Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Noxious

Sivuja: [1] 2
1
Sähköautot / Vs: GV -kiinanpelit
« : 14.07.09 - klo: 18.59 »
Hmm kauanko renkaiden pitäs asfaltilla kestää?? Jotain kuudes akullinen elikkä n. 90min rata ajoa. Nii eturenkaan sisäreuna jo puhki. Etudiffiä kiristämällä sain yliohjaamisenkin kuriin nii menee kivasti nyt, jos ois renkaita =) Mulla on ollu vaan krossi vehkeitä nii ei näistä tiiä :)

Takaa säädin camberin jo nolliin kun on nii kovat jouset, että ei se kallistele ja samanlailla se meneekin. Casteria on sen verran että edestä sisäreuna kuluu nopeaa ja sitä ei voi säätää. Elikkä pitää tilailla pehmeempää jousta? Nuo ei nimittäin painu yhtään auton painosta eikä maavaraakaan näin ollen voi säätää.

2
Sähköautot / Vs: GV -kiinanpelit
« : 10.07.09 - klo: 18.04 »
Jep jep asfaltti auto kuume nousi kun kihlatun pikkuveli (12v) osti HBX:n ja sitä opetin ajeleen ja ite tietenki testailin samalla :) Ostimpas sitten kans halvan pirssin kun läheltä löytyi ja varaosiakin tosiaan luvattiin. Niitähän tarvisi heti näin kolmantena päivänä ja neljännellä akulla =) Kolahti ensin eturengas katukiveen, perä seurasi ja sitten lenteli jo takaa vetoakselia... Hyperiin tottuneena kolaus oli mitätön ja vauhtiakaan ei juuri ollut :/



Sitä ennen oli kyllä kivaa ja auto on mukava ajaa.. yliohjautuu kivasti vakio säädöillä uudella asfaltilla ja mutkat mennään monesti driftaten :) Pyörähdyksiä toki sattuu ja pitoaineita tässä laittelinki vaan nakkasi sade kuuron justiinsa ku auto oli taas iskussa.

Materiaalit on tosiaan laadukkaamman olosia kuin esim. HBX:n mutta kestävyys ei ainakaan tällä hetkellä vakuuta. Takahubiin laitoin pikaliimaa ja varovasti ruuvipuristimella yhteen. Sisätestien jälkeen vielä kasassa ja jospa selviäsi siihen asti kunnes varaosia saa.. Törmäystä ennen auto myös hyökkäsi kummasti ja vaihtoi suuntaa sen verran ettei pelkästä perän karkaamisesta ollut kyse.. muka 40Mhz radiot.. pitää seurailla.

Kuvatuksia:




3
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.05.09 - klo: 21.39 »
Kävimpäs foffi hommia harjoittelemassa.. komia ilma :) Servosta meni tosin rattaat ja pari päivää sitten hyperin servosta paloi moottori  :angry: toiseen servoon löyty uus ratas, mutta moottoria ei voimaservoon kätköistäni löytynyt.






4
Polttisautot / Vs: Vetonaru käynnistyksen toiminta
« : 07.04.09 - klo: 20.48 »
Kyllä se akseli vaan pyörittää.. Se menee kampikammiossa yksisuuntalaakerin sisään joka on taas yhteydessä kampiakselin päähän. Jos siellä on siis laakeri ehjänä :) kokeile työntää se akseli moottoriin ja pyörittää eri suuntiin. Toiseen suuntaan pitäisi napata terävästi kiinni ja pyörittää moottoria. Takalevyn irroittamalla saa kyllä sen laakeri patentin näkösälle, joka lie samallainen turbosiipi kuin hyperissä. Itsellä jumitti kans melkein heti ja vaihdoinki normi takalevyyn ja startti boksiin. Hion tosin ensin niitä osia kun sekin "turbo" oli kierossa ja hankasi takalevyyn, lisäksi muoviosat hankasi kotelossa jos kiristi kiinni. En kuitenkaan jaksanut kauaa odotella että taas temppuilee ja poistin koko härvelin :D

Niin ja mites meinasit tukkia? se turbiini/yksisuuntalaakeri tarvitsee sen akselin koska pyörii sen varassa ja ilman turbiinia voi kiertokanki jossain tilanteessa siirtyä liikaa ulospäin (vai voiko?? korjatkoon enemmän värkänneet) Ainakin takalevyissä on lähes joka moottorissa minulla näkynyt kiertokangen hankausjälkiä elikkä ns. normaali umpinainen syvälle kampikammioon ulottuva takalevy on oikea ratkaisu.

5
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 23.03.09 - klo: 18.44 »
Auto pääsi elementtiinsä.. näyttää kesäiseltä mutta lumi vallitsee kuitenkin maisemaa kuvien ulkopuolella :)



Toinen kuvatus
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/noxhill-025.jpg

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Ylivieskan rc- harrastajat
« : 23.03.09 - klo: 10.39 »
Hehee särkillä ois kyllä hienoo.. polttiksien kanssa voi tosin tulla ongelmia, ainakin jos auringonottajat ovat kerinneet paikalle :grin: Lentokentän ympäristössä on kyllä kans monenlaista maastoa ja hiekkamonttukin. Siitähän ei rannalle kovin pitkä matka oo :grin: Pitääpä hautoa tuota viikonloppu ajatustakin..

7
RC-kerhot ja -radat / Vs: Ylivieskan rc- harrastajat
« : 22.03.09 - klo: 21.46 »
Jees lennokkipuoli voi tosiaan hyvin ja koptereihin päinki saatiin viime kesänä lisää väkeä houkuteltua :) Itse sorruin tässä talven aikana tosin taas autoihin ja nyt on parikin autoa :) Allekirjoituksessakin mainitut hyper 8.5 ja axial. Elikkä rakennelkaapa formula offroad autoja nii voidaan ottaa skaboja kun hiekkaa alkaa näkyyn :) Siihen lajiin on helppo tehdä ratoja ja hiekkaa täällä riittää. Toki kasi krossi rata ois kans kova sana :P

Tuollasia siis :) Tai millä vaan kun lyö laparenkaat ja vähän säätelee.
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/noxhill-020.jpg

Niin ja asun itse kalajoella ja täälläkin on jotain auto väkeä, mutta en tunne heistä ketään :) Voitas kyllä aluksi vaikka joku kokoontuminen tässä järjestää. Jos saatas vaikka jotain ajoja tännekki päin. Pelkkä bashauskin on porukassa hauskempaa..

8
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 16.03.09 - klo: 13.12 »
Kiitos! Lumessa ajelusta on jo videoo ennen maalauksia otettu. Oli vain turhan tamppautunut tuo rinne :) Kuvaukset jäi vielä vähän lyhyeksi kun aiemmin rikotut ja liimatut kardaanin korvakot ei kestäny. Leikkasin alkuperäisen sitten kokonaan irti ja tein kuparista niin on taas kestänyt. http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/noxhill-017.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=v1DNbqIdv4I

9
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 16.03.09 - klo: 10.35 »
Axialia rakennettu foffi käyttöön.. Maski ja koriin tarroja vielä ehkä tulossa :) Liike puolesta vastaa MambaMax, Graupner inline 500 ja Dualsky 3S 1800mAh


10
Yleinen keskustelu / Vs: Kolvaus / juottaminen
« : 10.03.09 - klo: 23.33 »
Jep muuttaahan nekin säätimen johdot resistanssia, tosin vasta käämien yhdistämisen jälkeen. Kovin pitkät ne ei kuitenkaan saa olla, silloin tulee ainakin ongelmia jossain vaiheessa. Eipä niissä ulostulevissa kääminpäissä kerkeä tosiaan paljoa muuttua mikään, olen vain jostain lukenut että niihin ei saisi koskea ja olen itse jättänyt ne rauhaan. Varovasti vain taivuttanut sopivaan suuntaan enkä ole taipuisampia kaivannutkaan, pitävät hyvin säätimellekkin menevät johdot järjestyksessä :)

Mutta tämäpä ei liity varsinaiseen aiheeseen enää, menenkin tästä nukkumaan :)

