Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - lassii

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16 17 ... 20
391
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.04.12 - klo: 18.01 »
Saako tässä topicissa kysyä niinku iha mitä noobii tahansa? esim et kannattaako pyyhkii hanurinsa serlalla vai embolla?

Vai pitäskö kysyy tuolla toisessa osiossa...  :grin:

392
Juu tosiaan 1/8 vekotin tuo on.

Mitäs välii tuolla kokoerolla on sitten?

Varmaan kannattaa vielä jatkaa oppimista näissä sähköasioissa, tajuan niistä yhtä paljon kun sika satelliitista  :embarrassed:

Ei se kokoero mutta painoero jo jotain ratkaisee. Tulee lämpö ja virtaongelmia kun pienellä koneella yritetään liian painavaa autoa liikuttaa.

No olishan tuo pitäny tajuta itekin..turha se on koittaa kuorma-autoo liikuttaa mopoauton moottorilla  :grin:

393
Juu tosiaan 1/8 vekotin tuo on.

Mitäs välii tuolla kokoerolla on sitten?

Varmaan kannattaa vielä jatkaa oppimista näissä sähköasioissa, tajuan niistä yhtä paljon kun sika satelliitista  :embarrassed:

394
En jaksanu kahlata koko ketjua läpi, myönnän.

Mulla on laatikossa rullaava Acme Werewolf ja siihen mietin kokoonpanoo.

http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?manufacturers_id=10&products_id=5568

Tollanen olis halvin combo mitä löysin kun en noista harjattomista mitään vielä tajua. Eli onko tuossa mitään järkee vai kannattaako lukea lisää ja ostaa kilkkeet erikseen? Lisäks ei oo mitään hajua onko tollanen 45km/h paljon vai vähän oikeesti.

Kokemusta on nyt kulkupuolesta tosta kössin 7.5 rtr joka nyt jotenkin kulkee.

Auttakaa tietämätöntä.

Edit: Vai olisko järkevintä alottaa harjallisesta tekniikasta? Aikasempi kokemus on Tamiyan Lunch Boxista  :grin:

395
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.04.12 - klo: 22.25 »
auto on kyosho dbx moottorina gxr18 kävisiköhän tuohon tuommoinen LRP Nitro Engine Z.21R moottori suoraan paikoilleen? tai oisko neuvoja missä vika kun auto röpöttää yläkierroksilla, uudella tulpalla toimi vähän aikaa hyvin mut sit se taas alko röpöttää ja sammuu täydeltäkaasulta.

Et sä uutta konetta tarvi, säädä kone kuntoon ensin. Foorumilta löytyy neuvot koneen säätämiseen.

396
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 27.04.12 - klo: 21.01 »
veljen amiksessa väsäämä kampe: nyt ei löytynyt kuvaa muuten kun koppa päällä, täytyy lisätä myöhemmin.

Ihan näppärän näkösiä. Varmaa noi saumat pystys tinaan ja hioon nätiks kans tai sitte TIG:llä viimesteleen.

397
Polttisautot / Vs: Tulppa hajosi heti.
« : 27.04.12 - klo: 20.49 »
Mitä sitä herneitä nenään vetää suotta kun olis vaan vähän käyttäny aikaa ja vaivaa ja lukenu nuo liljeroosin sivut moottorin osalta.

Netti on täynnä tietoo kunhan jaksaa nähdä vaivaa.

Itekin oon laiska sitä ettiin ja ootan et joku kertoo mulle tiettyjen laakerien mittoja mutta kumminkin kaivan jossain vaiheessa ne ite ku otan ks. osan irti autosta ja meen nettikauppaan shoppaileen sopivia tai soitan.

Moottorin säätöön on niin paljon jo ohjeita tällä foorumilla kumminkin.

Apua kyllä löytyy.

398
Polttisautot / Vs: Tulppa hajosi heti.
« : 27.04.12 - klo: 14.34 »
Kyllähän asioita kysyä saa. Ei se väärin ole. Kumminkin ite odottasin jotain oma-alotteisuutta vian etsintään.

Oon lukenu tätä foorumia läpi aika hyvin mielestäni ja esittäny tyhmiä kysymyksiä ja oppinu niistä.

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/

Ton kun lukee ensin niin ekalla kerralla painuu mieleen jotain ja seuraavalla taas jotain.

Jokaisella ajokerralla oppii tässä vaihessa harrastusta jotain uutta. Pieni koelenkki, ei toimi, hiukan säätää, koelenkki, toimii huonommin/paremmin, pikku viilausta. Sellasta se.

Ps. Itellä ei oo hajonnu vielä yhtään tulppaa....

399
Polttisautot / Vs: M8 krossari asfaltilla, säätövinkit.
« : 26.04.12 - klo: 15.29 »
Oma ehdotus olis hommata asfaltille sopiva auto. Krossari on suunniteltu toisille alustoille. Myyntipalstalla on myynnis ihan sopivia pelejä sopuhintaan. Voi hyvinkin tulla kalliimmaks tällänen konversio kun käytetty asfalttiauto.

Kun uuden sähköautonki saa vähän päälle satasella....

400
Mites rata etenee? Lupaa jo kivoja kelejä pikku hiljaa.

401
Kaverin kanssa käytiin urheilukentällä ajelemassa muutamat tankilliset. Kyllä tuo kaverin 777 on vähän tiukempi .28 myllyllä kun toi mun 7.5 .21 myllyllä....

402
Yleinen keskustelu / Vs: Sähköshokkitankit?
« : 25.04.12 - klo: 19.51 »
Tee tälläinen.  :wink:

On muuten hieno ajaa Tekalla.

Nimim: Tekakuski PorPr II/96

403
Polttisautot / Vs: M8 krossari asfaltilla, säätövinkit.
« : 25.04.12 - klo: 14.26 »
Ainakin RF:stä saa 1000k öljyä. Takadiffi saa olla selvästi löysempi, jotta pysyy perä tiessä. Öpaut 2k-3k voi olla ihan ok.

Jonkun ohjeen myös luin, että kannattaa käyttää ainakin aluks saman valmistajan öljyjä niin pystyy tekeen vertailua myöhemmin mihin suuntaan auto lähtee käyttäytyyn.

404
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 25.04.12 - klo: 13.46 »
Kyllä tossa on joku hämminki. Pääneula saa olla vain ja ainoastaan tehdas kohdassa tai muuten ei tapahdu mitään. Tossa puoliväkisin 2 tankillista ajoin edes takaisin pikku kaasulla, ja koko ajan stumppas noin 2min jälkeen. Mahtaa olla kaasari tukossa tai jtn, ja kaiken lisäksi kytkin tais ruveta vetään viimesiään kun ei enää kärsi laskea maahan ilman että tökkää samalla eteenpäin.

Huomenna kiroilen lisää kun oon kattonu noi kondeloihin, eikä vieläkään onnistu :angry:
Jos ei ala homma luistaa, niin päätyy takaisin hyllylle.

No jos renkaat pyörii kun auto on ilmassa niin joko tyhjäkäynti liian isolla tai kytkimen jousi poikki.

405
2kpl NiCd akkuja kiinasta.

Saapi ton mfr käyntiin vielä joku päivä. 3500mAh 7.2V hinta 15e posteineen.

406
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 23.04.12 - klo: 17.03 »
MFR sai uudet vetarit eteen.

Koeajo päälle. Ihme homma kun kaasarista lähti luistin ruuvi löysälle ja tietty ajot loppu siihen. Ja tietty starttiakkukin hyyty.

407
Polttisautot / Vs: Alpha s852 oranssikantinen
« : 23.04.12 - klo: 16.47 »
Ihmettelen.

Tällä foorumilla on tiäs kuinka monta ohjetta koneen perussäädöille ja jos omistaa polttomoottoriauton niin yleensä tulee ohjeet mukana. Tietenkin jos on niin uppoutunut netin maailmaan ettei enää osaa lukea paperille painettua tekstiä niin sillon on asiat huonosti.

Ainakin itse teen niin, että kun huollan autoa otan ohjeet viereen aivan varmuuden vuoks jossa on räjäytyskuvat yms.

Vaikka välillä tuntuu että jotkut aukoo päätään täälä nii se on vain turhautumista kun kysytään miljoona kertaa samoja asioita eikä osata itse etsiä tietoa.

408
Kössin mfr tossa pihalla. Kunnen lähti kaasarin ruuvi löysälle. Sitten tietty loppu startin akku...hmph

409
Niin, mä en jotenkin taas ymmärrä mutta ei varmaan oo tarkotuskaan.

Tällä nimimerkillä oon useemmalla foorumilla niin ei tulis mieleenkään vaihtaa. Mutta tietenkin kun ikää on tuo 11v nii on vielä saahan nimimerkkii vaihtaa niinku sukkia.

410
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 22.04.12 - klo: 20.46 »
Ensimmäiset maalisuttailut...

Jummi mikä idea  :grin:

Toinen vielä mikä on rosvo sitten.

411
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.04.12 - klo: 20.28 »
Kenelle tämä oli tarkotettu?

MFR ei toimi starttiboksin kanssa ilman modauksia pohjaan. Ihan infernoon oon tuon boksin hankkinu.

Lainauksistahan tuo selviää, täällä tuskin on samaan aikaan kovin montaa aloittelijaa samalla neuvomassa muita sekä kyselemässä itse neuvoa kaasulinkistön säätämiseen. Enkä nyt tarkoita neuvomisella pelkästään kyseistä viestiä, mutta ei välttämättä kannata esittää asioita faktoina mistä ei ole itse täysin varma.

Eli se että sinulla pelaa yksimoottorinen starttiboksi hyvin juuri sinun moottorin kanssa ei tarkoita sitä että kaikki yksimoottoriset toimii hyvin kaikkien moottoreiden kanssa.

Toisin sanoen, on tullut vastaan tapauksia missä heikompi yksimoottorinen boksi ei yksinkertaisesti jaksa pyörittää uudenkarheata moottoria. Joten vaikka vanhan boksin jaksaminen ei olisi kiinni moottoreiden määrästä, niin voi hyvin suositella kaksimoottorista.

Olet aivan oikeassa. Tietenkin kaksimoottorinen on parempi, siitä ei ole epäilystäkään. Tosin kyllähän tuo yks moottorinen tahtoo lämmetä aika lailla välillä jos konetta joutuu kauan pyörittään. Tietenkin syy on väärissä koneen säädöissä joita koitetaan opetella koko ajan.

412
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.04.12 - klo: 19.40 »
Moi!

Onko kellään kokemusta tämmöisestä starttiboxista http://www.rceet.net/starterbox-twinmotor-110-p-1405.html tai vastaavasta (fastrax, hobbytech) Täytyis uusi starttiboxi ostaa, kun vanha ei jaksa kunnolla pyörittää uutta myllyä vaikka lämmittää koneen kuumaksi.

Ei olis ainakaan hinnalla pilattu.

Miten niin ei jaksa? Ite tein eilen johdotukset auton akulle ja boksissa on vaan yks moottori niin hienosti pelaa.

Niin, tuliko mieleen että joillain (=suurimmalla osalla) starttiboksin käyttäjistä on isompi ja huomattavasti kireämpi moottori autossa. Mikäli olet siis mfr:ää sillä käynnistänyt.

Mielenkiintosta kuin täysin aloittelija jakaa neuvoja noin, mutta ei osaa itse edes säätää kaasulinkistöä.

Kunnollisella yksimoottorisella boxilla tulee hyvin toimeen, mutta jos sen ei tarvitse olla erityisen pieni/kevyt niin suosittelen kaksimoottorista. Helpottaa varsinkin aloittelijan elämää, esimerkiksi tämä on hyvä ja kohtuu edullinen kaksimoottorinen.


Kenelle tämä oli tarkotettu?

MFR ei toimi starttiboksin kanssa ilman modauksia pohjaan. Ihan infernoon oon tuon boksin hankkinu.


413
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.04.12 - klo: 18.50 »
Tyhjäkäyntiruuvi väärin säädetty, ei pysäytä luistia vaan se sulkee kaasarin kokonaan jarrutettaessa...?

Säädin ks. ruuvvia kyl vähän eilen, kun tuntu ettei auto pysyny käynnissä nii pikkasen laitoin tyhjäkäyntii isomalle.

414
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.04.12 - klo: 17.13 »
Pakko kysästä. Inferno lähtee käymään nätisti starttiboksilla juu, mut mikäs sitten on säädöissä vikana kun sammuu kun jarruttaa? Kytkin? Vaihdoin kytkimen kyllä. Tällä kertaa kokeilen sitä muoviseos hässäkkää mikä lieneekään.

Kone on vielä hiukan rikkaalla kun sylinteri ja mäntä on vaihdettu.

415
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.04.12 - klo: 11.53 »
Moi!

Onko kellään kokemusta tämmöisestä starttiboxista http://www.rceet.net/starterbox-twinmotor-110-p-1405.html tai vastaavasta (fastrax, hobbytech) Täytyis uusi starttiboxi ostaa, kun vanha ei jaksa kunnolla pyörittää uutta myllyä vaikka lämmittää koneen kuumaksi.

Ei olis ainakaan hinnalla pilattu.

Miten niin ei jaksa? Ite tein eilen johdotukset auton akulle ja boksissa on vaan yks moottori niin hienosti pelaa.

416
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 20.04.12 - klo: 08.06 »
Eikös noissa RTR autoissa oo diffeissä alunperin vaan joku vaseliini tai joku. Luulisin niin.

417
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 19.04.12 - klo: 21.09 »
Juu käytetyt nyt on mitä on. (käytettyjä) Enimmäkseen vaan mietin kun minusta kyosho on lopettanut mfr auton tekemisen ja sen varaosien tekemisen myös, niin mistä tuohon osia sitten tilailee?

K-kaupas näyttäs olevan noita kyllä. Kai noita josai maailmalla on. Mut sen huomasin et ihan törkeitä hintoja joku kehtaa suomessa pyytää koko autosta.

418
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 19.04.12 - klo: 17.52 »
Laittaa vaikka keskidiffin siihen qrc askin tilalle.

Niin, oon miettiny totakin. Sopiskohan DST keskidiffi tohon heittämällä. Ja sitten kuinka noi kardaanien pituus menee. Kokeilemallahan tuo selvii. Myöskin kuinka ton .18 kierrosalue riittää ja vääntö. On tollanen varaosa DST tuola laatikossa nii siitähän sen sais kun viittis/jaksas lähtee testaileen.

Kyl toi on niin leluauto etten toivos tuollasta pahimmalle vihamiehellenikään edes lahjaks.

419
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 19.04.12 - klo: 15.54 »
Noita on juu paljon ollut noita kyosho mfr autoja myynnissä käytettynä. Mistä olet muuten osia hommannut?

No mfr en oo vielä hommannu ku diffiöljyt ja iskareihin öljyt. Jostain niitä tilasin samalla ku tuli tavaraa tohon infernoon. Vetarit tulee k-kaupasta.

Alotin harrastuksen uudestaan vasta viime vuoden lopulla ettei oo vielä ehtiny ostaan kaikkee tarvittavaa tavaraa edes.

Ainakin nettimarkkinassa noita näkee myytävän. Kannattaa varautua siihen et vaikka myyjä kuinka kehuu et ei muutaku kovaa ajoo nii kaikki paikat on väljiä ja joka ruuvi löysällä ja vetarit on järjestään kierot. Tällä vajaan puolen vuoden kokemuksella kehotan kaikkia välttään vekotinta ellei omaa erittäin paljon seikkailumieltä ja sattuu oleen liikaa vapaa-aikaa ja varaa päivittää jokainen osa autoon.

420
Kyosho / Vs: Kyosho mfr
« : 19.04.12 - klo: 15.45 »
Emmä viitti pikaliimaa tollaseen palloon tuhlata.

Ite aattelin heittää romukoppaan ton vaihtaservon. Se on niin turha kapistus. Laittaa vaan vaihteen eteen kiinteesti nii poistuu moinen vaihtamismurhe.

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16 17 ... 20