Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Slider

Sivuja: [1] 2
1
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 22.05.16 - klo: 10.10 »
Senverran vielä lisäystä tähän kun tekis mieli rakentaa jostain vehkeestä DRX, ja tuli vähän selviteltyä että minkäpitusta vetaria sunmuuta tarvis.

Samalla sit selvis noi pohjalevyt miten ne menee noissa D- sarjalaisissa:
 
Pohjalevy TR109 DST, DBX (lyhyt)
Pohjalevy TR151 DBX2, DMT, DRX (pidempi)

Moottorinvaihdon kannalta tää tarkottaa sitä että jos on TR109 pohjalevy niin sitä konetta pitää tosiaan vähän korottaa ettei vetostartti ota TR104 palikkaan kiinni, joka on iskarien tappien päässä oleva muovikikkula.

TR151 pohjalevyn kans taas tilaa on paljon enemmän ja koneen voi jättää lähelle pohjalevyä.
Vielä kun tietäs että käykö jotku muut moottoripukit tuohon, kun tuossa TR151 pohjalevyssä on myös nuo "standardinmukaiset" koneen kiinnitysreijät kyoshon oman kolmen reijän lisäksi.

Edit: Se saattas olla että ton TRW163 moottoripukin kanssa kävis suoraa nuo muut moottorit tuohon TR151 pohjalevyyn, niin että pääsis hyödyntämään niitä sivuttain olevia reikiä. Jostain kun sais halvalla tollasen TRW163 niin hommaa vois testata DMT:ssä vaikka ton Forcen koneen kanssa. :)

2
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 18.05.16 - klo: 21.40 »
Tänään ajeltiin asfaltilla ja DST:ssä oli Inferno GP:n pyörät alla. On se kyllä kohtuu levoton vehje tolla forcen myllyllä ja asfalttirenkailla.. Pitäs varmaan diffiöljyjä ja iskariöljyjä muuttaa vähän jäykempään suuntaan.

3
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 14.05.16 - klo: 21.35 »
Vuodet on vierinyt ja Forcen pannut pelaa edelleen. 80e 60e näytti olevan halvimmillaan tuo malmi saksan ebayssä, melkein houkutteli ostaa jo varalle yksi.

Tuohon hintaan kun ei meinaa saada sylinteriputkea ja mäntää.

Ainut negaatio tuossa forcen .18 koneessa D-sarjalaisessa on se että moottoripukin kanssa kone nousee senverran ylös ettei voi starttiboksia käyttää, toisaalta eipä oo koskaa menny kiviäkään vauhtipyörän ja pohjalevyn väliin. :D

edit: hinta

4
Eli ideana ois että listattas osia jotka varmasti sopii ristiin, ei mututuntumalla.
Mitään renkaita tai vastaavaa ei tarvis tietysti listailla.

Kerran esimerkiksi kaverin kanssa mentiin joskus ansaan jonkun kytkinkellon kanssa kun olikin kooltaan isompi.

Minäkin oon aika surutta ostanut noihin Kyoshoihin esim. HongNorrin osia kun hinta on monesti miellyttävämpi.
Ajattelin vaan että jos noita laittas kaikki tänne ylös niin vois olla muillekkin hyötyä?

Toki ylläpidolta ja modeilta tarvittas ehkä hieman töitä että editoisvat ne vaikkapa tähän ekaan postaukseen, taulukonkinhan noista vois tietysti vääntää kun SMF sitä suoraa tukee.

Voisin tosta omasta referointinotepadista pasteta esimerkin vuoksi tähän jotain:

Kyosho IFW136 Kytkinpalat alumiini 3kpl | HongNor #174B RED 3 Shoe Clutch Carbon
Kyosho IFW53 Kytkimen jouset 3kpl | HongNor #174C Gold Clutch Spring
Kyosho BRG001 5x10x4 laakeri |  EZO MR 105 ZZ (löytynee mistä tahansa laakeriliikkestä)
Kyosho BRG006 6X12X4 laakeri | EZO MR 126 ZZ
Kyosho BRG008 12x18x4 laakeri | EZO 6701 ZZ

Jos tuossa ois monen valmistajan tuotteita listattu niin ois kiva haulla kattoa että löytyykö sen oman RC liikkeen valikoimasta vastaavaa tuotetta, itteä ainakin ahistaa tilailla monesta paikasta eri kamoja ja maksella postikuluja, ihan siks kun ei vaan tiedä että käviskö yhdestä liikkeestä löytyvät erimerkkiset osat suoraan.



5
Käytiin työkavereiden kanssa hiekkamontulla ajelemassa... Periaatteessa tämän kesän ekat kunnolliset ajot.

DST:stä erkaantu kopasta palanen, toisen pyörän sisempi takalaakeri päästi kuulat kartanolle, ja sen takia lens vetari mäkeen, ja kaiken lisäks hajos vielä spoilerin toinen kiinnitystappi, pitänee duunata 6mm läpipultit siihen.
Noh, takalaakeri on jo vaihdettu kun tuli paikallisesta laakeriliikkeestä haettua kymmenen laakerin pötkö noita diffeihin / sisempiin pyöränlaakereihin käyviä.

DMT:hen iski hammaspeikko kytkinkelloon, liekkö sit oli vähän kasvanut välys liian isoksi. Kytkinkelloa vaihtaessa samalla rytinällä tuli vaihettua sit keskidiffin öljyt ja laakerit siihenkin.

Ja kaiken kukkuraksi työkaverin JQ:sta lens pakoputken kiinnitysjousi paikkaan X...


Pitäs vissii metallinpaljastimen kans suorittaa nuo ajelut. :D

Ollaan aika vakavasti harkittu että vaihetaan nuo johonki asfalttivehkeisiin, tuntuu olevan kalustolle huomattavasti terveellisempää touhua ajella asfaltilla. :)

Hätäapuna tourinkipoltteeseen pitää hommata asfalttirenkaita noihin buggy/tryggyvehkeisiin että kehtaa päästellä, ei oo kovin pitkäikäset nuo offroad pyörät asfaltilla, ja käy lompakon päälle sekin jos väärillä pyörillä "vähän" käy kokeilemassa.

6
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 09.08.14 - klo: 15.17 »
Mulla kyllä ois ehjä lohko, mutta en tiedä raaskinko luopua siitä. Jos vaikka innostun joskus laittamaan taas kyoshon koneen tulille.

Veikkaisin että tuolla ostopuolella ois hyvinkin paljon tarjontaa kilkanneista .18 gxr:stä. :P
Varteenotettava vaihtoehto on myös tuo Forcen kone, mistä olen aikaisemmin tässä topicissa kirjoitellut.

Siinä sinikantisessa ja pyöreässä mustakantisessa oli myös kampiakselissa eroa. Käytännössä en kyllä sitten huomannut mitään kun vaihdoin sinikantisesta kampparin siihen mustakantiseen..

7
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 11.07.14 - klo: 07.08 »
Olikohan toi jq:n kello nyt sitten joku megakokoinen. :/ Onko tossa toi hammasratas leveempi kun esim kyoshon kellossa? Se jq:n oma alkuperänen varmaan sit on isompi. Jännä kun mulla on tossa jq:n "kytkinsetti", niin siinä tuli pieni kello, mutta sepä ei olekkaan alkuperäinen. :(

Laita vaikka kirjeessä miulle se kello ni lähetän lyhyemmän tilalle. Kaverilla on nimittäin niitä pieniä kelloja taas nipullinen. ja se tarvis tollasen isomman varalle. :P

8
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 02.07.14 - klo: 06.54 »
Joo ja honkkarin kello vajaa 12e laakerien kanssa.. Ihan suomesta.

http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=41

9
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 01.07.14 - klo: 17.05 »
Joo, kun päivität sen kuulalaakerikellolliseksi sen koneen niin eri hammasmäärien vertailu on aikalailla halvempaa kun että ostelee Kyoshon 40e kelloja nipun nurkkiin pyörimään. :P

10
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 30.06.14 - klo: 19.16 »
Jaksaa varmasti kulkea, mulla on tossa dst:ssä 14t kello ja forcen koneessa on löylyä vielä viedä sitä kuivalla asfaltilla nelipyöräluisussa. :)

Paperirinkulaa sieltä ei pitäs löytyä, mutta itellä ainakin löytyy noista omista diffeistä ihan ohut o-rengas ihan vakiona.

