Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 897726 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1860 : 27.07.11 - klo: 18.03 »
keskidiffi on hyvä konsti renkaiden maassa pysymiseen, pääsee  myös takapään voimansiirto hiukan helpommalla.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1861 : 27.07.11 - klo: 19.16 »
Keskidiffi parantaa myös auton ohjattavuutta, eikä spinnaakkaan niin helposti. Vastapainona ei tartte enää maaastoon mennä kun tiukanpaikan tullen vetää vaan yksi pyörä. Ja kiihtyvyys heikkenee selvästi.
Vähän tylsä siitä tulee keskidiffillä, mutta on se radalla nopeempi.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1862 : 27.07.11 - klo: 20.45 »
No tylsää me ei tästä haluta.  :tongue:

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1863 : 28.07.11 - klo: 20.24 »
Voisiko gyrosta tehdä keulimisen esto laitteen? Kytkee gyron kaasukanavaan ja kun keula nousee,niin gyro vähentää kaasua.

Toimii kenties vain ja ainoastaan erittäin tasaisilla alustoilla jos toimii ollenkaan.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1864 : 28.07.11 - klo: 22.00 »
Pari kysymystä lajia mahdollisesti aloittavalta..
Slashistä tulisi käytännössä lelu eikä kisavehje..


- Mitä käytännön eroja eri Slash 4X4 malleissa on? Kalliimmissa seteissä ilmeisesti on osa osista korvattu alumiinilla ja vakaajatangot löytyvät?
- Mikä malli on järkevin sunnuntaisuharille?
- Katselen myös käytettyjä. Mitä niissä erityisesti pitää ottaa huomioon?
- Onko muuten koreja saatavana valmiiksi maalattuina/teipattuina vai ovatk kaikki "kirkkaita"?
- Onko jotain vakio modauksia, jotka ovat välttämättömiä lähinnä kestävyyden kannalta?
- Kuinka hyvin "Over trayt" suojaa autoa pikku kiviltä entä aiheuttaako se ylikuumenemista?

Tuossa muutama perus kyssäri. Mukavaa, jos jaksatte vastailla.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1865 : 28.07.11 - klo: 22.18 »
Normi lässi 4x4 on ilman aluohjauspalikoita ja c-paloja, myös takahubit on muovia, ei vakaajia, joku kartaanin lähtö tms. on kait muovia.

Ultimate ja platinium eroaa toisistaan siten että platiniumissa ei ole akkuja, laturia eikä ohjainta ja kori on maalaamaton. Tosin ultimaten mukana tulevat akut on hetken kuluttua tylsät, hitaat ladata jne, eli tulet hommaamaan kuitenkin lipo akut ja laturin. Jos hommaat ne heti, niin voit myydä ne vakio nimh akut+laturin uusina.

Ottaisin kyllä sinun tapauksessa tuon ultimaten, opit ajamaan äkkiä autolla ja sitten niistä vakaajista on hyötyä samoin kestävistä aluosista.

Käytetyissä kannattaa ainakin selvittää että on gigasilla ohjaimilla, monia traxxaksen malleja kun on saanut myös  vanhoilla megahertsi radioilla. Jotka vie pattereita paljon ja on häiriö herkkiä.
Tietysti myös auton kunto kannattaa selvitellä tarkkaan, muoviset vetarit kuluu varsinkin tehokkailla akuilla ajettaessa, samoin laakerit. Varaudu niiden vaihtoo ja siihen että KAIKKI KUUSIOKOLORUUVIEN KANNAT ON SORVATTU RIKKI.
En oikein suosittele käytettyä, vielä ekana autona, niin helpommin ilman kiukkua ja ressiä pääsee alkuun uudella.

Korit on siis valmiita muissa paitsi platiniumissa. Korin voi toki maalata ihan spreillä.

Vakiomodauksista kannattaa lueskella tätä topikkia, lämpöjen kanssa saat olla tarkkana ainakin lipo akuilla, suosittelen hommaamaan tuulettimia. Tuon kartaanin kivienesto suojaus, muutaman sivun takanapäin kannattaa tehä.

Itelle tuli lässi viikko sitten, n. 10min ajoa overtraylla ja homma oli lopettettava, lämpöjen takia, tosin ilman mitään tuulettimia, siihen kannattaa tehä reikiä ja laittaa tiheetä verkkoa estämään kivien menon. Mahd. kangasta mikä suodattaa jo tehokkaasti, tosin myös ilmanvirtaus heikkenee. Kyllähän se sisäkori tietty auttaa esim. veden ja kuran kanssa.



Kyosho Inferno MP9e

Poissa simpo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1866 : 29.07.11 - klo: 02.29 »
Tietääkö kukaan mistä saa noita tukivarsia,niita missä on metallikeppi ja kaksi muovi päätä.
VASEN!!! EI KU...

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1867 : 29.07.11 - klo: 07.11 »
Metallikepistä ja muovipäistä tulee mieleen kallistuksenvakaajan reaktiotangot
MUTTA jospa ottasit räjäytyskuvan kätöseesi, jos ei löydy niin www.traxxas.com löytyy.
Katsosit sieltä osanumeron, jonka jälkeen menisit www.sabe.fi, kirjottasit sen numeron haku kenttään, ja veisit hiiren kursorin HAE napin päälle ja painasit hiiren vasenta nappia.

Kun saat tän tehtyä niin voidaan syventyä siihen tilaus prosessiin.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1868 : 29.07.11 - klo: 09.18 »
Rataa kiertäessä 3S:llä ja 13/52 välityksillä nousi vakiomoottorin lämmöt helposti yli 80C:n. Parhaimmillaan/pahimmillaan mittari näytti noin 90C, mutta silloin tuntui menokin vähän hiipuvan, onneksi ei pysyvästi. Olisikohan noparin ylilämpösuoja puuttunut peliin. Vakionoparin lämmöt oli 15-20 astetta moottoria matalammat.

Pitää varmaan hankkia moottorille jonkinlainen tuuletin/siili.

Integyn tuuletin-siili -yhdistelmällä moottorin lämmöt pysyi alle 60C:n. Tulos ei ole vertailukelpoinen koska akkuna oli 2S, mutta silläkin lämmöt oli ilman tuuletinta selvästi yli 70C. 

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1869 : 29.07.11 - klo: 10.36 »
Huomasin todella tärkeän vinkin niille, joilla muovispurrit paukkuu kuten mulla alussa kävi: pinonin ja spurrin päällä oleva suojus vääntyy aavistuksen verran helposti sitä irroittaessa. Sen jälkeen se irvistää helposti hieman moottorin puolelta ja pienelle hiekalle on reitti selvä. Tarkistakaa siis tuo kohta huolellisesti ja jos tarvetta, niin vääntäkää osa takaisin muotoonsa.
Toinen hyväksi todettu metodi on 52T:n käyttö 54T:n sijasta.

T: Tehokkaat 3S lipot ja spur kestää kireähköllä kytkimellä

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1870 : 29.07.11 - klo: 14.06 »
itelle tuli just läpinäkyvä spurrin suojakansi, meinasin tiivistää silikonilla kun laitan kiinni niin ei ainakaan mene hiekka välistä.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1871 : 29.07.11 - klo: 18.47 »
itelle tuli just läpinäkyvä spurrin suojakansi, meinasin tiivistää silikonilla kun laitan kiinni niin ei ainakaan mene hiekka välistä.

Juu, saniteettisilikoni ottaa sen verran sopivasti kiinni että on hyvin irroitettavissa.
Muista myös alustan raot...

