Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Alakerta

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 07.11.14 - klo: 15.35 »
Sisäänajelen pikkuhiljaa tällästä moottoria: http://www.go-engine.com/pdt_view.asp?sn=36&area=1&cat=8

Ajoin kolme tankillista pukin päällä tyhjäkäynnillä, lämmöt 90 astetta, pakoputki räki ja ääni oli röpöttävän/rikkaan oloinen. Pikkasen säädin rikkaammalle/laihemmalle, jotta lämmöt pysyisivät tuossa 90 asteessa. Tankkien välissä annoin koneen jäähtyä, ja lämmitin koneen ennen käynnistämistä.

Sen jälkeen aloin ajelemaan hiljalleen ympäri pihaa. En koskenut seosruuveihin ennen ajoa, vaan ne olivat samassa asennossa kuin pukilla. Ajoin palttiarallaa minuutin ja mittasin lämmöt ja mittari näytti 180 astetta. Olettaisin että tuo astemäärä on liian kova? En revitellyt tms. Sen verran painoin kaasua, että auto liikkui. Eli kävi siis huomattavan kuumana. Savua ja roisketta tuli pakoputkesta koko ajan (olin tyhjentänyt pakoputken oljystä ennen ajoa). Eli ei ainakaan laihalla pitänyt olla, koska pukilla lämmöt pysyi 90 asteessa.

Säädin rikkaammalle (eli ruuvia auki), jatkoin ajamista, mittasin uudestaan n 30 sekunnin päästä jne. Toistin samaa, kunnes lämmöt laski 130 asteeseen. Sen jälkeen moottori ei pysynyt enää käynnissä. Meni ilmehisesti jo liian rikkaalle(ko)?

Nojuu, kysymys kuuluukin: Johtuuko tuo liika lämpeneminen tulpan lämpöarvosta? Vaihdanko tulpan kylmempään vai kuumempaan? Tulppa, joka koneessa on paikallaan, on mallia kuuma. Ilman lämpötila oli kymmenen paikkeilla.

Lämpöarvon vaikutuksesta on joku vanha ketju, mutta siellä oli asiasta kaksi päinvastaista näkemystä. Kumpi lienee se oikea...

2
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 25.10.14 - klo: 21.44 »
Ja kun näiltäkin touhuilta vältytään kun ajetaan ajovuoroilla ja oman tasoisella vuorolla.

Tämähän se oleellisin näin aluksi. Loput tulee harjoittelulla.

3
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 25.10.14 - klo: 18.29 »
Ylseensä suurin ongelma on tien antaminen joka tuottaa myös monelle kokeneellekkin ongelmia..
Jerzi

Muutaman kerran, kun olen Ahvenistolla ollut kaksipyöräisellä ajoharjoittelussa, niin siellä tää asia ratkaistu siten, että silloin kun on monen tasoista kuskia radalla, niin ei mennäkään kisasäännöillä, vaan ohittajalla, joka on yleensä siis nopeempi ja kokeneempi, on vastuu tehdä ohitus tuvallisesti. Eli hitaampi pitää huolen siitä että ajaa omaa linjaansa, eikä lähde yrittämäänkään väistämistä, ettei vahingossakaan väistä sille puolelle, mistä nopeempi aikoo mennä ohi.  Sit kun on enempi porukkaa, niin ajajat pistetään ryhmiin taidon mukaan, kuten Tiksissä.

Harkkaradalla ja muutenkin kun harjoitellaan ratasääntöjä, niin olisiko selkeempi antaa ohjeeksi 'alä estä' kuin se että sanotaan 'väistä'.

Mut juu, toi on siis moottoripyörillä, eikä välttämättä päde RC autoihin.

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 25.10.14 - klo: 12.25 »
Remppa, Hoke, osasitte kirjoittaa mun ajatukset paremmin kuin minä itse.

Kirjoittamattomat säännöt tarkoittaa sitä, että missään ei lue sitä miten toimitaan kun valo ei pala.

Valoa kansalle.

<muoks>
Puhun tässä kohtaa siis ajovuorosäännöistä, enkä radalla ajamisen säännöistä. Ajosäännöt on kirjattu ja ne on selkeet.
</muoks>

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 25.10.14 - klo: 01.38 »
Tämän takia radalla on myös ajovuorot käytössä aina kun hieman enemmän alkaa olemaan porukkaa.
Ajovuorot kohtelevat tasapuolisesti kaikkia. Aloittelevat kuljettajat saavat ajella rauhassa... Hieman kokeneemmat kuskit treenailla rauhassa omassa porukassaan ja nopeimmat kisakuskit ajaa kellotettuja treenivetojaan myös omassa rauhassa.
Kun oliskin... Tänä syksynä ei valoa ole näkynyt. Tiistaina katoin että kellokin on viety...

Henkilökohtaisesti todella kaipaan lamppua. Sen kanssa säännöt on yksiselitteiset. Ilman sitä... Vittu... välillä ihan sairasta touhua. Liikaa kirjoittamattomia sääntöjä. Liikaa ihmisiä joita ei tunne. Onko tuo nopee sälli... Siellä on muitakin hitaampia, voin vissiin mennä sekaan... Ai noi on vanhemman harrastajan muksuja, ne saa olla nopeempien kanssa, vaikkei ajo sujukaan... (en tarkota Hoken muksua).

Että ei ne säännöt oikeesti niin selkeet ole.

Jotenkin olen aistinut, että Tiksissä on jonkinlainen valoallergia. Joku kenties selittää miksi näin on? Ajovuorot vaan on mun mielestä hyvin yksiselitteinen. Ei tartte kenenkään arpoa sen kanssa, että voiko tällä kertaa mennä radalle vaiko ei.

Toki jos on vähän porukkaa, niin silloin ei välttämättä valoa tartte, mutta silloinkin pitää jotenkin käydä ilmi kenen kanssa voi mennä radalle ja kenen kanssa ei. Vuoden verran olen radalla käynyt ja vieläkään se ei täysin selvää ole.

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 18.10.14 - klo: 13.28 »
Harjotteluradan kunnostus alkaa mahdollisesti jo perjantaina. Rata on suljettu töiden ajan. Pyrimme saamaan radan ajokuntoon alkuviikosta.

Mikäli sunnuntaina on rata auki, niin ollaan iltapäivällä tulossa. Onko harkkaradalla jotain kunnostustöitä mitä voisi silloin tehrä?

7
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 14.09.14 - klo: 12.14 »
Jatkan yksinpuhelua... Kai näillä vielä joku muukin ajaa?

Ensitesti Tiksissä tehty ja hienoja laitteita!
Välityksiä ja noparin asetuksia hakiessa päivä sujahti kuin siivillä. Autot toimivat todella hyvin ja kun näihin vielä saa edes vähän tuntumaa ja oppii taas ajamaan tuupparilla... Taitaa nelkkulässykät jäädä hieman vähemmälle ajolle...
Setuppia en oikeastaan muuttanut kun ei ollut tarvetta. Preloadia ruuvasin lisää kun oli jäänyt matalaksi... Auto on tälläisenään johdonmukainen ajettava. Lisää treeniä vaan :smiley:

Välyksiin lisää vaihtoehtoja tällä:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-muu-voimansiirto/slipper-hub-lay-shaft-set-for-generic-spur-gear-dex210-tytd071

Varsinkin jos stanukoneella ajelee. Durangon spurreissa kun ei tarpeeksi pieniä löydy. En tosin ole pitkään aikaan asiaa tutkinu, kun mulla itellä tuo ko. akselihärpäke on.

8
http://www.amazonrchobby.com onko koijareita vai miten ihmeessä ainakin omaan Losiini saisin tuolta puolta halvemmalla tavaraa. 
Olipahan pakko tehdä kokeilutilaus. Hyvin meni läpi ja kiitos kaupoista. Jäi vain ihmetyttämääb, että missä vaiheessa tuo liike haluaa rahaa? Ei mitään kortteja/paypallia tarvinnut käyttää  :shocked:

Order status näyttää olevan tilassa "pending"  :huh: ?

Jotain en kyllä tajua.. Tuon sivuston hinnat ovat meinaan merkittävästi pienemmät kuin missään muualla.

Todennäköisesti koijari. Mutta jos et luottokortin tietoja laittanut missään vaiheessa niin ei varmaankaan hätiä. Whois kertoo että tuon saitin ylläpitäjä ei ole Australiaa nähnytkään vaikka kaupan pitäisi olla Australiassa. Eli Chen Wu (cocksucker) Shanghaista. Kaverilla on muitakin vastaavia domaineja, kuten hpiracingplanet.com ja traxxasrcstore.com ym.

9
Yleinen keskustelu / Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« : 19.01.14 - klo: 14.44 »
Minulla Futaban gyron kanssa ongelma: Laite sinänsä toimii, mutta pyörien kääntösäde pienenee paljon gyron ollessa kiinni, vaikka säädät  maximiin. Onko kaikissa gyroissa sama ilmiö, vai vaatiiko Futaban gyro Futaban lähettimen ?

Mä oon huomannu ko. ilmiön kaikissa gyroissa mitä oon kokeillu. Kun auto on paikallaan pyörät kääntyy enempi, mutta mitä enempi vauhtia, sitä pienempi kääntösäde. Tiukat käännökset tarttee tehdä ns. käsijarrukäännöksinä. Elikä ratti linkkuun, jarru pohjaan ja kahva edellä mutkaan. Tämä toimii liukkaalla alustalla. Hyvällä pidolla täytyy tyytyä hiljentämään mutkissa. Ei läheskään niin hauskaa... Tuon takia käytän ite gyroa vain pihasudittelussa hiekalla ja lumella. Radalla siitä tuntuu olevan enempi haittaa kuin hyötyä, juuri sen takia että radalla on pito (yleensä) sen verran hyvä.

10
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 06.01.14 - klo: 23.59 »
Nonnih, nyt olisi varaosista ja Traxxa:sin omasta matalasta pohjalevystä koottu auto ajokunnossa. Puskuria ei saa kiinni ennen kuin posti kiikuttaa asennustarviketta.
Huomenna jos ehtisi Tiksissä kokeilemaan miten kulkee.

Siellä on jo nähty viikonloppuna yksi auto esittelemässä sinistä pohjaa.

Oli jo keskiviikkona... Kehui tylsäksi kun ei enää kaatunut pidosta. Muutos suoraan korkean painopisteen pohjasta.

Juu ei kaatuile enää niin paljoa. Pääsuoran lopussa oikeestaan enää, jos (kun) jää jarrutus liian myöhäiseksi. Nyt kun tuo kaatumisongelma on kurissa niin tarvinnee siirtyä iskareiden säätämiseen. Miltä kuulostaisi Losin hopeat jouset ja öljyiksi 50 eteen ja 60 taakse (ultimate merkkistä)? Niitä nyt pakissa valmiiksi olis...

11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.12.13 - klo: 00.02 »
Alakerta: pistätkö linkkiä ostopaikkaan? On vissiin kaikki noita prkln "huutokauppoja"...

Myyjä oli Mark Twain Hobby Center (ebay username ladiesman217... eiku oikeesti mth-hobby). Niiltä on näköjään loppunut tuo runko ainakin ebaystä.

Suora linkki: http://www.ebay.com/itm/190993975969?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

hobby1.com on niitten viralliset kotisivut.

12
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 06.12.13 - klo: 00.06 »
Traxxas julkaisee ensiviikolla oman LCG-konversionsa 2wd slashiin. On tätä jo ehditty odottaakin...
http://www.rccaraction.com/blog/2013/11/15/exclusive-traxxas-preparing-new-low-cg-chassis-for-2wd-slash/
Ei näytä ollenkaan pahalle ja jos hinta on lähellä veikattua 40$ saavat myydä noita muutaman.

Tilasin just Ebaystä. Katotaan josko Reaper pysyis renkaillaan vähän paremmin. 35 egee + mahdolliset tullit.

13
Yleinen keskustelu / Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« : 04.12.13 - klo: 20.12 »
okei,eli ilmeisesti ei toimi kunnolla kun ei tuossa halppis mankassa ole epa säätöä.

Yhellä juutuupivideolla joku kiinalainen? sälli oli HK:n gyron saanut toimimaan kahella kanavalla. En kyllä millään muista millä hakusanoilla sen löysin. Mut kuitenskin gyron toimintaan saattaminen vaati pientä kikkailua. Hämärä muistikuva olisi että ensin virrat päälle, antaa olla kymmenen minuuttia, virrat pois ja sen jälkeen ykspiuhaliitin kiinni VCC/BAT/tms reikään. Sit pitäis toimia. Tai sitten ei...

14
Yleinen keskustelu / Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« : 04.12.13 - klo: 19.32 »
http://www.rcecho.com/colco-gy400-avcs-rate-gyro-for-rc-model-helicopter.html
Tuli tommonen ostettua,kuuluisko tuon toimia autossa :) ?
en mä ainakaan saanu oikeen mitään tolkkua servon toimintaan.

Luultavasti toimii samalla tavalla kun HobbyKingin gyro (näyttää ainaskin samalta). Eli vaatii kolmannen kanavan, jolla valitaan AVCS tai normaalimoodi. Eli tuo liitin, jossa on yksi johto laitetaan kolmoskanavaan, jonka jälkeen lähettimen kolmoskanavan epa säädöllä haetaan arvoa, joka kytkee gyron normaalimoodiin. Eli ledi pois päältä.

Näin muistaakseni...

Sen mitä oon eri gyroja kokeillut niin autokäyttöön käy parhaiten nimenommaan semmotteet jotka eivät tartte tuota kolmatta kanavaa. Esim. aikasemmin mainitty GWS:n PG03 on mulla toiminut hyvin. Ainakin sen säätäminen on ollut helpointa. Ei sekään tosin täydellinen ole. Hukkaa välillä ohjauksen keskikohdan. Kestävämpikin vois olla.

15
Olisko ihmisillä kokemuksia tosta 3Racingin Sakura D3 CS Drift kitistä?
Sellanen ois lähössä huomenna(?) tilaukseen ja millanen kone siihen pitäs hankkia? Kyseiseen autoon ei Suomesta vissii saa osia mut jos sitä koittas olla hajottamatta :D Hinta ainakin on kohillaa ja kehutaa olevan hintaluokkansa paras. Olis kirjotushetkellä viel RC-Martista tarjoukses toi kit 74,51€.  http://www.rcmart.com/3racing-sakura-drift-front-motor-touring-kitsakurad3-p-35278.html
Vai kuuluisko tää viesti tonne "Minkä auton ostan" -osiolle?

Itselläni oli tuo taannoin, ja ihan ok kitiltä vaikutti, en tosin ajanut sillä oikeastaan lainkaa  :grin: Kokoaminen on hieman tuskaa johtuen muutamasta i*ioottimaisesta pinni-virityksestä, mutta mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa ei rakentamisen kanssa ollut.

Kekkikseltä ko. auton ostaneena voin sanoa että ihan OK. Mutta kun kyseessä on CS-driftiauto niin voin kertoo että on aivan v*tun vaikea ajaa. Täytyy osata ajaa hiljaa.

 Keskihihna lepattaa liikaa, joten siihen tarttee ostaa/väkästää kiristin, koska ilman hihna rispaantuu about heti.  Eteen one way diffi, muuten etuhihna on heti p*skana. Koneeksi jotain mietoa. 13.5 - 10.5 max.

16
Aika monessa autossa on saman kokoiset holkit. Ite laitoin Durangon vastaavat, kun LRPltä noita ei saa erikseen.

17
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 04.11.13 - klo: 08.25 »
Tilaan huomenaamupäivään mennessä TC02 Evon. Poika haluais rupee kisailemaan stanua (ja miksen iteki vois kokeilla). Nyt on vielä aikaa puhua mulle järkeä...

Tilaa samantien ratasdiffi autoon, sen kuuladiffin kanssa ei kannata alkaa leikkimään.

Kiitti. Näin mää vähän arvelinkin. Tosin yöllä kävi silleen, että juuri kun olin luopunut toivosta käytetyn auton suhteen, niin sainkin ihan hyvän tarjouksen. Eli voipi olla että evon tilaaminen siirtyy tulevaisuuteen, jos vaikka iskäkin joskus buggystä innostuu...

18
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 03.11.13 - klo: 22.17 »
Tilaan huomenaamupäivään mennessä TC02 Evon. Poika haluais rupee kisailemaan stanua (ja miksen iteki vois kokeilla). Nyt on vielä aikaa puhua mulle järkeä...

19
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 15.10.13 - klo: 11.23 »
Vaikuttaako tän päivän talkoot junnutiistaihin? Eli onk tänää vaiko ei?

20
Rcmart.com jaksoi taas yllättää - harjaton combo tilattu pe 6.9. n. klo 15, ja tänä aamuna 12.9. olisi paketti postissa noudettavissa..

Tähän on helppo yhtyä. Tilaus tehty perjantaina 27.9 klo 22.15. Paketti noudettavissa torstaina 3.10.

Mahtaa olla vi??umaista suomalaisten liikeiden kantilta... Jos tavaraa ei ole Suomi-liikkeen varastossa niin Hongkongista saa 95% tapauksista nopeemmin (nimim. suomalaisesta liikkeestä odotellut osia 4 viikkoa ja odotus jatkuu...). En nyt todellakaan halua mollata paikallisia liikkeitä, hyvää työtä suurin osa tekee, mutta jossain vaiheessa jonkinlaista logiistiikan uudelleenajattelua lienee tarpeen miettiä, jos meinaa kiinan houkutuksille pärjätä.

21
Aamukaffit nenuun :grin: :grin: :grin:

Nettimarkkina - LRP Blast S10 BX 400€

:tongue:

Mut hei kato ku toi on LRP BlastA. Sen takia on PIKKASEN arvokkaampi nääs... Yks kirjain enemmän ja kaikkee hei.

22
Sain veljeltä hyvin ajetuun S10 BX:n, kiva peli muuten, mutta spurreja menee liian tiuhaan. Ajattelin josko 32P rattaat laittais, kestääkö paremmin? Mistä vehkeestä sopii vähimmällä vaivalla, vai onko muuta apua?
Kone on joku kiinan harjaton, 2s lipolla. 

J

Tuossa yks modi:
http://rc10.fi/index.php?topic=47474.msg458249#msg458249

Edit: Sun motilla ehkä 12 hampainen pinjoni ton 14 sijasta.

T:veli

Sivuja: [1]