Joopa joo, tuo "RB:een" remmiahdin mikäli sitä nyt ahtimeksi voi kutsua on vain keskipakopuhallin ja näyttääpi pyörivän liki samaa nopeutta kampiakselin kanssa jotenka hyöty on minimaallinen noin pienenä toteutuksena.
Olisi kiva nähdä vähän mittaustuloksia ko totetuksella ja ilman, tuohan on mielestäni vähän sama kuin yrittäisi ahtaa PV Suzukia hiustenkuivaajalla. :D
Yleensähän remmiahtimet ovat roots tyyppisiä (Kuin kahdella hammasrattaalla tehtyjä), tosin Volkswagen on autoissaan (Polo) käyttänyt myös remmillä toimivaa keskipakopuhallinta.
Tuon kokoisesta keskipakopuhaltimesta ei paljon baareja saada, vois verrata auton ajovalojan painepesurin keskipakopumppuun joka ei paljon ilmaa "höngi" (Sekin pyörii "tyhjänä" 20000rpm-30000rpm)!
Toista on tosin veden kanssa sillä kun on aivan erillainen massa ja siihen kylläkin saadaan liikettä ja painetta (Vertaa esim samalla moottorilla varustettua lennokin ja veneen potkureita!).
Kaksitahtisessahan on ongelma ahtaessa se että myös suuri osa polttoaine ilmaseoksesta huuhdellaan pakoputkesta "pihalle" entistä vauhdikkaammin.
Tosin "pilli" voi ja toimiikin remmiahtimella mutta turbo voi sekoittaa sen toiminnan aika laillakin, aiheuttaahan sekin vastapainetta.
Toisin kuin paljon luullaan ei turbonkaan tehot tyhjästä tule vaan sen voi testata aivan yksinkertaisesti ottamalla paine putken irti ja vielä kuristamalla sen, ja sitten testaamaan kuinka kulkee. :D
Ideahan on siinä että siitä saadaan suurempi hyöty kuin mitä sen haitta on.
Vielä kun saataisiin ruiskukoneet jotka syöttää polttoaineen suoraan sylinteriin niin "pikkuturboille" olisi kaikki edellytykset, viime kesänähän tuli jo lennokkipuolelle ensimmäiset polttoaineen ruiskutuksella olevat moottorit (Tosin ei vielä sylinteriin "sylje").