5 Diffiöljy 500.000

Ultimate Racing tasauspyörästö/diffi öljy 500.000cps. UR öljyt ovat markkinoiden parhaita ja nähin luottaa myös monet kilpakuljettajat ympäri maailman. Huomaat taatusti eron.

100% pure silicone product.

Antifriction lubricant.

Low viscosity variation with temperatures between (-50 to +200)?C.

For all type of gears differential.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1070 : 04.12.10 - klo: 01.51 »
Niinhän ne väittää ja moni muukin väittää tekeväntä markkinoiden parhaita diffiöljyjä, joita käyttää monet kilpakuljettajat. Mönjän (sitä se jo tuossa jäykkyydessä on) jäykkyys on aivan toista +20 asteessa verrattuna -20 asteeseen, se on ihan saletti. Toisaalta ei sillä niin väliä ole, sillä talvella se "öljy" saakin olla jäykempää. Meno vain paranee lumessa. Traxxasin diffeissä on vielä niin olemattomat rattaat, että niihin pitää laittaa paljon jäykempää öljyä kuin esim. honkkariin tai hobaoon, jotta diffistä saadaan yhtä jäykkä.

Kannattaa myös huomata erot noissa yksiköissä. 10 cps on noin 1 wt eli 500 000 cps on noin 50 000 wt. "Noin" tulee siitä, että jokaisella valmistajalla on vähän oma skaalansa. Cps on periaatteessa vertailukelpoisempi, mutta siinäkin on jonkin verran vaihtelua valmistajien kesken.
« Viimeksi muokattu: 04.12.10 - klo: 01.56 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1071 : 06.12.10 - klo: 17.20 »
- Traxxas All Star Black Chrome Wheels 5576A
- Traxxas All Star Black Chrome Wheels 5577A

Mitä eroa noissa on? Sopiiko kummatkin 4x4 Slashiin ja mahtuu kääntymään edessä?
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1072 : 06.12.10 - klo: 17.41 »
- Traxxas All Star Black Chrome Wheels 5576A
- Traxxas All Star Black Chrome Wheels 5577A

Mitä eroa noissa on? Sopiiko kummatkin 4x4 Slashiin ja mahtuu kääntymään edessä?

Eikös nuo 5577A ole nitro mallin joten niissä ei ole hexiä ollenkaan. Joten tilaa 5576A mallia...
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1073 : 06.12.10 - klo: 17.48 »
Ok, kiitos tiedosta!
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1074 : 06.12.10 - klo: 22.37 »
Lautaspyörän alle jäävä tiiviste rikki tai pois paikoiltaan. Jos vuotaa ulostulon kohdalta, niin voi olla myös akselilla oleva O-rengas rikki. Se kun on aivan väärän tyyppinen tiiviste pyörivän akselin tiivistämiseen ja pitäisi vaihtaa uuteen varsin usein ja aina kun diffi avataan.
Mistähän löytäis sopivaa O-rengasta ilman muita härpäkkeitä? Ei kiinnostaisi tilata rattaiden  mukana kun tarvetta ei niille ole.
Nyt on ollut noin 8 akullista Tiivistekeskuksesta hommatut O-renkaat ja hyvin on toiminut. Alkuperäisen mukaista X-rengasta ei ollut mutta tollanen 5,5x1,5 O-rengas menee aikas hyvin. Hieman tuntui jäykemmältä alkunsa kun sormin pyöritti mutta notkistuu nopesti. Kannattaa kokeilla. Kesto on varmasti parempi eikä öljyt ole tullut pihalle. Hintaa tuli 4kpl 3,89€. Löytyy koodilla 80640045000
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1075 : 07.12.10 - klo: 22.54 »
Ootteko muuten laittanu tuonne diffikoteloon jotain vaseliinia ja kuinka paljon? Siis ei diffin sisään, vaan sinne koteloon (edessä ja takana) missä akselin ratas pyörittää diffiä. Tuskin ihan kuivana kannattaa ajella?
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1076 : 09.12.10 - klo: 19.09 »
no niin nelikon ystävät.lämpö ongelmien lisäksi on ilmaantunut semmonen että piikkipyörät kuluvat toiselta puolen autoa ja vaihdon jo kerran puolta joten taas kuluivat niin miten ihmeessä voi toisenpuolen renkaat vetää hieman enemmän?huomaa ajossa jos ajat suoraan ja laitat kaasun pohjaan niin lähtee sladiin vasemmelle. :angry:silti diffit tuntuu renkaita pyörittämällä että olisi ok ja laakerit ei ainakaan tunnu hankaavan vastaan.oispa jollakin kokemusta vastaavasta  :cry:

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1077 : 09.12.10 - klo: 19.48 »
Ajatko asfaltilla vai mitenkö nuo nastat kuluvat niin paljon että huomaat eron? Jos ajat paljon samaa suuntaan asfaltilla niin ulommaiset renkaat varmaan kuluvat enemmän kun paino on niiden puolella.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1078 : 09.12.10 - klo: 20.20 »
mielestäni ajan kyllä aivan sekasta ajoa ei siis vain toispuoleita.tuolla lumiparkkipaikoilla tulee ajeltua.

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1079 : 09.12.10 - klo: 20.44 »
no niin nelikon ystävät.lämpö ongelmien lisäksi on ilmaantunut semmonen että piikkipyörät kuluvat toiselta puolen autoa ja vaihdon jo kerran puolta joten taas kuluivat niin miten ihmeessä voi toisenpuolen renkaat vetää hieman enemmän?huomaa ajossa jos ajat suoraan ja laitat kaasun pohjaan niin lähtee sladiin vasemmelle. :angry:silti diffit tuntuu renkaita pyörittämällä että olisi ok ja laakerit ei ainakaan tunnu hankaavan vastaan.oispa jollakin kokemusta vastaavasta  :cry:

Hmm, mites voisko moottorin hyrrävoimat heittää auton luisuun? Noin äkkiseltään tuli vain mieleen.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...