Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - dude67

Sivuja: [1] 2
1
Pitäisi päästä eroon vanhasta, pölyä keräävästä sähköautosta. Auton on Kyosho DBX VE 2.0 ja siihen on erinäköinen määrä osia. Akut ovat jo hapantuneet - eikä laturi tule mukaan.
Olisiko tuollaisesta kukaan kiinnostunut? Jos vaikka jollakin olisi tuollainen käytössä niin nyt löytyisi kaikenlaista varaosaa rikkoutuneiden tilalle.
Laitteessa muutama eri moottori, parit kuoret ja sisäkopat (vaikka koreissa on hieman halkeamia...).
Kunto ei ole mikään erityinen, eikä sillä ole ajettu pitkiin aikoihin.
Mukaan Synkron kauko-ohjain KT-200, ESC-programmeri, Leopard harjattomat moottorit (2 kpl), neljä settiä renkaita, erilaisia silikoniöljyjä (eri viskositeetteja), ruuveja kasa, jousia, iskareita, rattaita, laakereita yms. sekalaista.

Voisin heittää myynti-ilmon, mutta en tiedä yhtään, mitä joku tuosta voisi maksaa... Koko paketti kerralla matkaan.

Voin laittaa lisätietoa (esim. kuvia) privalla.

2
No nythän mä hokasin, että minähän olen lähestynyt asiaa aivan väärin - ja pahoitteluni - lähestynyt asiaa negatiivisen kautta samalla pahoittaen turhaan mieliä.

Otetaas asia positiivisen kautta.

Mikäli jokin yritys haluaisi nostaa profiiliaan ja antaa asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen, se voisi panostaa Toni N:n mainitseman lupauksen parantamiseen sekä palvelussaan jopa ylittää kyseinen lupaus. Siinä tapauksessa yrityksellä olisi mahdollisuus kasvaa muita kilpailijoitaan nopeammin ja nousta muita suuremmaksi ja kannattavammaksi. Se uudestaan ostava uskollinen asiakas on paras asiakas, sillä sen kustannus myyntiä kohti on pieni. Ja toisaalta menetetyn asiakkaan uudelleen vakuuttaminen on todella kallista. Asiakas on loppupeleissä valmis jopa maksamaan palvelusta hieman enemmmän, jos asiakas tuntee, että häntä arvostetaan ja palvelu on hyvää tai jopa erinomaista.

Meillä on duunissa joskus aikanaan puhuttu siitä, että asiakkaan odotukset pitäisi pystyä ylittämään - ei riitä, että täytämme odotukset, vaan niistä pitää pystyä vielä parantamaan. Joku takavuosina nosti esille termin "Ilahtunut asiakas", joka ehkä kuvaa kyseistä konseptia, jossa asiakas pyritään aina yllättämään positiivisesti palvelun tai tuotteen (pääosin palvelun) laadulla.

3
Pahoittelen omasta puolestani, jos jollekin on jäänyt kuva, että olisin mennyt henkilökohtaisuuksiin. Se ei todellakaan ole ollut tarkoitus.

Samoin, kuten jo muutaman kerran olen todennut, minulla ei ole kokemuksia ko. liikkeestä, josta keskustelu lähti liikkeelle; olen vain halunnut kommentoida yleisesti palveluyritysten palvelualttiudesta. En ole kommentoinut ollenkaan mitään yksittäistä tapausta.

4
Täytyy vielä hieman ihmetellä asiakaspalvelun asennetta - varsinkin, jos kommentoijat ovat todellakin asiakaspalvelutehtävissä...  :sad:

Asiakkaat tekevät virheitä, se varmaan on selvää. Siitä pitää kohteliaasti kertoa asiakkaalle. Ja jos asiakas on lähtenyt asiattomalle linjalle, niin silloin on ehdottomasti paras antaa suoraa (asiallista) palautetta asiakkaalle. Jos asiakas jatkaa asiattomalla linjalla, silloin on paras vain jättää asiakas omaan arvoonsa.

Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että mikäli sähköposteihin ei vastata, on se puute enkä yleensä enää käytä kyseisen yrityksen palveluita. Sähköpostit löytyvät aina yrityksen nettisivuilta ja sitä kautta niiden pitäisi olla oikein ja aktiivisia. Onko Suomessa vielä yrityksiä, joilla on varaa olla sähköisesti tavoittamattomissa ja olla tekemättä kauppaa sitä kautta? Sehän on kaikkein helpoin ja halvin tapa myydä ja olla asiakkaaseen yhteydessä - vieläpä asiakkaan haluamalla tavalla.

Samalla tavalla, kuin yrityksellä on oltava puhelinnumero, johon asiakkaat halutessaan voivat olla suoraan yhteydessä. Ihan perus asiakaspalvelua...

5
Niin, tai sitten jos oma meiliosoite on luokkaa pip.peli(@)hotmale.com - niin kannattaa harkita jotain toista  :wink: - saattaa mennä spämmiin vaikka olis kuinka miedot asetukset operaattorilla ( ja jotkut asetukset on oltava.. sen verran paljon pukkaa meidänkin firmaan spämmiä kaikesta huolimatta.. kaikki tosin on vaan 'roskapostia' korvamerkillä ja käsin ne sieltä lopullisesti poistan kun asian ensin totean - mikään ei automaattisesti tuhoudu )
sekä
Lainaus käyttäjältä: Andrimus
Voi dude näytä mulle toimiva it tuki,niin ois mailma auvoinen. Mitä isompi yritys sen syvemmältä ne on.
En nyt tiedä, kenen vika tuollainen on, mutta eikös se ole loppupeleissä yrityksen tappio, jos asiakas häipyy...?

Mitä ylimielisempi firma on, sitä vähemmän sillä myöhemmin on asiakkaita.

Enkä todellakaan väitä, että aiemmin mainittu firma näin toimisi, mutta tämä on yleisesti suomalaisen "palvelukonseptin" ongelma, eli sanotaan, että se asiakas on väärässä ja unohdetaan ketä varten siellä töissä ollaan...

6
+1 sähköposti.
Ei ehdi aina soittelemaan ja sitten näin vanhana jo unohtaa (ja liikkeen myyjä unohtaa) sovitut asiat. Parempi sähköpostissa kirjallisena (molemmin puolin), mitä on sovittu, niin homma on selkeää. Eikä tarvitse jonotella. Jos on kiiru, niin sitten soitto.

Ja jos oikesti jollain firmalla menee yhtään asiakaspostia roskakoriin automaattisesti, niin sitten on IT:stä vastaavan henkilön aika katsoa peiliin... Ne roskikseen joutuvat, on niitä kalleimpia posteja.

7
Nyt täytyy kommentoida ihan vain yleisesti palveluyrityksen roolista - minulla ei ole mitään kokemusta kyseisestä liikkeestä. Nythän on niin, että se ei ole asiakkaan vastuulla etsiä se yksi ja ainoa palautetie, joka menee yritykselle perille. Jos paria eri keinoa käyttäen ei tule vastausta, niin ihan aikuisten oikeasti, vika on yrityksessä. Ja jos kyse on vielä isosta yrityksesä, niin sitä pahempi!
Ja muistakaa, jos palaute on asiallista, niin asiakas on aina oikeassa. Todellinen häviäjä tässä jutussa loppupeleissä on tuo palveluyritys, joka karkottaa asiakkaansa jättämällä vastaamatta. Oli se tarkoituksellista tai tahatonta.

8
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 22.08.14 - klo: 09.34 »
No nyt on auto taas kunnossa. Näyttäisi siltä, että nopari ja moottori tai näiden kombinaatio ei pelittänyt. Uusi noppa on nyt Hobbyking EZRun WP-SC8 ja moottori taasen Leopard LBP4074-2150KV-2Y.

Tällä kombinaatiolla ainakin testiajot ovat olleet hyviä, eikä kumpikaan komponentti lämmennyt vajaan puolen tunnin ajolla.

9
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 31.07.14 - klo: 16.09 »
Olen testaillut autoa ilman kuormaa, eikä lämmöt nousseet edes 50 asteeseen. Seuraavaksi kokeilen voimansiirron ongelmia, eli vaihtelen kuluneita osia ja katson ettei sinne jää välyksiä.

10
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 18.07.14 - klo: 11.07 »
Ilman tuuletusta vielä ja nyt cut-off tuli jo kolmen minuutin ajon jälkeen. Avasin nopeasti sisäkopan ja nopan lämmöt olivat jo noin 80 asteen luokkaa - moottori hieman viileämpi n. 70 astetta.

Onko jotain rikki, vai onko niin, ettei tuo "Sidewinder 3 with NC1406-4600kV motor" yhdistelmä sovi DBX:ään?

11
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 17.07.14 - klo: 23.17 »
Kokeilen vielä laskea noparista softalla moottorin max tehoja alemmas, sekä mahdollisesti vielä tuota tuuletusta. Palailen asiaan, kun tiedän tarkemmin.

12
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 16.07.14 - klo: 23.28 »
Alkaa pikkuhiljaa selviämään, että cut-offin syy on lämmöissä. Kuuden minuutin ajon jälkeen saavutettiin cut-off ja moottorin pinta (siilin päältä) oli jo todella kuuma (mitattuna IR lämppärillä se näytti 82 astetta). Noparia en päässyt siltä seisomalta kokeilemaan, koska oli tuo sisäkoppa vielä päällä.

Selvitellään vielä lisää, mikä aiheuttaa tuon lämpenemisen.

13
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 16.07.14 - klo: 15.44 »
Jep, paino on manuskan mukaan 2.37 kg eli noin viisi paunaa.

14
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 15.07.14 - klo: 22.14 »
Jerzi: En osaa sanoa, onko nopariin olemassa eri ohjelmia...  :huh:

Kun löin sen kiinni PC:hen, siinä oli mielestäni (sen mitä nyt ymmärsin siitä) perusasetukset, mutta en tiedä, onko siinä jotain erilaisia ohjelmia.

15
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 15.07.14 - klo: 19.32 »
Saisinko vielä asiallisia vastauksia tähän? (lue: asiaan liittyviä)

Jos saan testattua tuota tuuletinta (en vielä ole varma, millä sen saan kiinni siihen järkevästi), laitan kokemuksia tänne.

Ja ylläpito voisi poistaa asiattomat viestit tästä ketjusta, kiitos. Muuten asia taas hukkuu turhiin viesteihin.

16
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 15.07.14 - klo: 16.25 »
Siitä topicista on todella vaikea löytää aiheita sisältä - samoin kuin vastauksia joihinkin kysymyksiin, koska uudet kysymykset sekoittuvat vanhoihin. Siksi päätin perustaa oman aiheen.

Jos ylläpito näkee sen aiheelliseksi, siirtäköön keskustelun sopivalle alueelle tai aiheeseen. Mutta IMHO kaikkien yksittäisten kysymysten sijoittaminen yhteen aiheeseen on sekavaa.

17
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 15.07.14 - klo: 13.45 »
Kiitos vastauksista. Olisiko nyt syytä kokeilla, jos saisi sille noparille paremmin ilmaa? Sidewinderissa on vain siili - ei ollenkaan puhallinta, joka kaiketi vakiomallin Orionin noparissa oli vakiona.

Olen vaihtanut kahden pinionin välillä (17 piikkinen ja 14 piikkinen), mutta eroa ei mielestäni ollut cut-offin kanssa. Kumpaa kannattaisi yrittää käyttää, jotta kone ei kävisi niin kuumana?

Voiko siihen pinionin akseliin vaihtaa laakerit jostain? En ole avannut moottoria - sekin lienee vaihdettu vakiosta johonkin muuhun malliin, sillä sen "siili" on erinäköinen kuin alkuperäisen moottorin ulkokuori.

Eli, vielä, arvon kolleegat, mitä suosittelette kokeiltavaksi? Minulla näyttäisi olevan se alkuperäinen puhallin, jota voisin yrittää viritellä siihen noparin siilin päälle.

Mitä suosittelette ensin testattavaksi?

18
Sähköautot / Nopeudensäädin temppuilee
« : 14.07.14 - klo: 23.23 »
Olisiko aloittelijalle hieman neuvoja noparin onglmissa.  :cry:

Meillä on Kyöstin DBX ve 2.0, johon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu Sidewinder 3 nopari (http://www.castlecreations.com/products/sidewinder3.html). Autolla voi ajaa ulkolämpötilasta riippumatta (ajettu talvella ja kesällä) vain osan aikaa (olisko noin 10 min), kunnes nopari lopettaa toimintansa yhtäkkiä. Akkujen kapasta on jäljellä siinä vaiheessa vaikka kuinka paljon. Käytössä on 2S Lipoja (mm. upouudet Gens Ace 5000 mAh ja 7000 mAh 50C akut), joilla on jännitettä siinä vaiheessa jäljellä vielä noin 8V.

Kun meno loppuu, eturenkaat vielä tottelevat radiota, joten niissä on vielä siis eloa. Vain nopari lopettaa toimintansa.

Sitten muutaman minuutin odottelun jälkeen, voi autolla taas ajaa jonkin aikaa, kunnes meno taas loppuu ennen aikojaan.

Käytin noparia USB-linkin avulla PC:ssä kiinni ja Sidewinderin LiPo katkaisu näyttäisi olevan ihan oikeassa kohdin eikä suinkaan noin 8 voltissa (en nyt muista tarkkaa säätöarvoa).

Missä voisi olla vika - mitä voisi tehdä tuolle? On turhauttavaa lähteä johonkin esim. montuille rälläämään, jos meno loppuu heti alkuunsa. Onko nopari rikki, vai missä voisi olla vikaa?

19
Eturenkaan pyöränakseli napsahti poikki. Olisiko ollut jäkimainkeja aiemmasta nokkakolarista.

20
Kuvasta päätellen etupään tuhon olisi voinut olettaa olevan täydellinen, mutta ainakin iskarit (muutamaa laatikoista löytynyttä pientä osaa lukuunottamatta) olivat kunnossa - samoin kaikki tukivarret!

Pohjalevy on kallein yksittäinen osa, mutta mukana meni muitakin osia siten, että kokonaissumma näyttäisi nousevan reiluun yli sataan euron.

21
Joo, en tuota tosiaan ihan "kolhuksi"  luonnehtisi...  :sad:

22
Eilen: Poika ajoi auton "lunastukseen". Ilmeisen kovaa (=täysillä) puuhun tai tolppaan. Ei ollut ihan sata-varma...

Tarvitaan varaosia. :-O

23
Vapaa keskustelu / Vs: Päivän munakuski
« : 11.04.14 - klo: 09.59 »
Yksi palkinto menee viime kesänä eräälle rekkakuskille. Espoon Juvankartanon tiellä on sivussa omilla pienillä sivuliittymillään ammattiliikenteen kylmä nafta-asema (toimii vain yrityskorteilla). Sen aseman ja Juvankartanontien välillä menee kevyenliikenteenväylä. Autoilijan, joka haluaa mennä kyseiselle asemalle, täytyy niitä liittymiä käyttäen ylittää tuo kevyenliikenteenväylä.

Olin fillarilla tulossa kohdalle, kun siltä asemalta tulossa ollut rekka päätti, että hän ei välitä tuosta pyöräilijästä vaan ajaa siihen tien reunaan odottamaan liikennettä ja tukkii totaalisesti kyseisen pyörätien. Minä siinä pyörittelin päätäni näkyvästi, kun kaveri päätti peruuttaa pari metriä ja avasi pelkääjän puolen ikkunansa. Alkoi sitten minulle huutamaan siitä, miten pyöräilijän pitää väistää ja tietää paikkansa liikenteessä...

Pyöräilijällä ei ole etuoikeutta sen enempää kuin autolla - kaikki on kiinni teistä. Tässä kohtaa pääväylä meni pyörätien suuntaisesti ja se kylmäasema oli sama kuin joku kaupan piha tai vaikkapa parkkipaikka - täysin erillinen oma tila.

Kevyenliikenteenväylälle oli merkitty suojatie tähän kohtaan, joten yllätyksenä se ei voinut tulla rekkakuskille. Lisäksi kaiken muun päälle, mikäli päätiesääntö ei jostain syystä pätisi tässä kohtaa kevyenliikenteenväylälle, tämä kaveri tuli vasemmalta minun eteeni seisomaan.

Ja päätti vielä oikein huutaa ikkunastaan, kuinka pyöräiliöiden pitäisi oppia liikennesäännöt!

Toivottavasti ko. kuski ei ole enää saanut kuskin hommia - vaaraksi liikenteelle!  :angry:

Ugh! Olen puhunut!
 :evil:

24
Se kun tämä kehvelin flunssa ei ota talttuakseen! Jo alkaen viidettä päivää kuumetta!  :embarrassed: :cry:

25
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 03.03.14 - klo: 17.08 »
Ottakaas ny immeiset ihan rauhallisesti... Minähän kiitin kommenteista ja lupasin seurata tilannetta.   :wink:

26
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 02.03.14 - klo: 21.50 »
Diffi asiaan vielä sen verran että kun diffi näyttää autoa purkaessa samalta kun dude67 kuvassa.
 Niin kone ruuvit diffiin autoa kasatessa on ainoa järkevä vaihtoehto.
 Ihan sama missä ja kuinka kauan autolla meinaa ajaa.
 Muuten kuvassa tapahtunut öjyjen karkaaminen on varmasti jossain vaiheessa uudestaan edessä.
 Aina autoa uudestaan kootessa kannattaa ottaa huomioon esim. että tuo löystynyt lautaspyörä on selvästi heikko kohta, pahimmassa tapausessa menee koko diffi vaihtoon.  Niin jos jotain voi tehdä paremmin pienellä satsauksella
 so do it. se yleensä helpottaa harrastamista jatkossa.
Seuraan tilannetta, mutta uskon kuitenkin, että tuo "mönjä" jota kuvassa näkyy on ulkopuolelle (diffin ja sen kotelon väliin) erikseen lisätty - eikä ole siis diffiöljyjä. Tuo on jäykempää "rasvaisempaa" kuin se silikoniöljy, jota laitetaan diffin sisään. Se liitos siinä diffissä ei ollut mielestäni mitenkään löystynyt.

27
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 01.03.14 - klo: 09.54 »
Tuohon avonaiseen osaan mikä kuvassasi on tumman möhnän peitossa, kannattais laittaa jotain vaseliinin tyyppistä rasvaa lautaspyörän ja pinjonin kosketuspintaan (putsaa vanhan aineet ensin pois). Diffiöjy tulee sinne kuvassasi oikealla näkyvän 'mötikän' (diffi) sisään.
Jep. Ostin sinne Hessumobiilista CRC:n Super Adhesive Grease litiumrasvaa. Pitäisi kestää hyvin kuumaa, kylmää ja suolavettä. Siinä on hyvä kuormituksenkestokyky ja tartuntaominaisuudet. Halusin tarttuvan rasvan, ettei se valu alhaalta ulos.

Tuubi maksoi alle 5 euroa ja sitä on täydet 100ml, joten ei tähän tarkoitukseen tule varmaan koskaan loppumaan.   :cool:

Kannattaa vaihtaa ne neljä ruuvia mitkä menee lautaspyörän läpi diffi koteloon.  Kyoshoissa näköjään joka autossa harva kierteiset (muovi mitä lie) ruuvit.  Diffi kun käytössä lämpenee niin ruuvit peruuttaa itsekseen auki ja diffi öljyt pakenee juuri noin kun kuvasta näkee.  Siis mahd. pitkät m3 koneruuvit tilalle niin pysyy diffi varmasti nipussa.
esim nämä:http://fi.eurorc.com/product/1375/uppokanta-m3x8-kuusiokoloruuvi-10
Hmmm... Täytyy pitää mielessä, mutta nyt mennään näillä. Onko noissa sama kierre kuin diffin kotelossa? Eli oletko siis itse testannut?

28
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 25.02.14 - klo: 16.51 »
ilari007:lle ruusuja myyjänä! Hyvin toimi, paketti lähti heti ja oli (kiitos posti) perillä seuraavana päivänä! Tavara vastasi luvattua!

 :azn:

29
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 23.02.14 - klo: 14.07 »
Jep. Tnx!

Kuinka paljon sitä diffiöljyä pitää laittaa sinne diffin sisään? Täyteen? Puoliväliin? Sipaisu?

Mulla on nyt 5000 ja 7000 öljyjä, joista ajattelin laittaa 5000 taakse ja 7000 eteen. Entä keskelle?

30
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 23.02.14 - klo: 11.43 »
Mitä oljyä/rasvaa dbx ve 2.0 takadiffikoteloon? Auto on ostettu käytettynä, joten en tiedä, mitä sinne on aiemmin laitettu. Tässä kuva avatusta kotelosta.

http://aijaa.com/0Lwq6p

Pitääkö tuonne laittaa diffiöljyä vai jotain sopivaa rasvaa? Mulla on 7000 diffiöljyä, mutta tuntuu siltä, että tuo luultavasti valuisi vai ulos alla olevasta lovesta.

Lisäksi hyviä kuvia laatikosta brittifoorumilta.
http://www.msuk-forum.co.uk/topic/162213-diff-grease/

E: en näköjään osannut laittaa kuvaa liitteeksi...

Sivuja: [1] 2