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1872 : 29.07.11 - klo: 19.25 »
kartaanin etupäähän laittelin tarranauhaa, tää ei mitään extreme suojausta tarvi kun ajellaan ehkä paljolti asfaltilla jos saapi ton sellaseks että pysyy tiessä eikä kaadu heti.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1873 : 29.07.11 - klo: 21.47 »
Okeidox, minkäslaista ongelmaaa nyt on??

3s LiPo slässis ja hetken menee kuin tanssi ja sit katkee virrat! Tuulettimet lakkaa pyörimästä ja valot sammuu.
Antaa 10sekuntia olla niin valot syttyy ja tulleettimet pörisee. Sit voi taas hetken kurvailla! Ja sama Toistuuu.

Onko tämä nyt se ylikuumenemis suoja vai lipo cut-off vai ????? Akussa virtaa 3.9v kun törkkäsin sen laturiin??

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1874 : 29.07.11 - klo: 21.58 »
Testaa täydellä akulla uudestaan, voi hyvinkin olla lipo cut offi.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1875 : 29.07.11 - klo: 22.02 »
Testaa täydellä akulla uudestaan, voi hyvinkin olla lipo cut offi.
Juuh vaihdoin heti kun alkoi nikotella 2s lipon ja sillä hurruteltiin tappiin asti. Laturi näytti 3.1 ja 3.05 soluille virtaa.
Mutta 3s akussa oli 3.9v kun iskin laturiin kiinni?????

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1876 : 29.07.11 - klo: 22.05 »
Pari kysymystä lajia mahdollisesti aloittavalta..
Slashistä tulisi käytännössä lelu eikä kisavehje..


- Mitä käytännön eroja eri Slash 4X4 malleissa on? Kalliimmissa seteissä ilmeisesti on osa osista korvattu alumiinilla ja vakaajatangot löytyvät?
- Mikä malli on järkevin sunnuntaisuharille?
- Katselen myös käytettyjä. Mitä niissä erityisesti pitää ottaa huomioon?
- Onko muuten koreja saatavana valmiiksi maalattuina/teipattuina vai ovatk kaikki "kirkkaita"?
- Onko jotain vakio modauksia, jotka ovat välttämättömiä lähinnä kestävyyden kannalta?
- Kuinka hyvin "Over trayt" suojaa autoa pikku kiviltä entä aiheuttaako se ylikuumenemista?

Tuossa muutama perus kyssäri. Mukavaa, jos jaksatte vastailla.


Jos vain budjetti sallii niin osta uusi. Toki käytettyjä voi löytää hyviäkin mutta myös niitä huonoja, olen tässä nyt tehny kuukauden aikana jonkinverran kauppaa eri käyttäjien kanssa ja moni on sanonu muussa yhteydessä että tullu hankittua ihan susi auto.

Itsekin käytettynä ostin nelikon, ja noin 2viikkoa sen saamisen jälkeen pääsin ekan kerran tosissaan pihalle. Sen jälkeen alkoi laakeriongelmat, sitten sähköongelmat, sitten myinkin jo auton pois uusien osien kera.

Kieltämättä siinä kävi monta kertaa mielessä laittaa vain auto kaappiin ja ostaa samantien uusi tilalle kun ei enään jaksanut "toimivaa pakettia" korjata. Muutaman samanlaisen tapauksen oon tässä nähny muiden käyttäjien puolesta, vastaan on tullu puuruuveilla kiinnitettyjä osia, teipattuja osia, vajaita paketteja, ym ym.

En väitä että kaikki olisi tällaisia tai että kaikkia vikoja olisi välttämättä edes myyjän tiedossa mutta siihen kannattaa varautua. Auton kaikkien ruuvien uusiminenkin maksaa jo sen 20-30e, vetarit on 10e kappale kunhan niitä edes tulisi ensin myyjille lisää, sähköt maksaa sen >100e(motti+nopari), laakereihinkin saa menemään sen muutaman kympin.

Eli tuota käytetyn ostamista kannattaa todella tarkasti miettiä ja jos mahdollista, käydä katsomassa sitä paikanpäällä.


Uusi on kuitenkin aina uusi, toki maksaa enemmän mutta kyllä maksaa sen korjaaminenkin.

Toki kannattaa varautua myös siihen että lajiin kuuluu ruuvaamista välillä enemmän ja välillä paljon. Siitä ei eroon pääse edes uuden auton kohdalla. Riippuu tietenkin itse ajajasta ja kokoonpanosta paljon.

ITse ehkä suosittelisin platinum mallia, sisältää paremmat jouset ja joitakin päivityspaloja jotka tuo kestävyyttä. Ja on hintasuhteelta kohtalainen verrattuna perus 4x4 harjattomaan.

Platinumissa taitaa olla yleensä aina kirkas koppa mutta jos esim. sabelta tilaa auton niin en usko olevan este vaihtaa se valmiiksi maalattuun jos semmosen haluaa mieluummin.

Overtraytä en ole itse kokeillut mutta sen mitä muilta kuullut niin kovemmassa rasituksessa(isoilla akuilla, mm. 3s lipolla) on jonkinsortin lämpöongelmaa olemassa vaikka on tuuletin+siili yhdistelmiä käytössä joten se kannattaa ottaa huomioon.

Perusmodauksia löytyy hyvin youtubesta esim. "slash 4x4 tips", mutta taitaa se suurin huolenaihe olla kardaanin muovisuojan jatkaminen päätyyn asti joka ei ole iso projekti mutta säästyt todennäkösesti heti ekana päivänä slipperin mutterin pyöristymiseltä.

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1877 : 30.07.11 - klo: 20.41 »
Nyt kun jäin saikulle ja on aikaa niin innostuin purkamaan ja huoltamaan tota slässiä kunnolla. Tilasin uudet Tekno RC M6 Driveshafts
paketit eteen ja taakse kun vakkari half shaftit oli ihan umpi jumissa ja UltimateRC Jangin Youtube videon mukainen rapsuttelu
sessio venähti 30min per pökäle niin päätin ei enää.  :evil:

Nyt etupään jousitus toimii.... Peräpää on viel rapsuttelua vailla....

Mites jengi täällä huoltaa noita half-shafteja ja oletteko mihin vaihtaneet vakkarit pois?

Huomasin samalla että aika monet laakerit rohisee aika iloisesti ja eivät pyöri ihan niin iloisesti.  :huh:

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1878 : 30.07.11 - klo: 23.46 »
Ääni edelleen ultimatelle, tulee kelpo ohjaimet mukaan, ja saben kanssa koittaaa sopia jos hyvittäsivät jotain vakio akuista ja latureista.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1879 : 31.07.11 - klo: 09.41 »
Kommentoidaan laakerien osalta seuraavaa: kun auton pesee vedellä, niin ainakin kardaanin laakerit rohisee nopeasti. Katso jos vaikka SKF:n valikoimassa on sopivia vakiokokoja ja tilaa varalle muutama. Ne ei paljoa kustanna.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1880 : 31.07.11 - klo: 10.48 »
Myös laakeri kommenttia. Vesi pilaa laakerit tosi nopeesti, tyypillisesti noin viikko kastelusta alkaa olla entiset jos ei ole päässyt kunolla heti kuivaamaan. Käyttämällä CRC:tä, WD40 tai vastaavaa vieläkin nopeammin.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1881 : 31.07.11 - klo: 14.29 »
Täältä kans ääni huonoille ja helposti jumittuville laaakereille. Kannattaa tilata pussillinen kaikkia laakereita varastoon.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1882 : 31.07.11 - klo: 14.54 »
Täältä kans ääni huonoille ja helposti jumittuville laaakereille. Kannattaa tilata pussillinen kaikkia laakereita varastoon.

Kerro ihmeessä missä autossa on kulumattomat laakerit valmiina. :wink:
Hukka, mulla on kestänyt aikalailla pidempään kaikkien autojeni laakerit joten
en nyt tuota viikossa kulumista allekirjoittaisi?

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1883 : 31.07.11 - klo: 16.08 »
Omalla nelkkuSC:llä jotain 170-180 akullista takana, pääosin ulkona, enkä ole vaihtanut vielä yhtään laakeria. Muutamia muoviosia olen vaihtanut kulumisen takia.

Pari kertaa olen ottanut laakerit käteen, puhdistanut ja lisännyt öjlyä ja jatkanut ajoja.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1884 : 31.07.11 - klo: 17.15 »
Kyllä pyörien laakerit kestää koko kesän, jos ei vesiajoa harrasta. Mutta syys loskilla ja kevät kurissa on ollu kyllä aikalailla viikon, max. Kahden vaihtoväli 3S akulla sutiessa.
Tosin auto on aina vähän altistunut suolalle, esim 1:1 autojen mukana kulkeutuu ajopaikoille. Tämä ei varmasti tee hyvää laakereille.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1885 : 31.07.11 - klo: 18.17 »
voisko joku laittaa suorat linkit slashiin sopivasta lipo akusta ja laturista. suomesta siis ostettuna.

ihan ummikko näissä vielä mutta riittää varmaan tuo s2 lipo.

miten kauan akulla ajelee radalla? vai tarviikoo heti ostaa useampi mukaan?

kiitos

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1886 : 01.08.11 - klo: 09.11 »
Laturia ja akkua en osaa suositella kun en niitä suomesta osta.

Mutta osta vaan toinen akku, on se synkkää lähtee radalle ja ajaa 15-20min ja taas lähtee pois, kahella akulla saapi jo hyvän ajoajan. Muistahan sitten huolehtia moottorin lämmöistä ettei pala.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1887 : 01.08.11 - klo: 10.30 »
voisko joku laittaa suorat linkit slashiin sopivasta lipo akusta ja laturista. suomesta siis ostettuna.

ihan ummikko näissä vielä mutta riittää varmaan tuo s2 lipo.

miten kauan akulla ajelee radalla? vai tarviikoo heti ostaa useampi mukaan?

kiitos
Laturi esim. Graupner ultramat 14+
www.sabe.fi/hobby tai www.racingfactory.fi
muista ostaa lisäksi jst-xh balanserilauta

Jos ei rahasta pulaa niin akuiksi vaikka racingfactoryltä GM merkkisiä.


Jos vakio slashillä ajelet niin jollain 6000mah 2s akulla ajelee varmaan lähemmäs 20-25min riippuen vähän alustasta.


Mutta jos mahdollista niin www.hobbyking.com saat halvemmalla akkuja(noin 20€/kpl + postikulut 10e) viikossa kotiin toimitettuna. Nuo GM:n akut kun on siellä 50-150e tienoilla.
Esim. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11613 -> 16.9€

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1888 : 02.08.11 - klo: 00.29 »
Oukkeih..... Taas oltiin  ulkona hiekkakentällä lipo 3s kanssa ja nyt lähti spurrista hampaat kokonaan 1/4 ihan sileex.
Noh ei hätää ajattelin, laitetaan keskidiffi koe käyttöön ennenkuin posti tuo robinson racingin slipperi spurrin.
Mut keskidiffin kun sain paikoillen niin sehän huojuu ja vaappuu ihan levottomasti kun sitä pyörittäää.
Taisi motormountin laakerikin mennä piu-pau samalla.......  :shocked:

Noh uusi King Headz myös postissa.... pyh ei pääse ajaaa...... grrrrrr.  :evil:

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1889 : 02.08.11 - klo: 19.12 »
Slässiin pitäisi pojan mielestä hommata asfaltti kumit ettei talon ainoat nappulat olis ihan sököt heti kohta.
Proline Street Fighter näyttää hyvältä.... onko se sitä?

Muita hyviä vaihtoehtoja??