Kirjoittaja Aihe: Kuusiokoloruuvien irroitusongelmia (ongelma ratkaistu)  (Luettu 2712 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Elikkä joo, vanha vitsi. RTR-auton kolme kuusiokoloruuvia (2kpl 2mm, etudiffissä yksi, takadiffin suojassa yksi, diff connecting cupin päässä yksi 3,5mm) eivät suostu irtoamaan, eli olivat tehtaan jäljiltä jo valmiiksi ylilöysiä, eikä työkaluni noihin mene. Kävin katselemassa motonetissä olisiko hätävaralle mitään avainta joka tuohon kävisi (oli diffi mukana) eikä löytynyt tarpeeksi tiukkaa.

Olisiko Joensuussa, mielellään utran läheisyydessä ketään sellaista, jolla olisi sopivia työkaluja noiden irroittamiseen ja halua auttaa? Diffirattaan ruuvi saa tuhoutua toimessa, kunhan sen saa irti (varalle on 4 ruuvia) ja myös connecting cupin ruuvi (itseasiassa koko connecting cup) saa mennä (varaosat löytyy) mutta käytännössä nuo itse osat eivät mielellään saisi.
« Viimeksi muokattu: 22.08.13 - klo: 21.02 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Kuusiokoloruuvien irroitusongelmia Joensuussa (help!)
« Vastaus #1 : 22.08.13 - klo: 13.45 »
Torx kärjellä lähtee todennäköisesti. Itse aina kun kuusiokolo kanta menee liian pyöreäksi avaan sen torxilla.
Kannattaa kokeilla :azn:
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloruuvien irroitusongelmia Joensuussa (help!)
« Vastaus #2 : 22.08.13 - klo: 13.52 »
Joo, niin on itselläkin lähtenyt, mutta torxitkin ovat aika huonossa kunnossa nykyisin... otan töistä lainaan tuommoisen vähän järeämmän setin ja toivotaan, että sillä lähtee. Muussa tapauksessa apuja ehkä tarvitsee, mutta katsellaan kunhan pääsee kotia joskus.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloruuvien irroitusongelmia Joensuussa (help!)
« Vastaus #3 : 22.08.13 - klo: 14.26 »
Jos olet liikenteessä päiväsaikaan teollisuusalueella wahlforssinkadun suunnalla niin ota diffi mukaan, eiköhän sille jotain keksitä. Connection cupin ruuvilla tarkoitat varmaan pidätinruuvia, senhän voi poratakin pois?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloruuvien irroitusongelmia Joensuussa (help!)
« Vastaus #4 : 22.08.13 - klo: 14.52 »
Toinen konsti on kuumentaa kolvilla ko ruuvia samalla kun pitää kohtuullisfa kiertojännitettä päällä.
Kolmas konsti on tehdä ruuvista ja kuusooavaimesta kertakäyttöpari, liimaamalla kovalla ruuvilukitteella avain ruuviin.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloruuvien irroitusongelmia Joensuussa (help!)
« Vastaus #5 : 22.08.13 - klo: 15.48 »
Jos olet liikenteessä päiväsaikaan teollisuusalueella wahlforssinkadun suunnalla niin ota diffi mukaan, eiköhän sille jotain keksitä. Connection cupin ruuvilla tarkoitat varmaan pidätinruuvia, senhän voi poratakin pois?
Tulin töistä kotiin ja sain tuon pidätinruuvin irti noilla työpaikan välineillä irti.

Etudiffin neljäs ruuvi ei kyllä irtoa, eikä myöskään tuo takapään muovi"kotelon" kiinnipitäjäruuvi. Kummatkin siis 2mm vehkeitä ja aivan ylilöysiä.

Mihin aikaan pitäisi olla siellä teollisuusalueella päin? Voisin esimerkiksi huomenna töiden jälestä tulla sitä kautta, kuitenkin tiedepuistolta pitää utraan päästä, joten eipä tuo edes varsinainen kiertotie olisi.

Toinen konsti on kuumentaa kolvilla ko ruuvia samalla kun pitää kohtuullisfa kiertojännitettä päällä.
Kolmas konsti on tehdä ruuvista ja kuusooavaimesta kertakäyttöpari, liimaamalla kovalla ruuvilukitteella avain ruuviin.
Ainakin yksi "ylimääräinen" kuusiokoloavain olisi tähän käytettävänä, ei vain ole sopivaa ainettamillä "liimata". Kokeilin jo pikaliiman avulla, mutta ei siinä yksinkertaisesti riitä lujuus.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloruuvien irroitusongelmia Joensuussa (help!)
« Vastaus #6 : 22.08.13 - klo: 17.06 »
Oletko koittanut tuumakoon kuusiokoloavaimella?

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloruuvien irroitusongelmia Joensuussa (help!)
« Vastaus #7 : 22.08.13 - klo: 17.42 »
1/16" koitin ja muita kokoja ei ole, ei lähtetyt sillä.

Kampesin juuri väkisin tuon diffin ruuvin auki, eli naputin T9 koon torx ruuviin ja väänsin sen auki, ei ollut ihan hirveän tiukassa. Jäljellä enää siis (toistaiseksi) vain tuo takadiffin ulkosuojakuori/whatever. Eli edistystä.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloruuvien irroitusongelmia Joensuussa (help!)
« Vastaus #8 : 22.08.13 - klo: 19.11 »
Moro,
Tarkoitatko takadiffin ruuvilla sitä M3x16 kupukantaruuvia?
Jos tarkoitat sitä niin siihenhän saa tehtyä uran dremelillä tai rautasahalla ja sen jälkeen ruuvimeisselillä irti.
Tai sitten poraa kannan pois 3mm terällä jolloin muovisuoja lähtee irti ja ruuvin voi sitten kiertää pihdeillä pois.
Olen siellä wahlforssinkadulla yleensä 7.30-16.00 välisen ajan.

1/16" koitin ja muita kokoja ei ole, ei lähtetyt sillä.

Kampesin juuri väkisin tuon diffin ruuvin auki, eli naputin T9 koon torx ruuviin ja väänsin sen auki, ei ollut ihan hirveän tiukassa. Jäljellä enää siis (toistaiseksi) vain tuo takadiffin ulkosuojakuori/whatever. Eli edistystä.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kuusiokoloruuvien irroitusongelmia Joensuussa (help!)
« Vastaus #9 : 22.08.13 - klo: 20.59 »
Moro,
Tarkoitatko takadiffin ruuvilla sitä M3x16 kupukantaruuvia?
Jos tarkoitat sitä niin siihenhän saa tehtyä uran dremelillä tai rautasahalla ja sen jälkeen ruuvimeisselillä irti.
Juuri sitä. Ja tein täsmälleen kuten sanoit, eli rautasahalla lattapääruuvarille kanta ja kiersin veks. Meni takaspoilerin pidikkeeksi ja siitä tilalle samanlainen kuusiokolo.

Sain lopulta kaikki ruuvit irti ja diffiöljyt vaihdettua jokaiseen diffiin, eli ajotestit enää jäljellä. Tästä viisastuneena en vetänyt mitään 2mm kuusiokoloruuvia enää kovin tiukalle, paitsi diffien ruuvit kiristelin varovasti. Seuraavasta palkasta lähtee vihdoinkin kunnon meisselit tilaukseen, ei enää toistamiseen hermot kestä tätä rallia, kun ei ole ensimmäinen kerta.

Vararuuvejahan minulla onkin, mutta taitaa mennä vielä lisäruuvien osteluksi jossain vaiheessa, en välttämättä halua ottaa enää mitään riskejä noiden randomkokoisten kiinaihmeruuvien kanssa.

Kiitokset kaikille avusta.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s