Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Shooter

Sivuja: [1] 2
1
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 20.07.07 - klo: 12.45 »
Vaikka tuolla Towerissa on mukavasti tavaraa saatavilla, niin noiden lähetyskulujen vuoksi ei muutaman kympin tilaus oikein kannata, vaan pienemmän tilauksen saa selkeästi edullisemmin Suomesta.

2
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 17.07.07 - klo: 08.23 »
Pitääkö tuo RPM Gear Cover hiekat ulkopuolella? kun tuo Alkuperäinen päästää kaikki sisälle.
Pitäis... jos sopis paikoilleen :tongue:

Ilmeisesti tämän XL-5 mallin moottorin akseli on pidempi kuin vanhemmassa mallissa, johon tämä osa on alunperin tehty. Kumma homma, ettei minkään liikkeen sivuilla tästä epäsopivuudesta ole mainintaa.

3
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 17.07.07 - klo: 00.45 »
Eikö kenelläkään ole XL-5:ssä RPM Gear Coveria? Vai modattu kaikilla, joilla on?

4
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 16.07.07 - klo: 22.15 »
Voisikos joku Rustlerin omistaja mitata äkkiä vekottimen akselivälin? Helpottaisi hyvin kopan etsimistä. Ja samalla vaikka raideleveys olisi hyvä tietää.

Google kun ei täysin täsmällisiä tuloksia tuntunut antavan.
Valmistajan sivut vois olla hyvä lähde? :roll:

http://www.traxxas.com/products/electric/rustler2006/trx_rustler_specs.htm

5
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 16.07.07 - klo: 18.43 »
Onko totta etta tahan XL-5 Spedeen ei saa tota RPM Gear Coveria kiinni?
Tuntuu toi moottorin akseli olevan tiella.
Oli tämä näemmä jollain muullakin tullut vastaan... RPM:n osa on moottoriakselin kohdalta alkuperäistä matalampi.

Onko näin, että osaan joutuu tekemään modauksen, jotta sen saa paikoilleen autoon, johon se on tarkoitettu??? WTF :huh:

6
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 12.07.07 - klo: 22.46 »
Revo nykyään, Charger kopalla.
Chargerissa on... kikkeliä :mrgreen:

Sanokaas tietävämmät:
1. saako tuota Chargerin koppaa Suomesta mistään kaupasta
2. mitkä (spray) maalit tuolta Saben sivuilta käy Lexan-koreille

Nimim. "One Old School Charger coming up"

7
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.06.07 - klo: 08.52 »
+1
Kori jees, mutta ehdottomasti puolavanteita kaipaa.

8
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 28.06.07 - klo: 21.57 »
Kertokaas mulle nyybille:
http://integy.automated-shops.com/cgi-bin/webc.cgi/st_prod.html?p_prodid=4630&p_catid=109&sid=4wSJJh1kMJp@1JX-55107550321.78
Kellään kuvaa asennettuna? Ja ennenkaikkea - mikä idea noissa on? :huh:

9
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 27.06.07 - klo: 22.16 »


Seuraavaksi kai pitää tilata alumiininen idle gear, RPM:n gear cover ja jokin kiva koppa...

Tilaussuunnitelmista huolimatta: so far, no problem what-so-ever...

Stampeden ja Rustlerin vakio voimansiirto kestää hyvin myös alkuperäisiä tehokkaampien moottoreiden käytön. Oma kokemus LRP:n harajattomilla ei ole tuonut mitään ongelmia "alakertaan", vaikka 8-vuotiaan liipasinsormi on ajoittain aika armoton. Alumiinista idler gearia ei tarvitse, kunhan muistaa pitää slipperyn sopivasti luistavana. Sitä varten se on olemassa. "Keulintakireänä" pitäminen sorvaa idler gearin takuuvarmasti sileäksi.
 Jos alumiinia vaihteistoon haluaa, muista vaihtaa spurriakselilta löytyvä päävetoratas muoviseen. Alkuperäinen on terästä ja se syö alumiinisen pilalle rasvauksesta huolimatta alta aikayksikön. Tämän jälkeen diffikotelon muovinen hammaskehä kuluu pilalle. Teräs - alumiini - muovi -yhdistelmä on ehkä se kaikkein hankalin yhdistelmä.

Omia kokemuksia on mm. Fastlanemachinen alumiinisesta diffikotelosta teräshammaskehällä, teräs -idleristä ja MIP:n teräsvetoakseleista: jatkuvasti saa olla laatikko auki laittamassa vaseliinia ja vääntämässä sukkaa vetareiden murrosten päälle. Kestää kyllä mutta vaatii enemmän huoltoa kuin alkuperäiset ja teräshiluilla laatikko on vieläpä melko äänekäskin. Kun edellä mainitut alumiinidiffi ja teräs-idler jo yksistään maksavat yli 70 taalaa, saa koko vaihteistoon uudet sisukset alkuperäisosilla noin 30 eurolla. Jokin aika sitten itse sirryttiin takaisin alkuperäisosiin ja hyvin on pelannut. Ainoa mitä mahdollisesti harkitsen ovat teräs -yoket vetoakselin vaihteiston puoleisiin päihin.
[/quote]
Ok - eipä varmaan kannata rynniä hankkimaan "päivityksiä", elleivät osoittaudu ensin tarpeellisiksi. Pitänee varmistaa tuo slipperin säätö, vaikka oma peli ei lähdenkään keulimaan oik. muuten kuin ensin peruuttamalla tai jarruttamalla ensin lähes pysähdyksiin ja linttaamalla sitten "kaasun" auki. Taidanpa vain hankkia alkuperäistä vastaavan muovisen idlerin varaosaksi ainakin näin aluksi. Kuinka tuota alkuperäistä laatikkoa muuten pitäisi / kannattaisi rasvata? Mitä öljyä laittaa ja kuinka usein tarkastaa / vaihtaa?

Tässä kun nyt kyselemään alettiin, niin entäs noiden iskareiden öljyt? Armotonta bashia ei ole autolle tiedossa, vaan vauhdikasta kurvailua ja hillittyjä hyppyjä. Jos nyt hillitön loikkimisinto iskee, niin hankin sitten siihen hommaan omat öljynsä... :tongue:

Olenhan minä näistä jotain lukenut, mutta näin nyybille suora linkkin kotomaasta saatavaan sopivaan tuotteeseen olisi aika suuri apu, kits :smiley:

11
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 22.06.07 - klo: 23.56 »
Mistäs ton 16-hampaisen pinjonin vois hankkia?
no, esmes tuolta Sabelta:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php
Sieltä ainakin omani sain auton mukana erinomaisen mukavasti, mistä kiitäntän :wink:

12
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 22.06.07 - klo: 23.48 »
Herranjestas sentään!
Sabelta ja muualta oli Rustler loppu. Hetken pohdinnan jälkeen tarttu Stampede kouraan. ;)
Aivan mahtava auto! :D
Kahdessa päivässä oon nyt ajanut 8 akullista ite tehtyä tötsänkierto-rataa hiekkakentällä,
kiipeillyt läheisillä kallioilla, ja suditellu parkkipaikalla. :)

Huippu-auto, täytyy myöntää! Ja hauska. :p
+1

Itselläni ollut käytössä noin kuukauden ja ajettu ehkä 10 akullista (juu juu, aikuisilla on muutakin tekemistä ja se 3 vee ei tästä kuitenkaan aivan 100% ole rattailla...).

Uskomattoman luja ja helppokäyttöinen vehje. Käytössäni siis auto RPM laakeripesillä ja laakereilla, 16 hampaisella pinjonilla, kahdella 7,2 V 3300 akulla ja laturilla.

Seuraavaksi kai pitää tilata alumiininen idle gear, RPM:n gear cover ja jokin kiva koppa...

Tilaussuunnitelmista huolimatta: so far, no problem what-so-ever...

13
Polttisautot / Vs: Miksei moottorit toimi bensalla ?
« : 21.06.07 - klo: 23.39 »
Oukki doukki - ymmärrykseni asiasta on siis ollut vähintäänkin puutteellinen. Hyvä puoli tässä on se, ettei elantoni ole ollut kiinni asiasta :p Pidättäydyn jatkossa kuuntelu ja kyselypuolella, mitä polttomoottoreihin tulee :embarrassed:

P.S. H%#¤n hyvä, etten kommentoinut mitään sähkömoottorista :grin:

14
Polttisautot / Vs: Miksei moottorit toimi bensalla ?
« : 21.06.07 - klo: 16.45 »
Ja Shooter meni metsään tuossa diesel/bensa syttyvyys asiassa. Nimittäin, bensa _syttyy_huonommin_ kuin diesel. Näin se vain on. Diesel syttyy hyvin pelkällä puristuksella (korkea paine) dieselmoottorissa. Siis ei tosiaan mitään sytytystulppaa tarvita (niinkuin Shooter oletti). Jos laitat bensaa diesel moottoriin, se ei syty ollenkaan. Kone ei käy.


Bensa kyllä leimahtaa paljon dieseliä herkemmin. Tiedä sitten onko tilanne toinen puristuksen alla.


Hmm... sitten minä olen ymmärtänyt jotain pahasti väärin tai käsitteet on sekaisin. En meinaan sitten tajua, että miksi bensakoneissa pitää polttoaineen oktaanilukua nostaa (=puristuksenkestävyyttä kasvattaa) kun puristussuhde kasvaa, ettei polttoaine syttyisi ennenaikaisesti. Tällaista ongelmaa dieselkoneissa taas ei ole, vaikka niiden puristussuhteet ovat moninkertaisia bensakoneisiin verrattuna :huh:

Mutta olen minä joskus ollut väärässäkin, eli eipä tuo eka kerta olisi :tongue:

15
Polttisautot / Vs: Miksei moottorit toimi bensalla ?
« : 21.06.07 - klo: 09.32 »
Viilataan nyt senverran,että katuautoissa "boosterina" käytettävä "nitro" on ilokaasua,elikkä typpioksyduulia,jolla taas ei ole mitään tekemistä nitrometaanin kanssa.
Tuo nitro lyhenne on napattu ilokaasun lontoon murteisesta nimestä Nitrous oxide.
Ah - tämä selventääkin asiaa melko paljon. Olisihan tuo "ilokaasu" toki pitänyt muistaa :embarrassed:

16
Polttisautot / Vs: Miksei moottorit toimi bensalla ?
« : 20.06.07 - klo: 21.19 »
Näistä pienistä nitroista minen tiedä oik. mitään ja koko nitron ominaisuudet on vähän hämärän peitossa, mutta 1:1 koneista tiedän vähän. Dieselkoneethan toimii hehkutulpalla, joka sytyttää ensin kovaan paineeseen puristetun dieselin. Bensa on dieseliä herkempää syttymään ja syy, miksei dieselkoneissa voi käyttää bensaa on se, että pelkkä dieselkoneen puristuksen aiheuttama paine riittää sytyttämään bensan, jolloin "ajoitus" ei oikein toimi ja kone usein rikkoutuu. Sitä vastoin bensakoneessa diesel ei tahdo syttyä ollenkaan.

Nitroahan käytetään kiihdytysautoissa ja myös "boosterina" joissain (bensa)katuautoissa, joka kuitenkin muuten kuin hetkellisesti käytettynä saattaa tuhota bensakoneen, joka alkaa käymään liian kuumana. Tuo taas viittaisi loogisesti ajatellen siihen, että joko nitron palonopeus on suurempi, eli luovuttaa energiansa bensaa nopeammin (niin kuin joku jo sanoikin) ja/tai nitro sisältää enemmän energiaa kuin bensa.

Jotenkin näin se menee...

17
taisin olla jo liian väsynyt eilen kun menin jo sekaisin tuosta offset asiastakin. eli sehän siis vaikuttaa juuri vain siihen mille kohti renkaan kulutuspinta osuu suhteessa kiinnityskohtaan. eikä se tietenkään suoranaisesti vaikuta "huulen" kokoon. mutta ainakin näissä oikeissa autoissa iso huuli on juuri pienen offsetin omaavissa vanteissa, juurikin sen takia että renkaan kulutuspinta tulee kiinnityspistettä ulommaksi.

mutta en huomaa kyllä noiden kuvien perusteella että RC autoissa tuo offsetti muuttaisi vanteen ulkonäköä. vai onko kaikissa HPIn mesh vanteissa sama kuva, riippumatta offsetistä?
Tuota mesh -vannetta näkyy olevan vain 1 tai 3 mm offsetilla ja eroa ei ulkonäöstä kovin paljon huomaa. Näyttäisi vähän siltä, että noissa vanteissa tuo suurempi (negatiivinen?) offset on saatu kiinnitysreikää "sisentämällä", jolloin vanne tulee ulommas, mutta "huuli" pysyy samana.

Sen sijaan jos vertaat esimerkiksi HPI:n TE37 -vanteita, joita saa 0, 3 mm ja 6 mm offsetilla (kuvat alla), niin ero näkyy.


Kuvat HPI:n sivuilta.

18
Entäs tämä koriksi:
http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=51288

Tulipahan toi offset-asiakin selväksi...

19
Sopivia vanteita vois kattoa vaikka HPI:n valikoimista noita versioita, joissa enemmän offsettia.
http://www.hpieurope.com/gallery_display.php?catId=tcwhl&lang=en

20
Sähköautot / Vs: Mad Truck
« : 18.06.07 - klo: 12.22 »
missä Stampedejä myydään?
Hinta?
Itse otin tuon uudemman mallin täältä:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30429&grpid=5015
Samaan hintaan löytyy myös tuolta:
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_14&products_id=9740

Kannattaa kysyä pakettitarjousta, jossa myös ajoakku(tai akut) ja laturi samassa + mahd. muut osat.

21
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 18.06.07 - klo: 09.30 »
Hmm... Keltainen Silveradon koppa. Street Credibility vaatisi ehdottomasti peräpeiliin Kill Billistä tutun pinkin tekstin: "Pussy Wagon"... :wink:

Onko tuo kori HPI:n? Vai Pro-Linen?

22
Vapaa keskustelu / Vs: Numero 11
« : 17.06.07 - klo: 10.38 »
Mikä on Israelin "risti"? Jos tähdestä puhutaan, se tunnetaan paremmin nimellä Daavidin tähti, vai?
Juurikin näin.

23
Vapaa keskustelu / Vs: Paras Jalkapalloilija
« : 11.06.07 - klo: 21.09 »
Tuota kumikiekkoa yritetään kolmen, yleensä punaisen riman välistä sisään verkkopussukkaan... :undecided:
Miksi ihmeessä ne niin tekee? :shock:

Kummallista porukkaa maailma pullollaan :angel:

24
Vapaa keskustelu / Vs: Paras Jalkapalloilija
« : 11.06.07 - klo: 20.51 »
Jalkapallo? Hmm... Onko tää nyt se peli, jossa aikuiset miehet jostain syystä juoksee pikkuhousut ja polvisukat jalassa pitkin nurmikkoa jonkun nahkakuulan perässä? :undecided:

26
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 31.05.07 - klo: 10.55 »
ihan speden vakiorenkaat siinä on alla. =)
[/quote]
Actually, vanhemmassa Spedessä on 2,2" ja 3605 (XL-5)-mallissa (sekä uusimmassa VXL:ssä) taas on 2,8" Talonit Traxxasin sivuilla olevien specsien mukaan - siksi siis kysymykseni.

27
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 31.05.07 - klo: 09.42 »
Tänään tuli laparenkaat Rustleriin!Ja toinen ajoakku!

Eihän siinä mitään, jos välillä vähän eksyy topicista, mutta äkkiseltään tämä nyt ei näyttäisi liittyvän mitenkään Stampedeen? :p

Kun nyt kuitenkin renkaista tuli puhetta, niin millaiset renkaat (ja vanteet) käy tuohon 06-malliseen? Jotain kokorajoituksia? Sivustoilla näytetään puhuttavan joistain "Hex hubeista" (14 ja 17 mm), mutta kun ei sano mulle mitään... :huh:

28
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 26.05.07 - klo: 16.25 »
Tätä ei kannata ostaa http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=22343&grpid=5018, ainakaan tuolla hinnalla. Jos saat noin 50-60€:llä niin ihan rahansa arvoinen. Ultramat on hyvä perus laturi http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=27945&grpid=5018, tosin siinäkään ei ole purku toimintoa.

Hyvällä laturilla akut pysyvät parempina pitkään, sekä paremmat tehot ja ajoajat.
Jos ajat paljon, sen minkä laturissa säästät häviät pitkällä juoksulla akuissa.
Kiitos.

Entä tämä?
]http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=21458&grpid=5018[url]
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_98&products_id=1986[/url]
Mikäli käsitin oikein, niin ei pysty lataamaan niin montaa akkutyyppiä kuin Ultramat, mutta muutoin lähellä vastaava?

Voiko kumpaakin/kumpaakaan käyttää auton virtalähteestä (tupakansytyttimestä)?

29
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.05.07 - klo: 20.33 »
Kertokaas vielä yksi juttu noista latureista, eli mitä lisäarvoa tällainen aloittelija Stampedeineen saisi tuosta kalliimmasta laturista?
Anyone?

30
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 22.05.07 - klo: 19.00 »
Kertokaas vielä yksi juttu noista latureista, eli mitä lisäarvoa tällainen aloittelija Stampedeineen saisi tuosta kalliimmasta laturista? Jos nyt verrataan esim. kahta allaolevaa?
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=32753&grpid=5018
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=22343&grpid=5018
Enemmän tehoa akkuihin?
Pidempi ajoaika?
Akkujen käyttöikä? (kuinka paljon)
Hinnan erolla saa vaikka pari 7,2 V akkua lisää, joten äkkiä tulee mieleen, että onko tuosta piha-ajelussa vastaavaa hyötyä ja jos on, niin mitä? Yritin etsiä vanhojakin keskusteluja, mutta joko niistä ei löydy vastauksia tai sitten keskustelijat on sen verran pro:ta, että en tajua puoliakaan (ja joo - olis varmaan kannattanut pysyä sittenkin hereillä niillä fysiikan tunneilla aikoinaan - olisi saattanut auttaa tässäkin asiassa :huh:).

Sivuja: [1] 2