Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 897721 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1650 : 29.06.11 - klo: 10.51 »
Kuinka jäykkää öljyä käytätte diffeissä? Auto olisi tossa vieressä palasina, mutta öljyt puuttuu  :smiley: Samalla voisin iskari öljyt vaihtaa, kuika jäykkää niihin? ajan ulkoradalla, pihalla ja joskus lrp areenalla. ja kuinka paljon öljyä tarvitaan neljään iskariin ja kahteen diffiin?

« Viimeksi muokattu: 29.06.11 - klo: 11.26 kirjoittanut seeveerii »
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Erkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1651 : 29.06.11 - klo: 13.04 »

Poissa jonu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1652 : 29.06.11 - klo: 18.15 »
Oi tällänen aloittelijan kysymys, mutta jos hankin tämän Slashin ja sitten meen radalle ajamaan ja siellä on samanlainen slash, niin voiko niitä taajuuksia säätää silleen ettei mene ristiin, mutta että kaikki toimii hyvin. Vai pitääkö ostaa  joku kide tms.?  :cheesy:

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1653 : 29.06.11 - klo: 18.56 »
Oi tällänen aloittelijan kysymys, mutta jos hankin tämän Slashin ja sitten meen radalle ajamaan ja siellä on samanlainen slash, niin voiko niitä taajuuksia säätää silleen ettei mene ristiin, mutta että kaikki toimii hyvin. Vai pitääkö ostaa  joku kide tms.?  :cheesy:

Jos sinulla on 2,4 ghz radiot niin ei tarvitse. Paitsi jos on fm/am radiot molemmilla niin sitten toisella pitää olla eri kidepari eli toinen radio käyttää eri taajuutta vastarin kanssa ragoitaessa, viisaammat korjatkoon   :shocked:
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa Tomazki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1654 : 29.06.11 - klo: 19.41 »
mulla olis pieni problem. näyttäis että toinen takakulma on alempana ku toinen. orkkis iskarit ja auto n. 1kk vanha. onkohan vika iskarissa vai tuntuuko se vaan ku ajaa että olis alempana?
Traxxas Slash 4x4 rtr

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1655 : 29.06.11 - klo: 19.45 »
Onko iskarissa kiinni samat korotus palat kuin toisessa ja onko alakuppi hyvin paikallaan?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa jonu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1656 : 29.06.11 - klo: 19.52 »
mulla olis pieni problem. näyttäis että toinen takakulma on alempana ku toinen. orkkis iskarit ja auto n. 1kk vanha. onkohan vika iskarissa vai tuntuuko se vaan ku ajaa että olis alempana?

Mitta käteen ja auto lattialle ja mittaamaan.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1657 : 29.06.11 - klo: 20.23 »
mulla olis pieni problem. näyttäis että toinen takakulma on alempana ku toinen. orkkis iskarit ja auto n. 1kk vanha. onkohan vika iskarissa vai tuntuuko se vaan ku ajaa että olis alempana?

Minua on aina kummastuttanut tämä RC-auton iän ilmoitus. Neljä tuntia vanhalla autolla voi olla ajettu jo kymmenen akullista. Iällä ei ole siis mitään merkitystä mihinkään. Ainoastaan ajomäärällä.

Ja ota iskarit irti ja katso missä on vika.


 - Hount

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1658 : 29.06.11 - klo: 20.34 »
Totta, jotain voi mennä rikki jo ensimmäisellä akullisella(niinkuin minulla)
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1659 : 30.06.11 - klo: 09.58 »
Itellä kävi takaveto-slashin kanssa juurikin niin. Eka kiihdytys ja "Jumantsuikka että lähtikin kovaa" ja sladissa autotallin ovea päin -> takahubi säpäleiksi :D

Onko näitä Tacon moottoreita jollain käytössä? Hinta ei päätä huimaa ja pitäisi ostaa omaan nelkkuun moottori jotta sais sen liikkeelle..
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa ratikka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1660 : 30.06.11 - klo: 13.08 »
Sanokaas hyviä Velineonin korvaajia? Aiemmin tässä mainitsin tuon taconin, mutta ei viitsisi maksaa saman verran postikuluja mitä moottori maksaa.

Jotenkin usko mennyt kyseiseen moottoriin ja sen kestävyyteen.
Tamiya Dark impact brushless 9t  & Traxxas Slash 4x4.

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1661 : 30.06.11 - klo: 14.20 »
Sanokaas hyviä Velineonin korvaajia? Aiemmin tässä mainitsin tuon taconin, mutta ei viitsisi maksaa saman verran postikuluja mitä moottori maksaa.

Jotenkin usko mennyt kyseiseen moottoriin ja sen kestävyyteen.

Isellähän tuo velineon jouti roskiksen puolelle ja nyt tilalla Ezrunin 4000kv malli(tosin siirsin sen nyt tuohon takavetoseen). Potkua 3S:llä ainakin "tarpeeksi" =). Eikä vastaavan hintakaan taida mitään aivan hunajaa olla(itse ostin käytettynä joten en uuden hinnasta tarkkaan tiedä että myydäänkö edes enään).

Poissa ratikka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1662 : 30.06.11 - klo: 16.12 »
Sanokaas hyviä Velineonin korvaajia? Aiemmin tässä mainitsin tuon taconin, mutta ei viitsisi maksaa saman verran postikuluja mitä moottori maksaa.

Jotenkin usko mennyt kyseiseen moottoriin ja sen kestävyyteen.

Isellähän tuo velineon jouti roskiksen puolelle ja nyt tilalla Ezrunin 4000kv malli(tosin siirsin sen nyt tuohon takavetoseen). Potkua 3S:llä ainakin "tarpeeksi" =). Eikä vastaavan hintakaan taida mitään aivan hunajaa olla(itse ostin käytettynä joten en uuden hinnasta tarkkaan tiedä että myydäänkö edes enään).

Itselläni olisi kyllä EZrun 9t 4300kv motti. Taidan kokeilla sen osuvuutta. Eikös näissä ole aika standardit kiinnitykset? Samankokoiselta moottori ainakin näyttää.
Tamiya Dark impact brushless 9t  & Traxxas Slash 4x4.

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1663 : 30.06.11 - klo: 17.31 »
Sanokaas hyviä Velineonin korvaajia? Aiemmin tässä mainitsin tuon taconin, mutta ei viitsisi maksaa saman verran postikuluja mitä moottori maksaa.

Jotenkin usko mennyt kyseiseen moottoriin ja sen kestävyyteen.

Isellähän tuo velineon jouti roskiksen puolelle ja nyt tilalla Ezrunin 4000kv malli(tosin siirsin sen nyt tuohon takavetoseen). Potkua 3S:llä ainakin "tarpeeksi" =). Eikä vastaavan hintakaan taida mitään aivan hunajaa olla(itse ostin käytettynä joten en uuden hinnasta tarkkaan tiedä että myydäänkö edes enään).

Itselläni olisi kyllä EZrun 9t 4300kv motti. Taidan kokeilla sen osuvuutta. Eikös näissä ole aika standardit kiinnitykset? Samankokoiselta moottori ainakin näyttää.

Juu ei se motti ole kiinni kuin siinä metallilevyssä kahdella ruuvilla joka taas vastaavasti on kiinni yhdellä ruuvilla moottoripukissa.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1664 : 01.07.11 - klo: 00.18 »
mistäs saisi etu ja taka hubeihin sopivia laakereita. koko on 5x11x4. Ainiin ja mielellään suomesta. Mitä muita laakereita kannattaa vaihtaa samalla?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1665 : 01.07.11 - klo: 00.21 »
Heipä Hei,

Tuli tänään hankittua Pojan kanssa Traxxas Slash 4x4 sähköauto ja sen mukana tuli petollisen hidas laturi, en osannut kuvitella että se on noin köyhälaite 3000mAh akku 8h !!
Joten lähti tilaukseen Voyagerin kehuma Graupner.

Mutta nyt pitäisi saada pitkä kestoisempaa akkua eli LiPo jötikkä. Mutta uutena harrastajana ei ole hajua noista LiPo akuista. Vaarallisia väärissä käsissä, oikein käsiteltynä vaarattomia.

Elikkä mikähän olisi hyvä paikka tilata laadukas ja pitkä kestoinen LiPo akku että saisi räpätä itsensä väsyksiin??

Mukana tullut akku on 8.4v 4200mAh 7-cell! Pikaisella haulla en löytänyt yhtään 8.4v LiPo akkua, 7.4 ja 11.1 taitavat olla ne jotka osuvat sektoriin.

Minä Kiitän. 

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1666 : 01.07.11 - klo: 00.31 »
hobby kingistä saa kohtuu hintaan kohtuu hyviä akkuja 3s lipolla auto jo melkein lentää, joten jos ei ole paljoa ajokokemusta kannattaa harkita 2s lipoja
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1667 : 01.07.11 - klo: 00.41 »
Eli siis täältä www.hobbyking.com

Katso kovakuorisia, hardcase, akkuja, joissa on milli ampeeri määrät aröynd 5000 mha ja
purkua joku 35C tai enemmän, mitä isompi purkuvirta arvo, niin sitä parempi.

Slash tietäjät voi vielä tarkentaa tota purku virta arvoa.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1668 : 01.07.11 - klo: 02.13 »
Eli siis täältä www.hobbyking.com

Katso kovakuorisia, hardcase, akkuja, joissa on milli ampeeri määrät aröynd 5000 mha ja
purkua joku 35C tai enemmän, mitä isompi purkuvirta arvo, niin sitä parempi.


Komppaan Tonia kapasiteetin ja purkuvirtamäärän suuruusluokan suhteen. Omalla kokemuksella en keksi yhtään syytä 3S:ään paitsi ehkä laparenkailla, irtonaisella alustalla. HK:n akuista mulle on tullut noita molempia:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11613
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9514

Minulle 30C on riittänyt, en ole hoksannut matalasta purkuvirrasta johtuvaa pätkimistä VXL3s tai Castle SCT nopareilla.

Olen amatööri vertailemaan akkujen laatua mutta edellisen satsin 2S kovakuoriset harmittivat - ovat pakattu samaan kuoreen kuin 3S ja kahden kennon paketti hölskyy ja kolisee kuoren sisällä. Vakiota akkupantaa joutuu vähän puristamaan paikalleen mutta varsinaista väkivaltaa kiinnitys ei edellytä, on kuitenkin tärkeää ettei akku pääse liikkumaan pohjalevyn akkukotelossa. Lisäksi noissa akuissa johtojen koteloläpivienti on akun päässä eikä päällä mikä on Slässin akkukotelossa vähän harmillista, tosin pehmeäkuoristen sivustä lähtevillä johdoilla täytyy nakertaa pohjalevystä pala pois. Kolhimisen kannalta kovakuorinen on varmasti parempi mutta toistaiseksi ei pehmeitäkään ole vaurioitunut. Ajan vain ulkona, olen siinä käsityksessä että sisäradoilla edellytetään kovakuorisia akkuja?

Hobbykingistä tilatessa kannattaa varmuudeksi ottaa kaikkea vähintään kaksi kappaletta vaika tarvitsee vain yhtä, jos kohdalle osuu laatupoikkeama niin on halvempaa olla hiljaa tyytyväinen kuin lähettää tavaraa takuuvaihtoon. HK:n kovakuorisessa 5Ah 2S:ssä oli tutkittaessa kennojen napojen juotokset 0.8mm päässä toisistaan ilman eristettä, saattaisin kuvitella että oikein äijämäisessä lämärissä navat saattaisivat kohdata toisensa josta syntyy kuuma pikatilanne. Juotokset sinänsä olivat tässä laadukkaasti toteutettu mutta kiinalaisissa laatu vaihtelee. Kalliita merkkiakkuja en ole koskaan purkanut, olisi mielenkiintoista tutkia ovatko ne toteutettu yhtä hölmöllä tavalla.

HK:n akuissa ulkomitat sekä johtojen ja liittimien dimensiot vaihtelevat per toimituserä, aina on varauduttava liitinten vaihtoon oman käyttötarpeen mukaan, edullista ostohintaa selittää mahdollinen oman työn osuus. Tilasin silti taannoin noita pehmeäkuorisia 5Ah/30C/2S:ä lisää koska hinta/laatusuhde on mielestäni hyvä.

-Rami
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1669 : 01.07.11 - klo: 08.53 »
Heipä Hei,

Tuli tänään hankittua Pojan kanssa Traxxas Slash 4x4 sähköauto ja sen mukana tuli petollisen hidas laturi, en osannut kuvitella että se on noin köyhälaite 3000mAh akku 8h !!
Joten lähti tilaukseen Voyagerin kehuma Graupner.

Mutta nyt pitäisi saada pitkä kestoisempaa akkua eli LiPo jötikkä. Mutta uutena harrastajana ei ole hajua noista LiPo akuista. Vaarallisia väärissä käsissä, oikein käsiteltynä vaarattomia.

Elikkä mikähän olisi hyvä paikka tilata laadukas ja pitkä kestoinen LiPo akku että saisi räpätä itsensä väsyksiin??

Mukana tullut akku on 8.4v 4200mAh 7-cell! Pikaisella haulla en löytänyt yhtään 8.4v LiPo akkua, 7.4 ja 11.1 taitavat olla ne jotka osuvat sektoriin.

Minä Kiitän.
Itellä 3s käytössä ja aattelin 2s käyttää normaaliajossa. Sen verta riittää kulkupuolta ettei kokoreserviä kyllä tartte jos mettässä tai pikkuradoilla ajelee. Ainakin omasta mielestä.

Sent from my galaxy s2 using Tapatalk

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1670 : 01.07.11 - klo: 19.25 »
Kiitosta kaikille Akku vinkeistä, pitää töllistellä niitä kunhan sinne ehdistään!

Nyt eka ajo paikallisella hiekka/nurmi kentällä ja auto alkoi naksuttaa, Poika huutaa ja kiukkaa et Faija särki.
Mitenhän tätä nyt osaisi selittää.... Autoa lattialla liikuttaessa aina samassa kohdassa joku napppa kiinni ja *NAKS*. Turkanen!!  Heikosti työntäen auto on jumissa, joutuu tuuppa et menee "yli".

Ei nämä nyt näin heikkoja voi olla. Suoraan paketista, vakio vehkeillä sököks. Tietenkin auto räpätään kaasu pohjassa kun lapsia ollaan  :azn:

Opastakaa. Kiitos!

Poissa an7t1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1671 : 01.07.11 - klo: 19.32 »
Oletko katsonut että kiviä yms romua ei ole menny rattaitten väliin ?
Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

Poissa Erkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1672 : 01.07.11 - klo: 19.43 »
Katso, ettei pinjonin ruuvi ota spurriin kiinni.

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1673 : 01.07.11 - klo: 19.56 »
Oletko katsonut että kiviä yms romua ei ole menny rattaitten väliin ?
Heinää oli aika paljon kopan sisäa mut niin oletinkin. Otin pinionin ja spurrin suojan pois ja mustasta isommasta pyörästä on kolme hammasta rikki. Alla Kuva tuhosta  :shocked:




Mitäs nyt? Byäää   :cry:

Lisäys: Rapsutin rikkinäiset hampaan kappaleet pois väleistä ja nyt rulla taas omin voimin vaivatta. Poika vei auton takas ulos, yksin  :tongue:
« Viimeksi muokattu: 01.07.11 - klo: 20.39 kirjoittanut Sampo_4x4 »

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1674 : 01.07.11 - klo: 20.39 »
Noniin, tuli uusi sidewinderin combo tuohon nelkkuun niin pitäis sitä saada nyt vihdoin kentällekin mutta selvisi ettei vika taida ollakaan varsinaisesti spurrin ja pinjonin kontaktissa.

otin videota, josta voi ehkä selvitä mitä haen takaa, tuntuu että tuo luistattaa aluksi, lähtee kyllä vetämään kun pääsee vauhtiin mutta pitää aika ikävää ääntä aluksi, kuuluuko sen tehdä tuota?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y_r4lmNOTx4[/youtube] @720p
eli kun pistää ihan pikkasen kaasua niin se vaan pyörähtää ympäri, ilman että koko "diffi ottais kiinni vedosta".
Mikähän mahtaa olla ongelma?

Katoin aika tarkkaan tuota pinjonin ja spurrin työskentelyä enkä kyllä nähny siinä mitään klappia että se heittelis tai luistais vaan se tuntuu enemmän tulevan tuolta diffin puolelta, sitä ihan clipper clutchia vai mikä lie hieno nimi onkaan koitin säädellä ensin löysemmälle ja sitte tiukemmalla niin se ehkä vähän parani.

jos autoa heiluttelee ihan vapaasti lattialla rivakasti edestakas niin välillä joku lyö lukkoon ja pitää vähä heilauttaa hitaammin niin taas pystyy veivaamaan lujemmin.


Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1675 : 01.07.11 - klo: 20.44 »
Oletko katsonut, että onko spurrin "kytkin palat" kunnossa tai edes paikallaan. jos on niin kannattaa aukaista etu ja taka diffit ja lisätä öljyö jos on lopussa. kannattaa myös tarkistaa ettei diffin rattaiden välissä olee hiekkaa tai muuta roskaa.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1676 : 01.07.11 - klo: 20.55 »
Oletko katsonut, että onko spurrin "kytkin palat" kunnossa tai edes paikallaan. jos on niin kannattaa aukaista etu ja taka diffit ja lisätä öljyö jos on lopussa. kannattaa myös tarkistaa ettei diffin rattaiden välissä olee hiekkaa tai muuta roskaa.

Täytyyki koittaa vielä aukaista tuo koko paketti ja kattoa että noi palat on kohdallaan. tasan kerran kun tuon on eläessä avannu niin voipi olla ettei ole nuo ihan paikoillaan, vaikkei siellä mitään ihmeellistä tunnu olevankaan.

noista öljyistä en tiedä vielä mitään, minne niitä laitetaan, mitä laitetaan jne...

edit. ei näytä sabella olevan varastossa kuin "10K":ta
« Viimeksi muokattu: 01.07.11 - klo: 20.58 kirjoittanut sprawl »

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1677 : 01.07.11 - klo: 21.08 »
Tuossa saben öljyjä http://www.sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=36&order_id=WO1309543304&grpid=3601
Öljy laitetaan etu, sekä taka diffiin. auto täytyy purkaa aika palasiksi, hieman ylempänä on minun slässistä kuvia, joka odottaa öljyä diffeihin. Autoa ei tarvitse purkaa ihan noin paljoa, että öljyä saa lisättyä. katsoa diffien rattaiden kunto, ennen kuin öljyä lisää.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1678 : 01.07.11 - klo: 21.10 »
No tuon videon perusteella näyttäis siltä että sliperi olis aivan liian löysällä. Koitas laittaa sliperi ihan lukkoon ja tarkista samalla että kaikki osat on kunnolla siinä kiinni.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1679 : 01.07.11 - klo: 21.51 »
tyypillistä mun tuuria, kun paskoilla välineillä tekee hommia niin menee mutterit sileäksi, milläs ny saa sitte tuolta pohjasta sen taaimmaisen ruuvin irti kun on pyöree pää :DD

yhden hudyn työkalun jo tilasin, 1,5mm ja tuntu niin hyvältä että pitää vissii keräillä sarjaa enemmänkin...

Kokeilenpa vielä kiristellä tuota slipperiä maton päällä kun laminaatti luisti sen verran ettei oikeen tiukalle saanu millään.

pitääkö tuo muuten kiristää aina sen jälkeen kun avaa tuon diffipaketin eli takapään kokonaan?