Kirjoittaja Aihe: Polttisten meteli DB:eissä?  (Luettu 2729 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Polttisten meteli DB:eissä?
« : 31.05.04 - klo: 11.49 »
Onko kukaan mitannut kuinka kovaa meteliä polttis (esim. K. PTA GP)pitää desibeleissä? Itse ostaisin hemmetin halvalla erään auton, mutta isäni sanoo, että se pitää aivan liian kovaa meteliä. Hän on entinen polttisveneharrastaja 90-luvulta. Hänen veneensä runko on vieläkin tallella, koska hän on itse rakentanut sen. Sillä ollaan päästetty Saimaalla, kun olin pikkupentu. Naapurit valittivat kuitenkin metelistä, ja kone piti myydä  :cry:
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Polttisten meteli DB:eissä?
« Vastaus #1 : 31.05.04 - klo: 13.02 »
Sitten seuraavaksi kun isäni lähtee uden karheella Alfa 156 Gta:llaan pihasta, niin sanon, että aijai kun pitää meteliä! :mrgreen:
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Polttisten meteli DB:eissä?
« Vastaus #2 : 31.05.04 - klo: 13.05 »
Mietin tässä, että pakkoko sillä autolla on naapurin pihaan mennä ajamaan? Ajelet jossain koulun kentällä, tai vastaavalla. (liikkeiden pihat sunnuntaisin/lauantaisin?)
Metelihän on aika tiukkaa vihellystä, johtuen koneen rakenteesta.
(kierroskoneita ~30 000rpm)
Mikäli pakko on ajella asutuksen lähellä, niin kannattaa pitää ajomäärä kohtuullisena. Ja tietysti ihmiset saattaisivat arvostaa ilmoitusta mahdollisesta satunnaisesta metelistä.

Pysy matkan päässä naapureista, niin saat ajella rauhassa ja ohjeiden mukaan turvallisesti. Polttomoottoriautot eivät ole mitään "kerrostalon parvekkeella"-vehkeitä. Kannattaa etsiä sitä hyvää ajopaikkaa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Polttisten meteli DB:eissä?
« Vastaus #3 : 31.05.04 - klo: 13.11 »
Sami L: Tuon on kyllä todella hyvä neuvo kaikille paitsi minulle. Asun aika tiheässä paikassa, missä hiekkakenttääkin ympäröi talorivejä. Koiria on pihat täynnä. Ikkunasta näkyy kyllä kentälle, jossa olen ajanut sähkiksillä, mutta sitä ympäröivät talot. Soramonttuakin ympäröivät talot, sairaala ja vanhainkoti. Enkä viitsisi kyllä Lappeenrantaankaan pelkästään ajamaan lähteä, käyn siellä muutenkin aika harvoin kuljetusongelmien vuoksi. Jospa sitten pysyn sähkiksien puolella ja virittelen Pureani... :|
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Polttisten meteli DB:eissä?
« Vastaus #4 : 31.05.04 - klo: 13.18 »
Pistä pure tenin pakapin päähän filmirulla kotelo ja siihen sit joku metalli putki. Sit tulee hiljanen ääni. Juuri ja juuri tyhjis kuuluu.
-EhtoollisWeli

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Polttisten meteli DB:eissä?
« Vastaus #5 : 31.05.04 - klo: 13.23 »
No desibeleistä en tiedä, mutta minulla on harvinaisen hyvä paikka ajaa. Naapurissa asuu serkut jotka välillä haluaa vähän testata ja toinen naapuri hädin tuskin kuulee koko ääntä ja muualla onkin peltoa ja metsää.

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Polttisten meteli DB:eissä?
« Vastaus #6 : 31.05.04 - klo: 13.29 »
Ei tarvi kuin pitempi  ulostulo niin hiljenee pakoäänet... Sen vaan sitten joutuu soveltamaan kun kopan kanssa ajelee...

Jos sulla on se kyöstin vakio pilli niin pätkä silikooniletkua vaikka... Joku 5Cm??

Mulla oli rikkinäisessä kyöstin alkuperäisessä "pillissä" Sen ulostulon tilalla ohutta kupariputkea (8mm ulkohalkaisija) Niin oli tosi hiljainen...  Niin ja se oli noin 3 Cm pitkä ja taivutettu...

Eipähän enään naapurit tulleet kurkkimaan että mikäs vehje se tuo on  :mrgreen:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Polttisten meteli DB:eissä?
« Vastaus #7 : 01.06.04 - klo: 23.41 »
Mulla on kanssa toi polttis pure teni ja pitää kyllä hirveetä ääntä. Joku sanoi, että ei ole normaalin auton konetta isommat niin kyllä se musta kuulostaa huomattavasti kovemmalta.

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Polttisten meteli DB:eissä?
« Vastaus #8 : 02.06.04 - klo: 00.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
No sulla on varmaan GP2 tai GP 3?

Ainakaan GP1 ei pidä suurta ääntä?


Mulla on just toi GP1.

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Polttisten meteli DB:eissä?
« Vastaus #9 : 02.06.04 - klo: 00.38 »
Oisko vika siinä että toinen on kuullu enemmän eri polttisten ääniä ja toinen vähemmän, tai sitten autot on eri tavalla kasattu???
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Polttisten meteli DB:eissä?
« Vastaus #10 : 02.06.04 - klo: 00.40 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Oisko vika siinä että toinen on kuullu enemmän eri polttisten ääniä ja toinen vähemmän, tai sitten autot on eri tavalla kasattu???


Juu, vois olla toi että toinen on kuullu enemmän polttiksia. Mitä tarkotat tolla eri tavalla kasattu?

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Polttisten meteli DB:eissä?
« Vastaus #11 : 02.06.04 - klo: 00.50 »
Tai siis että on niinku eri motti tai pilli tai jotain, en mä tiijä.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer