Kirjoittaja Aihe: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys  (Luettu 3404 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juki

  • Tulokas
    • Profiili
HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« : 22.02.11 - klo: 19.29 »
Ostin tuollaisen auton... Onko kyseinen auto ollut miten luotettava / laadukas? Entäs kestääkö miten tuolla lumisella tiella ajoa, vai pitääkö eristää?

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« Vastaus #1 : 22.02.11 - klo: 20.52 »
Ostin tuollaisen auton... Onko kyseinen auto ollut miten luotettava / laadukas? Entäs kestääkö miten tuolla lumisella tiella ajoa, vai pitääkö eristää?

Moi,

On ollut luotettava / laadukas hintaansa nähden. Vakio pyöränlaakerit menee nopeaan rikki, mutta laakerikaupasta ostin laakereita ja hyvin kestänyt sen jälkeen. Pakkasesta ei muoviosat oikein tykkää ja jotain yleensä hajoo. Viimeksi meni takapyörän laakerin pidin se muovinen poikki.

Itse olen noparin suojannut pvc:stä tehdyllä kotelolla ja ilmastointiteipillä. Nopari ei itsessään ole vedenkestävä, joten en tiedä miten se "oikeasti" kestäisi lunta/vettä.

Tuossa vielä video kun ajelin 3S:llä ja testailin radioo niin meni rikki :/
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=24W4iLKWi3E[/youtube]

Huom. autoa ei voi vakiona ajaa 3S:llä, sillä noparin tuuletin menee rikki.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa juki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« Vastaus #2 : 22.02.11 - klo: 21.51 »
Ostin tuollaisen auton... Onko kyseinen auto ollut miten luotettava / laadukas? Entäs kestääkö miten tuolla lumisella tiella ajoa, vai pitääkö eristää?

Moi,

On ollut luotettava / laadukas hintaansa nähden. Vakio pyöränlaakerit menee nopeaan rikki, mutta laakerikaupasta ostin laakereita ja hyvin kestänyt sen jälkeen. Pakkasesta ei muoviosat oikein tykkää ja jotain yleensä hajoo. Viimeksi meni takapyörän laakerin pidin se muovinen poikki.

Itse olen noparin suojannut pvc:stä tehdyllä kotelolla ja ilmastointiteipillä. Nopari ei itsessään ole vedenkestävä, joten en tiedä miten se "oikeasti" kestäisi lunta/vettä.

Tuossa vielä video kun ajelin 3S:llä ja testailin radioo niin meni rikki :/

Huom. autoa ei voi vakiona ajaa 3S:llä, sillä noparin tuuletin menee rikki.

Moro,

Kiitos viestistä. Itselläni on 2S akku joten se ei ole ongelma. Tilasin kyllä tuolta Hobbykingistä tuollaisen 3S akun... Että onko se noparin vaihto edessä? :)

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« Vastaus #3 : 22.02.11 - klo: 22.02 »
Ostin tuollaisen auton... Onko kyseinen auto ollut miten luotettava / laadukas? Entäs kestääkö miten tuolla lumisella tiella ajoa, vai pitääkö eristää?

Moi,

On ollut luotettava / laadukas hintaansa nähden. Vakio pyöränlaakerit menee nopeaan rikki, mutta laakerikaupasta ostin laakereita ja hyvin kestänyt sen jälkeen. Pakkasesta ei muoviosat oikein tykkää ja jotain yleensä hajoo. Viimeksi meni takapyörän laakerin pidin se muovinen poikki.

Itse olen noparin suojannut pvc:stä tehdyllä kotelolla ja ilmastointiteipillä. Nopari ei itsessään ole vedenkestävä, joten en tiedä miten se "oikeasti" kestäisi lunta/vettä.

Tuossa vielä video kun ajelin 3S:llä ja testailin radioo niin meni rikki :/

Huom. autoa ei voi vakiona ajaa 3S:llä, sillä noparin tuuletin menee rikki.

Moro,

Kiitos viestistä. Itselläni on 2S akku joten se ei ole ongelma. Tilasin kyllä tuolta Hobbykingistä tuollaisen 3S akun... Että onko se noparin vaihto edessä? :)

Noparia ei tarvitse vaihtaa vain tuuletin siihen päälle tai sitten kolvaa sen tuulettimen johdot noparin becin linjaan että se saa aina 6V olipa akku 2S tai 3S. Itse jouduin ostaa myös ulkoisen becin kun olin päivittänyt ohjausservon parempaan niin se vei 3S:llä niin paljon virtaa, että noparin becci katkaisi sähköt vastarista kun ohjaili autoa.

Muistaakseni ebaysta löytyy 12v kestäviä tuulettimia. Hakusanoiksi voisi kokeilla ezrun 12v fan tai jotain..
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa juki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« Vastaus #4 : 24.02.11 - klo: 13.21 »
Ostin tuollaisen auton... Onko kyseinen auto ollut miten luotettava / laadukas? Entäs kestääkö miten tuolla lumisella tiella ajoa, vai pitääkö eristää?

Moi,

On ollut luotettava / laadukas hintaansa nähden. Vakio pyöränlaakerit menee nopeaan rikki, mutta laakerikaupasta ostin laakereita ja hyvin kestänyt sen jälkeen. Pakkasesta ei muoviosat oikein tykkää ja jotain yleensä hajoo. Viimeksi meni takapyörän laakerin pidin se muovinen poikki.

Itse olen noparin suojannut pvc:stä tehdyllä kotelolla ja ilmastointiteipillä. Nopari ei itsessään ole vedenkestävä, joten en tiedä miten se "oikeasti" kestäisi lunta/vettä.

Tuossa vielä video kun ajelin 3S:llä ja testailin radioo niin meni rikki :/

Huom. autoa ei voi vakiona ajaa 3S:llä, sillä noparin tuuletin menee rikki.

Moro,

Kiitos viestistä. Itselläni on 2S akku joten se ei ole ongelma. Tilasin kyllä tuolta Hobbykingistä tuollaisen 3S akun... Että onko se noparin vaihto edessä? :)


Noparia ei tarvitse vaihtaa vain tuuletin siihen päälle tai sitten kolvaa sen tuulettimen johdot noparin becin linjaan että se saa aina 6V olipa akku 2S tai 3S. Itse jouduin ostaa myös ulkoisen becin kun olin päivittänyt ohjausservon parempaan niin se vei 3S:llä niin paljon virtaa, että noparin becci katkaisi sähköt vastarista kun ohjaili autoa.

Muistaakseni ebaysta löytyy 12v kestäviä tuulettimia. Hakusanoiksi voisi kokeilla ezrun 12v fan tai jotain..

Eilen tuli auto, ja tänä aamuna sen onnistuin jo teloa... Tuommoiset osat halkesivat törmäyksestä: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=101211 ja http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=101213 Mistä olet itse ostanut varaosia?

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« Vastaus #5 : 24.02.11 - klo: 13.38 »
hobbylinna on hpi:n maahantuoja eli sieltä saa
pöö

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« Vastaus #6 : 24.02.11 - klo: 17.47 »
Joo pääosin kolmesta paikkaa oon hankkinut osia, eli jos ei ole kovin kiire niin reilussa viikossa tulee:
http://www.wheelspinmodels.co.uk/

ja

http://modelsport.co.uk/

sitten jos on ollut hoppu niin olen tosiaan hobbylinnasta käynyt kyselemässä osia. Aika hyvin siellä kyllä on ollutkin.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa juki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« Vastaus #7 : 02.03.11 - klo: 15.51 »
Anteeksi vielä paljon kun teitä häiritsen :D Mutta vielä haluaisin kysyä että miten tuollainen liitin avataan (katso liitetiedosto)?

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« Vastaus #8 : 02.03.11 - klo: 16.07 »
Kyseinen "liitinhän" on e-klipsi, joka on todella inhottava ottaa pois. Itse olen ottanut pihdeillä, mutta on kyllä monta e-klipsiä hukkunut huoneeseen. On niitä kyllä sitten löytynytkin... :grin:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa koz6

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST Flux vedenkestävyys
« Vastaus #9 : 02.03.11 - klo: 16.20 »
Anteeksi vielä paljon kun teitä häiritsen :D Mutta vielä haluaisin kysyä että miten tuollainen liitin avataan (katso liitetiedosto)?

joko pihteillä tai pienillä ruuvimesseileillä työnnät kummaltaki puolen.kannattaa laittaa vaikka peitto eteen ettei mene hukkaan
hbx bonzer(EX)ansmann racing are-1(EX) mugen mtx-3(EX),traxxas stampede(EX),tamiya mini m03(EX),tt hammer s18(EX),mcd rr evo3.