Laitoin tuohon omaan reediini "täytetyn" kampuran joka on painotettu kohdilleen. Kyllähän sillä pikkasen tuli puhtia lisää muttei mitenkään mahtavasti. Lisäksi leikin sytytysennakolla. Silläkin saa hyvin voimaa lisää, tosin rajalliselle alueelle kerrallaan kun ei voi säätää kuin perusennakkoa. Tuossa omassa moottorissa jos laittaa lisää ennakkoa niin tulee alas tehoa lisää ja ylhäältä tappaa. Vastaavasi jos sytytystä myöhäistää niin ylös saa lisää ja alhaalta lähtee pois. Parhaaksi kompromissiksi osoittautui yllättäen vakioennakko. Pitäisi olla ihan oikea ohjelmoitava sytytys niin saisi tehoaluetta laajennettua, vaikka 500 kierroksen välein kun pääsisi säätämään niin olisi hieno. Pitäisi löytää vain tarpeeksi pieni ja kevyt.
Tuli myös rikottua 6,5hp raja joka oli alunperin tavoitteena. Niillä säädöillä vaan tehoalue jää paljon kapeammaksi kuin tuollaisella keskimäärin hyvällä.
Penkki on kyllä tarkempi kuin tuollainen moottori. Jokainen veto on vähän erilainen. Esim. moottorin lämpö pitää olla n.10 asteen tarkkuudella aina sama että saa vertailukelpoisia tuloksia.
Tuolla moottorilla on nyt tarkoitus lähteä ajamaan ja katsoa miten tuollainen tehoalue riittää käytännössä