Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 916741 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3120 : 04.07.13 - klo: 21.16 »
Joo kyllä se vaihde olisi hyvä kun radoilla joilla ajamme on suht pitkiä suoria.  Mutta alkuun varmasti pääsisi myös 17-18 hampaisella kytkin kellolla. Myös team-c gt-8 auton vakio jouset ja n. 800 iskariöljy tekisivät autosta paremmin asfaltille sopivan   Mielestäni yksi GT auton makeimpia juttuja on juurikin tuo vaihde joka pitää hienoa ääntä radan kohdissa joissa se juuri ja juuri kytkee.
Tutustu Vihku GT-8 sääntöihin tuolla kilpailijoiden kanava gt8 sivu.5 viides viesti.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3121 : 04.07.13 - klo: 21.18 »
On juu mutta luulisin että kaksivaihteisen diffi on hieman isompi? Joo oishan se vaihde hiano! Luin juuri viimeksi tänään nuo säännöt ja sai sen käsityksen sieltä että ei saa ajaa kisaa rally game autoilla.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3122 : 04.07.13 - klo: 21.28 »
Niin se vaihteen rakentelu vaatisi tod. näk pohjalevyn pientä muokkausta.   tai  helpoiten sitten uuden gt mallisen lyhyemmän(halutessaan myös pidemmän) pohjalevyn hankintaa. etu kardaani, vahteistopukin ylä levy ja vaihteen  osat.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3123 : 04.07.13 - klo: 21.37 »
En ole tämän luokan mikään päättävä taho mutta ei niitä sääntöjä nyt varmaan ihan pilkkua viilaten tarvitse aloittelevien kuskien noudattaa.  Sitä paitsi minä en löytänyt mitään kohtaa säännöissä mikä sulkisi sun auton pois.
Joskus silloin kun osallistuin ensimmäisiin kisoihini Omalla Inferno gt:llä minulla oli LRP:n 28 moottori(laiton) toivotettiin  minut tervetulleeksi vaan ajamaan.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3124 : 04.07.13 - klo: 21.44 »
Juu varmaan vaatisi sen rakentelu jotain vastaavaa ,mutta minusta kulkuja saa aivan tarpeeksi yksivaihteisellakin. No olisiko vielä tänä vuonna kisoja jos tulisin kokeilemaan kisaamista vai voiko näin kesken kauden tulla kisoihin mukaan?

EDIT: Tuohon kisaamiseen että onko tosiaan niin että tarvitsee olla jossakin kerhossa että voi kisata vai käsitinkö väärin?
« Viimeksi muokattu: 04.07.13 - klo: 22.01 kirjoittanut vihku »
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3125 : 04.07.13 - klo: 22.47 »
Nykytilanteen puitteissa homma on tietysti se, että sääntöjen mukaan mennään ja sen sääntöjenmukaisuuden toteaa kilpailupaikalla katsastaja. Kellään kilpailijalla ei siihen ole mitään sanomista, ellei asiaa sovita kakkien yhteisellä mielipiteellä yhdessä järjestävän organisaation kanssa, kuten oli tilanne Rikun kanssa joskus muinoin.

Yksivaihteinen auto ei itsessään ole sääntöjen vastainen.

Eli, tervetuloa mukaan vaan, Hyvinkään kisan ilmoittautuminen on auki.

Kisaan osallistuminen edellyttää seurajäsenyytä ja voimassa olevaa AKK lisenissiä.
« Viimeksi muokattu: 04.07.13 - klo: 22.51 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3126 : 04.07.13 - klo: 22.51 »
Eli siis esim. ins-boxi olisi hommattava ja sen sellaset?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3127 : 04.07.13 - klo: 22.52 »
Flying Calacucco

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3128 : 04.07.13 - klo: 23.05 »
Juu selväpä tuo! Paljonkos tuo lisenssi maksaa? Kisoja on käsittääkseni vielä kaksi tuon hyvinkään kisan jälkeen?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3129 : 04.07.13 - klo: 23.11 »
Seurajäsenyyden hinta riippuu täysin siitä, mihin seuraan aiot liittyä, tyypillisesti se on siinä 30€ tienoilla. Tämän lisäksi AKK lisenssi maksaa muistaakseni 26€ tjsp. Sen voi ostaa netin kautta.

Kisoja on tulevan hyvinkään kisan jälkeen yksi ja se ajetaan Kouvolassa, silloin on neljän kisan sarja täynnä.
Flying Calacucco

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3130 : 04.07.13 - klo: 23.14 »
Ookei no kisaaminen siirtyy varmaankin seuraavalle kaudelle. Kuankos tuohon kouvolan kisaan on?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3131 : 05.07.13 - klo: 21.00 »
Meilläkin hyllyssä pari kappaletta sarjaan sopivaa GT8- autoa, mutta eipä täältä Joensuusta asti viitsi hirveästi lähteä sinne etelä-suomeen saakka.
Eli ratojen puute Itä-suomessa.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3132 : 05.07.13 - klo: 21.13 »
Niin se on ihan ymmärrettävää.  Silti suosittelisin panostamaan ja osallistumaan/tai vaikka katsomaan esim kouvolan kisoihin 1.9.  Olen melko varma ettei reissu kaduttaisi jälkeenpäin.

Niin ja nyt GT kuskit laittelemaan niitä ilmoja Hyvinkään 21.7 kisoihin.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3133 : 05.07.13 - klo: 21.35 »
Kauankos tuo AKK:n lisenssi ja seurajäsenyys on voimassa että kannattaako enää tänä kautena hommata niitä?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3134 : 05.07.13 - klo: 22.00 »
Jäsenyydet ja lisenssit hankitaan kalenterivuosittain. Jotain pieniä poikkeuksiakin tuohon on.
Flying Calacucco

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3135 : 05.07.13 - klo: 22.12 »
Joo eli tänä vuonna en kisaa mutta ensi vuonna sitten!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3136 : 05.07.13 - klo: 22.31 »
Täältä kootut "Ajamattomuusselitukset" ja havainnot tässä:

- Sukujuhlia/häitä/työmatkoja/jne kalenterissa, joten joustavin (eli rc-autoilu) on joustanut.
- Osallistuminen on stressin aihe, että pistää miettimään kannattaako tällä aikataululla yrittääkään ajaa kisaa (ei ole ollut syy olla ajamatta, mutta havainto kisoihin ajaessa)
- Kisoihin valmistautumiseen on heikosti aikaa, joten auto pakataan aamuyöstä ja ajetaan silmät ristissä kisapaikalle, että saa jonkinmoisen mekkauspaikan ja ehtii ajaa myös ensimmäiset harjoitukset
- Mekkarin puute vaivaa (lue: mekkarinkin kalenteriin kisat pitäisi sopia), kisapaikalta on tähän mennessä löytynyt auttavasti.
- Oman vauhdin puute vaivaa, eli jos joku ei riko vehkeitään, on oma sijoitus minkä tahansa alkuerän/finaalin hännillä, eikä sen todistaminen uudelleen ja uudelleen motivoi samoin kuin se, että olisi oikeasti kisaamassa podium-paikoista.
- Tarvittavaan treeniin ei yksinkertaisesti aika riitä (p)erhe-elämän ohella tällä hetkellä.
- Jonkun pitäisi katsoa muksujenkin perään... (enkä nyt tarkoita viranomaisia, jotka työn puolesta tekevät sitä)

Näistä mekkaamiseen tarpeeseen/haastavuuteen voi vaikuttaa säännöillä ja 5 min alkuerä on ihan mielekäs ajaa. Siihen mekkarin saa helpoiten järjestymään kisapaikaltakin. Patteriauto on (IMO) hitusen stressittömämpi (ajoin Ratakasia), mutta se ei oikein toimi alkueriä pidemmissä vedoissa.

Ajankäytöllisestä tulokulmasta ajatellen klo 10 alkava kisapäivä olisi aika jees. Ja lopetus klo 16. Alkuerävetoja voisi olla vähemmän (yhteensä 2 tai 3? Tarviiko erillistä harjoittelua alle?), A-finaali voisi olla 30 min ja B-finaali vaikka 15 min.

Hihna-autolla en ole ajanut kisaa vaikka sellainen onkin, ei ole ollut aikaa lähteä sen kanssa radalle. Ratakasissa foumit ei ole ongelma, paitsi märällä ei ole mitään pitoja (eli pakko ajaa märällä kumirenkaalla, ylipäätään GT-8 rengassääntö on minusta aika hyvä).

Hyvinkään karkelot osuu taas "juhlaviikonlopulle", eli tuskinpa pääsee viivalle.

Oikeastihan näillä härveleillä ajamiseen suurin draiveri alkuperiään oli, että pääsee pistämään työajatukset narikkaan ja voi (täytyy!) keskittyä ajamiseen/säätämiseen. Itse ajamisesta on valitettavasti niin paljon vaivaa, että lienee helpompi myydä vehkeet kohta jo pois. Ja kun luokka ei oikein sovi alle kouluikäisille, ei siitä saa myöskään ihan itsestään perheen yhteistä harrastusta, mikä voisi omalta osaltaan olla aikatauluttamisessa avuksi. Tässä kohtaa ei mikään sääntömuutos auta, paitsi jos se osaltaan lyhentää kisapäivää ja yksinkertaistaa luokan tekniikkaa sekä vähentää treenaamisen tarvetta pienentämällä nopeuseroja.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3137 : 06.07.13 - klo: 13.27 »
Niin se on ihan ymmärrettävää.  Silti suosittelisin panostamaan ja osallistumaan/tai vaikka katsomaan esim kouvolan kisoihin 1.9.  Olen melko varma ettei reissu kaduttaisi jälkeenpäin.

Niin ja nyt GT kuskit laittelemaan niitä ilmoja Hyvinkään 21.7 kisoihin.

Tämä pidetään mielessä.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3138 : 06.07.13 - klo: 17.25 »
Eli ratojen puute Itä-suomessa.

Tämä on kyllä aito ongelma täälläpäin. Lähimmälle radalle on matkaa +300 km, joten treenaaminen jää melko minimiin ja kisareissuistakin tulee pitkiä ja raskaita.

Suomeen pitäs saada 2-3 asfalttirataa lisää, aivan varmasti niiden mukana tulee uutta harrastajakuntaa myös. Harmillista, että Kuopion ratahanke taitaa olla tällä hetkellä "ikijäässä". :cry:
Flying Calacucco

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3139 : 06.07.13 - klo: 22.18 »
Eli ratojen puute Itä-suomessa.

Tämä on kyllä aito ongelma täälläpäin. Lähimmälle radalle on matkaa +300 km, joten treenaaminen jää melko minimiin ja kisareissuistakin tulee pitkiä ja raskaita.

Suomeen pitäs saada 2-3 asfalttirataa lisää, aivan varmasti niiden mukana tulee uutta harrastajakuntaa myös. Harmillista, että Kuopion ratahanke taitaa olla tällä hetkellä "ikijäässä". :cry:
Ja kun nykyisiä kunnostettaisiin...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3140 : 06.07.13 - klo: 22.20 »
Kyllähän niitä kunnostetaankin. Esim. Tattiksen rata on huippukunnossa, kiitos aktiivisten harrastajien, kuten RoddeR. Resurssit on kuitenkin pienet, kaikkee ei voi tehdä joka vuosi.
Flying Calacucco

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3141 : 06.07.13 - klo: 22.23 »
Hämeenlinnan rata olisi kanssa mukava saada kuntoon. Sielläkin olisi varmasti ajajia jos se olisi kunnossa...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3142 : 07.07.13 - klo: 10.24 »
.. vähentää treenaamisen tarvetta pienentämällä nopeuseroja.

Tähän ei tainnut luokan pro kuskeilla olla mielipidettä? Entä sitten ne jotka mahdollisesti olisivat mukana jos se olis jotenkin helpompaa ?

http://rc10.fi/index.php?topic=29512.msg684149#msg684149
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3143 : 07.07.13 - klo: 12.50 »
Nopeuserojen rajoittamiseen en itse näe järkeä ts. paljon treenaavien kovempaa ajavien vauhteja pudotettaisiin, jotta ei treenaavat pysyvät edes joten kuten kelkassa, ei kai se näin voi mennä? Nopeuseroja pienennetään jo nyt esim. moottorisäännöllä, joka on mielestäni erittäin pätevä ja kuskien taloutta edes auttava sääntö. Paljon on puhuttu foorumilla että polttikset (gt-8) on hankalia ja vaikeita harrastaa, niin olisi kiva kuulla mikä näissä on hankalaa jotta asiaan voitaisiin antaa apuja/neuvoja. Jos pääkaupunkiseudulla on joku kenellä gt-8 auto on ja kisaaminen on aloitusvaikeuksien takia jäissä niin lupaudun neuvomaan tattiksen radalla "kädestä pitäen" sen minkä osaan, jotta ongelmat saadaan ratkaistua ja pirssi viivalle.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3144 : 07.07.13 - klo: 13.05 »
Ja pyydetään Arto Heinonen säätämään kone niinku sullekin?  :smiley:

Juuri tästä syystä teitä on se 7 ja risat kuskia.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3145 : 07.07.13 - klo: 14.36 »
Öö.. Siis mistä syystä.
Eiköhän nyt lopeteta turhat kuittailut heti alkuunsa.
kyllä se vähän hassulta kuulostaa jos pitäisi menestyä ilman että sen eteen tekee jotain. (vaikka on sekin mahdollista motor sportissa).
Mielestäni GT 8 luokka on ollut juuri siitä mahtava ettei ole tarvinnut heti menestyä jotta kisoissa olisi hauskaa.
Aina on radalta kuitenkin löytynyt lähellä omaa vauhtia olevia autoja. Joiden kanssa on päässyt kisaamaan ja kokemaan onnistumisia ja myöskin pettymisiä. Se että varikolla voi keneltä vaan mennä kysymään neuvoja auton säätämiseen tai muuten vain ajamiseen on myöskin asia jonka takia kisoista en malta poissa pysyä.
Peace..
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3146 : 07.07.13 - klo: 15.57 »
Miksi valittaa, kuin menet kisapaikalle olet jo varma A-finaali paikasta  :grin:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3147 : 07.07.13 - klo: 16.11 »
Aivan. Menneellä viikolla mietittiin miten lisää jengiä luokkaan, luokkayhteyshlö avas keskustelun.
No ehkä se keskustelu loppui jo myös.

No mut ei mitään, nautitaan kesästä ja sunnuntaista!   :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3148 : 07.07.13 - klo: 18.13 »
Ja pyydetään Arto Heinonen säätämään kone niinku sullekin?  :smiley:

Juuri tästä syystä teitä on se 7 ja risat kuskia.

Liittyy asiaan miten??? Jos lopettaisit off topicin, kiitos. 3 kautta tullu ihan ite säädettyä pannu ja nyt oli pikkasen kimurantimpi kone johon tarvi pikkasen kokeneempaa säätäjää.

Oma ot:Sun koneensäätö taidoilla olisin ihan hiljaa. Katellu sun c8 ja slayer räpellystä tänä kesän ja ei voi kun ihmetellä miten sä jaksat, tai niin juu siis et jaksa. End offtopic.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3149 : 07.07.13 - klo: 20.01 »
Ja pyydetään Arto Heinonen säätämään kone niinku sullekin?  :smiley:

Juuri tästä syystä teitä on se 7 ja risat kuskia.

Liittyy asiaan miten??? Jos lopettaisit off topicin, kiitos. 3 kautta tullu ihan ite säädettyä pannu ja nyt oli pikkasen kimurantimpi kone johon tarvi pikkasen kokeneempaa säätäjää.

Oma ot:Sun koneensäätö taidoilla olisin ihan hiljaa. Katellu sun c8 ja slayer räpellystä tänä kesän ja ei voi kun ihmetellä miten sä jaksat, tai niin juu siis et jaksa. End offtopic.

Vähän hitaampi vauhti, hieman vähemmän vaatimuksia koneen suhteen.. no joo - eihän mun tarvii olla siellä säätämässä.. have fun!

ps. Slayer oli väljä (mutta ajoin silti ihan tarkoituksella, huomenna tulee uusi OS .21tm) ja GRP-Ninja C8:ssa toimi kyllä ihan mukavasti Kuusaallaa, joskin ilman mekkaria vasta lopussa finaalissa kulkee ku uskalsin laittaa piikille (niin ettei mene yli): Ja Kössi .21 toimi hyvin koko perjantain. Itse en valita.. tietty hyvä jos sinä olet jo pitkään huomannut kuinka heikosti asiat ovat olleet  :grin: :grin: :grin:
Se on tietty aina riski ku käyttää ratoja että tulee takaisin sitten näin  :grin: :grin:
« Viimeksi muokattu: 07.07.13 - klo: 20.07 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!