Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 897727 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1680 : 01.07.11 - klo: 22.11 »
Heipä Hei,

Tuli tänään hankittua Pojan kanssa Traxxas Slash 4x4 sähköauto ja sen mukana tuli petollisen hidas laturi, en osannut kuvitella että se on noin köyhälaite 3000mAh akku 8h !!
Joten lähti tilaukseen Voyagerin kehuma Graupner.

Mutta nyt pitäisi saada pitkä kestoisempaa akkua eli LiPo jötikkä. Mutta uutena harrastajana ei ole hajua noista LiPo akuista. Vaarallisia väärissä käsissä, oikein käsiteltynä vaarattomia.

Elikkä mikähän olisi hyvä paikka tilata laadukas ja pitkä kestoinen LiPo akku että saisi räpätä itsensä väsyksiin??

Mukana tullut akku on 8.4v 4200mAh 7-cell! Pikaisella haulla en löytänyt yhtään 8.4v LiPo akkua, 7.4 ja 11.1 taitavat olla ne jotka osuvat sektoriin.

Minä Kiitän.
Tässä kans muutama akkuvaihtoehto. Itellä käytössä tuo 2S 5200 ja 3S 4500. Ja hyvin on toiminut. 2S riittää radalle mutta pihalla/kentällä on 3S:ssä mukavammin voimaa.

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=10277
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11614
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11613
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11931
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1681 : 01.07.11 - klo: 22.16 »
kiristin sen slipperin nyt niin pitkälle kun vain pystyy, rupes jo mutteri pyöristymään sillä traxxasin omalla työkalulla. ehkä vähän parani mutta ei vieläkään hyvä.

Arrghh.. pitänee jollain terällä porata se yks ruuvi pois joka pyöreä että saa sen takaliston auki ja purkaa kaikki osiin ja koittaa kasata uusiksi. tiiä sitte tilaisko samantien uudet osat sinne kun käytetty se jo on.

tuleeko esim siinä saben diffipaketissa kaikki tarpeellinen mm. tuo slipper?

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1682 : 01.07.11 - klo: 22.57 »
Sliperi ja diffi on täysin eri osia joten ei ole kyllä missään diffipaketissa sliperin osia. Tuon sliperin kun voi korvata myös keskidiffillä.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1683 : 01.07.11 - klo: 22.58 »
Sliperi ja diffi on täysin eri osia joten ei ole kyllä missään diffipaketissa sliperin osia. Tuon sliperin kun voi korvata myös keskidiffillä.

juu huomasin kanssa että tollaset löytyy erikseen.
kumpi kannattaa laittaa kun jokatapauksessa tuon kohdan uusin?

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1684 : 01.07.11 - klo: 23.53 »
Itse käytän diffiä, slipperin sijaan. Yksinkertaisempi vaihtaa ratas diffistä, kuin slipperistä. Diffissä laitetaan vaan kolmella ruuvilla kiinni ja slipperissä ruuvien lisäksi täytyy säätää mutteri
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1685 : 02.07.11 - klo: 01.38 »

Tässä kans muutama akkuvaihtoehto. Itellä käytössä tuo 2S 5200 ja 3S 4500. Ja hyvin on toiminut. 2S riittää radalle mutta pihalla/kentällä on 3S:ssä mukavammin voimaa.

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=10277
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11614
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11613
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11931

Juuh auto siis 110% piha räppäys vehe.... Isä + Poika kivaa. Mites tollasiin akkuihn saa Traxxas-liittimet? Ja kauanko tolla  Graupner 14+ vehkeellä lataa näitä Lipo ja Nimh akkuja?? Sorry jos menee offariksi.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1686 : 02.07.11 - klo: 02.06 »
Akkuihin saa traxxas liittimen katkaisemalla johdot ja juottamalla traxxas liittimen tilalle. sekin on monta kertaa käyty läpi tässä keskustelussa ja muuallakin.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1687 : 02.07.11 - klo: 12.23 »

Tässä kans muutama akkuvaihtoehto. Itellä käytössä tuo 2S 5200 ja 3S 4500. Ja hyvin on toiminut. 2S riittää radalle mutta pihalla/kentällä on 3S:ssä mukavammin voimaa.

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=10277
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11614
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11613
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11931

Juuh auto siis 110% piha räppäys vehe.... Isä + Poika kivaa. Mites tollasiin akkuihn saa Traxxas-liittimet? Ja kauanko tolla  Graupner 14+ vehkeellä lataa näitä Lipo ja Nimh akkuja?? Sorry jos menee offariksi.

tosiaan juottamalla, traaxxasin liittimet on helppo juottaa jos on vähänkään kolviin koskaan koskenu.

latausajat menee niin että jos akku on esim. 5000mah, ja tuolla laturilla maksimi latausvirta on 5A niin se on noin tunti.(Latausvirtahan ei saa olla suurempi kuin kaavalla 1000mah=1A laskettuna, paitsi joissakin akuissa on mainittu erikseen suuremmat virrat, mutta eipä tuo laturi tosiaan pysty kuin siihen viiteen).

jos oot vasta tilannu laturin niin muista tilata samalla jst-hx balancerilauta.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1688 : 02.07.11 - klo: 13.33 »
Ihan on OT anteeksi jo etukäteen, mutta se aina niin pahasti särähtää tuo kolvi.
Juottimella siis  juotetaan ja kolvi ei mitenkään liity näihin RC juttuihin (ero on suunnileen samaa luokkaa kuin vasaralla ja lekalla)
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1689 : 02.07.11 - klo: 14.09 »
Kyllä meillä ainakin on ammattikoulussa aikoinaan elektroniikassa opetettu että kolvilla juotetaan tinat. :)


mutta jos vähän asiaakin, kuuluuko tuon slipperin joustaa vähän jos spurria pyörittää edestakas ihan siis 0.5-1.5mm kerralla niin että kuuluu aina sellanen pieni kolahdus kun ottaa kiinni?

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1690 : 02.07.11 - klo: 15.27 »
Tuon kyllä uskon, samainen opettaja varmaan puhui hitsaamisesta tarkoittaessaan kovajuotosta. Mutta kolvilla siis niitä vanhoja kuparisia kahvipannuja ja jotain peukalonpaksuista tavaraa tinataan (ja joo siinä tapahtuu juottuminen)

Ja myös takaisin asiaan, ei kuulu sliperissä olla mitään klappia. Ihan on tukeva liikumaton paketti käsivoimin koeteltaessa.

Sent from my U20i using Tapatalk
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1691 : 02.07.11 - klo: 15.39 »

tosiaan juottamalla, traaxxasin liittimet on helppo juottaa jos on vähänkään kolviin koskaan koskenu.

latausajat menee niin että jos akku on esim. 5000mah, ja tuolla laturilla maksimi latausvirta on 5A niin se on noin tunti.(Latausvirtahan ei saa olla suurempi kuin kaavalla 1000mah=1A laskettuna, paitsi joissakin akuissa on mainittu erikseen suuremmat virrat, mutta eipä tuo laturi tosiaan pysty kuin siihen viiteen).

jos oot vasta tilannu laturin niin muista tilata samalla jst-hx balancerilauta.
Onko tälläinen balanceri ok ---> http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-liittimet-ja-johdot-adapterit-ja-liittimet/3065xh-graupner-balancer-adapter-jst-xh-3065xh

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1692 : 02.07.11 - klo: 16.31 »

tosiaan juottamalla, traaxxasin liittimet on helppo juottaa jos on vähänkään kolviin koskaan koskenu.

latausajat menee niin että jos akku on esim. 5000mah, ja tuolla laturilla maksimi latausvirta on 5A niin se on noin tunti.(Latausvirtahan ei saa olla suurempi kuin kaavalla 1000mah=1A laskettuna, paitsi joissakin akuissa on mainittu erikseen suuremmat virrat, mutta eipä tuo laturi tosiaan pysty kuin siihen viiteen).

jos oot vasta tilannu laturin niin muista tilata samalla jst-hx balancerilauta.
Onko tälläinen balanceri ok ---> http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-liittimet-ja-johdot-adapterit-ja-liittimet/3065xh-graupner-balancer-adapter-jst-xh-3065xh

itse käytän samanmoista lautaa jo on hyvä, käy sen verta isoilleki lipoille ettei varmaan heti tule raja vastaan :)
Tuon kyllä uskon, samainen opettaja varmaan puhui hitsaamisesta tarkoittaessaan kovajuotosta. Mutta kolvilla siis niitä vanhoja kuparisia kahvipannuja ja jotain peukalonpaksuista tavaraa tinataan (ja joo siinä tapahtuu juottuminen)

Ja myös takaisin asiaan, ei kuulu sliperissä olla mitään klappia. Ihan on tukeva liikumaton paketti käsivoimin koeteltaessa.

Sent from my U20i using Tapatalk

ok, sitten täytyy ottaa pora käteen ja sorvata yks pyöree ruuvi irti ja kattoa miltä se paketti näyttää....

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1693 : 02.07.11 - klo: 17.27 »
sainpas takapään auki, tässä pari kuvaa, näkyykö heti että jotain pielessä?






lisäys:
pistin takas kasaan muttei vaikuttanu asiaan.
tein semmosenkin testin että otin peräpäästä kiinni ja painoin vähän alaspäin, ja kun paino kaasua niin pysty pitämään autoa paikoillaan niin ettei renkaat lähteny pyörimään ja se raksutti ja luisti siinä paikoillaan. aika paljon sai kaasua antaa ennenku ei enään luistanu.

kasaessa katoin että varmasti kytkinlevy(se ohkanen jossa hahloja?) on oikein paikoillaan omissa hahloissaan ja kaikki muukin kunnolla kiinni.
« Viimeksi muokattu: 02.07.11 - klo: 18.01 kirjoittanut sprawl »

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1694 : 02.07.11 - klo: 18.16 »
Hei vielä yks juttu siitä kun vaihdatte liittimiä!

Leikatkaa vanha liihin yksitellen irti akun piuhoista,
jos leikkaatte saksilla littimen yhdellä kertaa irti, niin akut menee oikkariin.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1695 : 02.07.11 - klo: 18.18 »
tässä videota jälleen kerran tuosta raksumisesta, laitoin auton etupuskurin seinää vasten ja painelin ihan vähän kaasua, ei paljo renkaat pyöri.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cb12BrBGtJw[/youtube]

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1696 : 02.07.11 - klo: 18.19 »
Ihan hyvältä tuo silmämääräisesti näyttää. Spurri ja laakerin sovitinholkki on kuluneet, mutta ei haittaa käyttöä. Mistä kohtaa tuo sliperin klappi on noin tarkemmin?

Autoa kiinnipidettäessä ja maahan painettaessa sliperin kuuluukin luistaa, sen tehtävä on suojata voimansiirtoa juuri tuonkaltaisissa tilanteissa.

||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1697 : 02.07.11 - klo: 18.40 »
Ihan hyvältä tuo silmämääräisesti näyttää. Spurri ja laakerin sovitinholkki on kuluneet, mutta ei haittaa käyttöä. Mistä kohtaa tuo sliperin klappi on noin tarkemmin?

Autoa kiinnipidettäessä ja maahan painettaessa sliperin kuuluukin luistaa, sen tehtävä on suojata voimansiirtoa juuri tuonkaltaisissa tilanteissa.

tuota klappia tuossa tutkiskelin niin se ilmeisesti vain tuntu klapilta kun pinjonin ratas meni yhden pykälän eteenpäin, eli toisinsanoen slipperi on liian löysällä kun se luistaa aina lähdössä. ei kyllä saa ainakaan traxxasin omilla ohjeilla lähellekään semmosia lujuuksia että pysyis edes vähän eli mikä tuossa osassa sitten kuluu että se lähtee luistamaan?

vai pitääkö toi kiristää ihan hampaat irvessä?
« Viimeksi muokattu: 02.07.11 - klo: 18.50 kirjoittanut sprawl »

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1698 : 02.07.11 - klo: 19.23 »
Ei tartte kiristää hampaat irvessä. Kokeile ottaa sliperi irti, pidä pihdeillä julaa akselista kiinni ja väännä käsin spurria. Pitäisi olla todella vaikea pyörittää käsin. Jos luistaa, näet vääntäessäsi mistä. Pitäisi luistaa vain niiden 'kytkinpalojen' ja levyn välistä.

Jos ei luista käsin spurrista vääntämällä, on ongelma jossain muualla kuin sliperissä. Ei auta kuin väännellä ja käänellä ja etsiä mistä antaa periksi.

Tuosta videon rytinäsätä on vaikea sanoa mitään, mutta ihan kuin jossain hypppisi ratas yli. Voi olla hexi tai vetarikin. Pykälä kerrallaan käyt voimansiirron läpi, moottorista jokaiseen renkaaseen asti.


||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1699 : 02.07.11 - klo: 20.09 »
Ei tartte kiristää hampaat irvessä. Kokeile ottaa sliperi irti, pidä pihdeillä julaa akselista kiinni ja väännä käsin spurria. Pitäisi olla todella vaikea pyörittää käsin. Jos luistaa, näet vääntäessäsi mistä. Pitäisi luistaa vain niiden 'kytkinpalojen' ja levyn välistä.

Jos ei luista käsin spurrista vääntämällä, on ongelma jossain muualla kuin sliperissä. Ei auta kuin väännellä ja käänellä ja etsiä mistä antaa periksi.

Tuosta videon rytinäsätä on vaikea sanoa mitään, mutta ihan kuin jossain hypppisi ratas yli. Voi olla hexi tai vetarikin. Pykälä kerrallaan käyt voimansiirron läpi, moottorista jokaiseen renkaaseen asti.




Otin sen uudestaan irti niin ei sitä kyllä kädellä saa kovin helposti luistamaan jos kunnolla sen jousen siihen kiristää.

Seuraavaksi laitoin vain sen slipperi+spurri yhdistelmän kiinni - ei kuulunu mitään ylimääräsiä ääniä kun anto kaasua.
sitte pistin diffin kiinni joissa vain vetareiden päät kiinni, ei mitään ihmeellistä, sitte heitin kaikki kiinni eikä mitään ihmeellistä kunnes laitto lattialle ja koitti ajaa, ekan puolimetriä nykii ja sitte lähtee.

Viittaako tuohon johonkin tiettyyn osaan kun se ei tee tota jos pidän autoa käsissä ja annan kaasua niin ei kuulu mitään raksutusta/nykimistä mutta heti jos on maassa niin ei skulaa?



lisäys:
onkos se niin että jos lämpöjä haluaa alas niin pinjoni pienemmäksi ja spurri isommaksi? kävin tossa kokeilemas tota nelkkua uudella sidewinderin koneella ekan kerran vaikka se luistattaakin lähdöissä paljon. Kun vauhtiin pääsee niin ei luistata enään, mutta lämpöä piisaa aikalailla. Pari vetoa pihan läpi niin oli jo niin kuuma että piti lopettaa. Mutta vauhtia kyllä riitti :D (18/54 oli kiinni testi hetkellä)

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8120&grpid=3901&order_id=WO1309550322 tuo varmaan menee myös slashin koneeseen?
« Viimeksi muokattu: 02.07.11 - klo: 21.28 kirjoittanut sprawl »

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1700 : 02.07.11 - klo: 21.31 »
Ei tuo suraan viittaa mihinkään tiettyyn osaan. Kun vika ilmeneee kuormitettaessa pitää sitä myös etsiä niin. Eli pidä kiinni ja pyöritä joka väli, jostain luistaa / hyppii yli.

Pidä vaikka spurrista kiinni kokeile ensin pyörittää eturenkaita yhtä aikaa, sitten takarenkaita jne.. yritä paikantaa rutina, tuleeko edestä, takaa vai keskeltä.

Löytyy se tietysti ajamallakin. Sitten kun ei enää pyöri yhtää tai päästää kokonaan irti, on vika helpompi löytää.

Jos kone läpenee liikaa tulisi pinionia pienentää ja/tai spurria suudentaa. Tuohon ei isompi spurri mahdu, joten pienempää pinionia.

||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1701 : 02.07.11 - klo: 21.35 »
Ok, juu kävin vähä tolla silmällä pihallakin että jospa sieltä joku menis ihan fyysisesti rikki niin selviäis seki mikä siellä on vikana.

sidewinderin oppaassa sanotaan 3s lipoa käyttäville "Spur: Largest, Pinion 14-19T". Jospa kokeilis tuota 14ratasta, jos ei sillä niin sitte pienempää akkua pakko laittaa.

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1702 : 03.07.11 - klo: 00.13 »
sainpas takapään auki, tässä pari kuvaa, näkyykö heti että jotain pielessä?




Varsinaiseen ongelmaan en valitettavasti osaa sanoa mitään, mutta mikä on tuo laakeri slipperin kiristysmutterin ja drive hubin (en tiedä mitä on suomeksi) välissä? Vakiona tuollaista ei taida olla, millaista parannusta tässä haetaan?

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1703 : 03.07.11 - klo: 00.14 »
se laakeri kuuluu siihen moottorinassyn keskelle, eli kardaanireikään.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1704 : 03.07.11 - klo: 00.16 »
Kannattaa aikaita etu ja takadiffit ja puhallella paine ilmalla roskia pois (jos on). Ja lisää diffeihin öljyä, jos ei ole havaittavissa.
En minäkään mitään ylimääräisiä laakereita huomaa.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1705 : 03.07.11 - klo: 00.21 »
se laakeri kuuluu siihen moottorinassyn keskelle, eli kardaanireikään.

Aivan, en heti huomannut, että kuvissa tuo laakeri on muualla kuin vakituisessa toimipaikassaan.  :cool:

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1706 : 03.07.11 - klo: 00.23 »
se laakeri kuuluu siihen moottorinassyn keskelle, eli kardaanireikään.

Aivan, en heti huomannut, että kuvissa tuo laakeri on muualla kuin vakituisessa toimipaikassaan.  :cool:
Juu se on tuossa vaan valahtanu eri kohtaan :)


Kannattaa aikaita etu ja takadiffit ja puhallella paine ilmalla roskia pois (jos on). Ja lisää diffeihin öljyä, jos ei ole havaittavissa.
En minäkään mitään ylimääräisiä laakereita huomaa.
Etupäästä ei kuulu mitään ylimäärästä ääntä, sen aika tarkkaan oon tossa jo kuunnellu ja kattonu. Mitä öljyä noihin kannattaa laittaa kun tuolla nyt pääasiassa pihalla ajelee soralla tai sitte hiekalla?

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1707 : 03.07.11 - klo: 09.08 »
Kannattaa aikaita etu ja takadiffit ja puhallella paine ilmalla roskia pois (jos on). Ja lisää diffeihin öljyä, jos ei ole havaittavissa.
En minäkään mitään ylimääräisiä laakereita huomaa.

Jos sinne diffin sisään pääsee jotain roskia, on sen kotelo rikki ja vaatii vaihtoa. Jos öljyt on tullu edestä ulos, pitäisi tiivisteet vaihtaa (takana on tehtaan jäljiltä vain vähän rasvaa)

Pihasudituksessa noilla diffiöljyillä ei ole juurikaan väliä. Niillä voidaan 'hienosäätää' ajotyylin ja radan mukaan auton käyttäytymistä mutkassa, kiihdytyksessä ja jarrutuksessa, sitten kun kaikki muu hinkattu vimpan päälle kuntoon (renkaat, iskarit ja kulmat vaikuttavat enemmän auton käyttäytymiseen)

Sent from my U20i using Tapatalk
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1708 : 03.07.11 - klo: 10.36 »
Vaikka kuinka suttailisi pihalla niin öljyä pitää olla
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1709 : 03.07.11 - klo: 10.40 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29397&order_id=WO1309550322

eli tuo käy?

ei näyttäny muita olevan varastossa, ei kauheesti jaksais enään odotella osiakaan kun auto seissy käytännössä sen kaks viikkoa pöydällä osissa :)