Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 897726 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1200 : 03.01.11 - klo: 00.53 »
No sori, jos ei ihan ensimmäiseen 10 sivuun mahtunut. Ei tätä nyt tästä vielä niin hirveästi ole tullut, ettei tätä jaksaisi kokonaankin kahlata ja tuolla on kuitenkin aika hyviä kuviakin ongelmakohtien ratkaisuista.

Yhteenvetona nyt kai voisi kuitenkin todeta, että ongelmia ovat aiheuttaneet ainakin
  - kardaanin sisäänmeno edessä, ainakin vanhemmissa malleissa myös takana
  - kardaanin kannatinlaakeri takana
  - muovinen kannatinlaakerin pukki (moottoripukki)
  - kardaanin kannatinlaakerin sisäholkki

Muut kuten moottorin laakeriongelmat, sileäksi menneet spurrit, hajonneet slipperit ja vääntyneet roottorinakselit ovat johtuneet lähinnä edellä mainituista ongelmista. Kardaanin sisäänmenon kun suojaa ja kolme muuta korvaa esim. Kingsheadzin moottoripukilla, ylikokoisella laakerilla ja metallisella sisäholkilla, niin laakeri kestää, lämpö pääsee johtumaan laakerilta pukkiin ja hiekka pysyy paremmin pois rattaista.

Sen jälkeen haasteeksi jää vielä ohjauslinkistö, joka on kovin suojaton ja vaikea suojattava. Normaalia Traxxas-haastetta tarjoavat sitten diffit, joiden minimaaliset rattaat tekevät niiden säätämisestä diffiöljyillä haasteellisen, mutta jos nuo vakavammat puutteet eliminoi heti kättelyssä, niin nuo ovat sitten jo auton normaalia säätämistä.

Lainataan nyt vielä jotta osuu useammille silmään, kerran on niin hyvin eritelty ongelma kohdat ja korjaukset. Sen verran tosiaan vaatii säätämistä, että SCRT10 + vaikka vxl combo on huomattavasti käyttäjäystävällisempi vaihtoehto. Vaikka traxxasta nyt yleensä pidetään idiot proof valintana. Lumella tuo olikin mitä mainioin peli, mutta kyllä loppu hymyt lyhyeen kun hiekkaa paljastu alta ainakin omalla kohdalla.

Poissa wilmo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1201 : 03.01.11 - klo: 02.30 »
No sori, jos ei ihan ensimmäiseen 10 sivuun mahtunut. Ei tätä nyt tästä vielä niin hirveästi ole tullut, ettei tätä jaksaisi kokonaankin kahlata ja tuolla on kuitenkin aika hyviä kuviakin ongelmakohtien ratkaisuista.

Yhteenvetona nyt kai voisi kuitenkin todeta, että ongelmia ovat aiheuttaneet ainakin
  - kardaanin sisäänmeno edessä, ainakin vanhemmissa malleissa myös takana
  - kardaanin kannatinlaakeri takana
  - muovinen kannatinlaakerin pukki (moottoripukki)
  - kardaanin kannatinlaakerin sisäholkki

Muut kuten moottorin laakeriongelmat, sileäksi menneet spurrit, hajonneet slipperit ja vääntyneet roottorinakselit ovat johtuneet lähinnä edellä mainituista ongelmista. Kardaanin sisäänmenon kun suojaa ja kolme muuta korvaa esim. Kingsheadzin moottoripukilla, ylikokoisella laakerilla ja metallisella sisäholkilla, niin laakeri kestää, lämpö pääsee johtumaan laakerilta pukkiin ja hiekka pysyy paremmin pois rattaista.

Sen jälkeen haasteeksi jää vielä ohjauslinkistö, joka on kovin suojaton ja vaikea suojattava. Normaalia Traxxas-haastetta tarjoavat sitten diffit, joiden minimaaliset rattaat tekevät niiden säätämisestä diffiöljyillä haasteellisen, mutta jos nuo vakavammat puutteet eliminoi heti kättelyssä, niin nuo ovat sitten jo auton normaalia säätämistä.

Loistava lista, KIITOKSET! :)
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Poissa V

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1202 : 03.01.11 - klo: 12.57 »
Voisko joku heittää linkkiä valmiiseen laparengassettiin joka käy tähän 4x4 släshiin. Siis renkaat ja vanteet. Noista vanteenkoko yms asioista ei tiedä niin hankala koittaa itekseen katella.

jotkut edulliset, kuhan lumella kulku vaan paranis verrattuna orkkisrenkaisiin.

Kiitoksia (vai onko niitä olemassakaan?)

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1203 : 03.01.11 - klo: 15.11 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43520&grpid=5031
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43523&grpid=5031
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43525&grpid=5031
Siinä on ainakin huonommat, paremmat olisivat 2.2 sandpawit, muttei enää ollut vanteita.
Edit: joo, mutta ainakin on vielä myynnissä, 2.2 vanteita ei liioin ollut enää edes myynnissä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1204 : 03.01.11 - klo: 15.12 »
Eipä noita sling shottejakaan näyttäisi sabella olevan...
.

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1205 : 03.01.11 - klo: 15.12 »
lumessa toimii mitä itse tiedän mutta jos kovempaa pintaa niin ei niin hyvä.
Tuossa kun nastoitin omat renkaat niin pito oli aivan loistava, uskallan väittää että hauskuus kerroin oli tuplaten verrattuna laparenkaisiin. Ja ruuvit oli halvemmat kuin laparenkaat  :wink: tosin ei ruuvi nasta viritys pure jos oikeen korkeeseen hankeen menee ajaan. (Btw: 6 akullista ja kaikki nastat pysyi kiinni  :grin: )

Poissa V

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1206 : 03.01.11 - klo: 15.39 »
Kiitoksia!!

täytyy vähä opetella noita osien soveltuvuuksia..

Vai nastat, oliko tämä sittenkin vaikeampi valinta. :)

edit: kyllä nuo lavat nyt houkuttelee enempi. harmi kun ei varastossa.

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1207 : 03.01.11 - klo: 18.11 »
just kokeiltua taas... kolatulla pihalla proline caliberit oli yllättävänkin hyvät. parempi niillä ajaa ku lapareilla...
tosin yks ilmiö tullu esille tässä autossa. että näin kylmemmillä keleillä (yli -4) niin ohjauslinkistöön kertyvä lumi alkaa jäätymään ja kääntyvyys menee olemattomaksi. olisko sit kardaani tai etudiffi joka tuottaa sen verran lämpöö et jäätää sen lumen? en tiiä onko kellään kokemuksia tässä autossa undertraysta mutta en usko sen auttavan tähän ainakaan sen perusteella mitä youtubesta kattonu... mutta hel....n hauskaa oli taas  :grin:
liikkuva shikaani

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1208 : 03.01.11 - klo: 18.19 »
Kiitoksia!!

täytyy vähä opetella noita osien soveltuvuuksia..

Vai nastat, oliko tämä sittenkin vaikeampi valinta. :)

edit: kyllä nuo lavat nyt houkuttelee enempi. harmi kun ei varastossa.


Noi sand pawnit paljon lukeneena on kuulemma paremmat kuin laparenkaat
täältä n15egee postikuluineen(2kpl)
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=3422

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1209 : 03.01.11 - klo: 18.39 »
No nää ny on vähä modadut laparit... (myyjä tunnistaa kyllä)  :wink:



E: ostin nää tälläsenä... toiminu hyvin=) olisko nyt ajettuna joku 18akullista 2s ja 3s muutamaa lapaa tarvinnu liimata uudesta. ja 2wd slashis kokeiltuna niin oli renkaan liimaus auennu hiukan ja sylkäsi foamin pihalle, fillari kattilaan ja foamit paikalleen ja uutta liimaa ja kovaa ajoa  :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 03.01.11 - klo: 18.48 kirjoittanut Zami »
liikkuva shikaani

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1210 : 03.01.11 - klo: 18.42 »
Veikkaan että mukavat panther 2.2 olet modaillut, mitenkäs toimii?
@Daw, sanoinkin että slingshotit ovat huonot, sand pawit hyvät ja panther 2.2 parhaat
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1211 : 03.01.11 - klo: 18.52 »
Noi on meikäläisen entiset foffi-käyttöön modatut Imex Paddlet.  Onhan ne vähän viritykset, mutta kyllä ne autoa eteenpäin vei ihan kivasti. Lumella jopa paremmin kuin hiekalla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1212 : 03.01.11 - klo: 19.01 »
Noi on meikäläisen entiset foffi-käyttöön modatut Imex Paddlet.  Onhan ne vähän viritykset, mutta kyllä ne autoa eteenpäin vei ihan kivasti. Lumella jopa paremmin kuin hiekalla.

juurikin näin. 3s lumella.... ihan kiitettävästi poistuu=) hiekalta/sulalta pinnalta ei kokemuksia tästä autosta ees vielä oo
liikkuva shikaani

Poissa simpo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1213 : 04.01.11 - klo: 03.45 »
Hei kaikille slässin omistajille!

Ajattelin tässä ostaa slässiin jonkun lipo akun.
Mutta kysyisin teiltä minkälainen lipo on paras.
Kovakuorinen,tavallinen,2s,3s,30c,40c :huh: :huh:
Kysyn siksi,koska en ole ennen käyttänyt
lipoja autoissa,vain lennokeissa :wink:

Eli kertokaa mitkä akut ovat parhaita :grin:
VASEN!!! EI KU...

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1214 : 04.01.11 - klo: 06.45 »
Hei kaikille slässin omistajille!

Ajattelin tässä ostaa slässiin jonkun lipo akun.
Mutta kysyisin teiltä minkälainen lipo on paras.
Kovakuorinen,tavallinen,2s,3s,30c,40c :huh: :huh:
Kysyn siksi,koska en ole ennen käyttänyt
lipoja autoissa,vain lennokeissa :wink:

Eli kertokaa mitkä akut ovat parhaita :grin:

kovakuorinen 2S 25-40C +5000mAh
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1215 : 04.01.11 - klo: 08.18 »
Hei kaikille slässin omistajille!

Ajattelin tässä ostaa slässiin jonkun lipo akun.
Mutta kysyisin teiltä minkälainen lipo on paras.
Kovakuorinen,tavallinen,2s,3s,30c,40c :huh: :huh:
Kysyn siksi,koska en ole ennen käyttänyt
lipoja autoissa,vain lennokeissa :wink:

Eli kertokaa mitkä akut ovat parhaita :grin:

kovakuorinen 2S 25-40C +5000mAh

Kovakuorisista vain ei näe, jos akku sattuu turpoamaan. Joten ainakin itse olen kokenut "pehmeät" helpommin tarkkailtaviksi.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1216 : 04.01.11 - klo: 09.20 »
Hei kaikille slässin omistajille!

Ajattelin tässä ostaa slässiin jonkun lipo akun.
Mutta kysyisin teiltä minkälainen lipo on paras.
Kovakuorinen,tavallinen,2s,3s,30c,40c :huh: :huh:
Kysyn siksi,koska en ole ennen käyttänyt
lipoja autoissa,vain lennokeissa :wink:

Eli kertokaa mitkä akut ovat parhaita :grin:

kovakuorinen 2S 25-40C +5000mAh

Kovakuorisista vain ei näe, jos akku sattuu turpoamaan. Joten ainakin itse olen kokenut "pehmeät" helpommin tarkkailtaviksi.

Tässä on monta lähestymis kulmaa.
Jos haetaan pitkää ajoaikaa, on tuo pecciksen ehdottama akku hyvä vaihtoehto.

Jos tiputetaan mAh tuonne 3000 nurkille, saadaan autosta kevyempi, jolloin kone käy viileämpänä, mutkat ei ole niin levaitä, kiihtyy ja pysähtyy paremmin jne. (pieniä eroja mutta niitä on).

Jos taas halutaan lisää vauhtia, niin sitten ehdottomasti joku 3000-4000mAh luokkaa oleva 3S

Suosittelisin kovakuorista akkua. Kuori estää tehokkaasti kiviä tai auton kappaleita (kovassa mälllissä) puhkaisemasta akkukennoa, jolle pehmoinen akku on selvästi alttiimpi. Kaikki muut tekiät ovat kyllä pehmoisen puolella. Helpompi havaita esim. turpoaminen tai lämpötilan nousu, on kevyempi ja pienempi.

||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1217 : 04.01.11 - klo: 15.28 »
Hei kaikille slässin omistajille!

Ajattelin tässä ostaa slässiin jonkun lipo akun.
Mutta kysyisin teiltä minkälainen lipo on paras.
Kovakuorinen,tavallinen,2s,3s,30c,40c :huh: :huh:
Kysyn siksi,koska en ole ennen käyttänyt
lipoja autoissa,vain lennokeissa :wink:

Eli kertokaa mitkä akut ovat parhaita :grin:

Akkujen paremmuudesta en tiedä mitään mutta itsellä nämä toimineet hyvin. Eikä ole pahan hintaisia.
2S 5200mAh 30C http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=10277
3S 4500mah 25~50C http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11931
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa simpo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1218 : 04.01.11 - klo: 20.18 »
Juu pitääpä tuolta kinuleilta ostaa pari lipoa :grin:

2s 40c 5200mAh akku kelpaa mulle.
Eikä maksa kun parikymppiä tuolla
kiinassa,suomessa hinta on lähellä sataa euroa :shocked:
VASEN!!! EI KU...

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1219 : 04.01.11 - klo: 20.33 »
Akkujen posti on hidas ja maksaa melko paljon, koska lento posti ei kuljeta tilauksia, joiden kokonais mAh määrä on yli 3500 eli: voit ostaa esim 1000mAh + 1000mAh tai 3400mAh (ehkä 3500), mutta suurempi määrä menee tavallisena postina.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1220 : 04.01.11 - klo: 22.38 »
Akkujen posti on hidas ja maksaa melko paljon, koska lento posti ei kuljeta tilauksia, joiden kokonais mAh määrä on yli 3500 eli: voit ostaa esim 1000mAh + 1000mAh tai 3400mAh (ehkä 3500), mutta suurempi määrä menee tavallisena postina.

EDIT: Höpöhöpöjutut poistettu... Miten tuo mAh vaikuttaa??? Paino ehkä?
« Viimeksi muokattu: 05.01.11 - klo: 09.23 kirjoittanut Peku »

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1221 : 05.01.11 - klo: 00.52 »
Ei ole mitään höpöä, jos ei tuo nyt ihan niinkään ole kuin esitettiin. Kannattaa tutustua aiheeseen ennenkuin tuomitsee höpöksi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1222 : 05.01.11 - klo: 14.42 »
Eilen tuli HK:sta lipoja 5x2200mAh3S + 5x5200mAh2S samassa paketissa, tilattu 26/12. Carrierina Swiss Post. Tracking oli epäselvä, siitä kävi ilmi alkupään reitti honkkareista mannerkiinaan ja monta rajanylitystä muttei loppumatkasta lukenut missä. Tilattu toimitustapa halvin mahdollinen.

Tuohon VXL:n vedenpitävyyteen, olen pessyt VXL-sähköjä letkulla useamman kerran, yhtään mitään erityisemmin varomatta. Muistelin että kuluneena kesänä joku olisi toimitusta kuvannut, siksi en "usko". :wink: Ei se purkki kyllä täysin hermeettinen ole, poksin pohjalta on löytynyt pisaroiden kuivumisjälkiä.

Oliko ylempänä olevissa Jonnen kuvissa yhdessäkään autossa jotain muuta noparia?
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1223 : 05.01.11 - klo: 14.51 »
Oliko ylempänä olevissa Jonnen kuvissa yhdessäkään autossa jotain muuta noparia?

Mulla oli EzRun 60A versio 2. En suihkuttanut suoraan mutta kyllähän sekin moisen kurarallin aikana ja jälkeen sai osansa.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1224 : 05.01.11 - klo: 16.23 »

Tuohon VXL:n vedenpitävyyteen, olen pessyt VXL-sähköjä letkulla useamman kerran, yhtään mitään erityisemmin varomatta. Muistelin että kuluneena kesänä joku olisi toimitusta kuvannut, siksi en "usko". :wink:


Otin videonpätkää toimituksesta, mutta minne lie joutunut. Ilmeisesti poistunut sen puhelimen mukana jolla kuvattiin  :undecided:
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1225 : 05.01.11 - klo: 18.19 »

Eilen tuli HK:sta lipoja 5x2200mAh3S + 5x5200mAh2S samassa paketissa, tilattu 26/12. Carrierina Swiss Post. Tracking oli epäselvä, siitä kävi ilmi alkupään reitti honkkareista mannerkiinaan ja monta rajanylitystä muttei loppumatkasta lukenut missä. Tilattu toimitustapa halvin mahdollinen.


Niin, jäi pois se että chili on ihan oikeassa tuossa lipojen lentorahtiehdoissa niinkuin tällä foorumilla jo kesällä oli puhetta. Pointtini oli että kaikissa muissa tuoreemmissa hobbykingin paketeissa on ollut tracking-numeron perässä HK, paitsi jos on lipoja kyydissä niin CH ja tracking-linkki pamahtaa Swiss Postin sivulle normaalin honkkaripostin sijasta.

Sitä en tiedä mitä kautta ja millä yhtiöillä carrierit kiertävät kuljetusehtoja mutta lentorahtina joka tapauksessa tulivat, muuten ei ole toimitusaika selitettävissä.

Sori loput tauhkat, olis pitäny mennä takavetoketjuun.
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1226 : 05.01.11 - klo: 18.28 »
Noniin, tän päivän ajelut ei kyllä sujunut aivan kuin piti. Auto tuli putsattua oikeen huolella, irroittamalla lähes jokainen osa. No pääsin kaks metriä eteenpäin ja pinjoni irtosi + servo ei toiminut jostain syystä :D

HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1227 : 05.01.11 - klo: 20.34 »
Mikä siihen servoon tuli sitten, Kastuko pahasti ?
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Daworder

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1228 : 05.01.11 - klo: 21.03 »
onko ton servon kans sama ku noparin että sisältää herkkää eloktroniikkaa?

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1229 : 05.01.11 - klo: 21.24 »
onko ton servon kans sama ku noparin että sisältää herkkää eloktroniikkaa?

Kyllähän se sisältää, kannattaa ottaa se pois ja sulkea minigrip-pussiin jos on kosteutta ilmassa. Ettei hajoa.

Edit: Mutta joo siis ihan tosissaan, sekin on hajoava osa ja osien hajoaminen kuuluu tähän lajiin, ellei sitten säilytä autoa vain koristeena hyllyllä. Toisaalta elektroniikka sisältää kondensaattoreita jotka kuivuu ilman käyttöä ja saattaa poksahtaa, jos pitkän seisottamisen jälkeen antaa niille sähköä :)
« Viimeksi muokattu: 05.01.11 - klo: 21.42 kirjoittanut ajv »
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi