Tässä on tuolta Lennunetin puolelta erinomainen ohje bensamoottorin säätöön mitä olen itse käyttyänyt hyvällä menestyksellä mm. Walbro kaasarin kanssa(
http://lennokit.net/showpost.php?p=618981&postcount=1012):
Kun haluat tuon tyhjäkäynnin kohdalleen säädät sitä L (ala-)neulaa kiinni päin (myötäpäivään) jolloin kierrokset nousevat, etsit kohdan jossa kierrokset ovat korkeimmillaan, nyt säädät radiosta kaasun trimmillä tyhjäkäynnin haluamaksesi.
Jos moottori sammuu jo tuossa vaiheessa säädä L neulaa hieman rikkaammalle (vastapäivään).
Tämän jälkeen kun hyvä tyhjäkäynti on löytnyt kokeilet nopeasti antaa kaasua jos moottori sammuu tai empii rikasta L neulasta seosta pienin säädöin n. 5min kerrallaan niin kauan aina kokeilemalla, että moottori ottaa kierokset aina täydelle kaasulle asti ilman kakistelua.
Tyhjäkäynti säädetään radiosta koko operaation ajan niin että tuo tyhjäkäynti
esim 1600rpm säilyy koko säätämisen ajan.
Kun olet lähellä tuon L neulan säädön kanssa eli se on melkein hyvä niin kokeile säätää H (ylä-)neulaa hieman rikkaammalle , se vaikuttaa myös tuohon L neulan säätön eli neulat pitäisi olla sygroonissa keskenään.
Yleensä kun säädetään joudutaan väistämättä säätää kumpaakin neulaa eli harvoin pääsee pelkällä toisen neulan säädöllä toivottuun tulokseen jos halutaa että moottori todella toimii niinkuin pitää.
Tässä myös pikaohje jolla moottori jo toimii:
Eli kaasu täysille ja H neulalla etsitään kohta jossa kierokset on korkeimmillan, tästä kohdasta 10min rikkaammalle eli vastapäivään.
Kaasu tyhjäkäynnille ja L neulalla etsitään korkeimmat kierrokset ja tästä n. 20min rikkammalle eli vastapäivään. Tyhjäkäynti radion trimmillä halutuksi ja kokeilu vastaako kaasuun ja tarvittaessa L neulasta rikastetaan tai laihennetaan seosta, niin että kaasuvaste on välitön.