Ehkä hieman myöhässä, mutta kyllähän tuota countersteer shizzleä on harjoitettu jo iät ja ajat. Lisää infoa esimerkiksi täältä
Tästä linkistä ja ko. foorumin jutuista innostuin myös kokeilemaan.
Kokeilumielessä aloitin drifteri 'counter steer' projektia.
-ohjaus muutettu
-välityksiä muutettu vähän
Ensi testi jossa takapyörät pyrii vain 20% enemmän kuin etuset tuntui viellä hyvältä.
Nyt pitää viellä saada suurempi ero pyörimiseen.
Ongelmana vain on löytää oikeanlaisia hihnapyöriä autooni.
Tamiyan TA05 MS aihiona ja haussa olis keski hihnapyörät. Nyt on 16T ja 18T mutta eroa pitää saada lisää.
Löysin saksalaiselta Tamiya kauppiaalta noita historiallisia hihnapyöriä 15T ja 32T...saas nähdä tuleeko ne milloinkaan kun viime yönä tilasin.
Kyselin näitä vanhoja osia suomesta Nypa, Hobby Point, Tieto Nikkari...jokaine lupasi ottaa selvää ja soitella....viellä ei soitoista ole kuulunut...joten siksi etsin ne ulkomailta. Racing Factoryllä ei ollut noin vanhoihin autoihin (TA04, TRF414 osia hyllyssä, tilaamalla olisi saannut joskus).
Muutoin yritän mahdollisimman paljon käyttää kotimaisia toimittajia.
Seuraavaksi ongelmaksi taitaa jäädä hihnojen pituudet. Suurta heittoa ei tule olemaan mutta ....
Jos jollakin olisi vinkkiä mistä tuollasia hihnoja sais ihan mittojenn mukaan. Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä.
Ainakin sen foorumin mukaan näillä välityksillä tarvitsisin hihnan joka on 312 mm pitkä. Varaosanumeron mukaan se hihna meni johonkin pölynimuriin jota tietysti ei myydä suomessa.