Kirjoittaja Aihe: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.  (Luettu 212203 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #420 : 02.04.09 - klo: 12.16 »
vielä tosta mun kärähtäneestä ez-run noparista: sain vastauksen swang hobby firmasta josta sen ostinkin:

"Yes, factory provides us a warranty
please send to

...

i will repair it
thanks
Jason"

eli ihan hyvä homma varmaankin. no, postissa on tulossa jo uusi mutta ei se varanopari haittaakkaan!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #421 : 02.04.09 - klo: 12.57 »
Jankka

Hommaa RPM puskuri heti kun seuraavaa tilausta teet.
Vakio puskurin kanssa on ongelmana että kun sopivan kovaa täräytät eturenkaan johonkin niin kun tukivarsien saranatapit ovat suoraan puskurissa niin se puskurin reikä antaa periksi ja se siitä...
Tarvitaan taas uus puskuri.
RPM on nylonia ja kestää paaaaaaljon paremmin.
Kyseinen kohde on auton heikoin lenkki jos sellainen pitää nimetä.
Hieman toki auttaa kestävyyteen että liimaa saranatapit puskuriin kunnolla kiinni.
Saranatappi kun pyrkii vetäytymään hieman taakse ja taas puskuri eteenpäin niin tappi on puskurin reiässä vain parin kolmen millin matkalta ja se pullahtaa herkähkösti pois paikaltaan kolarissa... Ja jos pullahtaa niin puskuri menee heti uusiksi.
Tosin eipä oo monen euron osa, mutta hatuttaa jos ajo jää sen takia kesken kun taas noin 6dollarin rpm puskuri olis tärskyssä pitänyt palikat paikoillaan.
Niin ja kyseinen puskuri suojaa myös hieman etu iskareita jotka ovat ottamassa kolareita vastaan.

Ja kun tarpeeksi on kolistellut keulaa ja saranatappi pullahdellut pois paikoiltaan niin saattaa pohjalevyn päästä olla myös entinen, eli menee pohjakin vaihtoon.

Ps: itse olen vakio puskureita pätkinyt lippulavain radalla ainakin 5...
RPM puskurit ollu aina loppu kun olen tilannut tai sitten olen tarvinnut osia eri suunnasta enkä ole laiskuuttani jaksanut tilata pelkkää puskuria... no 5x5e on jo 25e roskiin heitetyjä nippeleitä kun 6 dollarin puskuri olis varmasti kestänyt kaikki nuo kolarit joita olen ajellut...
No laiskuudesta sakotetaan  :afro:
« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo: 13.03 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #422 : 02.04.09 - klo: 15.50 »
No, voi helvata.

... eilen illalla etsiskelin ja saldot näytti nollaa. No hyvä näin ja kiitoksia.

... mites tarviiko ohjaushärpäkkeisiin ostella päivitysosia vai onko ft-mallissa vakiona jo ok?
Servosaveri kannattaa päivittää paremmaksi heti. Olen itse huomannut että ohjaus paranee huomattavasti jo paremalla saverilla, tässä vaiheessa muuten CASULL:ille kiitos kun hommasit saverin mulle. Mutta tuohon ohjauslinkistöön, niin älä ainakaan Alloy Steering Bell Crank Set:iä hommaa, ohjaus muuttuu vain kamalammaksi tämän myötä

EDIT: Myös servo kannattaa päivittää hyvään. Sitä Hitec:iä on lähes kaikki suositelleet, joten sen luulisi olevan hyvä. DY:n servoa en itse suosittele
« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo: 16.14 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #423 : 02.04.09 - klo: 15.56 »
Jeps, täytyy pistää sit puskurikin ostoslistalle. Servona saa luvan toimia jo hankittu Hitecin HS-82mg, vaikka merkistä en niin perusta.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #424 : 02.04.09 - klo: 16.44 »
No, voi helvata.

... eilen illalla etsiskelin ja saldot näytti nollaa. No hyvä näin ja kiitoksia.

... mites tarviiko ohjaushärpäkkeisiin ostella päivitysosia vai onko ft-mallissa vakiona jo ok?
Servosaveri kannattaa päivittää paremmaksi heti. Olen itse huomannut että ohjaus paranee huomattavasti jo paremalla saverilla, tässä vaiheessa muuten CASULL:ille kiitos kun hommasit saverin mulle. Mutta tuohon ohjauslinkistöön, niin älä ainakaan Alloy Steering Bell Crank Set:iä hommaa, ohjaus muuttuu vain kamalammaksi tämän myötä

EDIT: Myös servo kannattaa päivittää hyvään. Sitä Hitec:iä on lähes kaikki suositelleet, joten sen luulisi olevan hyvä. DY:n servoa en itse suosittele

Millä perusteella ohjaus muuttuu huonommaksi alumiini ohjaus hässäkällä??
Itse sellaisella ajelin monta vuotta ja oli selvästi parempi kuin alkuperäinen...
Tämän jälkeen olen päivittänyt ohjaukseen erilaisen linkin alumiinisten linkkejen välille...
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10187&cat_name=RC18B
Vastaavanlainen oli ensin vuosia ja kun alkoi kulumaan, upgreidasin tällä:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10853&cat_name=RC18B


Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #425 : 02.04.09 - klo: 17.29 »
No, voi helvata.

... eilen illalla etsiskelin ja saldot näytti nollaa. No hyvä näin ja kiitoksia.

... mites tarviiko ohjaushärpäkkeisiin ostella päivitysosia vai onko ft-mallissa vakiona jo ok?
Servosaveri kannattaa päivittää paremmaksi heti. Olen itse huomannut että ohjaus paranee huomattavasti jo paremalla saverilla, tässä vaiheessa muuten CASULL:ille kiitos kun hommasit saverin mulle. Mutta tuohon ohjauslinkistöön, niin älä ainakaan Alloy Steering Bell Crank Set:iä hommaa, ohjaus muuttuu vain kamalammaksi tämän myötä

EDIT: Myös servo kannattaa päivittää hyvään. Sitä Hitec:iä on lähes kaikki suositelleet, joten sen luulisi olevan hyvä. DY:n servoa en itse suosittele

Millä perusteella ohjaus muuttuu huonommaksi alumiini ohjaus hässäkällä??
Itse sellaisella ajelin monta vuotta ja oli selvästi parempi kuin alkuperäinen...
Tämän jälkeen olen päivittänyt ohjaukseen erilaisen linkin alumiinisten linkkejen välille...
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10187&cat_name=RC18B
Vastaavanlainen oli ensin vuosia ja kun alkoi kulumaan, upgreidasin tällä:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10853&cat_name=RC18B


Sillä perusteella että auton ohjaus MUUTTUI huonomaksi kuin vakiolinkistöllä. DY:n servon kanssa tuo Alloy Steering Bell Crank Set ei vaan toimi. Casull:illa taas auto on ihan pirun hyvä ajaa, mutta siinä autossahan on muutakin vaihdettu kuin saveri ja linkistö
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #426 : 02.04.09 - klo: 18.36 »
No kerro nyt millä tavoin huonommaksi???
Alumiininen ohjaus setti kun on aivan samanlainen kuin vakio muovinenkin... Sillä erolla että se ei klappaa yhtä paljon.
Ei siis muuta ohjausta mitenkään muuten kuin paremmaksi...

Ellei sulla sitten ole ollut joku kiina sekunda joka ei ole istunut kunnolla.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #427 : 02.04.09 - klo: 18.56 »
No kerro nyt millä tavoin huonommaksi???
Alumiininen ohjaus setti kun on aivan samanlainen kuin vakio muovinenkin... Sillä erolla että se ei klappaa yhtä paljon.
Ei siis muuta ohjausta mitenkään muuten kuin paremmaksi...

Ellei sulla sitten ole ollut joku kiina sekunda joka ei ole istunut kunnolla.
Nimen omaan klappaa enemmän kuin vakio. Ei mitään hyötyä vaihtaa sitä siihen ensimäisenä. Mielummin säästäisin rahat juurikin siihen hitec servoon ja sopivaan parempaan saveriin. Niillä saa autoon jo tolkkua. Sen jälkeen aletaan parantamaan linkistöä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #428 : 02.04.09 - klo: 18.59 »
Servosaveri kuntoon joo...
Mutta kuten totesin niin sulla on ollu joku surkee kiinasekunda jos on enemmän klapannu kuin vakio.

