Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Joukahainen

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 27.10.15 - klo: 15.10 »
Hobao Hyper 7 sähköillä ja tarttis iskarit "big boret" elvyttää kuntoon. Mikäs öljy ois tollaseen käypää tavaraa piha sudittelijalle ja ehkäpä vielä jos säät sallii ja oma aika niin kävis ekaa kertaa koittamassa oikein radalla mutaman kierroksen.
Ultimate Racing Iskariöljy 30 ja 35 pisti jossain keskustelussa silmään mutta mitäs mieltä porukka täällä on?

2
Jep. Laturista loppuu teho kesken ja se ei jaksa ladata 4s akkua noin isolla latausvirralla.
Laturi näyttää lupaavan tehoksi 80 W.
 80 W tekee 4 s akulla maksimi latausvirraksi 80/(3,8*4)=5,2A.

Kummaa ettei laturi suostu aloittamaan latausta vaikka latausvirta olisi asetuksissa laitettu  "liian suureksi".
Omat laturit alkaa lataamaan vaikka olisi miten iso virta asetuksissa. Latauksen aikana virta vaan ei nouse tehon suoman maksimin yli.

4s akku on täyteen ladattuna 4*4,2V.

Joo laturi ei suostunut lähtemään lataamaan edes 3.0A virralla mitä kokeilin. Vasta tuolla 2.0A:lla lähti puskemaan ja laturin mukaan se täytti sen juuri täyteen tuolla 4*4.2V lukemilla.

Nyt sitten vaan iski vika että nopari sammuttaa itse itsenä n. 20-30sec jäkeen tai ei lähde aina edes kunnolla päälle. Juotokset tehty + ja - uudestaan tehokkaalla kolvilla ja muutkin liitokset tarkasteltu ja tuntuvat olevan OK. vikaa vaan ei taho löytyä  :angry:

3
Kiitoksia vastauksista ja mielestäni sain muutkin asetukset oikein kohdalleen ja balanceri oli kyllä kytketty sekä lipo pussi käytössä. Laturi ei vaan noilla asetuksilla lähtenyt lataamaan vaan jouduin laittamaan 2An 5.8An tilalle. Sitten lähti ongelmitta lataamaan. Onko niin että ei lataa kyseistä akkua 5.8A teholla? Kiirus nyt ei oo ladata että jaksan kyllä odotella ihmetyttää vaan miksi pisti latauksen poikki heti alussa. A määräyty tuossa samaan tahtiin kun määritin 5800mAh asetuksiin ja A määrän sai erikseen vielä muutettua. Sekä oliko oikein kun tutkailin akun kennoja niin oli 4x4.20 kun lataus oli valmis.

4
Tervehdys. Pientä jelppiä sähköissä taas tarvetta jotta udellaan täältä osiosta.

Eli laturissa kyseiset asetukset päällä:



Ja akkuna on: http://www.gensace.de/car-lipo/gens-ace-5800mah-14-8v-45c-4s2p-hardcase-lipo-battery-14.html

Pitäiskö pystyä noilla asetuksilla lataamaan kyseistä akkua? vai tarviikos 5.8A pienentää?

5
Jeps, täytynee siis hakea isompi tehoinen niin helpottuu touhu  :tongue:

6
Eli transewaves on sitä mieltä että SKY RC Toro 1:8 Combo, Buggy X8 2650kv & ESC 150A Setin noparia voisin ihan lämmittää niin kuin tein ec5 liittäessäkin? Vai oisiko turvallisempaa sittenkin hommata tehokkaampi kolvi kuin tuo omistamani 25w?

25w kolvi on tarkoitettu juottamaan pienelektroniikkaa, ei 10 awg johtoja nopariin. Vähän sama kun menisit pinsetillä purkamaan taloa kun sorkkarauta unohtu kotiin :)
Juu onhan tuo päivänselvää mutta kysymys olikin siitä voiko nopari kärsiä lämmittämisestä jos tuolla pikku tehoisella sitä kauan sohottelee  :wink:

7
Ei kestä.

Lämpö pitää tuoda nopeasti jotta se ei ehdi levitä.
Höpö höpö.
En tiedä mitä nopareita oot saanu hajalle mutta ainakin hobbywing ja hk noparit on hyvin kestäny lämmittämistä.
Luulo ei ole tiedonväärtti tässäkään asiassa.
Eli transewaves on sitä mieltä että SKY RC Toro 1:8 Combo, Buggy X8 2650kv & ESC 150A Setin noparia voisin ihan lämmittää niin kuin tein ec5 liittäessäkin? Vai oisiko turvallisempaa sittenkin hommata tehokkaampi kolvi kuin tuo omistamani 25w?

8
Ei kestä.

Lämpö pitää tuoda nopeasti jotta se ei ehdi levitä.
Kiitoksia tästä vastauksesta. Taas ollaan hivenen viisaampia.

9
Tutkiskelin tuossa omaa kolvia ja näytti lukemaksi vaivaiset 25w mutta tuli sillä saatua ec5 liittimet johtoihin kiinni ihan hyvin kunhan hetken jaksoi lämmittää liitintä ja sitten laittoi tinaa vaan kuppiin ja hyvin suli sekä johto perään ja mielestäni näissä hommissa ens kertalaiseks onnistui omasta mielestäni hyvin  :azn:

Tuosta lämmittämisestä vaan mieleeni tuli että kestääkö nopari itsessään tuollaista kun liittimiä hetken joutuu lämmittämään ennen kuin tinan saa sulamaan liittimeen?

10
Saikos Teucca81 kolvattua johdot kiinni? Itse kasailemassa saman tyylistä settiä ja ekat johdot nyt saatu kiinni.

Kokeneemmille kysymys että uskaltaako noparissa olevia holkkeja ihan reilusti lämmittää ettei nopari itsessään kärsi?

Kiinni laittamatta ois viel moottorin johdot nopariin.

11
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 26.07.15 - klo: 18.12 »
Jelppiä kaivataan taas kun niin hirveä määrä tietoa iskee päin kasvoja kun kaikkee lueskelee  :azn:

Eli auto Kyosho inferno GT muuttumassa sähkö muotoon. Auttakaa kokematonta sähköjen ohella eli mikä moottori ja nopari ois sopivat gt malliin?

Lipoja tuntuu olevan niin hurja määrä että menee lukemissa ihan sekaisin.. Mikäs ois sopiva akku jotta vääntöä ja ajoaikaa piisaisi?

Onkos tämä sopiva ja turvallinen laturi lipo akulle http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-TARVIKKEET-2/MaxPro-Easy-80-Multi-Charger-110419

Kaikkea asiaan liittyvää infoa otetaan vastaan ja ehdotuksia  :wink:

Sähköiksi käy mikä tahansa 1:8 combo, ei väliä onko sensorillinen vai sensoriton. Moottorin KV-luku vähän tarpeista riippuen 1900-2650KV. 2650KV kone vie tuollaista GT-autoa jo todella rajusti, mut lämpöä tietty syntyy. 1900KV koneella saa lähes saman huippunopeuden, mutta hieman rauhallisemmassa muodossa ja pienemmällä virran kulutuksella. Myös eri moottorimerkeillä on eroa toisen merkin 1900KV kone on kireempi kun toisen 2400KV.
Akuksi riittää kova kuorinen 4S lipo, noin 5000 mah ja 50C.
Konversio seteiseistä se Kyoshon oma on kallis, mutta se on myös paras. Pysyy takulla moottori kunnolla kiinni. Halvempiakin löytyy mutta osa niistä aivan käyttökelvottomia.m

Kiitokset näistä tiedoista, pääsi jo paljon selvemmille vesille asioissa  :grin: Mites tuon laturin kanssa, ilmeisesti kannattaa jonnin verran jo alussa siihen sijoittaa? Onkos tällä hetkellä menossa missään mitän erikoisen hyvää tarjousta johon kannattaa tarttua?

12
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 16.07.15 - klo: 16.03 »
Jelppiä kaivataan taas kun niin hirveä määrä tietoa iskee päin kasvoja kun kaikkee lueskelee  :azn:

Eli auto Kyosho inferno GT muuttumassa sähkö muotoon. Auttakaa kokematonta sähköjen ohella eli mikä moottori ja nopari ois sopivat gt malliin?

Lipoja tuntuu olevan niin hurja määrä että menee lukemissa ihan sekaisin.. Mikäs ois sopiva akku jotta vääntöä ja ajoaikaa piisaisi?

Onkos tämä sopiva ja turvallinen laturi lipo akulle http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-TARVIKKEET-2/MaxPro-Easy-80-Multi-Charger-110419

Kaikkea asiaan liittyvää infoa otetaan vastaan ja ehdotuksia  :wink:

13
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 16.07.15 - klo: 14.12 »
On niitä halvempiakin mutta niissä on aika onnettomat moottoripukit. Se Kössin oma on ehdottomasti paras.
Kiitoksia tästä tiedosta  :azn: Luultavasti täytyy jossain vaiheessa hampaat irvessä laittaa tilaukseen se aito ja alkuperäinen. Jollei tuuri lykästä ja kauppa puolelta irtois sellanen.

14
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 15.07.15 - klo: 16.14 »
Nyt on taas into herännyt pitkästä aikaa päästä kruisailemaan autolla joka on Kyoshon Inferno GT mutta tekisi mieli vaihtaa sähköt kyseiseen autoon. Onko edelleen ainoa tapa jolla ne helpoiten saa on ostaa tuo Kyoshon IFW451 konvertointi sarja?

Onko useamman vuoden jälkeen tullut mitään muuta vastaavaa sarjaa jolla sais sähköt kiinni? Tuntuu olevan vaan niin suolaisen hintainen uutena tuo konversio kitti  :cry:

PS. ostetaan vaikka käytettynä jos jollakin lojuu sellainen kaapin pohjalla  :wink:

15
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 14.07.15 - klo: 16.03 »
Tämä nyt ei ole ihan oikea topicci mutta laitetaas kysely tänne kun kuitenkin autona on tuo Inferno GT.

Nyt on taas into herännyt pitkästä aikaa päästä kruisailemaan autolla mutta tekisi mieli vaihtaa sähköt kyseiseen autoon. Onko edelleen ainoa tapa jolla ne helpoiten saa on ostaa tuo Kyoshon IFW451 konvertointi sarja?

Onko useamman vuoden jälkeen tullut mitään muuta vastaavaa sarjaa jolla sais sähköt kiinni? Tuntuu olevan vaan niin suolaisen hintainen uutena tuo konversio kitti  :cry:

PS. ostetaan vaikka käytettynä jos jollakin lojuu sellainen kaapin pohjalla  :wink:

16
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.08.10 - klo: 19.59 »
Kenelläkään kokemuksia GM Nitro Bull 28 4,8ccm moottorista? onko tilaamisen arvoinen ja miten mahtaa kestää?

17
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 04.08.10 - klo: 09.18 »
Ahaa, kiitoksia tiedosta tuosta liitin hommasta, täytyy asia tarkistaa. Akku on juuri parhaillaan latingissa ja ehtoolla kun on aikaa niin täytyy koittaa uudelleen starttiboksia. Luovun siis kerta heitolla vetokäynnistyksen unelmoinnista  :wink:
Voisin kaupungilla kulkiessani vaikkapa motonetin hyllyltä hakea varmuudeksi vuoksi uuden lyijyakun kun nuo eivät ole euroilla pilattu.

18
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 04.08.10 - klo: 09.03 »
Kiitoksia Ilelle vastauksesta. auto nyt muuten kunnossa mutta startti boksini alko pelleileen ja johdotus menee siinä uusiksi kun jokunen juotoskin oli höllällä. Onkos kyseiseen autoon mitään uutta roto starttia saatavilla vaan vai ihan veto ja boksi startti edelleen? Itse olen aikanaan poistanut tuon veto käynnistyksen kun kyseessä oli ihka ekoja koneita jossa oli kuulemieni mukaan suunnittelu vikaa "auton ensimmäinen kone lähti ruotsin tehtaille hajotessaan" ja veto käynnistyksessä ilmeni myös ongelmia joten oisko siihen jo joku suositeltava veto käynnistys jollain liikkeellä myynnissä?

Kiitos vastauksista etukäteen ja utelen näin taas kun harrastus kiinnostaa ja siitä viime kunnon ajelusta on vierähtänyt hetki  :roll:

19
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 02.08.10 - klo: 23.09 »
Tervehdys porukalle!

Tässä taas hetken muun touhujen ohella olen starttaillut kyoshon inferno gt:tä käyntiin ja tuntuu tuo kone jotenkin yskivän "alkuperäinen kone" Ajattelin jos viisaammilla olisi antaa vinkkiä/linkkiä kun tekisi mieli hommata uusi moottori muuten ehjään autoon, että mitä suosittelisitte?
Itse en aja radoilla eli lähinnä sora ja asfaltti alueilla on tullut ryökytettyä menopeliä.
Niin eli hakusessa olisi jokin perus moottori mikä jaksaa vääntää kyseistä peliä ja autoni on ensimmäisiä inferno gt malleja.

20
Juu eli en ihan pääse tuonne pk seudulle kun itse asustelen Porin alueella =( Mielenkiintoista olisi kyllä ollut päästä katsomaan ammattimiesten laitteita ja ajoa  :azn: Niin tuon ohjaus servon vaihtamista voisin harkita mutta mitäs siinä osto vaiheessa tarvitsee muuta huomioida kuin mitat vai onko noita ohjaus servoja monen eri mittaisia/kokoisia? Jos jollain olisi hyvä linkki antaa kyseiseen autoon sopivaan ohjaus servoon niin KIITOS etukäteen. Tuon jarru levyn voisin vaihtaa myös astetta parempaan kun tuntuu että hetken ajelun jälkeen ei pysää niin nopeasti kuin alku ajeluilla. Niin ja nuo patteri vehkeet olen poistanut eli löytyy Meangreen Power merkkinen akku.

21
Tervehdys! Ajattelin tähän topicciin laittaa kysymyksen koska itse olen täällä uusi ja aika tuore rc harrastaja ja omaan myös tuollaisen inferno gt:n subarun korilla. Niin eli en selaillessani löytänyt tiettyä tarkkaa vastausta että kannattaako tuohon infernoon vaihtaa servoja jos paikallaan on alkuperäiset (KS-302)servot. "toivottavasti muistin malli merkinnän oikeaksi" Niin ja näin alku taivaltaan tekevänä rc harrastajana otan mielelläni vinkkejä että mitä osia infernoon kannattaa vaihtaa alkuperäisten tilalle, jotta kestävyys ja ajaminen olisi jatkossakin mukavaa.

Sivuja: [1]