Josset oo ostanu autoo uutena, niin liekkö joku ois sepitelly sit sellaset tiivisteet. :/

Tuossa DMT:ssä on nyt 13t kello forcen kanssa, ja siihen kyllä pitäisi saada mielummin harvempi kello, meinaa lämmöt nousta liian isoks vaikka kuinka säätäs rikkaalle, epäilen että johtuu liian pitkästä kokonaisvälityksestä .18 pannun voimavaroihin nähden.

DMT:n pyörät on aikalailla isommat kun noissa muissa D-sarjan autoissa.

11
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 28.06.14 - klo: 13.14 »
Teoriassa joo. Ite oon käyttäny kyllä vähän minkälaisia prikkoja on sattunu löytymään. Muistaakseni sitä ei tarvitse paljoakaan shimmata kun laittaa kuulalaakerikellon siihen kyoshon kytkinakselin päälle, se on senverran lyhyt. Melkein isompi ongelma on että ei meinaa saada riittävää välystä.

Noissa forcen pannuissa joutuu shimmaamaan millin tai enemmän, kun kampiakseli on hieman pidempi.

12
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 27.06.14 - klo: 20.53 »
Tarviit myös kuulalaakereille suunnitellun kytkinkellon, lähes kaikki on tosin tälläisiä. Ite oon ostellu honkkarin kelloja kun ovat halpoja, on mulla tosin JQ:n ja Kyoshonki kuulalaakerikelloja, ainakin tuntuvat vähän laadukkaammilta kun honkkarin.

Laakerit kytkimeen on 5x10x4 kokosia, Kyoshon numero BRG001 ja jos et halua maksaa "RClisiä" niin lähin laakeriliikkeesi jos myy ezo:n (japanilainen) laakereita niin tuossa tyyppi: MR 105 ZZ.

Jos myyvät jotain muita niin saat toki tolla 5x10x4 -koolla ja pyydät suojattuna. :P

Ostin viimeeks laakeriliikkeestä kymmenen kappaleen pötkön EZO:n laakereita ja tais maksaa 30e..

Yleisesti ottaen kyllä kannattaa hankkiutua siitä neulalaakerikellosta eroon, toi kuulalaakerikello on kuitenki standardikamaa ja käy heittämällä GXR:n kytkinakseliin.

muoks. niin siis edellämainitut laakerit ei käy siihen neulalaakerikelloon, ettei jää epäselväks. :P siinä tulee varmaan ihan se ongelma että kuulien pitäs olla pirun pieniä kun ulkokoolin ja sisäkoolin ero on niin pieni, ei varmaan kestä mikään kuulalaakeri siinä.

13
Polttisautot / Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
« : 11.06.14 - klo: 21.34 »
Hieno homma, kannattaa vielä sitä väljyyttä tarkkailla, jos mielestäsi se oli liian löysä se kone jo viileänä, niin se voi sitten käydä temppuilemaan kuumana.

14
Polttisautot / Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
« : 11.06.14 - klo: 17.14 »
Omasta mielestä kyllä oot ihan turhaan purkanut konetta. Vauhtipyörästä kun pyörität niin pitäisi tuntua selkeä vastus männän yläkuolokohdassa.

Ei se kaiken järjen mukaan voi niin väljä olla että ei tulisi tarpeeksi painetta etteikö nitro lähtisi liikkeelle ryypyttämällä, varsinkaan kylmänä. Toki jos kone pyörii kun "tulpaton mopo" ilman mitään vastusta niin voihan se olla.

Paksu keltainen tahna on varmaankin juuri kuivunutta nitroa, jota voi koittaa huuhdella tuorella nitrolla tai jollain liuottimella. Pää(ylä)neula pitää tietysti olla senverran auki että ylipäätään pääsee nitro virtaamaan sen läpi. Toki tuo voi olla myös after run öljyä, minkä ei pitäisi tukkia mitään.

Kaasarin, tankin ja bensalinjojen puhdistusta vaan vanhoista mäskeistä, jospa se soppa lähtis vaikka kulkemaan. :)

15
Polttisautot / Vs: Ei käynnisty? kone sökö?
« : 11.06.14 - klo: 07.23 »
Voi johtua tiivistyksestä. Tuon järjestelmän kuulus olla enemmän tai vähemmän suljettu tankin ja lohkon välillä.
Jos on vuoto niin karkaa just paineet, ja moottorin säätäminen muuttuu epäloogiseksi. Tai moottori alkaa tietyillä kierroksilla haukkomaan ilmaa väärästä välistä, ja taas kone muuttuu säädöiltään oudoksi.

Nitron pitää tietysti kulkea kaasarille jos putki tukittuna starttaat rotolla, selvitä se nyt ihan ekaks että miksi ei kulje.

16
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 26.05.14 - klo: 06.48 »
Jatketaas tarinaa, tavan projektipäiväkirja tämäkin.. :D

Eli Forcesta on otettu savut pihalle, ongelmitta ei mennyt sekään homma, kun tyhjäkäyntitankillisten jälkeen tuli ajovuoro, niin yhden tankin kerkesin hiljaa ajella ja sitten lopetin siltä päivältä sisäänajot.

Yön aikana ilmeisesti pahat henget tai joku muu oli käynyt manaamassa minun polttoainesuodattimen, mitä en tietysti vielä tiennyt.

Neljä tuntia meni mukavasti helteessä nykiessä autoa käyntiin ja neuloja pyöritellessä, pääneulallakaan ei ollut muuta vaikutusta kun se että jos ihan kiinni laittoi niin ei tietysti käynnistynyt, kaikissa muissa asennoissa kävi tyhjää mutta sammui heti kun yritti painaa kaasua.

Noh vika onneks löyty ja löysällä ollut polttoainesuodatin mäkeen, ja sisäänajot loppuun.

Tänäviikonloppuna päästi jo montulle auton kanssa, mihin ollaan kaverin kanssa rataa väsäilty. Voimaa tuossa forcessa tosiaan on enemmän kun GXR:ssä, ainakin alavääntöä on enemmän.

Viikolla tuli leivotettua tuo toinenkin gxr kiinni tuosta DST:stä, ja äsken aattelin nopeesti heittää tuon forcen siihen että pääsee kokeilee miten tuo pienipyöränen sinkoilee.

No se menny sit yhtä helposti kun DMT:hen, että laittaa koneen paikalleen ja lähtee ajelemaan.

DST:ssä Forcen vertostartti ottaa kiinni takatukivarsien tappien vastapalaan, mikä on kiinni pohjalevyssä kiinni.

Eli jos haluaa DST:hen ja varmaan DBX:ään tuollaisen Forcen heittämällä kiinni, niin starttiboksilla sitten käyntiin.

ONNEKS tuossa on tilaa korottaa pukkia senverran että vetostartti mahtuu sen pohjalevyn päällä makaavan muovikäikäleen päälle, mahdottomia ei kyllä voi korotella, kun sitten ottaa jo vetostartti ylhäältä kiinni rungonjäykistäjän ja perän väliseen "muovikolmioon" Laitan pari kuvaa tästä aiheesta, nuo mutterit ovat kokoa M6 10mm kannalla, pitänee teettää tuosta pukista tuon verran korkeampi versio. :P

Senverran uskalsin testata tuota että voimaa kyllä on kivasti, DRX:n pyörillä voi kuivalla asfaltilla ajella pintakaasulla nelipyöräluisussa. :P Kytkinkellokin on vielä 13T.. Pitänee vaihtaa isompi kunhan tulee forceja lisää.

17
Liekkö liian lyhyt kokonaisvälitys vai mikä lie, mäntä ei ollut kuitenkaan leikannut kiinni sylinteriputkeen.

Veivi katkes heti ylälenkin jälkeen..

18
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 16.05.14 - klo: 20.54 »
Noniin monologi jatkuu. Forcen .18 E1802 saapui, ja Kyoshon moottoripukki ja Alphan 3 palanen vauhtipyörä ja kytkinpalat kaverilta lainaan.

Tällä kokoonpanolla sai auton jo suht siedettävää kuosiin, yritin ensiksi ilman tuota moottoripukissa olevaa aluslevyä, pelkillä noilla korotuspaloilla, mutta kone jäi liian eteen, ihan mitätön hammaskosketus oli. Kuten toisesta kuvasta huomaa, niin tuo aluslevy passaa konetta vähän taakseppäin.
Harmi sinäänsä että joutuu tuollaisen hommaamaan kun tuossa dmt:n pohjalevyssä olisi ihan valmiit paikat ollut.

Kyoshon oma vauhtipyörä olisi käynyt muuten, mutta se hankasi vähän kaasariin, ei mitenkään paljoa ja ei olisi ollut ylitsepääsemätön ongelma. Alphan vauhtipyörä oli senverran ohuempi ettei yltänyt kaasariin.

Kampiakseli oli ehkä liian pitkä (en tiedä kyllä että mikä on normiylitys kun ei ole kokemuksia?) joutui prikoilla passailemaan että sai tuohon kytkinkelloon noin millin välyksen. Pari kolme milliä tuli kytkinkellon ulommaisesta laakerista yli tuo akseli.

Kyoshon oma pakosarja kävi myös motin kylkeen, tosin "porttasin" hieman sitä moottorisahan ketjuviilalla kun se ei ollut ihan riittävän leveä tuon koneen pakoaukolle. En tiedä oliko tuosta mitään hyötyä, mutta tuntui hyvältä ajatukselta.

Kaikista ahdistavin asia koko projektissa on loppuviimein se että tuo on todella pieni tuo kaasarin "kurkku" mihin ilmanputsari tulee. Pitää koittaa metsästää joku sopiva kaula tuohon. GXR:ään käyvä ilmanputsari pyöri kun hullun... mielettömän... Senverran tiukka sovitus oli kuitenkin että uskalsin käyttää pari tankkia sisäänajoa ja ajaa yhden rauhallisesti.

Tuohon projektiin tarvii siis VÄHINTÄÄN mutterin jolla vauhtipyörä kiinnittyy kampiakseliin, kuulalaakeroidun kytkinkellon, jotkut moottoripukit, tuo kyoshon oma ainakin on varma vaihtoehto ja sitten vielä ilmanputsarin kaulan / ilmanputsarin.

Vauhtipyörän mutterin toki voinee ranettaa niin että sipasee kyoshon kytkinakselin poikki ja tekee siitä mutterin. Mielummin niitä silppuaa kun tuollasten koneiden kampiakseleita, ainakin omasta mielestä.

Ei paha projekti sinäänsä, alle satkulla saa pakasta vedetyn koneen, jossa voipi olla vaikka voimaakin enemmän kun GXR-18:ssa, kerron siitä myöhemmin jossen leivota tuota kiinni sisäänajoissa. :P


19
Polttisautot / Vs: Ei starttaa
« : 12.05.14 - klo: 16.27 »
Ei varmaan tarviikkaan että lähtee käyntiin. Varsinkin tollasissa alle 10 asteen lämpötiloissa ei ole ollenkaan huono idea moottoria esilämmittää jos vain on mahdollista.

Itse esim. lämmitän hiustenkuivaajalla ennen kuin lähden kotoa ajelemaan. Jos olen jossain muualla, niin pyörin 1/1 autossa lämmittämään kojelaudan suuttimista sitä moottoria ennen käynnistystä.

Pyrin myös suunnittelemaan ajoni niin että kone ei turhaan jäähtyisi ihan kylmäksi jos joutuu jostain syystä ajot keskeyttämään.

Tällä tyylillä ainakin meni GXR-18 koneesta takalaakeri väljäksi ennen kuin mäntä ja sylinteriputki kerkesi väljistyä.

20
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 10.05.14 - klo: 09.45 »
Tämäkin projekti taas etenee, piti käydä ottamassa varaslähtö kesään Espanjassa, niin moottoriswapit ollut vähän jäissä.

Tilanne on tällähetkellä se että miulla on yksi toimiva moottori, GXR-18, ja kaksi autoa, DST ja DMT. Ja mielipiteeni vaan vahvistuu tuosta mitä sanoin aikaisemmin. Kone riittää kyllä tuolle DST:lle kesälläkin, mutta DMT kaipaisi lisää tehoa, talvella toikin kone menettelee.

DST menee tähän tyyliin märällä asfaltilla DRX:n pyörillä, tosin toi 7000 on kyllä liian jäykkä öljy keskelle. Vaihdoin nyt 5000, ja sentään vähän helpompi ajaa.
Kyosho DST with DRX tires, wet tarmac and 7000 oils in center diff.

DMT:hen on nyt tulossa tuo aikaisemmin mainittu Forcen kone, varmaan ensiviikon alussa postipoika kiikuttaa paketin. Ainut kysymysmerkki on oikeastaan vauhtipyörä, voi olla että tuo Kyoshon pyörä ei käy.

Jos tuokaan kone ei tuo toivottua tehonlisäystä, niin ei se auta sitten kun sovittaa joku isolohko tuohon. En tiedä miten D-sarjalaisen osat kestää sitä enää, varsinkaan kun tuo on monsteripyörillä.

Yks vaihtoehto on sitten vaihtaa tuo koko auto johonkin Thunder Tigerin monsteriin tai vastaavaan.
Se on sinäänsä harmi, kun tuo DST on ihan ok peli, ja nuo kuitenkin jakavat aikapaljon samoja osia, niin minun kannalta olisi parempi kun osat kävisivät pääpiirteittäin ristiin.

Laitan tähän sitten vähän kuvaa kun uusi sielu on paikallaan.


21
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 06.05.14 - klo: 16.49 »
Vaikuttaako se sitten säätöihin? Jos se on löysällä niin pääneula liikku letkusta vetämällä. :shocked:

Jaaniin se koko pääneulan ja bensaletkun hässäkkä kääntyy jos se on löysällä? Sitten sen varmaan pitää olla tiukalla ja se ei oo keskineula.

http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/221835/

Itseasiassa tuota kuvaa kun kattoo niin eiköhän se soppa mene tuon pienen reijän läpi bensaletkusta tuon ruuvin läpi, ja pääneulalla sitten säädellään virtausta. Alaneula sitten rajoittaa tuon läpi kulkevaa polttoainetta, alaneula ja slidehän tulee tuota "ruuvia" vasten.

Eli kiristä vaan se tiukalle.

22
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.05.14 - klo: 18.12 »
Oon aina epäilly että se on keskineula, ja en oo siihen puuttunut. Uutena kun ostin auton ni tiiän että kukaan muukaan ei oo siihen sitten puuttunut. :P

Tossa toisessa minkä ostin käytettynä, ruuvinkannasta näkee että sitä on aikalailla pyöritelty.

Kyllähän tuo näyttäs räjäytyskuvankin mukaan "Needle set" nimisessä sarjassa tulevan.
Joku voi varmistaa joka asian varmasti tietää.

23
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.05.14 - klo: 16.23 »
no usko tai älä, mut huollon jälkeen kun testattiin niin lämmöt tais olla jotain +160 asteen paikeilla kun otettiin tuo video.
No pitää testata joku päivä uudestaan ja kattoo lämpöjä. Kiitos kuitenkin neuvoista! :azn:

Itellä taitaa olla sama ongelma, onko vielä että ei oikein loogisesti noudata pääneulan säätöjä? Veikkaan että kaasarissa on jossain imuvuoto, ja siks vetää laihalle vaikka kuinka ruuvais pääneulasta rikkaammalle. Luistin alapuolelle tulee kosteeta, että eiköhän se vuoto sieltä omassa tapauksessa löydy. :)

6 litraa kyllä kuulostaa kovin vähältä, mutta aika vähän tuntuu olevan kyllä O-renkaitakin tuossa GXR:n kaasarissa..

24
Melun määrä ja katku ja säätäminen se onkin itelle se juttu. :)

Sähköautosta puuttuu nuo kaikki. :( Se vaan toimii.

25
Kuulin myös että imatralla olisi joku rata, voisha sitä joskus käydä tutustumassa.
Pitää jatkaa sitten kaverin kanssa pihasuttausmeiningillä omatoimisten ratojen etsimistä ja niillä ajelua. :)

Sähköautot ei nappaa kumpaakaan.

26
Kiinnostas tää homma jollai muotoa siellä ulkoradalla, mutta oli vissii kielletty polttiksella ajo? Meluko tuohon syynä vai mikä?

27
Kyosho / Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« : 26.04.14 - klo: 19.51 »
Omat kokemukset on positiivisia.

Ostin DMT:n uutena. Huomasin muutaman tankillisen jälkeen että syö ikävästi kytkinakselin päässä olevia prikkoja kun leipää.

Laitoin myyjäliikkeeseen mailia että mistähän johtuu, epäilin itse että kampiakseli olis kiero, sanoivat siellä että tuskin, että kytkinakseli varmaan. Lähettivät kytkinakselin ilmaiseksi kirjeenä.

Ongelma ei korjautunut kytkinakselilla, mutta huomasin että vauhtipyörä ilmeisesti koneistettu senverran kieroon että aiheuttaa kytkinakseliinkin heittoa. Mailasin tästä taas myyjäliikkeelle ja laittoivat teräksisen vauhtipyörän kirjeenä.

Kulut 0e, vaivaa toki jonkunverran itselle, kun joutui purkamaan ja kasaamaan. Fakta taitaa kyllä olla että polttisten kanssa merkistä riippumatta pääsee tutustumaan koneen toimintaan kohtuu nopeastikkin oston jälkeen.

Myyjäliike oli vajaan 300km päässä niin mielelläänhän tuota itse selvitteli. :P

Omalla kohdalla ei kertaakaan väitetty että olisin itse rikkonut, tai muutenkaan kyseenalaistettu hommia.

28
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 06.03.14 - klo: 20.38 »
Joo, samoilla linjoilla minäkin. Ei tosta oo mitään valittamista, mutta just katoin että mäntä, putki, tappi, kanki ja laakerit ois just siinä satkun hujakoilla.

Samaa rahaa vois kokeilla vaikka jotai toista. Ja kuten aluks mainitsin, niin DMT:n tapauksessa lisätehosta ei ois haittaa.

Miullahan tais täs hommassa käydä niin että takalaakeri meni väljäks, ja se narahti kai sen takia. Vaihoin sit toisesta koneesta kangen, männän, putken ja kampparin. Kilkkas uusiks.. Oppirahat on maksettu, seuraavan kerran en kasaa jossei laakerit oo kunnos. :P

29
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 06.03.14 - klo: 20.05 »
Nojoo, toi hintaluokka on ainaki jotai sellasta, että samaa hintaa en saa kovin paljoa sisuskaluja tuohon kyoshon koneeseen. Hyvä että laakerit.

Mielestäni kokeilemisen arvoinen homma.

Mää laitoin aikoinaan omaan DBX:n HPIn 18SS moottorin. Ja ei tosiaankaan mennyt heittämällä mutta hyvä tuosta silloin tuli...

Mikäs siinä hommassa närästi?

30
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 06.03.14 - klo: 19.50 »
Joo, samansuuntaiset mietteet itellä. :P

Tuohon .18 kyoshon koneen kytkinakseliin tosiaan käy heittämällä kuulalaakeroitu kytkinkello (jota saa jopa virallisesti optio-osana), vaikka siinä on vakiona neulalaakeroitu kytkinkello.

Paljon on tarinaa, katotaan nyt että miten tää projekti omalta osalta päättyy, luulis ainakin hyödyttävän muitakin tämä topic. :)


Sivuja: [1] 2