Ja esim aikaisemmin linkittämässäni ohjauslinkistössä tulee mukana tuo metallirinkula servosaveriin jolla saveri tiukkenee ja väljyys vähenee entisestään.
Ei siis kannata tyrmätä tuota alumiini ohjaus hässäkkää jos on omalle kohdalle osunut rimpula... Se kun on jo vuosia todettu selväksi parannukseksi tähän autoon.
Kunhan vain siis on kunnollinen.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #429 : 02.04.09 - klo: 19.07 »
En tyrmääkkään, mutta mielestäni Alloy Steering Bell Crank Set ei toimi. Näen asian niin että tuo alumiinilinkistö ei ole välttämätön, vaan toimeen tulee vakiollakin. Sen sijaan vakio saverilla ei tule toimeen. Ja nimen omaan tuo linkistö ei toimi DY SERVON KANSSA, ei sitten ollenkaan
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #430 : 03.04.09 - klo: 17.42 »
Omassa autossani on vakio saveri (Hitecin servolle tarkoitettu), Hitec HS65MG, Driven Productions-välilinkki ja vakion saverinjousen ympärillä HPI:n saverin teräsrinkula.
Ohjaus on täysin välyksetön.

Minullakin on huonoja kokemuksia tuosta alumiinilinkistöstä.
Alumiinipalikan se kohta joka vastaa muovisen servosaverinjousen päihin, on kapeampi kuin vakion muoviosan.
Eli vaikka jousi olisi kuinka tiukka, systeemiin jää välystä.
Muutenkin vaikuttaa että koko osa olisi hiukan liian pieni.
Minulla on kaksi noita alumiinilinkistöjä, kummankaan merkkiä en tiedä.
Epäilen etteivät ole ainakaan 3Racingin.

Alumiinia ohjauksessa on nyt enää se "apusimpukan" linkki auton vasemmalla puolella.

Enää tarvisi servo laittaa ruuveilla kiinni vakioon servopukkiin.
Viimekerralla auto alkoi puoltamaan aika pienistäkin kolauksista.
Korjasin sen aina ajamalla vastakkaisen puolen eturenkaan seinään.  :mrgreen:

Ja tauon aikana puristelin servon takaisin omalle paikalleen.

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #431 : 03.04.09 - klo: 18.02 »
Kuten totesin niin merkistä kiinni.

Oman linkistön merkkiä en muista millään kun on jo monta vuotta paikallaan ollut.
Mutta siinä ei kyllä klappia esiinny.
Hyvin tiukka sitä jousi rinkulaa vasten.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #432 : 03.04.09 - klo: 19.44 »
Kuten totesin niin merkistä kiinni.

Oman linkistön merkkiä en muista millään kun on jo monta vuotta paikallaan ollut.
Mutta siinä ei kyllä klappia esiinny.
Hyvin tiukka sitä jousi rinkulaa vasten.
On varmaan joo. Noh täytyy vielä ostaa se parempi servo, välilinkki ja teräsrinkula. Saa sitten nähdä, mutta veikkaan että tuo alumiininen ohjaushärdelli jää varaosatarvikkeeksi
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Lasse82

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #433 : 10.04.09 - klo: 20.54 »
Oisko kenelläkään kokemuksia näistä!!!

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=9880&cat_name=RC18T
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=9878&cat_name=RC18T

tekeekö niillä mitään ja onko apuja rata ajoa ajatellen

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #434 : 14.04.09 - klo: 22.36 »
Nyt kun oma Speed Passion combon säädin on huolettavana ja ikävä on ajamaan pikkuAssolla, ajattelinkin että voinko laittaa Novakin GTB säätimen tuohon speedpassion koneeseen (6900) ilman että tarvitsee pelätä hajoaako moottori? Onko tällainen mahdollista ? GTB siis on 1/10 auton säädin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #435 : 14.04.09 - klo: 22.44 »
Miksikäs ei?

Itse testasin Micro-Losin harjatonta moottoria pikkuasson säätimellä.
Sama kokoerohan tuossakin on.

Tarkista vaan ensin että säädin kykenee pyörittämään ko KV-arvon omaavaa moottoria.
Jossain muistan nähneeni jutun josta ymmärsin että joillain säätimillä on maksimi KV-arvo moottorille.

Itse en ainakaan arkailisi yhtään kokeilla mainitsemaasi yhdistelmää.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #436 : 14.04.09 - klo: 22.46 »
Miksikäs ei?

Itse testasin Micro-Losin harjatonta moottoria pikkuasson säätimellä.
Sama kokoerohan tuossakin on.

Tarkista vaan ensin että säädin kykenee pyörittämään ko KV-arvon omaavaa moottoria.
Jossain muistan nähneeni jutun josta ymmärsin että joillain säätimillä on maksimi KV-arvo moottorille.

Itse en ainakaan arkailisi yhtään kokeilla mainitsemaasi yhdistelmää.
Kyseisellä säätimellä ei muistaakseni ole moottorirajoitusta, täytynee vielä tarkistaa. Olisi pitänyt heti kokeilla tämä, niin olisimme voineet kisailla näillä pikkupiruilla
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #437 : 14.04.09 - klo: 22.50 »
Eipä tullut itelläkään edes mielen viereen moinen mahdollisuus.

Harmi kun en yhtään osaa sanoa koska seuraavan kerran pääsen sinneppäin, näillä näkymin menee ainakin viikko vapusta eteenpäin.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #438 : 14.04.09 - klo: 23.49 »
Saas nähdä onko samalla hajonnut myös moottori kun tuo säädinkin pamahti. Ei ainakaan toiminut. Ohjaus kyllä pelitti. Toisaalta SP 1/18 koneessa ei ole sensoria ja GTB:ssä on sensorille paikka, joten voi olla että vaatii sensorillisen koneen =(
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #439 : 15.04.09 - klo: 10.00 »
GTB toimii vain sensorillisten kanssa.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa tikkunaama

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #440 : 15.04.09 - klo: 11.35 »
Tervehdys taas kaikille! Tällä kertaa ihmetyttää metallinen servo saverin rengas jonka ostin toyzzista. Asentelin renkaan ja tuon spesiaali drag linkin, niin välys on ihan älytön. Kuuluuko tämä saveri puristaa tiukaksi tohon servon ympärillä tai jotain? Kiitos jo etukäteen :)

T; Tikkunaama
Yokomo B-MAX4 2 kpl
Team associated rc 18t Spektrum dx3s

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #441 : 15.04.09 - klo: 13.22 »
Se metalli rinkula tulee sen vakio saverin päälle.
Siis sen vakio muovisen C rinkulan ympärille.

Poissa tikkunaama

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #442 : 15.04.09 - klo: 15.11 »
Heh! Kiitos taas HOKE nopeasta vastauksesta  :azn:
Tuo pitänee sitten varmaan pihdeillä venyttää tohon päälle kun on aikast pieni!
Yokomo B-MAX4 2 kpl
Team associated rc 18t Spektrum dx3s

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #443 : 15.04.09 - klo: 16.04 »
Jos kyse on tästä tuotteesta, niin se tulee kyllä sen muovisen tilalle.
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=8122&cat_name=RC18T

Hyvin toimi ainakin omassani 3Racingin servovarrella.

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa tikkunaama

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #444 : 15.04.09 - klo: 16.24 »
Jos kyse on tästä tuotteesta, niin se tulee kyllä sen muovisen tilalle.
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=8122&cat_name=RC18T

Hyvin toimi ainakin omassani 3Racingin servovarrella.



No sitähän minäkin :roll:

Tosiaankin välys on siis siinä rinkulan avoimessa osassa mikä tulee siihen servon pään hahloon, mutta pihdeillä kun vähän puristelisi niin ehkä toimisi!

T: Tikkunaama
Yokomo B-MAX4 2 kpl
Team associated rc 18t Spektrum dx3s

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #445 : 15.04.09 - klo: 20.50 »
Laitoin tuonne 1/18 nelikot maastoon topiikkiinkin, mutta sopinee tännekin.

Kokeilin 3S lipolla asfaltilla,  green -enpä tiennyt että titaanisen vanttiruuvinkin saa rikki. lollero

Videon lopussa näkyy tuhot, jossakin keskivaiheilla oli jo lähes täyskaasu käytössä. -pitää etsiä jostakin 2S lipo niin ehkä osat kestää. -tai mennä hiakalle niin ei kokoajan keuli.

-yllättävintä oli se ettei muoviosille käynyt mitään.

Tarkoitus oli siis testata kestävyyttä ja kulkupuolta, eli kovin varovaista ei ajo ollut.

Pahoittelen kommenttiraitaa angry -ei suostunut editointiohjelma poistamaan kommentteja eli tässä raakavedos.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PjSrw0ip-LM[/youtube]

klikkaa hq kuvaketta
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #446 : 15.04.09 - klo: 21.34 »
Jos kyse on tästä tuotteesta, niin se tulee kyllä sen muovisen tilalle.
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=8122&cat_name=RC18T

Hyvin toimi ainakin omassani 3Racingin servovarrella.



No sitähän minäkin :roll:

Tosiaankin välys on siis siinä rinkulan avoimessa osassa mikä tulee siihen servon pään hahloon, mutta pihdeillä kun vähän puristelisi niin ehkä toimisi!

T: Tikkunaama

Enpä arvannu kysyä että onko tuosta rinkulasta kyse...
Ne muut (yleisimmät) kun tulevat sen vakio muovisen päälle.
Kiireessä kun vastailee niin näinkin voi käydä.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #447 : 15.04.09 - klo: 22.36 »
Sain kaverilta projektiksi kasan Asson osia ja noista pitäisi parsia auto ajoon. Tuossa potilas kuvassa. Puutteita on ainakin moottori ja nopari (hankinnassa Castle 6800 + sidewinder), renkaat ja vanteet, koppa, radiot (uusi Acoms odottaa hyllyllä) sekä joitain pienempiä osia. Toinen akku (NiMh) olisi ajoajan kannalta mukava olla.

Olen lukenut jo keskustelua läpi pariin kertaan, mutta muutamia juttuja haluaisin silti kysellä:

Käykö eri mallien (B, T ja MT) vanteet keskenään ristiin? Buggyssä näyttää olevan edessä kapeammat, mutta Truggyssä etu- ja takapää on samaa leveyttä. Buggyn takavanne lienee samaa leveyttä, kuin Truggyn kaikki vanteet? Lähtökohtaisesti kiinnostaisi Buggyn valkeat perus puolavanteet Prolinen gummeilla.

Muiden, kuin Asson omien vanteiden käyttöön tarvitaan hexit. Onko hexien merkillä ja mallilla mitään väliä, vai onko kaikki tuohon autoon tarjotut hexit aina samaa 12mm. Tuntuu, ettei kaikissa mainita asiaa ja tarjontaa on liiaksi asti.

Kopaksi kaipaisin jotain massasta poikkeavaa ja ensimmäisellä sivulla ollut 50's pikkis näyttää omaan silmään hiton hyvältä. Vaatiiko vakiosta poikkeavien koppien sovitus jotain erityistä, vai saako ne kivuttomasti istumaan vakio kiinnityksiin?

Onko teillä kokeneemmilla jotain yleispätevää listaa, mitä osia kannattaa aloittelijan pitää pakissa hajoamisen varalta? Vetareita minulla on jo useaa eri sorttia, mutta tukivartta ym. muovipalikkaa sekä vanttiruuvia varmaan voisi olla jemmassa?

Ja viimeisenä, onko heittää hyvää välitystä (pinjoni / spurri) jota lähteä kokeilemaan tuon moottorin kanssa? Manuaalista kattelin osviitaksi 12 / 60, mutta muistelen täällä olleen hieman erilaisia käytössä? EDIT: Jossain sivulla 6-7 olikin, että 14-15 / 60 voisi toimia.

Kiitos jo etukäteen neuvoista! kauhee polte saada auto nippuun...  :evil:

Tomi

PS: Olen kovasti selannut eri nettikauppoja ajatellen säästäväni, kun tilaan ulkomailta. Yllätyksekseni "eniten paikallinen" Medasec osoittautui hinnaltaan ihan kilpailukykyiseksi. Toki jotain täytyy väkisin tilata TheToyz.comistakin...
« Viimeksi muokattu: 15.04.09 - klo: 23.22 kirjoittanut TomiKoo »

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #448 : 15.04.09 - klo: 22.54 »
Aikoinaan kun pari Assoa viihtyi meillä kolmisen viikkoa niin niihin törkättiin suorat varret seiverin tilalle, taisi olla jotkut alumiiniset varret jotka modattiin paikalleen. Homma kyllä onnistuu mutta vaatii työkaluiksi muutakin kuin sirpin ja vasaran :wink:

Servoina oli normaalia isommat Hitec HS85MG ja ne ainakin pelitti kohtuuhyvin eikä heti hajonnut, tosin autot ei meillä montaa viikkoa ollut joten paha mennä sanomaan miten kesti seuraavilla omistajilla, yksi niistä autoista on tainnut näkyä Lippiksessäkin.

Pistipä silmään tämä kirjotus. Mahtaiskohan Lippiksessä näkynyt peli olla juuri tuo minun osakasa...? Kylläkin tuossa taitaa olla vakio seiveri paikallaan. Täytyy tutustua iaheeseen paremmin.

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #449 : 16.04.09 - klo: 09.02 »
Enpä arvannu kysyä että onko tuosta rinkulasta kyse...
Ne muut (yleisimmät) kun tulevat sen vakio muovisen päälle.
Kiireessä kun vastailee niin näinkin voi käydä.

Ei sun Hoke tarvi selitellä...  :laugh: :laugh:
P.S. Myy nyt Juusolle ja Leeville se automankka!
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory