Kirjoittaja Aihe: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.  (Luettu 6042 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Elikkäs, olen nyt kahden vaiheilla kummanko auton tilaan isoksi monsteriksini. Toivoisin kanssa harrastajilta kokemuksia ja kommentteja molempien autojen hyvistä ja huonoista puolista ilman että tarvitsisi kahlata molempien autojen viestiketjuja kokonaan läpi... :wink:

Hiukan olen viideoiden ja 1/16 vxl revo kokemusten perusteella kallistumassa e-revoon, mutta päätös ja tilaus on vielä tekemättä.

Ajaminen tulisi olemaan pääasiallisesti "pihasudittelua", mutta tarkoitus olisi istuttaa autoa ensi kesänä radallekin...ihan vaan kokeilumielessä.

-S 
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #1 : 12.11.09 - klo: 16.39 »
1/16 e-revo ei kyllä ole ISO monsteri  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #2 : 12.11.09 - klo: 16.49 »
Pikku revo sopii paremmin radalle ja on paljon halvempi kuin flux.

Flux on taas paljon isompi, pommin varma bashaus vekotin ja tehoja on kuin monessa pienessä kylässä.
Radalle Flux on kuin pakettiauto crossipolulla eli ei sovi rataajoon.
-tauolla-

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #3 : 12.11.09 - klo: 17.00 »
Minä kyllä ymmärsin kysyjän tarkoittavan ihan 1/8-kokoista harjatonta E-Revoa (Traxxasin mielestä 1/10 kokoinen) ja kertoi vaan kokemuksistaan pienemmällä E-Revolla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #4 : 12.11.09 - klo: 17.04 »
Minä kyllä ymmärsin kysyjän tarkoittavan ihan 1/8-kokoista harjatonta E-Revoa (Traxxasin mielestä 1/10 kokoinen) ja kertoi vaan kokemuksistaan pienemmällä E-Revolla.

Juuri nuin tarkoitin.  :afro:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #5 : 12.11.09 - klo: 18.21 »
Oot varmaan lukenutkin kummatkin topikit läpi niin itsellä on pistänyt silmään että HPI:n heikko kohta on diffit ja Revon ne vetarit ja kardaanit
Noin niinkuin aluksi. Sjos ei jostain syystä kovin rummuta Revon puolesta. Pitäisi lukea ajatuksella niin sekin selviäisi miksi.
Itellä ei kyllä ole kokemusta valitettavasti kummastakaan.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #6 : 12.11.09 - klo: 19.25 »
Itselläni ei kokemusta kuin kahdesta harjattomasta Revosta, joista toisessa tuo Castlen Mamba Monster Combo eli sama kuin E-Revo Brushlessissa, toinen konvertoitu harjallisesta harjattomaksi vähän miedommalla setupilla. Kardaanit ja vetarit vaihdoin tuossa ensimmäisessä heti kättelyssä teräksisiin, eikä ole niiden kanssa ollut mitään ongelmaa, kun pitää kumien alla olevat nivelet puhtaana hiekasta ja muusta liasta ja sopivasti rasvassa. Jälkimmäinen vakio muovivetareilla ja kardaaneilla eikä mitään ongelmaa, vaikka autolla ajeltu vain hiekkakuopilla, että taatusti on saanut myös hiekkaan joka väliin. Takavetareista kyllä näkee, molemmissa että santaa tulee aika rivakkaan tahtiin kohti ja muoviset on selvästi kuluneet, mutta varmaan kestää ajaa vielä pitkään ennenkuin ohenee niin merkittävästi, että siitä olisi haittaa.

Sanoisin, että aika paljon on ajotyylistä ja auton hoitamisesta kiinni, kuinka paljon nuo osat ottavat itseensä ja kun nuo voi päivittää teräksisiksi, niin mielestäni sekään ei ole ongelma, jos yhtään viitsii nähdä vaivaa auton pitämiseksi kunnossa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #7 : 12.11.09 - klo: 20.08 »
Oot varmaan lukenutkin kummatkin topikit läpi niin itsellä on pistänyt silmään että HPI:n heikko kohta on diffit ja Revon ne vetarit ja kardaanit
Noin niinkuin aluksi. Sjos ei jostain syystä kovin rummuta Revon puolesta. Pitäisi lukea ajatuksella niin sekin selviäisi miksi.
Itellä ei kyllä ole kokemusta valitettavasti kummastakaan.

Ha!

Nämä ovat niitä vaikeita mielipide kysymyksiä.
Molemmat autot ovat hyviä/huonoja omalta osin, näihin vaikuttaa paljon käyttäjän ajopaikat.
Itse kyllä vielä "rummutan" revon puolesta, vaikkakin on nuo vetarit, diffit, renkaat, laakerit + 2kpl Monstereita mennyt.
Savagesta on kokemusta nitro version puolesta, siitäkin kyllä kaikki hajosi.

E-Revo kyllä kestää hyvin hiekalla ajoa etenkin 4s akustolla.
Itselle ei vaan tuo vauhti riittänyt, vaan piti survoa ne pitemmät välitykset (tehtaan suosittelemat 54/24). Kun 6s:llä ajelee + pitävemmillä renkailla + nurmikolla, nin ei ihme että paikat repeilee.
Autoon sinänsä olen vieläkin suht tyytyväinen, mut noi castlen tuotteet on kyllä monsterin osalta ainakin huonoja.

Itsellä ratkaisi auton ulkonäkö yms muu mekkaus/säädettävyys + giga radiot homman.
Se mainittakoon vielä tuosta mekkauksesta et revo on todella mukava purettava/kasattava auto.

Lopullista vastausta et taatusti saa ainakaan revo/flux äijiltä.
son loppu ny.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #8 : 12.11.09 - klo: 21.18 »
Vai pihasuttaukseen isoa monsteria? no eiköhän se Savage silloin kannata hankkia. :tongue:
Itse en ole autoa pahemmin rikki saanut vaikka 6s:llä lähinnä ajelen, mitä nyt diffit välillä rutisee, mutta siihenkin tullut päivitys HPI:lta.

Jos taas radalle autoa, niin sitten joku harjaton truggy.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #9 : 12.11.09 - klo: 21.20 »
Jos näiden kahden välillä miettii, niin sitten pakko heittää yhdeksi vaihtoehdoksi mukaan Hong Nor X2-CRT-E eli X2 truggy sähkökitillä ja valitsemallasi nopari+moottori-yhdistelmällä. Jos ei välttämättä ole vailla Revon mielettömiä alustan säätömahdollisuuksia ja valtavia ulosjoustoja, niin tuossa olisi harkinnan arvoinen vaihtoehto. Sillä voi lähteä sitten radalle ihan vaikka kisamielessä (olettaen että sopiva sähkötruggyluokka rantautuu tähän maahan).

Edit: ja vähän pienempi kooltaan ja paremmin pihoihin sopiva olisi myös Hong Nor CRT.5-E
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #10 : 12.11.09 - klo: 23.11 »
Harjaton E-Revo kaipaa jo vähän pelitilaa... Ainakaan itsellä ei ole tullut sen kanssa kovin suurta kuumetta päästä radalle, mutta Hyper Mini ST(e):n kanssa fiilis oli oikeastaan heti jo alusta lähtien sellainen, että härveli olisi kiva radallakin. Suoraan lootasta vedettynä paljon ratavalmiimpi peli kuin E-Revo, johon pitää erikseen lisäillä ainakin vakaajat (ja ehkä keskidiffikin).

Ratahommia ajatellen 1:8 trukki olisi ehkä syytä ottaa harkittavaksi. Mitä kovempaa on tarkoitus ajaa, sitä sopivampi peli trukki on hommaan kuin monsteri.

Minihyperiä on tullu ajettua korkeaprofiilisellakin renkaalla, jolloin myös ns. maasto-omituisuudet on ihan kunnossa. Ainoa vika tällöin on, että rengas voi ottaa koriin kiinni, jos ei ole levittäviä vanteita tai heksejä.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #11 : 13.11.09 - klo: 11.00 »
 Tsekkaa tämä, HPI Vorza
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #12 : 13.11.09 - klo: 11.46 »
Tsekkaa tämä, HPI Vorza
Kyllähän noita kuumia ja isoja patterikaseja alkaa löytymään, mutta topikkiin palatakseni, ensimmäinen pulma on se, että millä tästä foorumista saa vastauksen esitettyyn kysymykseen.

Esitettyyn kysymykseen palatakseni, valinta on kyllä vähän sama kuin valitsisi blondia tai brunettia (vaikka se brunetti olisikin fiksumpi, jengi päätyy blondiin, koska sillä on isommat tissit). Kummassakin puolensa, molemmat on hyviä, E-Revon ajattelisi taipuvan radalle paremmin, mutta peruspaiskomisessa Savagen monsterimaisemmat muodot ehkä kuitenkin on... no, eduksi  :grin:

Itselläni siis tosiaan E-Revo ja voisin ottaa Savagenkin, ja sitten nuo ratapelit erikseen.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa macke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #13 : 13.11.09 - klo: 12.41 »
Käy katsomassa Squirrelin vertailuvideot Youtubesta:
http://www.youtube.com/watch?v=9UXqzqKKwJc
http://www.youtube.com/watch?v=H22vdDuJFsM

Itse päädyin E-Revoon ja hyvin on pihasudittelussa pärjännyt. Pahemmin ei ole osia mennyt vaikka onkin saanut sikaa...  Kestävä peli, hyvät säädöt.


Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #14 : 15.07.11 - klo: 16.33 »
kantsii ostaa flux 100 kertaa parempi mul oli 1/16 e revo ja hajos koko aja ko hyppis eli 1/16 e-revo on ihan p****aAAA!!!!

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #15 : 15.07.11 - klo: 16.47 »
Kyllähän se hpi kestävä on, eli kannattaa ostaa savage, jos aikoo hyppiä ja bashata montulla. Onhan se flux pihallakin parempi kuin traxxas.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #16 : 15.07.11 - klo: 17.31 »
kantsii ostaa flux 100 kertaa parempi mul oli 1/16 e revo ja hajos koko aja ko hyppis eli 1/16 e-revo on ihan p****aAAA!!!!

Pienenä huomautuksena tähän väliin että on kaikin puolin todella paljon eroa tuolla pikkuisella ja isommalla E-Revolla...
Kaksi nitro Savaa oli ja 2 E-Revoa on edelleen, tosiaankin kumpi on sitten se parempi.
Jos ihan vaan bashataan niin kannattaisi verrata Savaa ja E-maxxia, ovat enemmän lähempänä toisiaan.
E-Revo sitten taas sen truggymäisyytensä puolesta ei ole ole sellainen "tornimosse" radalla.

Minä suosittelen E-Revoa, tosin en omaa tietoa rtr Brushless versiosta koska olen itse muuttanut
harjat pois omistani. Niin, radallakin jos aiot ajaa...
 
Jetlagin video E-Revon ja E-maxxin eroista, e-maxx on enemmän vertailukelpoinen Savagen kanssa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CXm-8OkC5JE[/youtube]
« Viimeksi muokattu: 15.07.11 - klo: 18.07 kirjoittanut Peku »

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #17 : 19.07.11 - klo: 15.15 »
Ite liputan fluxin puolesta, e-revosta ei kokemuksia mutta savage on todella kestävä ja kiva pomputettava.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #18 : 23.07.11 - klo: 23.58 »
Fluxilla en ole ajanut tai edes tutkinut sitä, mutta kyllä ainakin varustelussa ja yms. Traxxas vie voiton, revon mukana tulee noin puoli kiloa työkaluja, tarvikkeita, pieniä osia ja akut.
 Revon voimansiirrossa ei ole ollut ongelmia ainakaan 2250kv tekinillä 4s:sällä (on melko reilusti castlea tehokaampi ja järeämpi). Hajalle olen saanut rajuista hypyistä vain taka bulkheadin ja rungon takaosan. Revon etupäässä taas sitä kestävyyttä on enemmän kuin tarpeeksi. Kerran tuli ajettua reilua vauhtia (~40kmh) parinkymmenen kilon vaneri kaaren, vaneri kaatui jysähtäen, mutta revolle ei käynyt kuinkaan.
Passiivista harrastelua

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #19 : 24.07.11 - klo: 00.11 »
Fluxilla en ole ajanut tai edes tutkinut sitä, mutta kyllä ainakin varustelussa ja yms. Traxxas vie voiton, revon mukana tulee noin puoli kiloa työkaluja, tarvikkeita, pieniä osia ja akut.
 Revon voimansiirrossa ei ole ollut ongelmia ainakaan 2250kv tekinillä 4s:sällä (on melko reilusti castlea tehokaampi ja järeämpi). Hajalle olen saanut rajuista hypyistä vain taka bulkheadin ja rungon takaosan. Revon etupäässä taas sitä kestävyyttä on enemmän kuin tarpeeksi. Kerran tuli ajettua reilua vauhtia (~40kmh) parinkymmenen kilon vaneri kaaren, vaneri kaatui jysähtäen, mutta revolle ei käynyt kuinkaan.
Ja nuo puolen kilon työkalut on täyttä pas**a, jotka saa heittää menemään samantien. Tarvikkeita ja pikku osia tuli savagenkin mukana. Ja jos itse ostaisin autoa, niin mielummin ostaisin auton ilman akkuja, kun ottaisin nimh akut. Savagea voin suositella lämpimästi, se kestää todella hyvin hyppimistä ja voiman siirtokin on kestänyt hyvin 4s lipoilla. tehoakin riittää enemmän kuin tarpeeksi.  :wink:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Elgoog

  • Tulokas
    • Profiili
Re: Vs: Brushless E-revo vaiko Savage Flux? Kas siinäpä pulma.
« Vastaus #20 : 24.07.11 - klo: 19.12 »
Fluxilla en ole ajanut tai edes tutkinut sitä, mutta kyllä ainakin varustelussa ja yms. Traxxas vie voiton, revon mukana tulee noin puoli kiloa työkaluja, tarvikkeita, pieniä osia ja akut.
 Revon voimansiirrossa ei ole ollut ongelmia ainakaan 2250kv tekinillä 4s:sällä (on melko reilusti castlea tehokaampi ja järeämpi). Hajalle olen saanut rajuista hypyistä vain taka bulkheadin ja rungon takaosan. Revon etupäässä taas sitä kestävyyttä on enemmän kuin tarpeeksi. Kerran tuli ajettua reilua vauhtia (~40kmh) parinkymmenen kilon vaneri kaaren, vaneri kaatui jysähtäen, mutta revolle ei käynyt kuinkaan.
Ja nuo puolen kilon työkalut on täyttä pas**a, jotka saa heittää menemään samantien. Tarvikkeita ja pikku osia tuli savagenkin mukana. Ja jos itse ostaisin autoa, niin mielummin ostaisin auton ilman akkuja, kun ottaisin nimh akut. Savagea voin suositella lämpimästi, se kestää todella hyvin hyppimistä ja voiman siirtokin on kestänyt hyvin 4s lipoilla. tehoakin riittää enemmän kuin tarpeeksi.  :wink:

yllätävän hyvin ovat kestäneet ne revon mukana tulleet kuusiokolo avaimet. ne on kuin uudet vaikka takana kymmeniä ellei jopa satoja ruuvien avaus ja kiristys kertoja. olin itekkin vähän yllätynyt miten laadukkaat ne avaimet ovat, yleensä kun nuo mukana tulleet ovat jotain huonekaluterästä. jotka on pyöreet heti ekan käytön jälkeen.
Ite tykkään revosta siinä mielessä enemmän että se ei kaavu niin helposti kuin fluxi.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
ANSMANN MAD MONKEY. TRAXXAS E-REVO.