Haaste otettu vastaan auto toimii meikäläisellä kyllä eli nyt on sitten kuskista kiinni miten käy.
He siinähän ne kisat meni, Hoffa olikin astetta liian iso kala mulle :) Hoffa ajoi hienosti B-finaalin paalulle ja itse sain c-finaalista 9 sijoituksen. 3 ensimmäistä alkuerää olin kierroksen jäljessä hoffaa 5minuutin erässä, eli reilu sekuntti per kierros. Oma auto puski vielä reilusti ja sille etsittiin lääkettä. Siirettiin akkua eteenpäin, takaiskareita pystymmäs, etuiskareita sisäreikiin ja loppujen lopuksi lisättiin 60g painoa servon viereen jo olemassa olevan 20g viereen(akku siirettiin taakse takaisin tässä vaiheessa). Renkaita hiottiin keskeltä ja sivulta. Sen jälkeen poistettiin uloin pinnirivi ja sit hiottiin lisää keskeltä.
Auto reagoi joka kerta säätöön eli se käänty hiukan enempi pitäen takapidon, ongelma vaan se että se ei vaan ollut riittävä muutos. 60g lisäys toi isoimman muutoksen autoon autosäädöistä. Rengas muutokset olivat toki isoin muuttuja ja tärkein.
Rengaspeli ei ole näköjään helpointa tässä luokassa ja kun pitit aloittaa uusista renkaista niin ei oikeen taidot riittäneet. Kokeneiden ohjeistuksella sain sitten auton vihdoinki kääntymään lisää viimeiseen alkuerään. Sain noin 1s pois kierrosajasta. Auto tosin oli sen verran eri ajaa ettei taidot ja kokemus tästä luokasta oikeen riittänyt siihen, että olisi saanut hyötyjä irti heti ekassa erässä.
Finaaleihin lähdin siis hyvällä mielellä, auto oli nopeempi kuin sijoitus, joten olisi mahdollisuus hakea ihan hyvää sijoitusta omassa finaalissa.
Eka finaali oli aika romurallia ja veikkan että jokainen osallistuja finaalissa sai oman osuuden "sikaa", itse menetin 2 kertaa isommin aikaa mutta tulin 6:na maaliin yhden metrin etumatkalla kahteen muuhun kuskiin.
Toinen finaali oli siistimpää ajoa ja tilanteita ei ollut yhtä paljon, itse tulin 6:na maaliin taas mutta vain 10s voittajaa jäljessä. Yhden kierroksen olin pyörimässä 10s radan ulkopuolella kun renkaat olivat niin liukkaat liasta että teki ongelmaa päästä radalle takaisin. Yhdellä toisella kierroksella oli myös 5s pyörimässä radan ulkopuolella. Joten hyvällä ajolla olisi varmaan voinut nousta 3 sakkiin jopa.
Loppujenlopuksi sijoitus 25. Ihan tyytyväinen tulokseen, pystyin ajamaan itseni 4 sijoitusta ylös finaaleissa vaikka tein virheitä. Opiksi tässä saatiin se että jos aikoo kisoja ajaa minimalistisella treenimäärällä niin pitää saada renkaat joltain joka todennut ne jo toimivaksi, muuten antaa tosi paljon tasoitusta muille. Sain siis takarenkaat sisäänajettuna ja ne oli tosi hyvät, mutta eturenkaat piti hieroa itse kuntoon. Jälkiviisaana niin niistä pitäisi luultavasti hioo hiukan vielä keskeltä pois ja ajella muotoon sen jälkeen.