oikeat säännöt josta voi varmaan soveltaa..
Jakson suorituksen aikana jaksotuomari tarkkailee suoritusta. Virhepisteitä annetaan seuraavasti:
1. Peruuttaminen on kun kuljettaja pyrkii tietoisesti käyttämään taaksepäin vaikuttavia voimia parantaakseen ajosuoritustaan 3 vp
2. Reitiltä poikkeaminen enintään 1 metri on kun auto poikkeaa oman portin linjasta alle 1m ,auto tai sen osa ylittää lähdön ja maalin välisen reittinauhan yli 1m. 5 vp
Kaikki merkityt kepit, puut,esteet ja muiden ryhmien portit ovat reittimerkkejä ajosuunnasta/ajojärjestyksestä riippumatta joista max virhepisteet on 5 vp.
3. Reitiltä poikkeaminen yli 1 metri, Ulkopuolinen apu, Ajoneuvon pysähtyminen yli 1 minuuttia 20 vp=max
Autokunta ei voi saada enempää kuin 20 vp/jakso. Jakso alkaa, kun lähettäjä tai jaksotuomari antaa lähtöluvan. Jakso loppuu, kun auton etummainen akseli ylittää maalilinjan.
Jos kilpailija ei ole lähtövalmiina, kun rata on vapaa ja jaksotuomari antaa lähtömerkin (minuutti aikaa), niin jokaisesta alkavasta myöhästymisminuutista saa yhden virhepisteen.
Jakson suoritusaika on jaksokohtainen. Radan sääntöjenmukaisuustarkastuksen yhteydessä tarkastetaan jakson ajopituus (3, 4, 5 min) ja vahvistetaan ohjaajakokouksessa. Aika on määriteltävä jakson pituuden ja vaikeusasteen mukaan.
Mikäli kilpailija suorittaa korjausta siirtymällä, on siitä ilmoitettava edellisen/seuraavan jakson jaksotuomarille, ts on otettava korjausaika ennen korjaamisen aloittamista. Kilpailijaa, joka suorittaa korjausta ilman jaksotuomarin lupaa, rangaistaan 10 minuutin korjausajan menetyksellä
http://www.akk-motorsport.fi/saannot/menu6.htm