Seuraavaksi kai pitää tilata alumiininen idle gear, RPM:n gear cover ja jokin kiva koppa...
Tilaussuunnitelmista huolimatta: so far, no problem what-so-ever...
Stampeden ja Rustlerin vakio voimansiirto kestää hyvin myös alkuperäisiä tehokkaampien moottoreiden käytön. Oma kokemus LRP:n harajattomilla ei ole tuonut mitään ongelmia "alakertaan", vaikka 8-vuotiaan liipasinsormi on ajoittain aika armoton. Alumiinista idler gearia ei tarvitse, kunhan muistaa pitää slipperyn sopivasti luistavana. Sitä varten se on olemassa. "Keulintakireänä" pitäminen sorvaa idler gearin takuuvarmasti sileäksi.
Jos alumiinia vaihteistoon haluaa, muista vaihtaa spurriakselilta löytyvä päävetoratas muoviseen. Alkuperäinen on terästä ja se syö alumiinisen pilalle rasvauksesta huolimatta alta aikayksikön. Tämän jälkeen diffikotelon muovinen hammaskehä kuluu pilalle. Teräs - alumiini - muovi -yhdistelmä on ehkä se kaikkein hankalin yhdistelmä.
Omia kokemuksia on mm. Fastlanemachinen alumiinisesta diffikotelosta teräshammaskehällä, teräs -idleristä ja MIP:n teräsvetoakseleista: jatkuvasti saa olla laatikko auki laittamassa vaseliinia ja vääntämässä sukkaa vetareiden murrosten päälle. Kestää kyllä mutta vaatii enemmän huoltoa kuin alkuperäiset ja teräshiluilla laatikko on vieläpä melko äänekäskin. Kun edellä mainitut alumiinidiffi ja teräs-idler jo yksistään maksavat yli 70 taalaa, saa koko vaihteistoon uudet sisukset alkuperäisosilla noin 30 eurolla. Jokin aika sitten itse sirryttiin takaisin alkuperäisosiin ja hyvin on pelannut. Ainoa mitä mahdollisesti harkitsen ovat teräs -yoket vetoakselin vaihteiston puoleisiin päihin.
[/quote]
Ok - eipä varmaan kannata rynniä hankkimaan "päivityksiä", elleivät osoittaudu ensin tarpeellisiksi. Pitänee varmistaa tuo slipperin säätö, vaikka oma peli ei lähdenkään keulimaan oik. muuten kuin ensin peruuttamalla tai jarruttamalla ensin lähes pysähdyksiin ja linttaamalla sitten "kaasun" auki. Taidanpa vain hankkia alkuperäistä vastaavan muovisen idlerin varaosaksi ainakin näin aluksi. Kuinka tuota alkuperäistä laatikkoa muuten pitäisi / kannattaisi rasvata? Mitä öljyä laittaa ja kuinka usein tarkastaa / vaihtaa?
Tässä kun nyt kyselemään alettiin, niin entäs noiden iskareiden öljyt? Armotonta bashia ei ole autolle tiedossa, vaan vauhdikasta kurvailua ja hillittyjä hyppyjä. Jos nyt hillitön loikkimisinto iskee, niin hankin sitten siihen hommaan omat öljynsä...
Olenhan minä näistä jotain lukenut, mutta näin nyybille suora linkkin kotomaasta saatavaan sopivaan tuotteeseen olisi aika suuri apu, kits