11
Yleinen keskustelu / Vs: Kolvaus / juottaminen
« : 10.03.09 - klo: 14.36 »
öhöm lakkahan niissä tosiaan kun muuten voisi oikosulut hiukan aiheuttaa ongelmia :) Hiekkapaperilla/kaasupolttimella itse poistelen. Harjattomien moottorista ulostulevat "johdot" ovat käämilankaa ja käsittääkseni niitä ei saa missään tapauksessa mennä katkomaan koska silloin muuttuu moottorin vastus/induktanssi ja jopa helposti menevät erimittaisiksi. Tästä taas seuraa että säädin tykkää kyttyrää, moottori toimii huonosti tai ei ollenkaan.

12
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 19.01.09 - klo: 16.21 »
Diffin kuulalaakereissa ei ole välystä kummallakaan puolella. Välys on ulostulon/kupin ja rattaan/kuoren välissä (eli liukulaakereissa). Edessä tilanne on sama. Diffejä en oo vielä varsinaisesti huoltanu kun autolla ei ole kuin gallona ajettu. Sisällä on vakio öljyt. Keskellä öljy peitti rattaat. Takana vähemmän ehkä tahmeampaa öljyä. Eli edestä en ole käyttänyt edes auki. Ulostulojen liukupinnalle laitoin auki käyttäessä vaseliinia, sen verran huoltoa :) Väittäisin edelleen että uutenakin olivat tuollaiset kun liukupinnalla akselissa ollut minkäänlaista uraakaan missään kohti vain pinnoite hiukan lähtenyt. Eikä rattaan tai kuoren laakeripinnassakaan mitään kulumaa näy. Onko tuo siis joku maanantai kappale :) Välys siis rattaan puolella n. 2mm kupin päästä mitattuna.

Toinen asia mikä diffeissä mietitytti on että ulostulon o-renkaan ja rattaan välissä ei ole prikkaa toisin kuin räjäytyskuvissa sellainen on.

Diffi öljyt ajattelin vaihtaa kesällä kun saa enemmän tuntoa käytökseenkin pitojen myötä.
 
Lauhtuis vähän että pääsis ajaan ja kuunteleen onko ääni hävinnyt. Kyllä se mahdollinen vikakin sieltä löytyy kun antaa kenkää pirssille :)

13
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 19.01.09 - klo: 12.12 »
Minulla on ollut tovin tuo Hyper 8.5 RTR ja on kyllä mahtava ajettavuus aiempiin omiin ja kokeiltuihin pirsseihin. Ainut että nyt talvella vakio öljyt jämähtää iskareihin.. mitähän tököttiä lie laittaneet? Öljy suosituksiahan tuossa aiemmissa viesteissä tulikin tosin sopivasti. Mutta pelaako nekään talvella vai pitääkö vaihtaa kuin paljo ohuemmat? Talvella on kiva ajella lumiketjujen kera yms. nii ei malta olla ajamatta vaikka moottoripuoli pitääkin kesällä katella varmaan uudestaan. Lumi pakkautuu lohkon viereen jäähdyttämään yms.

Nuo vakiot kytkinpalat (http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/hobao-02.jpg) on kyllä aika erikoiset ja alkoivatkin jumittamaan vauhtipyörään hyvinki aikaisin, mutta sain hiomalla ja prikoilla pelaan. Nyt tosin odottaa alumiiniset asennusta.

Sitten ihmetyttää tuon kaiken muun laadukkaan seassa nuo diffien ulostulot. Purin yks päivä takaa diffin kun luulin että olen hajottanut sen. Viime kerralla huomasin kiihdytyksen alussa voimakkaampaa rattaiden surinaa kuin yleensä ja ulostulot heiluivat niin paljon. Mutta diffi ja kotelo oli ok. Ulostuloista ole kuin juuri ja juuri kulunut joistain kohdin väri pois, elikkä uutenakin ollut samanlainen. Välys on pienempi diffinkuoren puolella. Varaosa luettelossa diffin rattaan kohdalla lukee "new" ja on se erinäköinen kuin hyper 8 varaosissa netissä. Onko vanhassakin mallissa iso välys? Elikkä normaalia? Mistähän muualta se voimistunut ääni voisi lähteä? Spurrin ja pinjonin välys on ok. Diffikään ei ole shimmattu liian välyksettömäksi pari shimmiä näytti olevan vakiona ja enempää ei kyllä ollut mistä laittaakaan. Jos ei sitten nuo kuivan oloiset laakerit ääntele samaan tapaan kuin hammasrattaat.

14
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 14.01.09 - klo: 12.44 »
Höpisempäs tänne jos ei kauheesti haittais..

Hmm paljonkos täällä kalajoella on autoja ja mimmosia? Ajatteko muualla kuin oulunsalossa?

Me ollaan kaverin kanssa kahdestaan ajeltu 8-krossareilla (Hyper 8.5 ja LRP S8BX)ja lähinnä jäähallin seudulla bashinkia :) Oulunsaloon ei viikonloppuina oikein töiden puolesta oo monesti mahdollista lähteä. Näytää kalustokin olevan erilaista :) Saas nähdä tuleeko oulaisiin mitään rataa.. jotain sellaista ilmeisti sielläkin menossa.

15
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 10.01.09 - klo: 21.30 »
Mukavasti pelaa nuo lumiketjut... Kesti hypyt ja täydet vauhdit. Hangessa möyriessä rapisee välillä melkoisesti osuessaan oksiin yms. mitä tuolla lie sattu oleen :) Pitoa paljon enemmän kuin nappirenkailla, ei oo pelkkää sutimista vaan pääseeki johonki :D

http://picasaweb.google.fi/jani.pekkanen/RCAutot#
http://www.youtube.com/watch?v=K9ZaTx-rGzg



16
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 08.01.09 - klo: 23.00 »
T-MAXX äijä, Racing factorysta.

17
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 08.01.09 - klo: 20.52 »
Alkoi Cen MG10 tympiin nii hommasin kestävämpää tilalle :) semmosia hyppyjä ja huonoja alastuloja on jo otettu että MG10 ois palasina :) Liukasta kun meinaa näin talvella olla niin tein ketjut vaikka ei niitä paljoa ylistetä :smiley:. Tosin ilman poikittaista ketjua sivuttais pitoa ei kovemmalla lumella ole odotettavissa paljoa :)



Laparenkaitakaan ei enää buggyyn saa nii nuo ellegi atomic:it oli lähimpänä mitä löyty (alempi kuva siis). Täällä kalajoella kun dyyniä riittäs nii sinne pitäs kesällä päästä testaan :grin: Liimaus hommiinki vois alkaa kun löytys sopivat aihiot.



niin ja lisää kuvia: http://picasaweb.google.com/jani.pekkanen/RCAutot#

18
Polttisautot / Vs: Akun jännite / servot palaa?
« : 07.01.09 - klo: 09.25 »
Jeps noh kaikissa on kumiläpivienti, varsinaista tiivistystä ei tuossa 3305:ssä ole. Vesi kyllä osaa mennä noihin tiivistämättömiin.. itse otin hyperillä kunnon hyppyjä lumihankeen tehdystä hyppyristä ja tankkauksen jälkeen katoin et miten eturenkaat on kääntyneenä melkein kokonaan vasemmalle. Katoin radion asetukset ja siirsin servo sarvee että jos se on korkannu hypyissä nii sitte se pienen ajon jälkeen siirty eri kohtaan :) seuraavaksi meni kaasuservo pirun hitaaksi ja keskitty huonosti.

Kotona tutkiessa löyty kummastakin servosta vettä. Kuivauksen ja rasvauksen jälkeen on kumpikin toiminut moitteettomasti. Servo sarven alla oli tapahtuma hetkellä rasvattu o-rengas mutta eihän se vesi muutenkaan sieltä pääse ihan vähän vähällä elektroniikkaa sotkeen.

Survoin siis piirilevyn ja kaikki saumakohdat täyteen kløver vaseliinia kuten ceniinki olen tehnyt. Täällähän on tosin suositeltu tuota o-rengasta, silikonia saumoihin ja ruuvien alle... käyttäkää minun tapaani omalla vastuulla :)

19
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 25.12.08 - klo: 12.04 »
Noniin nyt kerkesi joulu kiireiltä mittaileen ja autoakaan en kerennyt vielä myydä hyperin alta :) eli tuloksia:

Kardaanin pituutta on vähän vaikea paikoillaan mitata tarkasti, mutta mittasin diffien välin ja vetoakselilla kuinka syvälle se menee diffiin. Siitä pois vielä akselin vaapaaliike tuloksena n. 254 mm :)

Nämä mitat vetoakselista mutta kupit ja päät ovat samanlaiset:
pallo 6mm
tapinpituus 10 mm (tarkka 9,80 mm)
tapin halkaisija 2 mm


20
Polttisautot / Vs: MG10
« : 29.08.07 - klo: 17.10 »
Kuvista näkee kun tarkemmin kattelee eli hylsyhän kapenee joten liimasin tuohon runkoon muoviputken(20mm sähköasennuputki)pätkän ja dremelillä hioin tarpeeksi isoksi.

Niin ja ihan ite tein 1.5l pullon kaulasta dremelöimällä :smiley: hylsyn lukitusta ei näy kuvissa mutta lisäsin tapin joka painaa tuohon hylsyn karhennukseen kun muuten pyörii moottorin mukana. Porasta pitää irrota sitten ainaki se 1300rpm ja momenttia kannattaa muistaa käyttää  :grin:

21
Polttisautot / Vs: MG10
« : 27.08.07 - klo: 20.17 »
Mibo jos kaasuservokaan ei liiku niin oikosulkuhan siellä on... luultavasti kytkimen jälkeisessä johdotuksessa.

Tarinoita autosta löytyy alkuperäisestä aiheestani http://rc10.fi/index.php?topic=21351.0

ja enpäs nosta sitä nyt ylös vaan tarinoin tähän. Alkoi narukäynnistin ottaan päähän neljännen katkenneen narun jälkeen, joten tekasin "roto-startin" :smiley:



pari otosta lisää
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/MG10_rotostart-02.jpg
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/MG10_rotostart-03.jpg

Toinen ongelma/huomio.. pääneulan o-rengas kuoleutui näin vähän yli gallonan jälkeen ja neula pyöri ajossa kiinnipäin. Sorvasin uuden tiivisteen dremelin avulla silikoniletkusta  :laugh: nyt on taas käynti kohillaan.

22
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 19.05.07 - klo: 15.21 »
Nyt on autokin saatu pelaamaan, pidetty hauskaa ja rikottu osia :) Huomasin tuossa että rossin tulppa menee reilusti palotilaan, joten toinen tulpantiiviste on niiden kanssa tarpeellinen. Varmaankin nosti puristussuhdetta sen verran että sammuili yms. nyt on kylmempi ja palotilan tasalla tulppa. Vähän rikkaalla vielä mennään vaan pysyy lämmöt kohillaan.. pitää vielä säädellä/vaihtaa tulppaa.

Muutama video hypyistä ja yksi rysäyskin tallentui.. veden liukastama kenttä ja kuskikin vähän hakee :) Noo hajonnut osa oli jo aiemmin liimattu, nyt meni tosin vierestä halki.

Onnistuneita hyppyjä
http://www.youtube.com/watch?v=iuTclCX8vhc

hyppyjä ja kärrynpyörät :)
http://www.youtube.com/watch?v=4B7VgA4C5xo

23
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 15.05.07 - klo: 00.07 »
Nonni testasin lisätä toisen kannentiivisteen ja kylmemmän tulpan (rossin 4:sta vastaava) ensin meni kuin nikko auto, mutta säätöjen haussa alkoi kulkeen ja lämmötkin pysyi melkein kurissa :) Paljon varmemmin kävi mutta tehot on vielä hukassa.. pitää kokeilla hioa ohuemmaksi tuota extra tiivistettä. Nyt on inframittari niin ei tarvi arpoa, suosittelen kaikille! :)

Niin ja sain samassa testi töhäkässä jotain rikkikin. Pienen ilmalennon alastulon kärrynpyörien jälkeen toisen takapyörän aurauskulma näytti lisääntyneen kummasti =) http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-crash-01.jpg tappi oli kuitenkin taipuisaa ja homma korjaitui oikaisulla. Eikä edes hajonnut muuta... vähän toinen tukivarren reikä suureni alusta, joka ei haittaa mitään.

tuplaesa1: En tiedä kannattaako tuosta alumiinista taitella harjattomalle pukkia, on meinaan sen verta pehmyttä. Kuten pohjapanssarin naarmuista näkyy :) Jostain L-profiilista tai sitten erilaista desingiä eli ei päädystä kiinni. Talveksi ainakin vois kehitellä harjatonta tai ainakin jotain sähköä jos tuo on vielä silloin sen verran kasassa :P

24
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 13.05.07 - klo: 23.44 »
Tänäänkään ei löytyny säätöjä ja kytkinkello lahosi :( Tässä illalla iski sitte rakentelu into ja syntyi seuraavaa :P


Ylempi suuremmalla resolla:
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_EP_MG10TR-003.jpg

lähikuvaa
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_EP_MG10TR-002.jpg

Kiihtyvyys aika surkea, mutta kulki ihmeen lujaa vaikka on bilteman poran akut ja samasta laitteesta nopeudensäädin. Moottorista ei oo mitään tietoa mikä, jostain porakoneesta luultavasti sekin.

Saa nähdä jääkö nitrokone tuohon hyllylle koristeeksi =) harjatonta peliin :P

tuplaesa1: Kyllä kai mulla löyty tuolta kannen uumenista yks kuparinen tiiviste, lie vois toisen laitella. Tuo seiska kuulostaa kyllä hurjalta.. muilla on kolmosta :) noo löyty yks tulppa joka vastaa rossin 4:sta nii vois sitä kokeilla kun saa kytkinkellon.

25
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 09.05.07 - klo: 17.07 »
Voi tuosta pillistä vaikka auton nostaa eikä se juuri jousta. Pyörähtää kyllä aika helposti käsin mutta ei itsestään :)

Vaan mulla menee hermot noihin sammumisiin. Tuntuu että täydellä tankilla kerää löpöä hyvin ahkeraan ja puolikkaalla pelaa paljon paremmin. Letkut on ehjät ja paineletkussakin ilma huilaa. Mikähän pissii?

Onko tuo kaasarin päässä oleva neula nyt loppupeleissä mikä? sillä ei tunnu olevan tyhjäkäynnin/pienienkierrosten seoksiin mitään vaikutusta. Ainut jos ruuvaa liikaa niin ensimmäinen o-rengas paljastuu ja näin vain rikastaa seosta :) Kovin sisässä ei myös kärsi olla tai luistinneula ei enää tule ollenkaan pois sen sisältä eli täysikaasun rikastusta ei olisi? Tuo neulan toiminta tuntuu enemmän seosventtiililtä mitä lueskelin tuolta Ari-Pekan RC-sivuilta
 

 

26
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 09.05.07 - klo: 11.26 »
Noniin jäi ajelut tuossa toissapäivänä vähäksi kun huomasin, että moottori on irti. Siinä sitten kokeilin sitä suosittua paineilmalla ja WD40/CRC puhdistamista, varoin eka kerrasta oppineena diffeihin päin suihkimista vaan silti oli laakerit täynnä hiekkaa :angry:.   

Noh nyt on auto käytetty palasina ja samalla huomasin moottorin takalevyn olevan löysällä... veikkaan että nyt alkaa auto taas vastaamaan säätöihin :smiley:. Että katelkaahan noita paikkoja, en itse nähnyt lukitteesta edes jämiä.. nyt sitä siellä on.

Tahtoo diffeihin kumisuojatut laakerit! 15x21x4 on vaan vähän oudompi koko, vai onko? Jospa CEN:iltä kohta sais.

werty: Radio on vähän heppoisen oloinen, mutta ominaisuuksia on enemmän kuin paljon kalliimissa radioissa ja ajotuntuma on kuitenkin hyvä. Miksi autosta pitää aina kysyä paljon se kulkee???  Ei tuosta pitkiin ratoihin ja kiihytyksiin ole mutta tarpeeksi se kulkee  :smiley:.

Edit: Kuva sisuksista, mukavasti metallia kuitenni. Veto tosin välittyy tuon muovisen diffikuoren kautta taakse ja eteen. Kestänee kuitenni tuossa koossa tämän vehkeen tehot.


Pistetään vielä panssareista.. ovat jo hyvin ottaneet osumaa :)
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-007.jpg

27
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 06.05.07 - klo: 17.01 »
Jeh täälläkään ei oo mitään vielä hajonnut. Voltteja on tehty etukautta kierien ja sivuttain  :smiley:. Säätelyssä on tosin pääasiassa menny ajelut, nyt vaivaa sammuilu välillä varottamatta (tulppaa olen kokeillut vaihtaa). Meinaa myös ylikuumentua vaikka samalla myös tuntuu vieläkin olevan rikkaalla alkaa tyhjäkäynnillä röpöttään ja sammua. Pitänee lämpömittarin kanssa testailla nii on varmempaa tuolla vesi/sylkitestillä nyt menty. Tyhjäkäynnillä ei näy savua, mutta isommilla kierroksilla ja täysikaasulla.. onko OK??

Mutta niin voisko joku kattoa neulojen tehdasasetukset tai mitkä nyt toimivat, nii lähden uudestaan niistä liikkeelle. Niin ja tulppana minulla Rossi R3 (medium) entäs muilla?

Okei rauhotuin hetken ja kävin tässä illanpäälle pärräämässä. Pistin reilusti rikkaalle, vaihdoin R2 tulpan ja säätelin siitä laihemmalle, niin taidan nyt olla aika lähellä oikeaa.

28
Polttisautot / Vs: CEN Racing MG10
« : 03.05.07 - klo: 13.28 »
Hmm.. en tiiä mistään lisävarustelistasta  :smiley: ihan irtokappaleina kumisuojattuja 5x11x4 laakereita kävin JR:stä hakeen.

Kelit on tosiaan nyt vähän vastaan, eilenki kerkesi vaan pari tankkia körryytellä ku tuli jo vettä niskaan. Alkas olla auto jo valmis tositoimiin vaan... noo pitää leikellä taaksekin tuo pohjapanssari ja ehkäpä iskarinsuojatki sais värkättyä.

29
Polttisautot / CEN Racing MG10
« : 02.05.07 - klo: 15.25 »
Elikkäs CEN:in uutuudesta kokemuksia/vinkkejä tänne ja toki kaikkee muutakin höpinää :smiley: Itselle tämä on toinen polttisauto, edellisestä on niin pitkä tovi että tämä tuntui sopivalta hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan näin tavallaan taas aloittelijalle. Ensimmäinen käynnistys onnistui alle viiden minuutin kaikkineen niin tämä jo loi hyvän fiiliksen kun vertailee ex Thunder Tigeriin  :laugh:

Oma pirssi nykyisessä kuosissa... saanut lisävarusteiksi kuulalaakerit pyöriin (muuten voimansiirto on täysin kuulalaakeroitu valmiiksi), puskurin/pohjapanssarin keulaan (peräänkin tulee kun kerkeää), pienen pakoputken jatkeen ja lämpösuojan korille  :tongue:


Lähikuva pillinpäästä:
http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-005.jpg

Ainut miinus tähän mennessä, että kytkinkello meinasi lahota.. vaan se oli helppo korjata. Elikkäs itse kello irtosi hammarattaasta, korjasin sen lyömällä piikillä kuvassa näkyvät rattaanhampaat läjään:http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-006.jpg

30
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.04.07 - klo: 16.22 »
Tuommoisen hommasin ja kerkesi se pari päivää olla ja sisäänajon kokea nii modaus alko :grin: eli vähän keulaan suojaa...



ja toinen otos:

http://tekniikka.pommi.fi/kuvat/Kaikkee/Cen_MG10TR-002.jpg

Sivuja: [1] 2