Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jopi73

Sivuja: [1] 2
1
Moro

Kukaan vielä tutustunut lähemmin noihin
Madspeed 1/8 drift autoihin?
Kauan aikaa kaipaillut tehdas tekoisia 17 hex
Drifting rattaita ja tuossa kyseisessä autossa sellaiset olis mutta
Eipä vieläkään mistään erikseen renkaita löytynyt :(


Jukkis

2
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 09.09.12 - klo: 01.13 »
Moro

Tuossa pöydällä makaa kaksi xray 808 11 conversiota. Nyt kun
Noita polttiksen koppeja sovitellut niin ei taho mahtua enään päälle
ku vastaa akkuihin. Mitäs koria olette näissä käyttäneet?

Jukkis

losi 8ight-e voisi olla sopiva
No mistä suomesta sellaisen vois hankkia?
Jukkis


3
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 08.09.12 - klo: 00.01 »
Moro

Tuossa pöydällä makaa kaksi xray 808 11 conversiota. Nyt kun
Noita polttiksen koppeja sovitellut niin ei taho mahtua enään päälle
ku vastaa akkuihin. Mitäs koria olette näissä käyttäneet?

Jukkis

4
Sähköautot / Vs: diffi öljyt ja viskositeetti
« : 13.07.12 - klo: 15.35 »
Moro

X-ray 808 tänä vuonna hankittu. Siinä oli tullut mukana 20th eteen 10th keskelle ja taakse.

Jukkis

5
Sähköautot / diffi öljyt ja viskositeetti
« : 12.07.12 - klo: 20.02 »
moro

tässä Lähes uutena auto harrastajana yrittänyt päästä sisään diffien toimintaan.

Ensinnäkin monessa paikassa ja myös kisa kuskeilta kopsaillyt speksejä nyt vähän ymmällään että mikä nyt sitten loppujen lopuksi on se pää vaikkuttaja mikä määrää käytettävän öljyn jäykkyyden.

yleisesti hyvänä setuppina eteen 5000cpt keskelle 7000cpt ja taakse 3000cpt ok.
mutta sitten törmäsin x-rayn päivitys kirjaseen ja siellä 20000cpt  10000cpt ja 10000cpt mikähän on vaikuttanut tehtaan valintaan ?

jukkis

6
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 17.05.12 - klo: 15.45 »
Voisiko yllä olevaan ongelmaan vaikuttaa sitten se että tuon moottorin akseli
liikkuu päittäin jonkinverran ja olisi siinä kärrynpyöriä tehdessä ottanut maihin?
Jukkis

7
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 17.05.12 - klo: 11.44 »
Kysymys

Hobbywing 150a nopari otti toiminta savua ulos!
Tilanne meni näin, ajelin jotain viisi minuuttia asfaltille tehtyä
Rataa ja sitten kippasin ja auto teki kymmenkunta kärrynpyörää.
Kattelin ettei mitään hajonnut, mutta kun hipaisin kaasua auto kako eikä oikein liikkunut?
Koppa pois ja tarkistin että ei mitään jumissa, ei ollut kokeilin uudestaan niin taas sellaista kakomista ja höyryä/ savua tuli noparista. Otin virrat pois ja pyörittelin auton läpi eikä mitään jumissa.
Laitoin noparin päälle ja ei mitään savuja eikä moottorin kuittausta?
Noparissa ledi toimii normaalisti. Moottorin testasin toisessa autossa toimii. Toista moottoria testasin eikä pyöri?
Aukaisin noparin eikä mitään palaneen näköistä eikä haise radiolle?
Ei ymmärrä?

8
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 11.04.12 - klo: 13.10 »
Moro

tuossa vähän tullut enenmänkin kokeiltua ja kyllä vieläkin tuntuu ihan mukavalta peliltä tämä x8e! Muutamia osia omaa tyhmyyttä tullut rikottua  :sad: kuten etu altukivarsi törmäilyn johdosta jäämötikkään tienreunassa.
Perän diffikotelo meni uusiksi kun tonnttasin huolella liianpitkän hypyn johdosta (noin 18metriä) tasamaalle repesi iskaritorni perästä. Mutta muuten  toiminut hyvin.

