Tulee vain tuosta Ricce:n tapauksesta mieleen, että olisiko akun sisällä jotain kytketty ristiin? Noista molemmistahan tulee n. 6,6V yhteensä eli olisi 3,3V/kenno. Jotenkin vaan kuullostaa niin hurjalta tuo 5,8V, että luulisi amppeerien jo karanneen kennosta liekkien saattelemana aikaa sitten. Tai sitten vaan nykykennot kestää reilusti enemmän kuin tuon 4,2V
. En kyllä ite lähtisi lataamaan 2s akkua 11,6V jännitteeseen
.
Ja tuosta balansoinnista. Itse tasasin kerran 0,15V jännite-eron tasan sillä latausvirralla, minkä tasauspiiri pystyy purkamaan. Näin toinen kennoista ei lataudu ollenkaan. Omalla kohdalla tarkoitti 300mA virtaa joten aikaa meni, mutta jos koitti 1C:llä sitä tehdä, niin ei saanut tasaiseksi (kennot oli jo 4,15V ja 4,08V). Tämän "hidastasaamisen" jälkeen on pysynyt balanssissa.