Tony,
Kiitos paljon nopeasta vastauksestasi! Lähinnä asia minua (ja varmasti monia muitakin) kiinnostaa sen takia, että kalustoa tarvitsee uusia näiden sääntömuutosten seurauksena. Itse olen tämän hajanaisen kauden ajanut treenimielessä stanua juuri siksi, että olisin voinut ajaa ensi vuonna ensimmäisen täyden kauteni sarjassa, josta olisi entuudestaan myöskin jotain kokemusta.
Myöskin syksyksi oli suunniteltuna paljon stanulla treenaamista ja tämän takia muutaman viimeisen kuukauden aikana panostukset juuri stanuun ovat olleet korkeat niin ajallisesti kuin myös rahallisestikin. Tämä nyt ei kuitenkaan toteudu, joten loppuvuosi kuluu ahkerasti harjoittelun parissa ja (taas) uutta kalustoa hankkiessa. Lisäksi myöskin ajoitus ainakin omalta osaltani on huonoin mahdollinen, koska juuri eilen ostin 3 kpl koneita luokkaan jossa jatkossa en siis saa enää ajaa.
Jos tästä asiasta olisi ollut aikaisemmin puhetta taikka muuta vinkkiä että tälläistä harkitaan, niin investoinnit olisin ymmärtänyt jättää myöhempään ajankohtaan kun asioista on tarkempaa tietoa olemassa ja näin ollen turhia hankintoja olisin osannut välttää. Onneksi kuitenkaan kalustossa ei niin paljoa ole luokkakohtaisia investointeja koneiden lisäksi.
Saatan mennä asioiden edelle, mutta onko ProStockin suhteen mitään muita sääntöjä koneiden suhteen, eli siis mitä muuta koneelta vaaditaan kuin 17 lankaa, kuulalaakerit ja säädettävä ennakko. Eli siis tarvitseeko koneella olla jotain tietty hyväksyntää tai täytyykö sen olla jollain muulla listalla jotta se on sallittu ensi kaudella kilpailuissa? Tämä tieto olisi hyvin oleellinen, koska mielelläni käyttäisin loppuvuoden kalustoa jolla voin myöskin ajaa ensi vuonna. Tietysti on mahdollista että tätä tietoa ei vielä ole saatavilla, eli jos näin on, niin milloin on kyseinen tieto on odotettavissa?
On kuitenkin pakko mainita, että jos lajiryhmä tekee tälläisiä päätöksiä, niin olisi erittäin reilua jos niistä kerrottaisiin kaikille samanaikaisesti (esim. AKK:n hallituksen vahvistuksen jälkeen) , eikä siten että on pieni sisäpiiri joka nämä asiat tietää muita kuljettajia aikaisemmin. Kerkesin tässä jo kuulemaan että jotkut tästä asiasta tietoiset kuljettajat ovat myyneet koneita nopeasti pois alta. Eihän heitä tietysti mikään velvoita kertomaan kuulemastaan, mutta olisi se reilua että kaikilla olisi samat lähtökohdat oli kyse sitten mistä tahansa tähän harrastukseen liittyvästä asiasta.