Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 2.0  (Luettu 452922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilix

  • Tulokas
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #360 : 08.11.04 - klo: 16.59 »
Toimii myös starttiboksin kanssa.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #361 : 08.11.04 - klo: 17.33 »
Toimii myös vetostartin kanssa, mutta kannattaa ostaa takalevy siihen koneeseen ja nykäistä se vetokäynnistin siitä ttuun. Se nimittäin syö tehoja eikä siitä oikein mitään hyötyä ole paitsi jos ei 12V jännitettä ole silloin saataville kun haluat ajaa. Muutoin on ihan turha kapistus ja painon lisääjä.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #362 : 08.11.04 - klo: 19.59 »
No sen takia hyvä olla vetostarttikone jos ei joskus satu olemaan virtaa lähettyvillä ym.. Ja jos olisin ostanut ilman vetostarttia olisi vaihtoehto silloin ollut tuo HoBao Hyper 8port PRO..
Kyllä se sen tekee..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #363 : 08.11.04 - klo: 21.55 »
No minkäs verran noissa oli hintaeroa?
Itellä on noi pro koneet molemmissa autoissa ja ainakin mitä ehdin kesän aikana lavangossa pärrätä muitakin vastaan niin pro pesee sen vakion selvästi.

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #364 : 08.11.04 - klo: 22.07 »
Eikös sulla ollutkin ne Hyperin 8port PRO With Boost?

Hyper 8port 120€
Hyper 8port (vetostartti) 145€

Jos oikeen muistin..

Mene ja tiedä sitten.. Keskiviikkona pitäisi auton olla mulla, jos Niko saa sen postiin laitettua.

Minua itseä ei ainakaan kiinnosta räplätä noiden starttiboksien kanssa, taikka rotostarttien kanssa.. Koska omakohtaista kokemusta ei ole.
Mutta kun mulla oli tuo MTA-4 jossa oli vetostartti sekä porakoneeseen kiinnitettävä aksila jolla sai sitten koneen käyntiin joko vetämällä tai jenkaamalla niin se vasta oli kätevä systeemi se.

Mutta tuskin niissä mitään kummosempia eroja on noissa 8port PRO ja 8portin välilläm, 0.2hv ja sitähän minä tuskin huomaan.

Mutta, paljonka maksaa rotostartti tai starttiboksiko tähän tarvittiin, että tuon saa käyntiin ton 8port PRO:n ja siihen tarvitsee sitten lisäksi akun ym..

No mutta minä pärjään tällä vetostartilla hyvin (8port). Vaihtoehtona olisi tietenkin 8port PRO tai 8port PRO With Boost, mutta niitähän voi sitten vaihdella kun tilanne sen vaati. Ja tietenkin koko auton voi myydä ja ostaa toisen sitten kun tarvetta on (jos on!)..

EDIT: Hintavirhe korjattu
Kyllä se sen tekee..

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #365 : 08.11.04 - klo: 22.09 »
Noihin tavallisiin 8-Port koneisiin saa myös ostettua tuollaisen Boost-mallisen takalevyn,hinta 18€.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #366 : 08.11.04 - klo: 22.18 »
Joo Boostilla noi molemmat on ja täytyy kyllä sanoa että käytännössä noilla koneilla on niin iso ero että huomaat sen vierestä katsomallakin.
Mulla kulki loppukesästä niin hyvin että Jose ja Sihdon jussi ihmetteli vieressä ja tais Jose mainita että tota konettahan pitää testata kun noin hyvin kiekuu.

Joo tarttee siihen tietysti sen starttiboksin ja akun ellei oo muuta virtaa lähellä, mutta on reilusti parempi kuin vetostartti jolla on erittäin vaikee saada autoa käyntiin jos on säädöt pielessä. Ja tarvii pahimmassa tapauksessa kaverin joka pumppailee samalla kaasua kun ite nykii.
Starttiboksilla ei tarvii kuin tökkästä hehku kiinni ja painaa yhdellä kädellä autoa ja toisella painaa radiosta kaasua.

Ja itse en ole vielä tarvinnut muuta kuin boksin kun olen mennyt Lavankoon ajamaan, koska siellä on suoraan pöydässä 12V.

Ja muualla kun oon ajanu niin oon ottanu autosta virran.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #367 : 08.11.04 - klo: 22.31 »
Onneksi sen boksin voi sitten hankkia myöhemmin. Ja Hyper 21 Pro ei maksa 120 EUR. 120 EUR on normaalin Hyper 21 8 Portin hinta.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #368 : 08.11.04 - klo: 22.56 »
Jep.. Selvä juttu, korjasin viestiini hinnan..

HoBao Hyper 8port 120€
HoBao Hyper 8port (vetostartti) 145€

Entä HoBao Hyper 8port PRO ?
ja HoBao Hyper 8port PRO With Boost?

Koneitahan voi vaihdella sitten niin paljon kun LYSTÄÄ

Ja autoja yhtälailla..
Kyllä se sen tekee..

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #369 : 09.11.04 - klo: 10.05 »
Starttiboxin iso plussa on .... kun laitat autoa käymään,voit antaa kaasua ihan reippaasti ja auto ei karkaa...    ja sit voit jättää auton boxin päälle ja käyttää koneen lämpöiseksi.
Narustartilla käynnistettäessä ja  kun kaverisi antaa reippaammin kaasua niin voipi käydä hassusti..  varsinkin jos kytkin nappaa kiinni jo pienillä kierroksilla..   se kun ottaa ja lähtee..
Kuskaa mukana jotain palikkaa jonka päällä voi autoa nykiä käymään ja voit käyttää  autoa lämpöiseksi.
 
Itselläni toisessa autossa on rotostartti ja mukana on ollut pukki autoa varten...   ens kesänä molemmat kyllä käynnistetään boxilla...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa kc67

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/karic./
Mitkä firmat myyvät hobaon osia
« Vastaus #370 : 09.11.04 - klo: 16.42 »
Inferno puolella porisivat pojat  että hobaota myy "vain" kolme likkettää ,siis Iso Hepa ja Sanderssona oy ja....?siis mikä on se kolmas :?
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #371 : 09.11.04 - klo: 16.59 »
Ei suomessa minun tietääkseni ole kuin kaksi liikettä jotka myy hobaota.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Mitkä firmat myyvät hobaon osia
« Vastaus #372 : 09.11.04 - klo: 17.42 »
Lainaus käyttäjältä: "kc67"
Inferno puolella porisivat pojat  että hobaota myy "vain" kolme likkettää ,siis Iso Hepa ja Sanderssona oy ja....?siis mikä on se kolmas :?
Vaikka siellä puhuisivat mitä niin antaa puhua väärässä ovat. Niitä kauppoja on minun tietääkseni "vain" kaksi (en ainakaan tiedä muita) mutta palvelu on sitäkin parempaa ja osat tulevat todella nopeasti (yleensä).
Are you sure?

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #373 : 09.11.04 - klo: 19.00 »
"Kauppoja" varsinaisesti on kaks, Timppa ja Niko, mutta Heinoselta Salosta saa vähintäänkin yhtä mukavasti HoBaota, ellei jopa paremmin ...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #374 : 09.11.04 - klo: 19.03 »
Ja tulikos mieleen että Heinonen on periaatteessa sama kuin Sanderssona... se vaan hoitaa Salon pään jutut.

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #375 : 09.11.04 - klo: 19.21 »
No kuule eipä tullutkaan?

...

Kuten sanoin: "Kauppoja" varsinaisesti on kaks, Timppa ja Niko "

Poissa kc67

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/karic./
Rauha maassa ja kolmas kauppa löyty
« Vastaus #376 : 09.11.04 - klo: 21.19 »
Elikkä niitä Hobao kauppiaita on siis nuo kaksi ja kolmas on ns haarakonttori Sanderssona oy:lle ?.
Tämä minun kysymys oli siis vain viatonta uteliaisuutta enkä tahdo tästä viriävän mitään "sana sotaa" hyvät herrat :mrgreen:
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Re: Rauha maassa ja kolmas kauppa löyty
« Vastaus #377 : 09.11.04 - klo: 22.11 »
Ei kai tässä mitään sanasotaa ole tulossakaan. En ainakaan tarkoittanut yhtään sellaista.
Jotenkin vaan kutiaa että tais Joseltakin jotain saada... vai myyköhän se vaan harvoille valituille  :|
Tiedä häntä, mutta jostain ois jääny sellanen fiilis.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #378 : 09.11.04 - klo: 22.26 »
Jos oon jotain osaa tarttennu, niin oon Joselta vaan lainannu...
Oon sit antanu takas sen mitä oon tarttennu...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #379 : 10.11.04 - klo: 09.30 »
Kyöstin puolella joku sanoi, että on harvinaisuus kun on saanut takasiiven tuen rikki. Ette ole ainoita, sillä sain sen rikki jo varikolla. Kiristin sen rungon jäykistimeen tulevan pultin liian kireälle ja sehän halkaisi siiven tuen reiän. Ei pitäisi käyttää isoa räikkää pikkumutterin kiristämiseen. Tais siitä prikkakin puuttua.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #380 : 10.11.04 - klo: 09.33 »
Etkä oo antanu takas... :D  Ku en ottais takas. Näin sut muuten tänään aamulla
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #381 : 10.11.04 - klo: 13.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Kyöstin puolella joku sanoi, että on harvinaisuus kun on saanut takasiiven tuen rikki. Ette ole ainoita, sillä sain sen rikki jo varikolla. Kiristin sen rungon jäykistimeen tulevan pultin liian kireälle ja sehän halkaisi siiven tuen reiän. Ei pitäisi käyttää isoa räikkää pikkumutterin kiristämiseen. Tais siitä prikkakin puuttua.


Minä mainitsin...
Saahan tietysti kaikki osat rikki kun hölmöilee. :wink:

Itsellä ja kaverilla meni tuo torni rikki järkyttävän huonon alastulon takia. Eli itsellä kävi niin että tulin lavangossa siihen ekaan isoon hyndään pikkusen liian hiljaa, perä osu vastahyndään ja auto hetti puolvoltin siipi edellä seuraavaan hyppyyn. Eli kaikki paino suoraan siiventuelle niin että näytti kuin auto olis lyhentyny kuin haitari.
Todennäköisyys siihen että koskaan enää tapahtuu niin että auto tulee juuri tuossa kulmassa johonkin vastahyndään on niin häilyvän pieni että jos noin vielä kerran tapahtuu niin voitan varmasti seuraavaks Lotossa.

Joten en pidä tuota osaa pakissa mukana... tai no nyt ei kyllä tarviikaan kun on kaks autoo. :wink:

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #382 : 10.11.04 - klo: 17.17 »
JQ, joo, näin sut dösässä myös... tönärsin repulla muttet huomannu mitään  :mrgreen: .

Unohtu laittaa toho, että annan osat takas, jos iteltäs loppuu... :mrgreen:
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #383 : 11.11.04 - klo: 09.31 »
ei ne lopu niin saat pitää
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #384 : 18.11.04 - klo: 19.52 »
Onko kellään tietoa mitkä ovat hyper7:n iskarien pituudet etu ja taka ? , mitattuna kiinnitysreikien keskeltä keskelle.

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #385 : 19.11.04 - klo: 01.04 »
HoBao Hyper 7 Pro PCR (Sanderssona-version)

Tässä kädessä niitä pyörittelen ja kiinnitysreikien (keskeltä) mitattuna...

ETUPÄÄN ISKARIT: 11,3cm
TAKAPÄÄN ISKARIT:12,7cm
Kyllä se sen tekee..

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #386 : 19.11.04 - klo: 09.40 »
Niissä uusissa iskareissa on pidemmät iskarinvarret kuin vanhoissa.

Hobaolla pitäis olla kahta eri pituista iskarinvartta, molempia eteen ja taakse.. eli neljä eripituista vartta. Mulla on pakissa 6 eripituista hobaon vartta ;) Tais olla kuvakin niistä netissä mutta sivut nyt alhaalla niin ei pysty näyttämään

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #387 : 19.11.04 - klo: 12.38 »
HoBao muutti varsien pituutta yhdessä vaiheessa, koska se paransi varsien kestävyyttä.

HoBaon pitkissä iskareissä on myös pidemmät rungot varsien lisäksi. Lisäksi jatkossa saa vain pitkiä iskareita 3,5mm varsilla. Toki varaosia saa 3 mm varsilla oleviin pitkiin iskareihin jatkossakin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #388 : 20.11.04 - klo: 19.36 »
Kuinka hyvin Hobao Hyper 7 Pro sopii aloittelijalle?
Are you sure?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #389 : 20.11.04 - klo: 21.34 »
Toki, jos rahaa on sijoittaa, niin varmasti toimii hyvin. Varaosat saa hyvin, auto kestää, osat ovat laadukkaita ja autolla voi painua kisoihin, mikäli alkaa semmoinen kiehtomaan.
Paremmin se aloittelijalle sopii, kuin joku PTA jota saa paikkailla viikon välein. Tietysti PTA on pätevä, mikäli budjettia ei ole enempään.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.