Takaa loppuu pito, siksi tuo lähtee lapasesta. Lisää taakse aurausta, saa olla jopa 2,5 - 3 astetta ja tarkista ettei takajousitus ole liian jäykkä. Lähinnä kai vakaaja voi tehdä siitä nyt liian jäykän eli olisiko tuossa varaa hieman löysentää perää. Jos asetukset ovat hyvät asfaltille, ne eivät voi olla sitä soralle eli auto ei saa olla soralla niin jäykkä kuin asfaltilla.
Kyllä on ammattilaisen näkö sitten tarkka! Todellakin takapää oli ehkä liian jäykkä.
Onnistuin mälläämään HPI Phaltlinen vanteen. Ajoin ajoradalla (=tiellä) ja auto slaidasi korotettuun katukiveykseen. Olin satavarma, että autosta hajosi jotain, koska vauhtia oli siinä mutkan kohdassa miltei täydet. Tai sitten tämä on syytä ja seurausta huolimattomasta vanteen kiristämisestä. Kiristys tapahtunut "puoli välissä". Joka tapauksessa tässä on tulos:
Klikkaamalla isompi kuvaAsensin Traxxasin oman ohjauksenvakaimen, josta Traxxas käyttää nimitystä kallistuksenvakain. Tätä ei ole kai suunniteltu oikeasti E-Revoon, koska etummaisen kallistuksenvaikaimen kaarirauta ottaa kiinni vaihdelaatikkoon (3991X) ja vastaavasti takimmaisen oikeanpuolimmainen kaarirauta kuvassa näkyvään nuolen kohtaan. Auton runko lienee hieman toispuoleinen, koska kaarirauta ei kanita vasempaan reunaan auton runkoa. Myös etummaisen kallistuksenvakaimen muoviosa iskunvaimentimien puoleiseen päähän oli ylitiukka ja otti kiinni vaihdelaatikkoon. Muoviosa, jonka alta kaarirauta siis kulkee, mahtui kuitenkin paikkaansa ja istuu hyvin. Tekniikaltaankin Traxxasin kallistuksenvakain toimii täysin eri tavoin kuin Teknon tekele. Teknon tekele nostaa myös akselin toista pyörää mikäli toinen puoli renkaasta nousee (iskunvaimennin puristuu). Traxxasin vaikutus näyttäisi olevan ihan kuin olisi asennettu vain kireämmät jouset iskunvaimentimiin. En ole ajanut vielä metriäkään ja tämä vain kummastelua kokoamisen aikana.
Kuvia klikkaamalla isommat kuvat
Mainitseeko teidänkin manuaali väärän kuusiokoloavaimen (L:n muotoinen)camberin säätöön? En tiedä rikoinko kierteet vai mitä tein, mutten onnistu nyt säätämään kulmia kuvan mukaisella kuusiokoloavaimella. Aiemmat säätöni olen tehnyt Traxxin 2.0 mm T-kuusiokoloavaimella. Löysäsin ennen säätöä molemmat pivot ballit ja shimmasin takaisin camberin säätöjen jälkeen. Edelliset säädöt olivat siis HPI Phaltlineille, Teknon ohjainvakaimille ja alimmalle profiilille (raidetangot). Jos kiristän kummankin cambeerin säädön ruuvin ihan kiinni ja vastaavasti avaan, niin kuinka moneasta kierroksesta puhutaan?
Klikkaamalla isompi kuvaHuomasin myös autoä säätäessäni, että Castle Creatonin CastleLinkistä on
versio 3.251 ja Mamba Monsterin firmwaresta versio 1.24 beta. En ole huomannut mitään uusia asetuksia tai valikoita 1,22 betaan nähden, joka minulla oli aiemmin. Ehkä ohjelman säätöjen kohdalla on nyt paremmat selitykset säädön kohteesta ?-merkin takana.
Klikkaamalla isompi kuva