Jconceptsilta löytyy Slashin ja SC10:n lisäksi myös tähän suojakori sellaista haluavalle.
Käykö tämä blitzin koppa firestromiin. :huh:
Voevoe..
Ja kun vielä pari viikkoa sitten olin ihan varma, etten TÄHÄN leikkiin lähde, niin siitäkin huolimatta tuossa viereisellä pöydällä pötköttelee Blitz-paketti. Uskoisin, että sen sisällä on myös auto..
Onko tuo servon kiinnityslevy väärtepäin? Ohjurireiät paistaa ylöspäin...?
HPI E-Firestorm Flux on nyt autona mutta alkaa toi corr luokka kiinnostamaan. Mikä auto näistä kannattaa hankkia HPI Blitz, ASSo SC10 , Losilla oli jokin ja Traxxas Slash.
E-Firestormin olen ollut erittän tyytyväinen, pitäiskö pysyä vielä merkki uskollisena.
Voimansiirto näyttää Blitzissa olevan samanlainen kuin firessä. Oisko Blizin omistajilla kovia propaganda puheita autonpuolesta.
Oisko Blizin omistajilla kovia propaganda puheita autonpuolesta.
Onkos tässä blitzissä sama diffi,mikä on e-firestorm fluxissa?
Hommaan toden näköisesti tuon Blitzin,juurikin varaosa syistä,koska omistan e-firestorm fluxin ja jotain osia siihen.
Onko Blitzissä 48pitch hampaistus?
Huomenna pitäisi mennä ostamaan Blitzi ja ajelemaan espoon rc centeriin. Tästä se rc-ura alkanee.
Nelkku Blitzistä en tiedä, mutta tuuppia saa nyt myös kittinä. Blitz ESE (http://www.rcshortcourse.com/news/blitzese/#more-1465)
Nelkku Blitzistä en tiedä, mutta tuuppia saa nyt myös kittinä. Blitz ESE (http://www.rcshortcourse.com/news/blitzese/#more-1465)- porno väri :grin:
The Blitz ESE includes a durable, clear polycarbonate body ready for your paint scheme:p
Nelkku Blitzistä en tiedä, mutta tuuppia saa nyt myös kittinä. Blitz ESE (http://www.rcshortcourse.com/news/blitzese/#more-1465)- porno väri :grin:
Tosi porno:LainausThe Blitz ESE includes a durable, clear polycarbonate body ready for your paint scheme:p
- porno väri :grin:
Tosi porno:LainausThe Blitz ESE includes a durable, clear polycarbonate body ready for your paint scheme:p
Hehe, tolla värillä varmaan viitataan tuohon rungon/osien väriin...
Säätöjä näyttäisi olevan joka lähtöön, vai onko niitä yhtään enempi, kuin normaalisti :embarrassed: ? Hyvältä näyttää, alumiininen lootakin näyttäisi olevan, harmi kuitenkin että vain 2wd.
Itseasiassa Assosta on RTR ja Kit, FT:tä ei ole vielä julkaistu eli nykyiset pelit on osiltaan samat, toisesta vaan puuttuu sähköt ja pitää kasata itse.
Blizsissä näyttää olevan blingiä sen verran että kyse on jonkinlaisesta FT versiosta joten oletan hinnan sijoittuvan jonnekkin RTR:än kantturoille?
mitäs varaosia kannattaa olla radalla mukana ??
Oliko Blitzissä etu/takavanteissa sama offset, ei vaihtokelpoiset keskenään?
mitäs varaosia kannattaa olla radalla mukana ??
Ohjauspalat, servosaverin osat ja etuiskarien osia, tosin harvoin tuntuu menevän näitäkin...
Ja sitten kesällä reenaaman pariskeittausta :wink:
Onko tässä autossa samaa ongelmaa kun slashissa siis se, että renkaat ottaa koriin kiinni kun jouset pohjaa?
Saako Blitziin suomesta jostain varaosia?
Hobbylinnassa näyttää olevan suurin osa tuotteista nollilla.
Firestormissa kun on aika pitkälti samat osat niin osa kamoista varmaankin löytyy Firestormin osísta.
Saako Blitziin suomesta jostain varaosia?
Hobbylinnassa näyttää olevan suurin osa tuotteista nollilla.
Joo.. mahtuuko sit enään korin alle?
Pistäppä kuvaa:) Ois kiva nähä millanen se onkaan kun kaksi autoa sekoittuu :lol:
Jos käytetään Blitzin omaa vannetta niin vanteen 2.2" osuuteen tehdään jäykempi täytefoami telttapatjasta, kannattaa tehdä hieman ylileveä niin tukee paremmin renkaan kylkeä. Täytefoami laitetaan paikalleen ja muutama kierros sähköteippiä ympärille. Tällä modauksella renkaasta tuli paljon tasapainoisempi ajaa ja tökkimispito katosi kokonaan.
HEEEETKINEN!! haiskahtaa vähää x111ttaamiselle tommone :police:
HEEEETKINEN!! haiskahtaa vähää x111ttaamiselle tommone :police:
Ei se haiskahda yhtään sen kummemmalle, kun Slashin omavalmiste runkokaan... :wink:
"Insertti vapaa" taitaa lukea säännöissä??
Onko kukaan huomannut että diffin o-renggas olisi liian pieni? vai tuliko mulle vahingossa liian pieni tiiviste?
Siis ulostulojen O tai oikeastaan X-rengas?
Se X-rengas kannattaa nakata mäkeen kun ei toimi ja laittaa tilalle nitriili tai silikoni O-renkaat. Sisähalkaisija 5mm ja ulkohalkaisija 9mm, sen jälkeen alkaa kiisselit pysymään sisällä selkeästi paremmin.
Pojan autoon laitoin 30000 silikonitOnkos tuo viskositeetti cps:ää vai wt:iä? Lienee ensin mainittua, jälkimmäisessä yksikössä jo melkoista tahnaa?
Huhujen mukaan Turussa ajetaan vieläkin jäykemmillä diffiöljyillä?Enpä tiedä, oma auto tuli käytettynä Turusta, ja siellä oli (ollut) vissiin sen verran notkeat öljyt että olivat päässeet karkuteille :mrgreen:
Huhujen mukaan Turussa ajetaan vieläkin jäykemmillä diffiöljyillä?Enpä tiedä, oma auto tuli käytettynä Turusta, ja siellä oli (ollut) vissiin sen verran notkeat öljyt että olivat päässeet karkuteille :mrgreen:
Siis ulostulojen O tai oikeastaan X-rengas?
Se X-rengas kannattaa nakata mäkeen kun ei toimi ja laittaa tilalle nitriili tai silikoni O-renkaat. Sisähalkaisija 5mm ja ulkohalkaisija 9mm, sen jälkeen alkaa kiisselit pysymään sisällä selkeästi paremmin.
Ok, kun tuon auton mukana tuli jotkut o-renkaat mutta ovat sitten ilmeisesti väärän kokoiset.
siis nimenomaan ei x renkaat. Kiitos koko tiedoista.
Ja MikaR
Olipa kehittävä kommentti, Kiitosta vain.
Hoken viesti selvensi asiaa. Minullekin tuli Hobbylinnalta tuohon kuorien väliin o-rengas, mutta se oli mielestäni liian pieni sopiakseen mukavasti. Siispä käytän kuorien välissä edelleen alkuperäistä silikoni tiivistettä, joka varmaankin hieman vuotaa. Lähtöjen x-renkaat korvasin o-renkailla ja se auttoi kummasti vuotoon.
Hoken viesti selvensi asiaa. Minullekin tuli Hobbylinnalta tuohon kuorien väliin o-rengas, mutta se oli mielestäni liian pieni sopiakseen mukavasti. Siispä käytän kuorien välissä edelleen alkuperäistä silikoni tiivistettä, joka varmaankin hieman vuotaa. Lähtöjen x-renkaat korvasin o-renkailla ja se auttoi kummasti vuotoon.
Ei se sit niistä pultin rei'istä vuoda phalle jos käytät sen alkuperäis kumitiivisteen sijasta o-rengasta? Itsellä ei ainakaan vuoda alkuperäistiiviste. Eikä ulostuoljen x-renkaiden kanssa ollut mitään ongelmaa.
Onko vain 7k öljyä tosiaan diffissä?
Vai joko on siirrytty paksumpaan?
Matheuksen autoon tosiaan tuuppasin 50.000 plöröt ja auto toimii kivasti... Omaan makuun olisin laittanut vielä paksumpaa mäskiä.
Kokeiles huvikses ihan kunnon paksua diffiöljyä.
Pisaraakaan ruuvilukitetta en laittanut diffin ruuveihin.
Ihan piruuttani jätin ilman, että selviää tuleeko tuo paksumpi tuosta kohtaa ulos ollenkaan.
Ihan on eri kokoa tuo diffikuoren O rengas kuin matheuksen auton mukana tulleet.
Selvästi paremmin istuu.
Tosin mä laittaisin ohuemmalla profiililla olevan.
Sillon O rengas plupsahtais tuon ohuemman puoliskon ulkolaidassa olevan kanttauksen ja paksumman kuoren reunan väliin.
Eli ei jäis diffikuorien tasaisten kohtien väliin ollenkaan.
Sillä tyylillä oikeastaan HoBaon polttiksen diffit on tiivistetty ja pitää kyllä.
Kyosho Ultima, on vielä kysymysmerkki koska kokemuksia tästä autosta ei vielä ole kovinkaan paljoa.
Pitääpäs tutkia noita Koheltajan linkkejä.
Tarttee vähän hioa Matheuksen autoa nopeemmaks.
Pieniä juttuja on tehty... Katsotaan millon jaksan paneutua kyseiseen autoon vielä enemmän... Ja antaako kaveri paljonkin tuunailla vai kiertääkö auto vaan rataa ympäri innostuneen kuskin käskyttämänä.
Kauhee oli yritys vääntää jätkä sunnuntain kisoihin, mutta en ihan onnistunu...
Vielä mä jollain keinolla koukutan kisaamaan :p
Toivottavasti tulee ylikuntoa niin että huomenna lähtee autot lapasesta... :evil:
Jos yhtään viitsit vilkuilla aikaisempia viestejä niin huomaat että tuotahan alunperin Matheuskin kyseli että mikä se koko pitäis olla.No niinpäs olikin :roll:
Tokihan tuo oikea koko löytyy ottamalla diffinpuoliskot mukaan ja menemällä tiivistekeskukseen.
Tuli mieleen että onko kukaan sovittanut Asson ratasdiffiä Blitziin? Asson ratasdiffi on shimmattuna pomminvarma ja öljyt pysyy sisällä todella hyvin ja kestää.
Asson ratasdiffi sopii Blitziin pienellä shimmauksella.
No mutta eniveis hyvä uutinen siinä mielessä että sopii vaikkapa blitziin...
Jos taas B4 autoon meinaa laittaa niin eipäs istukaan ihan suoriltakäsin.
SC perän kuoret ja pieni remelöinti takabulkille niin sillon istuu.
Seuraavassa autossa on varmaan joka toinen ruuvikin jo millinen.
Onko muuten tuo Asson diffikuori sitten halkaisijaltaan samaa kokoa kuin plitsissä? Ja mites se hammastus istuu? Niitäkin sama määrä?
Ohjauslinkistö/servosaver näyttää olevan yksi syy huonoon kääntymiseen, antaa liikaa periksi ja jos saverin ruuvaa kiinni niin palikat hajoaa. Alumiinista linkistöä/saveria löytyy Integyltä ja STRC:ltä, Integyn kerkesin jo tilaamaan ennen kun selvisi että STRC oli juuri saanut linkistöt myyntiin, jälkimmäinen on laadukkaampi vaihtoehto.
(http://www.teamstrc.com/Upload/Images/STH103325GM.jpg)
Minkä kokonen servo tonne mahtuu?
Jos ESE:n ostais ni tietäis kattoo valmiiksi.
Ja paljon tarvii servo vääntöä?
Toista viikkoa tuolla jo, muistaakseni joku jo tästä huomautti.Eipä ainakaan pikasilmäyksellä osunut viimeisen reilun 2 viikon kommenteista silmään.
scrollaa tätä sivua ylöspäin, 25.3.2010 postatussa jutussa maininta.. Koheltaja postaajana.Toista viikkoa tuolla jo, muistaakseni joku jo tästä huomautti.Eipä ainakaan pikasilmäyksellä osunut viimeisen reilun 2 viikon kommenteista silmään.
scrollaa tätä sivua ylöspäin, 25.3.2010 postatussa jutussa maininta.. Koheltaja postaajana.Toista viikkoa tuolla jo, muistaakseni joku jo tästä huomautti.Eipä ainakaan pikasilmäyksellä osunut viimeisen reilun 2 viikon kommenteista silmään.
scrollaa tätä sivua ylöspäin, 25.3.2010 postatussa jutussa maininta.. Koheltaja postaajana.Toista viikkoa tuolla jo, muistaakseni joku jo tästä huomautti.Eipä ainakaan pikasilmäyksellä osunut viimeisen reilun 2 viikon kommenteista silmään.
Kas vain, linkkiä etsiskelin enkä nähnyt moista... no, nyt on linkkikin :)
Ohjauslinkistö/servosaver näyttää olevan yksi syy huonoon kääntymiseen, antaa liikaa periksi ja jos saverin ruuvaa kiinni niin palikat hajoaa. Alumiinista linkistöä/saveria löytyy Integyltä ja STRC:ltä, Integyn kerkesin jo tilaamaan ennen kun selvisi että STRC oli juuri saanut linkistöt myyntiin, jälkimmäinen on laadukkaampi vaihtoehto.
(http://www.teamstrc.com/Upload/Images/STH103325GM.jpg)
KOMENTO TAKAISIN! eBaysta tilasin Integyn servosaverin ja kovasti mainostettiin että sopii Blitziin, taas meni jätkä retkuun ja nyt mulla on Integyn servosaver joka ei sovikkaan Blitziin.
Eli, älkää tilatko Integyn saveria, ei sovi edes sovittamalla. STRC lienee ainoa vaihtoehto jos haluaa ohjauslinkistön joka kestää eikä hajoa, näitähän on tulossa HL:ään.
Linkistö menee TomiKoolle
Muutamat tiimikuskit on jo saaneet ESE:t kasaukseen ja huhut kertoo että paketissa ei tule renkaita/vanteita mukana, siinä yksi syy edulliseen hintaan.
Amainilta löytyy kaikki, paitsi takahubit ja käsitykseni mukaan niitäkin on tulossa sinne lisää.
Proline Switchit sai kyytiä pojan käsittelyssä, oli pyöritellyt donitseja asfaltilla ja kehui miten isoksi sisempi rengas turpoo kun sutii... :mrgreen:
Mitä renkaita suosittelisitte tähän autoon?
Radalla näillä renkailla pääasiassa tulis ajettua ja joskus jossain hiekka/soratiellä.
Oon miettiny ProLine Bowtietä (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/143690/n/Pro-Line-Bow-Tie-SC-M2-22x30-Truck-Tires-2) tai ProLine Calibereita (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/154277/n/Pro-Line-Caliber-M2-SC-22-30-Truck-Tires-2).
Ja mikä seos olis sopiva, joka ei heti kulu?
Eteen kannattaa laittaa pehmeämpi rengas kuin taakse. Siten auto kääntyy pikkasen paremmin. Takana voi olla hyvä Proline Bowtie M2.
Ok.
Seuraava:
Kumpi harjaton systeemi kannattais hommata: Mamba Max 4600kv (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/20063/n/Castle-Creations-Mamba-Max-1-10th-Scale-Brushless-Car-Package-4600kV) vai Novak Havoc 3s/8.5T ballistic (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911/products_id/139264/n/Novak-Havoc-3S-Brushless-ESC-Ballistic-Brushless-Motor-System-85T)?
Heh, tulin just mökiltä ja sähköpostissa oli yllättävä viesti amerikanserkulta. Alkuviikosta tupsahtaa paketti kotiovelle joka sisältää Blitz ESE:n... :mrgreen:
Heh, tulin just mökiltä ja sähköpostissa oli yllättävä viesti amerikanserkulta. Alkuviikosta tupsahtaa paketti kotiovelle joka sisältää Blitz ESE:n... :mrgreen:
Towerin erä ainakin oli ja meni samantien. Ennakkotilaajana olisi ollut hyvä olla :roll:
Tomi, tuutko hakemaan ESE:n vai pistetäänkö postiin? Voi olla että hyvällä tuurilla yksi jää ylimääräiseksi... Selviää kun näen miten iso paketti mulle tulee :wink:
Here is the deal guys
we want pictures to prove you have a broken chassis. If not anybody can just write in and say blah blah blah... give me free parts.
Yes the ESE is different as far as warranty. We will replace your "white parts" once. Id you continue to break it after that w will give you some "black parts" or you can buy some new white ones if you want.
This truck is set up for competition and will not take teh same beating that the RTR takes. Im not saying its fragile cause Ive beat teh crap out of my ESE and its still together but you cant case big jumps and run it into the curb like the RTR's
That being said we should require old parts to be sent in but were lax on this. for now all we need is picture proof (same as any kit or part) of teh damage and we will replace them. The second we get the same photo from 2 different people then we will be requiring the parts to be sent back
-Travis
Radalla ei olla vielä ajettu koska ei ole sopivia renkaita ulkopaanoille.
Kun saadaan muutamia juttuja vielä kokeiltua niin laitetaan tänne perus setuppia, porukat pääsee vähän helpommalla kun säädöt jo sinnepäin :wink:
Kun saadaan muutamia juttuja vielä kokeiltua niin laitetaan tänne perus setuppia, porukat pääsee vähän helpommalla kun säädöt jo sinnepäin :wink:
Siitä Asson diffistä vielä sen verran että jos ESE:en sellaisen laittaa niin vetareihin pitäiti saada pari milliä pituutta lisää, ulosjoustossa on siinä hilkulla että pysyy paikoillaan.
I was asked to check this thread out and give my thoughts on the subject.
Venting the body does make a difference. The amount of difference will not always be constant though from driver to driver. Losi made a short course looking body for the XX-4 a very long time ago, it made the car jump like crap. The 1/10 trucks are sensitive to windy days at the track when the 1/10 2wd buggies are not as sensitive to wind. The 2wd bodies fit tightly and 'wrap' the chassis preventing air from catching the sail that is a 1/10 truck or SCT body. If you have seen 1/10 trucks wheelie before, usually the sides of the bodies flap from catching wind and tend to make the truck start to speed wobble and get unstable sometimes rather than carrying on a straight path.
The thing is the cars are so light relative to the amount of air or force that can be transmitted through the body from catching air so it doesn't take much air to disrupt the car's path once airborne. If you grab your body with one hand and wave it fast in the air up and down (sort of palm the roof) you'll feel it but that is with your whole body's mass acting against that force....a lot more than the 4-5lbs your truck weighs. Also once the cars air airborne, you can briefly correct the car with the throttle, but usually you don't maintain the throttle wheel speed in the air so your tires slow down a lot. So hitting the brakes has little to no effect after the car has been airborne for a bit of time.
Venting SCT bodies does make a difference, mainly in when the truck 'drops' after it's reached the top of it's airborne path arc and it falling down to land. Once the truck leaves the jump and is in the air, it is losing speed and exponentially falls more straight down than the distance it covers. What that means it the longer the truck is in the air, the less the truck is passing through the air like a plane covering distance but the truck is falling straight down as if you were to drop it from your hands to the ground. When it does this the air acts more directly against the body surface creating more resistance and is where the blow overs happen.
SCT's tend to leave the jump face well and have a good arc and chassis posture in the air (same as a 1/10 buggy or truck would, nothing bad is happening yet) but after the wheel speed has diminished and the truck is falling down more vertically is when you'll notice the trucks do a wheelie or sorts in the air right before they land. There really isn't anything you can do to correct this if you leave the jump correctly. You can leave the jump 'incorrectly' which means attack the jump and lift hard or use the brakes a bit once the front tires aer in the air and rear tires on the jump face still to make the truck leave the jump at an excessive nose down posture. This is kind of what is needed for SCT's to jump decent most of the time however leaving the jump (with 1/10 or 1/8 cars) at an excessive angle often doesn't help. Reason is this is when the car is at it's fastest speed while airborne and traveling the most horizontal/distance than vertically in the air. So the rear of the body or wing pushes the truck level and if the angle is too severe for the speed, it can build momentum up in the chassis and still make it land nose high.
So you can vent the body so when the truck falls to the landing, it catches less air. There is a picture of my Blitz body from a race in January somewhere, it's vented a lot but would benefit from more venting on the front portion of the body. Or you can add a bit of mass to the chassis so that the air force is 'weaker' and acts less against the heavier chassis. I think you would need to add a minimum of 4oz to the chassis to see a noticeable difference with the blow overs but realistically I think it might require about 7oz to make it jump more safely like a 1/10 buggy does. We all know we don't want to add that much weight to our cars, so venting the body is the better of the two options.
Sanokaapa mitä kaikkee tähän ESE:en tarttis laittaa, että sais kestävän ja hyvän?
RTR pohjalevy? RPM:n tukivarret?
Mitä alumiiniosia?
Pitäiskö litsin diffin olla öljytiivis?
Päivällä avasin diffin ja pyyhein rasvat(?) pois ja laitoin 7000 öljyt sisään. Muutaman akun ajon jälkeen huomasin, että pöly oli tarttunut ulostulon tuntumaan, eli öljy änkeää sieltä ulos.
Jos joku viitsisi etsiä a main hobbiesin (http://www.amainhobbies.com/) sivuilta tähän autoon hyvän vaikkapa Futaban tms. alle 100€ 4,8-6v servon, niin olisi todella kiitollinen! :azn:
Ok, mutta Savöxit ei näköjään tomi 4,8v:llä(?)
ESE:n kuuladiffiä ei sitten kannata kiriä liikaa, aivan kuten ohjeissa sanotaan. Diffin löystymisen syy näyttää olevan diffirattaasta irronnut keskiö joten uuden rattaan tilaus on edessä.
Sitä se teettää kun pitää yrittää keksiä jotain omaperäistä eikä pysyä tutuissa/toimivissa/testatuissa ratkaisuissa.
Kasattiin uusi Asson diffi löysillä öljyillä, kokeillaan vielä kerran ennen kun annetaan lopullinen tuomio :wink:
Asson diffiin meni UR50 iskariöljyt, eli nyt mennään tosi löysällä setupilla. Voi olla että käyn tänään kurvaamassa vaikka monta kierrosta, mutta viimeistään viime viikolla :wink:
Joo, eli eilen lähti tilaukseen Blitz ESE, kun ei tuntunut mualimalta asson ft sc10:ä saavan...
Saapa nähdä tuliko hyvä vai huono vaihtoehto.
Tuli kokeiltua eilen 3s:llä Blitsiä ja todettua että auton alusta ei enää haltsaa noita tehoja ja vauhteja.
Tuli kokeiltua eilen 3s:llä Blitsiä ja todettua että auton alusta ei enää haltsaa noita tehoja ja vauhteja.
Millä tekniikalla tämä Blitz on?
Komeasti kulkee :laugh:
Tuli kokeiltua eilen 3s:llä Blitsiä ja todettua että auton alusta ei enää haltsaa noita tehoja ja vauhteja.
Millä tekniikalla tämä Blitz on?
Komeasti kulkee :laugh:
Välkkänä kuristettu 2s ratavälitys. Reilusti isompaa vois 2s:llä pitää mutta kulkee liikaa.
Vakio 48p 83t spurgear ja 22t pinjoni. Moottori Turnigy 3300kv 420w ja noparina hobbykingin 100A. Akkuna videossa Turnigyn 25C 3s 5000mah.
Pistin muuten ESEen tukivarret eilen autoon ja auton jousitus muuttui täysin, tai ei niinkään jousitus mutta jousto. Ennen nimittäim vakiot kumilenkkitukivarret meni samalla mutkalle kun iskari painui kasaan, nyt kovemmilla ESEn muoveilla jousitus on paljon parempi.
Kannattaa hieman säätää alustaakin niin voisi parantua tuo ajettavuus (tosin videossa ajeltiin asvaltilla, ei oikein osuva alusta näille) ellet ole jo niin tehnyt. Samoin diffiä kannattaa säädellä jos et ole jo säätänyt, vakionahan tuossa diffissä on vain rasvaa sisällä, voisi jotain diffiöljyä laittaa.
Itsekin laitoin RPM:n tukivarret Blitziin heti uutena, en osaa siis sanoa erosta vakioihin, mutta sopivilta tuntuneet tähän asti :roll: Tosin autohan on nyt myynnissä ja lojuu autotallissa pölyyntymässä...
hoho, vai säätää alustaa jos käy asvaltilla kokeilemassa huippuvauhtia ja meinaatko että ajelen vakiosäädöillä? ;)
olen nähnyt tuon blitsin myös crossi-radalla 3s sähköillä,auto on täysin käyttökelvoton noilla tehoilla,vaikka tekis mitä säätöjä alustaan,ei siitä ajettavaa saa millään.Ulvilan-topiikista löydät Rautalapion kuvaaman videon miten toi etenee miedommilla sähköillä.
STRC ohjausosien kanssa kävi ylläri, eivät näköjään enää laita ohjausosien mukaan laakereita. Kyselin asiaa valmistajalta, on kaksi viimeistä erää ollut noin. Paketin hintaa ei voinut kuulemma nostaa, joten pidettiin hinta samana ja jätettiin laakerit pois... :shocked: Pettämätöntö jenkkien logiikkaa! :roll:
Tomi
Espoon HL:ssä eli tulevassa Hobby Racingissa näytti olevan kattava laakeri valikoima, ota mitat ja kysy sieltä.
Espoon HL:ssä eli tulevassa Hobby Racingissa näytti olevan kattava laakeri valikoima, ota mitat ja kysy sieltä.
Onko autot kestäny vai miksi palstalla on niin hiljaista.
Iso-Myyrissä on enemmän autoja kun Lippiksessä viimetalvena. Uusia naamoja on tullut eikä kovin moni vanhoistakaan ole koppiautoja hylännyt. Blitzejäkin on radalla.
tuli hankittua tämmönen.
säätö vinkkejä kaivataan myyriin.
ja rengastusta.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBHEL&P=0
HPI Racing Blitz ESE ProKit w/ATTK-10 Body, $408.99
Mikähän mahtaapi olla... Blitz ESE "Flux" kenties?
Viime kesän kokemuksen perusteella ulkona toimii parhaiten kuuladiffi, taistelin samojen ongelmien kanssa kunnes laitoin kuuladiffin kiinni. Voi sitä riemua kun pirään tuli älyttömästi lisää pitoa, pystyi ajamaan lappu lattiassa kuin nelikolla konsanaan.
Akselivälin pidentäminen tuo vakautta, no joo mutta... Kun akseliväliä pidennetään takapäästä niin samalla siirrät painopistettä eteenpäin ja tämä heikentää pitoa.
Mä kokeilin vähän kaikkea, iskariöljystä kolkyttonniseen mutta aina vaan perä kirjoittaa eikä tiennyt mihin seuraavaksi singotaan.No, laitoin 40000 öljyt sinne sisään. Ainakin se on raskaampi käsin pyörittää. :azn: Lisäksi se 4 asteen toe pala.
No, laitoin 40000 öljyt sinne sisään. Ainakin se on raskaampi käsin pyörittää. :azn: Lisäksi se 4 asteen toe pala.
Ei se tule niiden ruuvien alle vaan ruuvien kannat toimii suojan pidikkeenä.Kiitos, kyllä hiukan ihmetyttikin, miten se on tarkoitus kiinnittää. :grin:
Mutta, mutta. Nyt kun minulla on tuo 4 asteen levy autossa, niin aloin katsoa, että voisin vain kääntää ne takatukivarret vastakkaisille puolille. Siitä näyttäisi tulevan 11mm akseliväliä, mutta kun siirrän ne prikat toiselle puolelle rengasta, niin se tasoittuu lähelle suoraa linjaa diffistä ulospäin. Onkohan tällaista kokeillut joku?Nonnii. Nyt sain innostusta sen verran, että vaihdoin takatukivarret päittäin ja tulihan siitä autosta pitempi. Ainakin pikaisen kokeilun mukaan ei huonontunut. Pitää vaan säädellä painoja autoon ja varmaan takajousitusta myös, että saa pidon palaamaan takarenkaille.
Olen pari kertaa nyt täyttänyt ne RTR Blitzin muovi-iskarit uudelleen. Täynnä ne ovat ihan hyvät, mutta muutaman akun jälkeen ne eivät enää ole täynnä. :angry: Osaisiko joku sanoa, mistä tuohon autoon saisi iskarit, joita ei tarvitse parin päivän välein täyttää? Saako nuo korjattua tai mitkä kannattaa osta...No, kaikkien muiden iskarit vissiin toimii, mutta minullakin toimii nyt. Sain HPI:n alumiini-iskarit taakse Hobbylinnasta puoleen hintaan ja 3Racingin 1/10 Buggy-takaiskarit eteen. HPI:n iskarit olleet käytössä on yli kymmenen akkua ja silti täynnä. 3Racing iskarit ovat nyt ekan korjauksen jälkeen pysyneet hyvin täynnä.
kulkeeko tuo blitz maastopoluilla, nurmikolla, hiekkamontulla, vedessä:) ym. Ei muuten vakiona taida olla harjaton, korjatkaa jos väärässä. Ja käykö ensimmäiseksi autoksi?Joo, joo, joo, ei. Ei ole harjaton. Käy se.
Tosta firmasta on turha lähtä koppaa ostamaan kun postikulut on 30$. Parempaa linkkiä kiitos :D
Tosta firmasta on turha lähtä koppaa ostamaan kun postikulut on 30$. Parempaa linkkiä kiitos :D
Jos nyt oikein ymmärsin, niin tuo vähentää etutukivarren valtavaa kulmaa 5 astetta. Eikös tämä tarkoittaisi sitä, että hyppyriä päin ajaminen ei enää niin paljoa painaisi etuiskareita? Ja se taas tarkoittaisi, että voisin ajaa hiukan löysemmällä etupään jousituksella ja öljyillä hyppyreihin ja röykkyihin.../quote]
Olen kanssa miettiny keinoja saada Blitz kääntymään paremmin. Alusta toimii nyt hypyissä ihan loistavasti, mutta puskee niin pirusti hitaissa ja tiukoissa mutkissa vaikka olis pitoakin..
Taitaa olla sama ongelma, olisiko tuo palikka ratkaisu ongelmaan?
Olen netistä etsiskellut kaikkea huonoa, mitä tästä löytäisi, eikä oikein onnistanut.RTR mallin harjalliset sähköt eivät ole kovin ihmeelliset ja ESE on kai hiukan mustaa Blitziä heikompi, koska muoviosat ovat kovemmat. Mustan Blitzin iskarit vuotavat. Siinä se taitaa olla.
Kun varaosan vaihtoon tulee aikaa, niin kumpaa kannattaa sitten suosia?
+ kierteet monista kohdista, koska uutta palloa en ollut hommannut.En ole ihan varma, miten iskarit ja muut on normiblitzissä kiinni. Omani olen jo kauan kiinnittänyt pidemmillä ruuveilla, jotka menevät kunnolla läpi, niin että toiselle puolelle saa 5.5mm mutterin. Kaikkeen tuota ei voi soveltaa, mutta se kyllä estää ruuvien irtirepeämisen tehokkaasti. Pallokupit ovat musta blitzin alkuperäiset ja niitä ei ole kai yhtään mennyt rikki.
Hei pojat! Tässä kaverille kattelen sopivaa autoa ja alko tämä hpi blitz viemään huomiota muita enemmän. Siinähän on harjallinen vakiona käsittääkseni, kysymys teille on että toimiiko vakio säädin harjattoman moottorin kanssa? löytyykö piuhapaikka kolmannelle johdolle? Jos ei niin osaisko kukaan saqnoa minkälainen säädin toimis team orionin buggy harjattoman moottorin kans, sensorittomalta vaikuttaa. Itselläni on slashi ja sen mukana tuli tuo moottori.Ei se RTR nopari toimi harjattoman moottorin kanssa. Ainakin minulla on toiminut HobbyWing 60A nopari hyvin erilaisten moottorien kanssa, mutta ei ole kokemusta tuosta, joka teillä on.
MoroTarkoittaako sisärata jyrkkiä käännöksiä ja ahdasta vääntöä? Itse tuunasin autooni kääntyvyyttä lisää rcshortcoursen ohjeilla, vaikutus oli todella huomattava:
oisko mitään hyviä säätö vinkkejä sisä radalle ?
enimmäkseen ois mattoa
vakio auto alustaltaan , harjattomalla varusteltu.
kiitti vinkistä.... :grin:
just semmosta se meno olis siellä sisäradalla.
mistä tommosia alu osia kannattais lähtee metsästämään :shocked:
kiitti vinkistä.... :grin:On olemassa HPIn oma alumiininen ohjaus:
just semmosta se meno olis siellä sisäradalla.
mistä tommosia alu osia kannattais lähtee metsästämään :shocked:
Pärjääkö miten noilla vakio iskareilla ?No, niissä on juuri tuo ongelma, että ne vuotavat mönjät pihalle ja ovat sen jälkeen huonot. Muuten ne olisivat hyvät. Eli en minä ainakaan niillä oikeasti pärjännyt. HPI:n alumiiniset iskarit eivät vuoda, mutta ovat aika arvokkaita.
tuntuu aika heiveröisiltä ...
etupäätä kun löystää ohjauksen takia, niin
pohjaa hyppyreissä, ja vuotaa nesteet pihalle, jonka takia on jo kahdesti täytetty iskarit... :shocked:
vaihdoin hpi:n rtr paketin inline ohjauspalikat ... ja muutos oli huomattavasti parempiTuo ohjaustanko, jossa on servosaver kiinni on sama riippumatta siitä, onko akselit inline vai trailing blockeilla kiinni. Niiden inline blockien ongelma nimenomaan on se, ettei ohjaus keskitä koska eteenpäin menevä liike ei suorista ohjausta vaan se jää kokonaan servon ongelmaksi.
ainoastaan mutkan jälkeen jää keskittäminen kesken ja auto jää vähän kaartamaan
mutta pieni murhe , kunhan mutkista selviää kunnolla....
onkohan noi hpi:n alu ohjauspalikat inline vai steering sarjaa
http://www.hobbylinna.com/high-performance-alum-steering-rack-brown-p-24827.html (http://www.hobbylinna.com/high-performance-alum-steering-rack-brown-p-24827.html)
jokatapauksessa aluosia hankkimaan ... saapahan ohjausta jämäkämmäks
...meinaan että jos hommataan ohjaus kuntoon ja uudet iskarit plusHyvät iskarit on kalliita... sen sijaan ESE:ssä ei ole ohjaus kunnossa:
kaikkea muuta kivaa, niin ollaan jo aika lähellä blitz:n ese mallia...
Mites muuten tämän rtr malli kestää bashailua?Vai onko tämä enemmän rata ajokki ja lässykkä sitten basheri.Koppiauto ruenu kiinnostamaan jonku verra.Sen varmaan tiedätkin, että ESEn muovit ovat kovemmat ja hauraammat, eli se musta RTR Blitz kestää Blitzeistä paremmin. Mitä olen katsellut kahden naapurinpojan Slashillä ajelua ja verrannut omiin Blitzikokemuksiini, niin aika samoissa mennään: Aina joskus hajoaa joku muoviosa, mutta ne ovat halpoja.
Itsellä ei koskaan vuotanut nämä vakioiskarit, itellä oli vaan firestrom mutta näissä on samat iskarit, ihmettelen miten muut ovat saaneet nämä vuotamaan.Mitä sinulla on siellä iskarin alapäässä tiivistämässä? Sieltä ne ainakin minulla vuotaa. En sitten tiedä, onko tuo Blitz jotenkin erilainen, niin että vuoto lisääntyy - onhan se aika samanlainen kuin firestorm. Itse olen ostanut firestormin aluiskarit ja ne ei vuoda ja ovat hyvät Blitzissä. :smiley:
markus
terve vielä siitä ohjauksesta ....Käyhän se ja on varmaan jonkin verran voimakkaampi, mutta ei taida olla paljoa nopeampi. Toisaalta: jos se auto kääntyi trailing steering blockeilla, niin kai se sitten on voiman puutetta.
nyt kun on inline steering osat kiinni , niin vaikuttais että vakioservo ei jaksa tai kerkeä kääntää renkaita tarpeeksi, jää vähän puolitiehen toi kääntyvyys .
jos pienten hyppyjen jälkeen on mutka ja sattuu kääntämään vähän ennakkoon , niin kääntyvyys on tosi hyvä
ja välillä auto jopa kaatuilee
niin että käviskö tommonen vakioservon tilalle ?
http://www.hobbylinna.com/futaba-s3305-p-10305.html (http://www.hobbylinna.com/futaba-s3305-p-10305.html)
tilasin sen servon ja strc ohjaus alu setin , jospa se ohjaus nyt vähän paranis.Nyt en ihan taida tajuta, mitä tarkoitat. Minä ainakin olen saattanut noissa teksteissä sotkea jotain ... ajattelisin niin, että saadaksesi kääntymisnopeuden kasvamaan:
tossa selailin noita muita ohjaus vinkkejä , edestä holkkien siirto ok
mut se ohjauslinkkien siirto ?? :shocked: miten se tehdään...
Note to self: Blitzi ei tykkää pakkasesta.
- Alumiinisesta ohjauksesta lähti kierteet.
- muutaman metrin korkuinen hyppy yhdelle takarenkaalle = totaali tuhoutuminen :D
tukivarsi, iskarin alakiinnike tuhoutui ja koiranluu vääntyi.
Mitenkäs blitziin vaihdetaan taka hubit?
no ei rtr blitzii ja rtr slashii pysty vertaamaan toisiinsa...No mikä ettei? Listaa vaan erot.
jep jep
blitz
sähköt , niillä ei tee mitään servo , nopari , moottori .... vaihtoon ...
uuden taitaa saada gigasilla joten radiota ei tarvii , ehkä vaihtaa .. :roll:
alustasta ... iskarit ois hyvä päivittää samantien ....
servosta eteenpäin kaikki osat vois vaihtaa , vakio osissa liikaa välystä / klappia , vaikka servosaverin kiristäis tosi kireelle . alu osaa ohjauspaloihin....
itse ajan blitzillä ja olen erittäin tyytyväinen auton luonnolliseen käyttäytymiseen radalla
pienillä päivityksillä... :shocked:
blitzi on erittäin hyvä auto , jos jostain saa halvalla rungon , josta lähteä rakentelemaanSiinähän se just on, että jos jostain saisi halpaa kittiä tai ese versiota, niin Blitz olisi ihan ok, mutta kun tästä lähdetään:
Siinähän se just on, että jos jostain saisi halpaa kittiä tai ese versiota, niin Blitz olisi ihan ok, mutta kun tästä lähdetään:No jos sanotaan että tuosta lähdetään niin mikä olisi se tuunauksen kohde josta kannattaisi aloittaa? :) Nopeutta on ihan riittävästi näin kokemattomalle kuskille.
http://www.hobbylinna.com/blitz-24ghz-waterproof-p-25532.html (http://www.hobbylinna.com/blitz-24ghz-waterproof-p-25532.html)
No jos sanotaan että tuosta lähdetään niin mikä olisi se tuunauksen kohde josta kannattaisi aloittaa? :) Nopeutta on ihan riittävästi näin kokemattomalle kuskille.Varmaan se olisi joko vuotavat iskarit tai ohjaus. Tietenkin ihan sen mukaan, mikä sinua häiritsee eniten. Vuotavat iskarit on ihan rahaongelma: esen alumiiniset ei vuoda.
Varmaan se olisi joko vuotavat iskarit tai ohjaus. Tietenkin ihan sen mukaan, mikä sinua häiritsee eniten. Vuotavat iskarit on ihan rahaongelma: esen alumiiniset ei vuoda.Alkuperäinen suunnitelma oli ostaa alumiinia rikkoutuneiden osien tilalle, mutta auto on osoittautumassa vähän liian kestäväksi, seitsemänvuotias kakkoskuski on jo rakentanut mökinpihan täyteen hyppyreitä eikä ole saanut kuin toisen roiskeläpän irti :azn: kova hinku olisi jo radalle.
....
Jos yrittäisi ensin säätää vanhoista osista kaiken irti. +4 auraus taakse, iskarit enemmän vinoon ja servosaverin kiristys. olisiko jotain muuta mitä voisi koittaa? olisi tarkoitus saada autosta aloittelija ystävällisempi. kisakireitä säätöjä voi hakea joskus sitten kun ajotaidot vähän karttuvat.Jos auton perä heittää koko ajan, niin melkein ennen +4 aurausta kokeilisin jäykempää diffiöljyä. Itse ajoin viime kesänä 40000cst öljyllä. Sillä sai takarenkaat sutimaan yhdessä, jolloin autolla sai kiihdytettyä ilman pyörähdystä.
Ohjauksen voi säätää kuntoon muoviosillakin. Luitko edellisen sivun tästä keskustelusta? Mitään ei ole pakko ostaa.Luin ja ymmärsin ehkä puolet... jätetään ohjaus toistaiseksi ja keskitytään takarenkaisiin. diffiöljyn vaihdos vaituttaa sopivan yksinkertaiselta säädöltä. kiitos neuvosta :)
itse huomasin vakioiskareiden käytössä sen , että jätä suosiolla
pikkuisen vajaaksi kun täytät , ei tee niin kovaa painetta iskarin sisälle ja litkut pysyy
kauemmin sisällä .... " tämä vaan oma mielipiteeni "
vakio iskareiden säädöt aika tiukalle , ettei pääsis niin helposti pohjaamaan .
Kulumaa on huomattavasti. Tosin ne on vaihdettu toisteppäin, että kuluma on takana. Mutta siltikin tärisee. Varsinkin oikea puoli edestäpäin katsottuna.Joo itekki joutunut vaihtamaan toisin päin.
Saattaa myös heilumistakin olla jonkinverran.
Kokeilin hypätä. Hyppää se ihan hyvin. On vain ajajasta kiinni. Tottakai täryttää ilmasa melkoisesti, mutta ei mulla laskeutunut nokilleen. :tongue:
Mutta kysyinkö jo, että voiko tuo kuluttaa muita osia kenties? Meinaan kun nuin kovasti tärisee.
Ja tuo Castlen SCT nopari käy kyllä kuumana. Täytynee joku tuuletin ostaa sille. (Mukana ei tullut)
Hmm.. Pyörrittelin tänään akseleita. Ihan kuin jonkin ottaisi vastaan, kun pyörittää samaan suuntaan. Ei ole helposti pyöritettävissä. Mutta tosiaan taasen ajossa ei näy milläänlailla.Jos akeseleiden pyörittäminen samaan suuntaan tuntuu raskaalta, niin eikö silloin rataslaatikossa ole jotain ylimääräistä vastusta? Minulla on sieltä räjähtänyt laakereita ja vaikka mitä - kannattaa ehdottomasti avata se ja huoltaa kuntoon.
Se tuntuu että se nyt on vähä sillain, että kestääkö vai ei. :grin:
Ja Maxxi. Minkä kokoisia shimmejä käytit siihen? Saisi tilaukssen mukaan nekin.
Nyt oon uusia e-klipsejä. Onko mitään erikoisempaa kikkaa saada ne paikoillee? Ettei tapahtuisi tätä justiinsa että lentelevät minnesattuu?
Olen niitä yrittänyt työntää jotenkin kiinni, mutta eivät oikein suostu menemään. Toisen kylläkin sain, mutta tämä toinen tuottaa ongelmia.
Aha, että semmoista ongelmaa.. No sitten eittei mahdu. :azn:Nyt minulla on ihan Bilteman kaksipuolista teippiä, koska oli puhdas nopari ja auto, niin on pysynyt. Mutta olen käyttänyt nippusiteitäkin.
Mutta en saa millään pysymään noparia kiinni. Aluksi oli tarranauhalla, mutta heilui niin kauhiasti, että otin pois. Laitoin kakspuoleista teippiä siihen. Pysy hyvin tietynaikaa, kunnes taas alkoi heilua. Käytättekö mitä kiinnitystapaa?
Ja huomasin että auto on todella vaikea saada pysymään suorassa. Pienikin kaasu saa sladiin. Onko kuljettajassa vika, vai säädöissä? Laitoin just 50 000wt losin öljyt diffiin, onhan se pikkasen jäykkää toki..Itse olin ennen Blitziä ajanut vain nelivedoilla ja sain aika kauan harjoitella kaasun käyttöä. Renkailla on todella suuri merkitys, mutta toki se on myös auton säädöistä kiinni. Selkeimmin tuohon vaikuttaa rear toe, jota voi lisätä ainakin 3 asteeseen. Ainakin itse olen myös kokenut, että takarenkaiden laittaminen mahdollisimman taakse auttaa.
On ehkä hyvä, että suurin osa nopareista ei mahdu tohon koloon. Perän pohjatessa saa nopari tosi kovan tällin tossa paikassa. Sivulla edempänä shokki on paljon miedompi. Kokeiltu juttu, teoriakin on samaa mieltä.
Mikäs tämä suurempi "toe" pala on? Onko tullut vakiona jo mukana?
Mutta. Nuo lämmöt huolestuttaa. Mietin, että jos repisi ylimääräisistä tietokoneista jonkun suht sopivan tuulettimen ja virittelisi jotenkin kiinni? Mutta mistä saisin siihen virran? Tai että miten.
Mikäs tämä suurempi "toe" pala on? Onko tullut vakiona jo mukana?
Selvä. Ohjekirja tuli mukana, mutta en ollut huomaavinani ks. kohtaa siellä. Tarkistan senkin sitten vielä. En tiedä, kun ostin käytettynä, että onko ks. paloja edes mukana. :tongue:
Mites teillä? Minulla näyttää kuluvan pallonivelkupit hirveän helposti. Onko ne tosiaankin nuin heikkoja vai joitain maanantai versioita?
Saattaapi ongelma johtua myös yksistä vanteista. Meinaan kupin ja vanteen jäliin vää aika pieni rako ja tuo sitten kuluttanut kupit.Minulla on HPI:n omienkin vanteiden kanssa tuota ongelmaa, että kuppi hinkkaa vanteeseen. Olen askarteluveitsellä veistänyt siitä pallokupista palan pois, jolloin ne ei enää osu. (Ja pallokuppien kestämisen kanssa ei minulla ole mitään ongelmaa.)
Täällä ilmoittautuu yksi uusi blitz esen omistaja ja heti oli hieman kysyttävää, minkälaisia lipoja käytätte? tiedän että 2S ja noin 5000mah mutta lähinnä se että tarviiko olla joku todella laadukas lipo vai pärjääkö hobbyking laadulla? törmäsin voltz merkkisiin lipoihin, ovatko mistään kotoisin?Hyvillä HK lipoilla pärjää ihan hyvin - huonoilla ei. Itse ehkä lähtisin siitä, että pitää olla ainakin 40C purku, jos HK:lta ostaa. Minulla oli 25C purulla ostettuja ja ne toimivat stanuturistissa (17.5T), mutta eivät oikein Blitzissä (10.5T). Nykyäänhän niissä on monissa mainostetut purkuvirrat tosi hurjia - varmaan toimivat hienosti, jos vaan on ehjä akku.
Täällä ilmoittautuu yksi uusi blitz esen omistaja ja heti oli hieman kysyttävää, minkälaisia lipoja käytätte? tiedän että 2S ja noin 5000mah mutta lähinnä se että tarviiko olla joku todella laadukas lipo vai pärjääkö hobbyking laadulla? törmäsin voltz merkkisiin lipoihin, ovatko mistään kotoisin?
Loppuviikosta olisi tarkoitus tilailla blitziin noppa ja kone, nopaksi ajattelin tätä http://fi.eurorc.com/product/2148/hobbywing-xtreme-stock-esc-60a-black-ftt (http://fi.eurorc.com/product/2148/hobbywing-xtreme-stock-esc-60a-black-ftt) ja olisi pari kone vaihtoehtoa kumpis näistä olisi järkevämpi valinta tämä http://fi.eurorc.com/product/483/hobbywing-xerun-sensored-brushless-motor-105t (http://fi.eurorc.com/product/483/hobbywing-xerun-sensored-brushless-motor-105t) vai tämä http://fi.eurorc.com/product/2503/hobbywing-xerun-3656sd-3400kv-sct. (http://fi.eurorc.com/product/2503/hobbywing-xerun-3656sd-3400kv-sct.) Minkäslaisilla välityksillä ajelette? autossa on kiinni 83T spurri mutta pinsku uupuu.
Loppuviikosta olisi tarkoitus tilailla blitziin noppa ja kone, nopaksi ajattelin tätä http://fi.eurorc.com/product/2148/hobbywing-xtreme-stock-esc-60a-black-ftt (http://fi.eurorc.com/product/2148/hobbywing-xtreme-stock-esc-60a-black-ftt) ja olisi pari kone vaihtoehtoa kumpis näistä olisi järkevämpi valinta tämä http://fi.eurorc.com/product/483/hobbywing-xerun-sensored-brushless-motor-105t (http://fi.eurorc.com/product/483/hobbywing-xerun-sensored-brushless-motor-105t) vai tämä http://fi.eurorc.com/product/2503/hobbywing-xerun-3656sd-3400kv-sct. (http://fi.eurorc.com/product/2503/hobbywing-xerun-3656sd-3400kv-sct.) Minkäslaisilla välityksillä ajelette? autossa on kiinni 83T spurri mutta pinsku uupuu.
Noilla Blitzi kulkee hienosti, mutta esittäisin kuitenkin pari pointtia:
- Xtreme stock nopari on kevennetty versio Xerun 60A noparista (http://fi.eurorc.com/product/131/hobbywing-xerun-60a-esc-v21-ftt (http://fi.eurorc.com/product/131/hobbywing-xerun-60a-esc-v21-ftt)). Maksat 30€ painoerosta, jolla ei ole merkitystä Blitzissä.
- Tuo toinen moottori on "4-pole" moottori. En ole ollenkaan varma, voiko sitä käyttää noiden nopeudensäätimien kanssa - voi olla, että sen maksimivirta on yli tuon 60A. Tämä kannattaa varmistaa Eurorc:stä sähköpostilla. Sinänsä 3400kv olisi ihan hyvä pyörimisnopeus Blitziin.
- Perus Xerun 10.5T moottorilla Blitz kulkee ihan kivasti. 10.5T - 8.5T moottoreilla noita kai eniten ajetaan.
60a xerun ja tuo 10.5 kone on hyvä yhdistelmä blitziin eli hanki ne. Ainut mikä tossa sinikannuisessa hw moottorissa itseäni arveluttaa on noi johtojen liitokset jotka on ilmeisesti liittimillä ja aika hyvin koneen perässä "esillä". Itse suosin enempi juotettavia liitoksia koneen perässä, mutta tämä on melko varmasti vain omia ennakkoluuloja.
Luulen että ne liittimet on ihan vaan kolvaamalla kiinni koneessa eli jos niistä koituu haittaa niin juottaa liittimet irti ja laittaa johdot kolvaamalla kiinni. Mitenkäs nuo välitykset? minkälaisia kannattasi käyttää?
Luulen että ne liittimet on ihan vaan kolvaamalla kiinni koneessa eli jos niistä koituu haittaa niin juottaa liittimet irti ja laittaa johdot kolvaamalla kiinni. Mitenkäs nuo välitykset? minkälaisia kannattasi käyttää?
Juuri näin. Ne liittimet voi juottaa irti. Tosin minulla on ollut aina liittimillä ja ei siitä ole seurannut mitään pahaa. Ne HW:n liittimet on aika tiukkoja.
Välityksen olen itse katsonut ohjekirjasta.. siellä on sellainen taulukko.
edit: liitteenä. Jos ostat yhden pinionin, niin minä arvaisin 22 piikkisen.
Juu olen tuon taulukon jo huomannut mutta siinä melko monta vaihtoehtoa 10.5 koneelle niin ajettelin että onko olemassa joku mikä on todettu parhaaksi vaihtoehdoksi.Hmm... tuosta on aika vaikea sanoa, mikä olisi sinulle paras. Se on paljon radastakin kiinni. Jos on yhtään rahaa, niin pari eri kokoista pinionia (esim. 22 ja 24) ei mene hukkaan. Parempi joka tapauksessa on ostaa joku sieltä alapäästä (22 tai 23), koska muuten sinulle voi käydä niin, että moottori kuumenee koko ajan ja et pääse ajamaan kokonaisia akkuja.
Noista välityksistä sen verran ,että ne on aivan liian pitkäksi mitoitettu HPI:n omissa ohjeissa.
Itse testasin 10,5 t moottorilla 23 pinjonia ohjeiden mukan ja kamat lämpeni reilusti
kannattaa aloittaa välityksien hakeminen 10,5 t moottorille
vakio välityksistä eli 88/18 ja siitä vaan pinjonia suurentamaan ihan miten vehkeet sallii
Lauantaina aloitin 88/22 välityksillä ja kone lämpeni mutta ei ollut lainkaan kuuma, vaihdoin 88/17 välit ja auto oli hyvä ajella noillakin väleillä mutta mielestäni koneen lämmöt ei mitenkään merkittävästi tippuneen.
Autossa on tällähetkellä kiinni strceen alu ohjaus mutta korvaan sen hpiin omalla alu ohjauksella. Oletteko kokeillee RPMän ohjauspaloja ja takahubeja?? ajattelin selaisia tilailla jossakin vaiheessa.
Lauantaina aloitin 88/22 välityksillä ja kone lämpeni mutta ei ollut lainkaan kuuma, vaihdoin 88/17 välit ja auto oli hyvä ajella noillakin väleillä mutta mielestäni koneen lämmöt ei mitenkään merkittävästi tippuneen.
Hienoa kuulla - noita 10.5T koneitakin on niin erilaisia, ettei noista välityksistä voi olla ihan varma, kun vaan nettiiin kirjoittelee.Autossa on tällähetkellä kiinni strceen alu ohjaus mutta korvaan sen hpiin omalla alu ohjauksella. Oletteko kokeillee RPMän ohjauspaloja ja takahubeja?? ajattelin selaisia tilailla jossakin vaiheessa.
Se HPI:n ohjaus on niin kallis, ettei siihen ole ollut varaa. Kovasti sitä on keskustelupalstoilla kehuttu. Jos se ottaa kiinni alatukivarsiin, on Eric neuvonut yksinkertaisesti veistämään alatukivarresta sen verran pois, että ohjauspala mahtuu liikkumaan.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että hpi:n oman optio servosaver blitziin on varmasti sen 60e arvoinen mitä se maksaa. Mä sen strc:n "hipo" saverin kanssa tuskailin kun se pitää vetää lähes täysin kiinni jos meinaa joten saada sen edes jotenkuten toimimaan ja sen jälkeen ai ole enää saver ominaisuus käytössä eli se on vaan jäykkä vipu.Sinä siis ostit sen ja sen kanssa saver toimi?
Omasta kokemuksesta voin sanoa että hpi:n oman optio servosaver blitziin on varmasti sen 60e arvoinen mitä se maksaa. Mä sen strc:n "hipo" saverin kanssa tuskailin kun se pitää vetää lähes täysin kiinni jos meinaa joten saada sen edes jotenkuten toimimaan ja sen jälkeen ai ole enää saver ominaisuus käytössä eli se on vaan jäykkä vipu.Sinä siis ostit sen ja sen kanssa saver toimi?
Myönnän heti, että minulla on se STRC saver ihan kiinni ruuvattuna - vielä ei ole servo hajonnut, sen takia ei kauheasti harmita. Jos sillä HPI:n omalla saa toimivan saverin, niin se on kyllä iso etu.
Blitzistä tulossa Fluxi. Onkohan tuosta alustavaa tietoa milloin suomeen?http://www.hpieurope.com/kit-info.php?lang=en&partNo=109326 (http://www.hpieurope.com/kit-info.php?lang=en&partNo=109326)
Onko kukaan kokeillu tota flux rtr:rrää m8 radoilla, riittääkö potkua ja onko ihan mahdoton ajaa. Ei nimittäin oo tässä kotiseudulla mitää muita rc krossi ratoja :cheesy:
Muovisista ohjauspaloista meni kierteet ja olen alumiiniosia koittanut etsiä tilalle mutta Suomalaisista liikkeistä en ole löytänyt. Hpiracingin kotisivut mainostavat kyseisiä osia mutta ei näköjään pysty tilaamaan. Neuvoja kiitos!Kysyppäs http://www.hobbylinna.fi/ (http://www.hobbylinna.fi/) jos heiltä löytyisi tai voisi sinulle tilata ?
Kannattaa myös etsiä hobbylinnan sivuilta osanumerolla.Tämä oli jokseenkin oletus mutta niin.. sillä kandee lähtee liikkeelle :wink:
Hobbylinna ei vastaa viesteihin... Käykö tähän Firestormin steering block?Jos on hoppua niin kandee varmaan soittaa..
Mitkä olisi sopivat diffiöljyt sisäradalle? Vakiona ohjekirjan mukaan 4000wt, mutta kun avasin diffin niin näkyi vain vähän mustaa juoksevaa rasvaa diffin seinämillä? Olisiko 6000-7000wt edes sinnepäin? Auton perä oli melko rauhaton tuolla 4000wt "öljyillä" saviradalla, mutta ei kumminkaan pyörähtänyt ympäri kun antoi liikkeellelähtiessä täyskaasua.
Saako tähän jostakin kestävemmät diffien ulostulot kun alkuperäiset kuluvat todella nopeasti?
Pitkän harkinnan jälkeen tuli tilattua Blitz Fluxin, toivottavasti ei tarvitse katua. Mitä tuningia tähän kannattaa laittaa? Kannattaako esim hankkia tukivarret yms?En ole ihan varma, mitä nykyään on vakiona, mutta ainakin alumiiniset iskarit on erittäin hyödylliset. Niissä muovisissa ei ainakaan minulla oikein pysy aineet sisällä, mutta HPI:n omat alumiiniset ovat hyviä.
Vieläkö porukka ajelee Blitzillä? Omani ostin alkuvuodesta ja on useampi akullinen ajettuna. :cool:
Hop-up -kilkettä tullut ostettua jonkin verran. Onneksi ostin tuon enkä mitään slässiä :smiley: