Kirjoittaja Aihe: Li po?  (Luettu 6883 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Li po?
« Vastaus #30 : 02.04.06 - klo: 17.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Varmaan kannattaa juottaa irti. Onhan toi vähän sekavaa tekstiä. Eli sinulla on kaksi 3s Li-po pakettia rinnan ja yritätä ladata niitä rinnan kytkennällä. Kyllähän se periaatteessa pitäisi olla mahdollista
Tasausliitin lähtee molemmista akuista erikseen ja se kytketään tasauslaitteeseen mikä on laturissa kiinni ;)
RB,the power of champions.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Li po?
« Vastaus #31 : 13.10.09 - klo: 15.03 »
Lainaus käyttäjältä: Jose.92
Varmaan kannattaa juottaa irti. Onhan toi vähän sekavaa tekstiä. Eli sinulla on kaksi 3s Li-po pakettia rinnan ja yritätä ladata niitä rinnan kytkennällä. Kyllähän se periaatteessa pitäisi olla mahdollista
Tasausliitin lähtee molemmista akuista erikseen ja se kytketään tasauslaitteeseen mikä on laturissa kiinni ;)

Aataminaikainen viesti, mutta näihin törmää käyttäessään hakua.

Ei noin. Jos 3S Li-Pot on kytketty rinnan, niin se on sama asia kuin 6S tällöin. Niinpä tasausjohdoksi tulee useampi pinninen johto ja itse Li-Po laturin tasauspiirin tulee tukea 6S:ää. Eli lyhyesti: 6-pin balancer cabel ja charger with 6S support.  ;-) No niin, meni sitten automaattisesti jo englanniksi.  :-D
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Li po?
« Vastaus #32 : 13.10.09 - klo: 16.30 »
Ei noin. Jos 3S Li-Pot on kytketty rinnan, niin se on sama asia kuin 6S tällöin.
Ei noinkaan. 2 kpl 3S lipoa rinnan on 3S2P, ei suinkaan 6S. S=series=sarjassa, P=paraller=rinnan.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Li po?
« Vastaus #33 : 13.10.09 - klo: 16.35 »
Lainaus käyttäjältä: Jose.92
Varmaan kannattaa juottaa irti. Onhan toi vähän sekavaa tekstiä. Eli sinulla on kaksi 3s Li-po pakettia rinnan ja yritätä ladata niitä rinnan kytkennällä. Kyllähän se periaatteessa pitäisi olla mahdollista
Tasausliitin lähtee molemmista akuista erikseen ja se kytketään tasauslaitteeseen mikä on laturissa kiinni ;)

Aataminaikainen viesti, mutta näihin törmää käyttäessään hakua.

Ei noin. Jos 3S Li-Pot on kytketty rinnan, niin se on sama asia kuin 6S tällöin. Niinpä tasausjohdoksi tulee useampi pinninen johto ja itse Li-Po laturin tasauspiirin tulee tukea 6S:ää. Eli lyhyesti: 6-pin balancer cabel ja charger with 6S support.  ;-) No niin, meni sitten automaattisesti jo englanniksi.  :-D

Eikä noinkaan. Jotta olisi sama kuin 6S, noiden akkujen tulisi olla kytkettynä sarjaan, ei rinnan.

Niin ja kannattaako näitä kolme ja puol vuotta vanhoja juttuja nostella turhaan listausta sekottamaan? Tolla haulla voi tuolta kaivella vaikka mitä muutakin.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Li po?
« Vastaus #34 : 13.10.09 - klo: 23.37 »
Ketjuun vastaten:

Lennokin saa puusta alas narulla ja autolla.
Naru puuhun noin neljän metrin korkuiselle ja toinen pää auton vetokoukkuun.
Sitten autolla varovasti heijaten laittaa puun heilumaan kunnolla ja sieltähän se alas viimein tulee.
Oma lennokki oli suht kookkaan männyn aivan latvassa.

Lipo ei tykkää kylmästä yhtään.
Ajoin kerran yhden Max Ampsin pakan cut-offiin asti ja -10 pakkasyön jälkeen autosta haetussa akussa oli enää 0.7V/kenno.
Kolmen päivän päästä se oli sen verran elpyny että laturi alkoi sitä ladata ja kuin ihmeen kaupalla, akku toimii vieläkin ihan moitteetta.

Samoin kopterin akuista loppuu nollakelillä meno noin puolentoista-kahden  minuutin kohdalla, kesällä lensi noin kymmenen minuuttia.
Jos akut esilämmittää noin 25-30 asteiseksi, toimivat pikku pakkasellakin ihan hyvin.
Kyseessä on siis Zippyn Flightmaxit.

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM