Kirjoittaja Aihe: RC harrastus kallis vai sopiva?  (Luettu 7487 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC harrastus kallis vai sopiva?
« Vastaus #30 : 16.09.08 - klo: 08.26 »
Esimerkiksi.
 :grin:
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Hasa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC harrastus kallis vai sopiva?
« Vastaus #31 : 16.09.08 - klo: 09.13 »
On se niin suhteellista. Harrastaapa sitten melkein mitä tahansa, saa siihen rahaa menemään niin halutessaan. Itseäni ainakin näin alkuun harmittaa rahanmenoa enemmän jonkin särkyneen osan tilalle tilatun sparen odottelu.
Traxxas Revo 3.3
 *AKS EM 2008*  **Auton Korjauskuntoon Saattamisen EM 2008**

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC harrastus kallis vai sopiva?
« Vastaus #32 : 16.09.08 - klo: 09.38 »
Ei hemmetti sanon minä.

Sen kun sanot, ei kiinnosta :roll:

Kylätason RC-kuski.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: RC harrastus kallis vai sopiva?
« Vastaus #33 : 16.09.08 - klo: 18.19 »
Ei tämä harrastus sinänsä halpa ole, mutta ei onneksi todellakaan kalliskaan, ainakaan minulla. Jos näihin pikkuisiin menee rahaa 2000,- vuodessa (minulla), niin moottorikelkkailuun menee samassa ajassa yli kymmenkertaisesti, enska-/crossipyörät sitten vielä lisäksi...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC harrastus kallis vai sopiva?
« Vastaus #34 : 16.09.08 - klo: 20.52 »
Mun mielestä on ihan hyvä välillä pysähtyä miettimään mitä sillä sijoitetulla rahalla oikein saa. useimmiten postaljooni tuo kirjeen tai paketin jonka sisältö on oikeasti korkeintaan muutaman sentin tai euron arvoinen mutta hintalappu näyttää jotain muuta.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC harrastus kallis vai sopiva?
« Vastaus #35 : 18.09.08 - klo: 06.51 »
Kyllä tämä harrastus on pirun kiva, eikä niin hirviästi maksa.
Suurin menoerä on lähinnä uuden auton osto, ei niinkään auton ylläpito, ainakaan sähkiksen.

Toisaalta kyllä kannattaa sijoittaa kunnon tekniikkaan tämän harrastuksen kanssa, esim
kiteetön gigaherzi radio helpottaa menoa kummasti, varsinkin jos ajaa radalla isolla porukalla.

Kivaa plussaa on myös monet uudet kaverit joita tämä harrastus on minulle tuonut.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: RC harrastus kallis vai sopiva?
« Vastaus #36 : 20.09.08 - klo: 18.51 »
Kyllä tämä harrastus maksaa.

Ynnäilin tallessa olleet kuitit noin puolentoista vuoden ajalta ja sain summaksi 4722€. Tuossa summassa siis pelkästään RC-liikkeiden ja tullin kuitit. Em. lisäksi kaikki työkalut, oheissälä, + kaikki tavara, mitä täältä foorumin kautta olen ostanut, jne. loppusummaksi tullee helposti tuollaiset 6000€. Toki joitain ropoja saa aina takaisinkin, kun tavaraa myy, mutta se on lähinnä kosmeettista.

Toisaalta asiasta ei kannata saada kohtausta. Aloitin homman käytännössä tyhjästä noin pari vuotta sitten, joten kaikki rojut on pitänyt hommata ihan alusta saakka. Toisaalta en ole hankinnoissa pihistellyt, koska kokemus on opettanut, että ainakaan mulla ei ole vara ostaa halpaa, mielummin kerralla kunnolliset.

Ja niin, jos summaa vertaa vaikkapa mihin tahansa 1:1 autoharrastukseen, saa siihen helposti laittaa nollan perään, eli kaikki on suhteellista, jälleen kerran.

Tuon summan vastineeksi olen saanut ison joukon uusia tuttavuuksia, ehkäpä kavereitakin. Älyttömän monta mukavaa hetkeä, unohtumattomia muistoja, kärsivällisyyttä, hikipisaroita, tuskastumista, kiukkua, onnistumisia ja pettymyksiä, kaikkea sitä mitä harrastukseltaan odottaakin. Harrastus on ollut todella joka sentin arvoinen.
Flying Calacucco

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC harrastus kallis vai sopiva?
« Vastaus #37 : 20.09.08 - klo: 18.58 »
Peitsamo kerspeles, älä laita summia näkyville, voi vaimoväki lueskella salaa näitä sivuja ja sen jälkeen tulee tukkapöllöä ja tiskiharjaa... :police: :grin:

Juuri tuosta syystä en säästä kuitteja, harrastuksia kun on kolme niin ei varmaan pää kestä katsoa viivan alle jäävää summaa "tilintarkastuksessa" :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: RC harrastus kallis vai sopiva?
« Vastaus #38 : 20.09.08 - klo: 19.01 »
Peitsamo kerspeles, älä laita summia näkyville, voi vaimoväki lueskella salaa näitä sivuja ja sen jälkeen tulee tukkapöllöä ja tiskiharjaa... :police: :grin:

Minä saan tukkapöllöä joka tapauksessa joka ilta (syystä tai toisesta) ja olen syntynyt tiskiharja vasemassa kädessä, eli omat taustat on turvattu..

Toivotaan, ettei mee keltään yöunet, unta tarvitaan, että jaksaa mennä töihin ja hankkia rahat hyvään harrastukseen.
Flying Calacucco