Eilen vaihdoin pinjonin 19:seen kun oli tarkoitus kävästä isolla alueella (laskettelu rinteessä) vähän hyppimässä ja suttailemassa, jotta olisi vähän enenmän vauhtia. kokeilin paljon tällä välityksellä sitten haukkaa amppeereja, niin tulos oli purstina 80A ja 30A kun kevyesti rasitti rattaita rullia vasten. Eli ihan kiitettävästi se kyllä ottaa tehoja. :cool:

9
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 26.03.12 - klo: 15.17 »
Moro

Elikkäs jos Ansmannilta tilaa/ Matilta niin saa kopion?  Ja jos Mikeltä suoraan Niin silloin alkuperäinen?
No ei vielä tarvis mutta kunhan vain opiskelen mitä näihin on saatavilla ja pitäähän se aina ostaa hilloimmat jutut vaikka ei olis tarvis  :cool:

Jukkis

10
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 24.03.12 - klo: 10.46 »
Kiitos linkistä, oli paljon asiaa kyllä.
No onko teillä mielipiteitä selviääkö ilman :) vai onko pakko hannkia?
Vai tuoko ihan vaan lisää harmia jos ei osaa käyttää?

Näyttää ainakin siistiltä ;))

11
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 22.03.12 - klo: 08.32 »
Moro

Tuossa selailin Ansmannin sivuja ja törmäsin tällaiseen uudistukseen X8e:n uudessa esittelyssä.
Onko kellään tietoa miten toimii ja miten eroaa vanhasta mallista?
http://www.rc-car-magazin.de/mag_berichte/berichte/9_berichtbild18.php?shownews=85

12
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 19.03.12 - klo: 15.31 »
Moro

Jokin menin pieleen :huh: Eilen lähin kaverin kanssa kokeileen miten pelit kulkee. Akut kiinni ja virrat päälle auto maahan ja heti kun koski liipasimeen auto ei kerinnyt kuin puolenmetrin päähän ja kopan alta aikas tuhdit savut.   :cry: Äkkiä johdot irti ja akut vekeen, vahinko olijo sattunut. Nopari otti niin pahasti itseensä että oli sisuksista sulanunna kaikki tinat irti. Lauantaina viimeksi suhhauttelin ja ei mitään oiretta ja ei kyllä kopan sisälläkään lunta juuri nimeksi. Mutta ei taida muutakaan selitystä keksiä kuin että vettä/kosteutta jossain noparin syövereissä. No tästä viisastuneena nyt tilauksessa Hobbywing Ezrun 150A ja kunnon kosteus suojaus siihen.

Jukkis

13
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 09.03.12 - klo: 21.51 »
morot

no kun pihalla pikkasen huono keli niin laitetaanpa muutama kuvatus laitteesta tänne.



Jukkis

14
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 05.03.12 - klo: 20.48 »
Moi

Kyllä vai, mod.1 näissä on, kiitos vielä varmistuksesta.
Pitää vielä tutkailla tuota äänimailmaa kun kaverin deucessa ei lähellekkään yhtä
Metelöivä vetopuoli.

15
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 05.03.12 - klo: 10.25 »
Olen 99% varma että siinä on mod1 rattaat. Ainakin Tr8e:ssä on.
Niin mullakin, oli tälläinen käsitys mutta kun uusia pinjoneita tuli niin jotenkin net vain sopi kaverin infernon spurriin paremmin ja meillä käsitys että siinä on 48P?
No tutkaillaan olisko tullut kaupasta vahingossa väärät, nimittäin on ikävän kuulonen mutta ei kuitenkaan mitenkään ihmeellisesti kuluneet jos väärää mallia?

Jukkis

16
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 05.03.12 - klo: 10.23 »
Missäpäin ajelet?
Kemissä/ Keminmaassa.
Olis keväällä tarkoitus laittaa rata tonne Paattion hallin pihalle.

17
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 05.03.12 - klo: 08.56 »
Tervehdys

Eilen pikaisesti kokeilin moottorin johdoista tuota amppeerin määrää ja tulos oli äkkiseltään tällainen.
Renkaat ilmassa purstina noin 16A ja sitten kuormitettuna 31A. Nämä lukemat siis moottorin yhdestä vaiheesta mitattuna. Akut on turnigyn 2*2s 5200ma 30C.
Tästä on hyvä lähtä kehitteleen ;)

Niin voisiko ken minulle kertoa tuon spurrin dp luvun? (48p, mod.1 vai mikä)

Ja ei muutako lataileen akkuja.
Jukkis

18
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 01.03.12 - klo: 10.14 »
Moi
Kiitoksia Jukis linkistä ja infosta.
Tuossa ihan mielenkiinnolla ajattelin kokeilla väsätä jonkinlaista penkkiä johon vois auton laittaa ja kokeilla
laittaa vastusta rattaisiin jolloin voisin moottorin vaiheesta mitata pihtiampeerimittarilla paljonko haukkaa eri välityksillä  :smiley:
Joo tällä hetkellä on 16T ja ajattelinkin tilailla isompaa ja kokeilla eri vaihtoehtoja.
Ja vauhtia on kyllä nytkin ihan riitävästi ja eihän siellä tällä hetkellä ole edes pitoja.
Nyt kolme Bashhaus reissua takana ja yhä enenmänkuin tyytyväinen  :tongue:

Jukkis

19
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 29.02.12 - klo: 20.03 »
Moro

Nyt pääsin oikeesti eka kertaa x8e:tä kokeileen koko akullisten verran ja täytyy sanoa että mukavaa oli :)
Auto käyttäyty yli odotusten ohjattavuuden ja alusta suhteen.

Moottoriksi nyt aluksi eksy kaverilta tollainen turnigyn 2000 kv 1770w ja escinä trac star 150a
Katellaan noilla miten pelittää 4s:nä. Noparin pitäis kestää 6s mutta toista olen lukenut foorumeilta joten ajellaan
4s.
Mikä on oikea tapa valita toi pinjoni ettei tarvis arpoa vai onko
Siihen mitään lasku/ mittaus kaavaa?

Jukkis

20
Sähköautot / Vs: Ansmann Racing Deuce
« : 15.02.12 - klo: 19.47 »
Morot
Nyt on ekat kokeilut deucesta otettu kivaa oli ja kyllä on hintansa veroinen
Kampe. Vauhti riittää kyllä tollaiseen pihasuttailuun.
Katsotaan sitten miten riittää kun kokeillaan väljemmillä vesillä ;)
Ja vauhtiahan saa aina tarvittaessa lisää :))
Pikku hyppyjä ja vähän huonoja alastuloja eikä mitään rikki eka reissulla.
Toka reisulla sitten pikku aksidentti sitten tietenkin sattui ja etu vetari antautui
Mutta uskon sen johtuvan liiallisesta renkaiden kääntyvyydestä ja mursi nivelen.
Mutta sekin päätettiin heti päivittää iso veljensä kaltaisiin x8e:stä.


21
Sähköautot / Vs: Ansmann Racing Deuce
« : 11.02.12 - klo: 21.17 »
Moro
Akut kolvailtu tänään uusille liittimille että huomenna pääsis tosissaan kokeilee deucea.
Siitä sitten myöhemmin.

X8 alkaa oleen keskidiffiä vaille johon työstän oikean kokoisia shimmejä.
Muuten se on sähköosia vaille mutta eiköhän nekin pian saavu postin kuljettamana.
Nettiä on saanut tutkiskella että edes vähän pääsis perus säätöihin
Sisälle, mihin mikin vaikuttaa .
Mutta tällä hetkellä kyllä tyytyväinen hankintaan.


22
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 09.02.12 - klo: 18.01 »
Moi

Tuli myös pitkällisen tutkimisen jälkeen
Päädyttyä otsikon mukaiseen X8e:hen.
Tällä hetkellä ei todellakaan ole kaduttanut osto päätös
ja todella asiallista palvelua olen saanut
autoa myyvältä rcliikkeeltä.

Kasannut olen iltaisin ja muutama päivä
Vierähtänyt ja melkolailla sähköjä vaille kasassa.
Paitsi että keski diffin joutuu shimmaileen kuhan saan
Tarvikkeet. Loppuja osia venaillaan niin pääsee kasaileen ja
Testaileen.

23
Sähköautot / Vs: Ansmann Racing Deuce
« : 27.01.12 - klo: 13.39 »
No niin  jotain tollaista kaavailinkin  :huh:
Tuosta on varmaan hyvä lähteä kokeileen.
Nyt alkaa sitten arpominen moturi compolle millä lähtis liikkeelle. combo tulis X8E.hen


Haku vain päälle  :wink:

24
Sähköautot / Vs: Ansmann Racing Deuce
« : 27.01.12 - klo: 11.40 »
No niin eilen tuli eka paketti ja sieltä löytyi tuollainen otsikon mukainen Deuce.
Kylläkään itselle ei tämä paketti vielä ollut mutta kiva oli hypistellä ja katella.
 
Suurin pettymys oli kun ei voinut mitään tehä :wink: kaikki oli kasattu akkuja vaille.
No päätettiin kuitenkin ennen ajoa käydä diffit ja iskarit läpi ja vaihtaa rasvat ja öljyt ja muutenkin tutustua laitteeseen. Hieno on ja mitää mainitsemisen arvoista ei vielä ainakaan löytynyt ja tuskin löytyykään.

Kysymys: Millä rasvoilla kannattaa tällaisen piha-sudittelijan lähtä kassaileen iskarit ja diffit olisiko suosituksia jostain yleis hyvästä komposta?


25
Sähköautot / Vs: Ansmann Racing Deuce
« : 24.01.12 - klo: 15.10 »
morot

No joo ei sillä nopeudella kyllä mitään suurta merkitystä ja varmasti kulkevat. Jännää vain on kun noilla saksalaisilla Ansmann sivuilla yrittää tanka englantia niin helposti saa vääriä käsityksiä ;) http://www3.ansmann.de/cms/en/rc-cars/brushless-power-18/deuce-bl.html
Tuossa linkissä kyllä harhaan johtavasti mielestäni kerrotaan ihan kuvan kanssa että 70km/h.

Mutta tänään Matilta sitten tilansin kuitenkin Deucen ja X8e pro:n joten eiköhän se selviä minkälaisia vehkeitä on.

Jukkis

26
Sähköautot / Vs: Ansmann Racing Deuce
« : 24.01.12 - klo: 09.01 »
itselläni ei ole tietoa/kokemusta tuosta mukana tulevasta kombosta, mutta jos laitat Matille asiasta viestiä/kysymystä tänne, niin hän varmasti osaa vastata parhaiten...

by the way, mistä ymmärsit, että setti kestäis 6S lipot...?
näin äkkiseltään laskettuna, tuon auton spekseillä ja käyttäen renkaina ProLinen Crimeja, 4S lipoilla ja 15T pinjonilla, niin kone kiertää 28120rpm ja nopeutta kertyy 47.94km/h...
kun vastaavasti 6S:llä 42180rpm ja 71.91km/h, mikä on ainakin rata-ajoon hieman liikaa...

Mutta kun valmistajan sivuilla käy Deucea katsomassa niin spekseissä lukee 70km/h?
Osaisiko joku kertoa mikä se todellinen ero sit on noiden välillä? Siis X8E ja Deucen.

27
Sähköautot / sähkö kasit buggy mallit hauskanpitoon?
« : 21.01.12 - klo: 11.43 »
Tervehdys

Kohta viikon tässä lueskellut eri foorumeita ja tietoa liikaa saatavilla ;) Menee tällainen pihasuttailija ihan sekaisin.

Olen kavereiden kanssa hankkimassa hintalaatu suhteeltaan hyvää sähkökasia. se mihin tällä hetkellä ollaan päädytty on että se pitää olla buggy malli ja päivitettävissä jos innostusta riittää sitten lisää ja näiden vehkeiden kas´nssa se vain aina ryötäytyy käsistä :)

Kaksi mallia on nyt valittu kun ei oikein tiedä mitä muita on tarjolla!

Inferno VE tai race spec  näistä Ve halvempi ja lähinnä iskareita lukuun ottamatta melkein sama auto mutta paljon halvempi.

Sitten mielessä käynyt tämä HPI Vortza joka taas kaksin kertaistaa lähes Budjettia mutta onko niin paljon
parempi?

Kysymys onko tähän väliin mitään muuta varteen otettavaa?

Jukkis

28
Moro

Millä renkailla jantterit luisuttelee jos mennään sileälle betonille? Onko hpi T-Drift sellainen yleis ratas?
Entä ulkona asfaltilla?

Onko kukaan kokeillut noita Morfarsin sivuilla olevia drifti renkaita, joista näyttäisi olevan erinlaisia kovuuksia?

Jukkis

29
moro

Yritin kahlata läpi näitä topikkeja läpi mutta suoraa vastausta en lötänyt.
Voiko harjatonta sensorellista moottoria ajaa escillä jossa ei ole sensorijohdolle paikkaa?

Mistä johtuu kun sievästi yrittää lähteä liikkeelle niin moottori ei tiedä kumpaan suuntaan pyöriä. moottori vektor X12 5.0T sensorillinen ja esc mamba max

Jopi

30
Mikäs säädin on kyseessä?

Harvemmin ne nämä moottorit niin kireitä ovat että varsinkaan 5.0T kone ihan itsestään jarruttelis.


No niin minäkin olen sen ymmärtänyt. Säätimenä mamba max.
Mutta kyllä toi kone silleen nykien magneettien tahtiin pyörii kun kädellä pyörittää.

Jukkis

Sivuja: [1] 2