Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 897719 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1890 : 02.08.11 - klo: 19.23 »
Sen enempää en noista tiedä mutta Pro Linen Road Raget ovat kestäneet E-Revossa hyvin,
eivät ole pidoltaan mitkään parhaimmat mutta eipä ole heti kummit kaljuna... Ei tosin ole hajuakaan
miten nuo toimivat Slashissa. Lässykkää olen ajellut ihan vakiokummeilla asfaltilla.

Poissa velli76

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1891 : 02.08.11 - klo: 22.19 »
Itsellä on ollut Prolinen Street Fighterit asvaltilla ajellessa, pitoa löytyy ainakin paremmin kuin vakiorenkaissa. Kaarteissa auto todella helposti katollaan, toisin kuin kuluneilla vakiorenkailla joilla auto lähtee luisuun, vaatii siis tarkempaa ohjaamista jos ei halua pyörittää autoa katon kautta siis.  :azn:
Olen kyllä ollut Street Fightereihin tyytyväinen, muista asvalttirenkaista ei ole kyllä kokemusta.

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1892 : 03.08.11 - klo: 23.36 »


Kyl me pojan kans ollaaan sitä mieltä et me tehdään tästä ihan asfaltti auto ja jätetään hiekka kentät sinne sopiville autoille.
Olemme pojan kanssa läpi väsyneitä tähän rotiskoon....

Kivi jossain välissä ja kääntäessä se vaan napsahti poikki  :cry:

Ja juuri saatiin uusi spurri , motor mount ja siihen laakeri ja taas ajettiiin pari akullista. Ja POKS!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1893 : 04.08.11 - klo: 07.33 »
Jopas tuntuu olevan raatelevaa tuo nelikkoslässin "normikäyttö"...

Jos pistät (tai jos joku muu on pistänyt) kiinni sen STRC:n GT-8 konversiosarjan, niin kuvat ja kommentit kehiin!
http://www.teamstrc.com/index.php?route=product/category&path=65
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1894 : 04.08.11 - klo: 09.12 »
Sampo toimiihan teillä servosaveri?

Eli pidät servovartta paikallaan servosta, ja käännän renkaita käsin. Liikkuuko renkaat, saverin jousen antaessa periksi?

Itellä kanssa tarkotus rakentaa asfaltille 3S:nä oma lässini,

3S akku matkalla hobbykingistä,
17mm hex sarja vielä tulossa,
motin ja noparin tuulettimet saapuneet,
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1895 : 04.08.11 - klo: 13.05 »
Sampo toimiihan teillä servosaveri?

Eli pidät servovartta paikallaan servosta, ja käännän renkaita käsin. Liikkuuko renkaat, saverin jousen antaessa periksi?

Itellä kanssa tarkotus rakentaa asfaltille 3S:nä oma lässini,

3S akku matkalla hobbykingistä,
17mm hex sarja vielä tulossa,
motin ja noparin tuulettimet saapuneet,
En pysty enäää sanooo purin saverin tutkiessani mitä se on syönyt. Mutta purku oli kyllä aika takkuinen osat
eivät tahdonneet irrota toisistaan millään.
Miksi tilaat 17mm hexi setin? Parempi rengas valikoima? Ja mitkä renkaat olet ajatellut istuttaa slässiin?

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1896 : 04.08.11 - klo: 13.11 »
Jopas tuntuu olevan raatelevaa tuo nelikkoslässin "normikäyttö"...
Meidän ajo on vielä valo vuosien päässä "normiajosta". Ja silti auto saa kipeetä joka kaarteessa.
Autolla ajetaan tasasella hiekalla tai asfaltilla välillä kaasu pohjassakin mutta eikö niin ole tarkoituskin.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1897 : 04.08.11 - klo: 22.02 »
17hex mahdollistaa crossareiden 1:8 renkaiden käytön, ovat aika leveitä, varsinkin asfaltti renkaat, hiukka korkeempiakin.
Valikoima hyvä, itelläni on toi hpi vorza eli tollanen 1:8 sähkörossari, johon on tullut haalittua vähän ajettuja ja osittain uusia renkaita, yli 20 kierrosta.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1898 : 05.08.11 - klo: 09.05 »
Kyllä mä väitän 99% varmuudella että toi ohjausvaurio menee servosaverin jumittamisen piikkiin. Kaveri ainakin paisko uutta lässiä todella rumasti pitkin sorakuopan rinteitä ylös ja alas, melkosiin kiviin yms. Mutta ei siinä noin käynyt, ja akkuna oli 3S.
Onko pinjonin ja spurrin välys oikea, paperilla säädetty?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1899 : 05.08.11 - klo: 10.28 »
Noh ei hätää ajattelin, laitetaan keskidiffi koe käyttöön ennenkuin posti tuo robinson racingin slipperi spurrin.

Sampo: mistä sait tämän tilattua??? Mä annoin vinkin, mutta en ole vielä saanut tuollaista käsiini!

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1900 : 05.08.11 - klo: 10.34 »
Olen vielä itsekkin uusi harrastaja, mutta Slashin kappaleiksi saaminen ihmetyttää suuresti. Ajan autoa uusilla 3S-Lipoilla ja auto saa sairaasti sikaa.
Kaatelen sitä asfaltilla kovissa vauhdeissa (GPS ilmoitti nopeudeksi 80 km/h, enkä edes saanut kaikkea irti), ajan sillä päin mm. futiksen maalitolppaa ja koomaan jokaisessa tilanteessa.

Kori on rikki ja yksi alatukivarsi on poikki. 52T spurrikin kestää hyvin, vaikka kytkin on tiukka ja sillä oli "oikeus" mennä rikki. Kun lähden asfaltilla täysillä, niin neljä rengasta hakkaa tyhjää ja sitten keulitaan ;-)

Yritän siis varovasti sanoa: nyt on yksi Slash väärissä käsissä, tai mekaniikkaa autossa ei ole oikein sisäistetty. Kunhan spurrin suoja on hyvin paikallaan, kardaani ja kytkimen säätö on suojattu niin auto on TODELLA KESTÄVÄ.

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1901 : 05.08.11 - klo: 10.58 »
Sampo: mistä sait tämän tilattua??? Mä annoin vinkin, mutta en ole vielä saanut tuollaista käsiini!

http://www.amainhobbies.com/index.php?cPath=1_25_1466_1331&n=RC-Cars-Trucks-Parts-Traxxas-Slash-4x4&sort=dmd&filter_mfr=198
Tuolta tilasin omani.... Saa varmasti lähempääkin.
« Viimeksi muokattu: 05.08.11 - klo: 11.21 kirjoittanut Sampo_4x4 »

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1902 : 05.08.11 - klo: 12.37 »
tänään kattelin tota kardaanin suojausta takapäästä niin itse tein sillai
että otin suojasta ruuvit auki ja lykkäsin sen suojan taakse asti kiinni ja suojan
kiinnitin sitten silikoonilla kun ruuvin reiät ei enää passaa. ja etupäässä
perinteinen tarranauha

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1903 : 05.08.11 - klo: 16.52 »
Kiitos!

Toivottavasti saat sillä autosi kestämään :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1904 : 05.08.11 - klo: 21.22 »
Kiitos!

Toivottavasti saat sillä autosi kestämään :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Kiitosta vaan.... Toivottavasti  :wink:
Spurri ja pinjoni on nyt ei-muovia.... niiden ei pitäisi mennä rikki ihan hevillä.... Pikkuhiljaa korvata rikki menneitä osia kestävämmillä.

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1905 : 05.08.11 - klo: 21.52 »
Mielenkiintoista seurata mikä paikka alkaa hajoamaan terässpurrin asentamisen jälkeen, spurri (muovi) taitaa olla se helpoiten vaihdettava voimansiirron osa, joten mielummin sitä uusii kuin jotain muuta.

Jos paikat kuitenkin tuntuu kestävän teräsrattailla, niin kai se on tuo tilattava omaankin autoon. 

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1906 : 05.08.11 - klo: 22.14 »
Mielenkiintoista seurata mikä paikka alkaa hajoamaan terässpurrin asentamisen jälkeen, spurri (muovi) taitaa olla se helpoiten vaihdettava voimansiirron osa, joten mielummin sitä uusii kuin jotain muuta.

Jos paikat kuitenkin tuntuu kestävän teräsrattailla, niin kai se on tuo tilattava omaankin autoon.
Kamoon ei heti tarvi masentaa ja lytätä.....  :tongue:
Diffi takaa varmaan sanoo irti kun voima välittyy raskaaasti. Ja Slipperi kytkintä voi vähän löysätä jos tuntuu et alkaa rutista.

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1907 : 05.08.11 - klo: 23.06 »
Ei ollut tarkoitus maalailla mustia pilviä taivaalle. :wink:  Omassa autossa spurri on ollut lähes ainut, mutta sitäkin aktiivisempi, ongelmakohde, joten kaikenlaiset kokeilut sillä suunnalla kiinnostaa. Yritän vain välttyä joutumasta ojasta allikkoon.

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1908 : 06.08.11 - klo: 00.03 »
Ei ollut tarkoitus maalailla mustia pilviä taivaalle. :wink:  Omassa autossa spurri on ollut lähes ainut, mutta sitäkin aktiivisempi, ongelmakohde, joten kaikenlaiset kokeilut sillä suunnalla kiinnostaa. Yritän vain välttyä joutumasta ojasta allikkoon.
Jee....Jeee... Läppääää!  :wink:  :cool:
On muuten kinkkinen säätää gear meshiä kahdella metallisella rattaalla... Ääni on aika muheva ja repivä.
Vaikea löytää sellainen täydellinen harmonia.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1909 : 06.08.11 - klo: 11.20 »
Teräs spurri kestää varmaan ihan ok, varsinkin jos ajaa asfaltilla, sorakuopalla laakerit joutuu koville moottoria myöten kun kiven mennessä hampaiden väliin ei spurri eikä pinjoni jousta, vaan ne rouhii sen kiven jauhoksi.

Itellä rupee oleen lässiiin vähän asennettavaa, alumiiniset motin kiinnikkeet ja päätylevy, noparin tuuletin, ja moottorin tuuletin, hexi sarjaa vielä odotellaan.

Kiinnostaisi myös toi rallikonversio setti laittaa, mitä joku täällä linkittelikin edellisellä sivulla. En vaan täysin ymmärrä mitä siitä hyötyy? Joku vois ehkä selventää, noi hexitkin kun jo on.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1910 : 07.08.11 - klo: 02.11 »
Hoi!

Olen siirtymässä lipo-akkujen pariin ja pitäisi tietää missä raja tulee vastaan...
Eli Slash 4x4 ultimate jossa Velineon 3500-moottori ja VXL-3s nopari, ohjekirjassa puhutaan 3s 20c -liposta, mutta onko mahdollista käyttää esim 3s 25c-lipoa, vai meneekö laitteet rikki? Vai ollenkaan mitään väliä? Vai voidaanko käyttää jopa 3s 45c-akkua? VXL-3s noparissa jatkuva virta 200A, ja hetkellinen virta 320A.

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1911 : 07.08.11 - klo: 09.03 »
Voit hyvin käyttää akkuja joiden C-arvo (virranantokyky) on tuota ohjekirjassa mainittua suurempi, mutta pienemmällä C-arvolla olevan akun käytöstä aiheutuu ongelmia.  Käsittääkseni silloin auto ei kulje kunnolla ja/tai akku kärsi ja sen käyttöikä lyhynee.

Ohjekirjassa taidettiin mainita 3S 5000mAh+ 20C, eli akku joka pystyy antamaan virtaa yli 100A (5A*20). Saman kapasiteettinen 45C akku pystyy antamaan 225A  (5A*45), eli reilusti yli tarvittavan määrän. Akkuhan ei mitenkään väkisin puske virtaa noparille tai moottorille, ja siten kärvennä laitteita, vaan ne ottavat akusta sen verran virtaa kuin kulloinkin on tarvis. 

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1912 : 07.08.11 - klo: 09.09 »
C arvo kertoo montako kertaa oman kapasiteettinsa akku pystyy antamaan virtaa. Mitä isompi c arvo, sitä 'parempia' akkukennoja akussa on. Akusta pitää lähteä vähintään sen verran virtaa mitä moottori maksimissaan ottaa. Ja noparin pitää kestää tuo samainen määrä virtaa. Molempiin on hyvä laittaa ainakin 10A turvamarginaali.

C arvon pitää siis olla riittävä, ja näissä RC akku homissa se ei voi olla liian iso.
Tälle autolle 100A jatkuvaa akusta ulos, eli vaikka 4000mAh 25C akku on se ihan minimi.

Edit: Olikin jo keritty vastata, mutta kivasti täydentävät toisiaan.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1913 : 07.08.11 - klo: 09.46 »
Ok! Kiitosta vaan selvennyksistä! Mitenkäs toi laturin valinta? Mitä asioita tulee ottaa huomioon kun ostaa lipoille laturia?

Poissa Erkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1914 : 07.08.11 - klo: 10.30 »
Ensimmäinen tärkeä asia on se, että laturi on LiPoille sopivaa mallia. Tietääkseni kaikissa Lipoille sopivassa latureissa on olemassa balanceri, jota myös tulee käyttää aina akkuja ladatessa. Sen tehtävä on pitää huoli, että akun kaikki kennot latautuvat tasaisesti.

Hyvänä laturina täällä ollaan mainostettu graupnerin ultramat 14 plus laturia, jonka itsekkin kesän alussa päädyin hankkimaan. Hintaa sillä on yleensä n 100 € ja se pystyy lataamaan 5 An virralla, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että 5000 mAh akun lataukseen menee pikkasen yli tunti (akun kapasiteetti / latausvirralla,  mAh/mA). Laturi pystyy lataamaan aina 6s akkuihin asti ja siinä on liitännät myös 12 VDC virransyöttöön, esimerkiksi auton akusta voi ottaa virtaa. Laturista löytyy myös useimpiin muihin akkutyyppeihin valmiit asetukset ja latauksen voi aloittaa nappia painamalla. Näytöstä myös näkee tärkeimmät arvot, kuten latausmäärän, akun ja kennojen jännitteet ja lataukseen käytetyn ajan.

Akuissa pitää ottaa myös huomioon se, että millä määrällä virtaa sitä pystyy lataamaan. Tämä on tyypillisesti ilmoitettu isolla C kirjaimella (max charge rate, ei tule seikoittaa max discharge rate, joka on yleensä merkitty pienellä c kirjaimella) ja se tyypillisesti on määrältään 1-3, jolloin esim 5000mAh akkua, jossa C on 2, voi ladata maksimissaan 10 A virralla. (C x mAh)

Kannattaa lukea tuo sticky foorumilta joka antaa perustiedot LiPo akkuihin. Ja ehdottomasti kannattaa käyttää lipo safe -pussukkaa, kun latailee akkuja.

Poissa Erkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1915 : 07.08.11 - klo: 10.32 »
Osaisiko joku antaa vinkkiä mitkä monsterin renkaat sopisi parhaiten 4x4 slashiin? Tarkoitus ei olisi vaihtaa hexejä tai muuta.

Tuntuu slashi jäävän hieman e-maxxin ja stampeden jalkoihin hiekkakuopalla ja ison syy tuntuisi olevan renkaan leveys ja koko.

Poissa velli76

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1916 : 07.08.11 - klo: 14.06 »
Osaisiko joku antaa vinkkiä mitkä monsterin renkaat sopisi parhaiten 4x4 slashiin? Tarkoitus ei olisi vaihtaa hexejä tai muuta.

Tuntuu slashi jäävän hieman e-maxxin ja stampeden jalkoihin hiekkakuopalla ja ison syy tuntuisi olevan renkaan leveys ja koko.

Itse hommasin 4x4 Stampeden renkaat rajumpaan maastoon ja tiputin pinjonin 12t. Hyvin kulki ja välillä jopa keulikin hiekalla töyssystä ihan NiMH-akullakin.  :cool:
Ride heightia piti pistää aika paljon lisää että mahtuivat pyörimään korin alla... Alla pari kuvaa kuviosta ja kokovertailu alkuperäisiin renkaisiin:


Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1917 : 07.08.11 - klo: 22.49 »
Edellä mainitusta laturista sen verran, että se kykenee antamaan liian vähän virtaa. Katso joku 10 A malli, ellei ole rahasta pulaa.
Tänään otettiin huippuja 5 hz gps:llä ja maastoasetuksilla (eli ei madallettu ja vakiorenkaat).
18/54 ja 101,1 km/h :-)
Akkuna Turningy 5000 mAh hardcaset (en muista C-arvoja ulkoa).

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1918 : 07.08.11 - klo: 23.10 »
Graupnerin laturit ovat laadukkaita ja varmasti mainio valinta, jos latausajalla ei ole suurta merkitystä tai akkuja on paljon.

Kärkkäiseltä saa Kiinan laturiksi laadukasta iCharge laturia malli 306b eli lataa 30A virralla 6S akkuja. Hinta 149€ Graupnerista poiketen tuossa ei ole omaa virtalähdettä. Virtalähteeksi käy esim auton akku tai jokin muu 12-24V poweri.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1919 : 08.08.11 - klo: 12.11 »
Huomaa muuten, että 12V:llä ei saa laturista 30 A ulos.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk