Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Matkustaja

Sivuja: [1]
1
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 25.04.13 - klo: 19.19 »
Nyt kun luin Matkustajan aikasemmat kirjotukset niin se on jonkun Tattiksen radan läheisen talon hallituksen puheenjohtaja mitä ärsyttää ihan V*?&#€I että siinä lähellä ajellaan rc-autoilla! Osuiko Matkustaja lähelle?
Jos tosiaan luit aiemmatkin sepustukseni, niin saa olla kyllä aika kirjailija ellei pointtina ollut rahastus eikä mekastus. Lähemmäksi silti osuit kuin Bostonin Tsekkiterroristeista väärillä tekijöiden kuvilla uutisoineet juorulehdet rapakon takana, kilvan salaliittoterojen kanssa siitä olivatko veriset uhrit hyviäkin näyttelijöitä. Suomessa olen myös lähempänä Tattista kuin Tsekki tai Tsekkoslovakia Tsetseniaa. Kaverit muuten käyttivät "joukkotuhoaseissaan" radio-ohjattavien lelujen osia laukaisimina, että osuit kenties vielä jopa lähemmäksi kuin Tattis ja Putin Supon listalla...

Väännetään nyt vielä rautakangesta mikä mättää Tattiksen rahastuksessa ja koko kokkona Kokoomuspolitiikassa: Jos yksi tekee niin kaikki muutkin tekee, kuten armeijassa opetetaan kärsimään yhden munailusta. Tattiksen jälkeen muutkin Espoolaiset kauniaisista perustavat omia Hyvä Heli-kansitakkienaskartelukerhojaan ja hinnoittelevat kaikki kaupungin puistotkin yliavaimenhaltijoineen ja grillauskeijuineen, jotka ovat odotetusti itsekin juuttuneet vähintäänkin 1:1-kaupunkimaasturillaan kuluttaviin kuluttajaruuhkiinsa kun kaikki muutkin porukat yrittävät maksaa ja maksattaa oikeudestaan päästä kaupungin kaikkien katujen ja teiden välisistä katu-ja tiekerhomaksutulleista, kuka mitenkin ja jos nyt edes johonkin suuntaan. Lautakautista lautamonopolia pelanneet tietävät ettei edes tuksunpaksu tukku isoseteleitä ole kuin pelkkiä pelimerkkejä näissä lompakkokisoissa..

2
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 24.04.13 - klo: 19.36 »
Päteekö nuo kokorajoitukset myös radio-ohjattavien ruohonleikkureihin lisäksi lompakkoihin?
kuinka pienellä lompsalla pääsee polttamaan muovia, nahkaa tai kumia kuivalla? Lähtiskö kosteampina viikonpäivinä halvemmalla mutkaa suoraksi? Löytyskö Matille kukkarosta alennettua tilaa ajaa kerhonne omistamalla radalla muulloin kuin kuutamokeikkoina ja yörallin hiljaisuudessa? Kannattaisko askarrella ratanne läänitysten ympärille riittävän syvä vallihautakuilu jo noilla taksoilla? Sinne jäisi öljyiset sadevedetkin pitoaineineen.

3
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 14.04.12 - klo: 22.59 »
Jos luet tarkkaan ja jos ymmärrät lukemasi, niin huomaat PKSRCAn nimenomaan olevan se valituksi tullut vähemmän kaupallinen taho.

Muut väärinkäsityksesi ja vinoumasi saat puolestani rauhassa pitää.  :wink:
Nimenomaan puhuin vähiten kaupallisesta, en vähemmän kaupallisesta, joten väärinkäsitykset ja tarkkuuta vaativa lukeminen lienee jossain muualla. Lainausmerkkejä toki lainasin yhtä epämääräisesti. Halusin jättää jotain tehtävää hoksottimillekin mutta laitetaan nyt sitten rautalangasta spoileri: Yhtenä aatteellisena vaihtoehtona kaupungin päätös säilyttää itsellään radan hallinto, ylläpito ja kehittäminen mahdollisuuksien mukaan oli näemmä aatteellisesti karsittu kokonaan pois ajateltavissa olevista eri vaihtoehdoista joista valita, sinä vähiten kaupallisimpana vaihtoehtona. Aatteellisesti nähtynä mahdottomuutena nykyisessä laajemmassa aatteellisessa toimintakentässään, kokoomusvetoisessa äänestäjiensä mukaisessa suomessa. Epäilen urbaanivihreillekin sopivan myös rc-autoilun kallistumisen jokamiehen lajista kalliimmaksi yksityisklubitoiminnaksi sikariportaineen. Näköpiirissä olevat ainoat vaihtoehdot ja totuudet ovat aatteellisia ja vaihtelvat aatteiden mukaisina. Siinäpä pureskeltavaa. Natseillakin oli oma aatemaailmansa, jota sitäkin jotkut kritisoivat ja pullikoivat sen ajan Saksassa, hermostuttaen Saksan uudesta nousukaudesta innostunutta perussaksalaista väkeään. Tavallisia duunareita.

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 14.04.12 - klo: 18.42 »
Matkustaja esittää kysymyksiään ja kommenttejaan väärässä paikassa.

Tarkoitit varmaankin että esitin kysymyksiäni liittyen tattiksen rataan ja sillä ajamisesta rahastavan kerhon eli jäseniensä toimintaan ja taustatietoihin nykyisestä asiaintilasta, väärässä paikassa eli tattiksen radan ja sillä huseeraavien ja ajavien, siitä tietävien julkisessa keskusteluketjussa? Yritän välttää moista mahdottomuutta seuraavissa tarkentavissa kysymyksissäni säästeliäästi luovuttamasi lisätiedon pohjalta, josta säästeliäs kiitos tahollesi ja samalla rahalla koko kerhollenne:
Lainaus
Miksi on olemassa sopimus PKSRCAn ja kaupungin välillä? 
   Siksi, että kaupunki ja erityisesti sen Nuorisoasiainkeskuksen Tattarisuon yksikkö halusivat radan huollon ja hoidon sekä työnä että tarvittavan rahoituksen muodossa pois itseltään.

Miksi kaupungin edustajat halusivat toimia näin?
   Koska heillä ei ollut henkilöä tekemään ko työtä eikä mielestään sopivaa keinoa kerätä huoltohommiin tarvittavaa PIENTÄKÄÄN rahoitusta. Kuitenkin Nuorisoasiainkeskuksen Tattarisuon yksikössä ja viraston johdossa haluttiin, että ko. harrastuspaikka palvelee harrastajia niin hyvin kuin mahdollista ilman kaupungin resursseja.
Tässä kohtaa en voi kuin kysyä onko seuranne jäseniä tai jäsenienne sukulaisia kyseisissä päättävissä elimissä eli löytyykö aitoa "ulkopuolisuutta" vai ei tarjouskilpailun voittaneesta seurastanne?
Löytyykö sinulta tai joltain muulta lisätietoa, mitä ylitsepääsemättömiä kustannuksia radasta aiheutui kaupungille? osaako kukaan edes arvata tai spekuloida radan perusylläpidon kalleutta ilman mitään sikariportaan lisäpalveluja? paljonko maksaa kaupungin katuja nuolevan lakaisukoneen piipahtaminen läheiseltä varikolta kerran keväässä tattiksen kautta kahv*tunnilla harjat pyörien?
Lainaus
Miksi kaupungin Nuorisoasiainkeskus teki sopimuksen PKSRCAn kanssa?
   Kaupungilla oli toinenkin ulkopuolinen ehdokas ja vaihtoehto PKSRCAn ohella hoitamaan rataa ja hallinnoimaan rata-aluetta. PKSRCAn ehdottama malli oli kaupungin edustajien mukaan vähemmän kaupallinen ja tuli sen vuoksi valituksi.
No onneksi edes noin ja "ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin" tai "synkimmässäkin pilvessä on kultareunus". Saatiinhan rikkaassa Norjassakin ainakin keskustelua aikaan koventuneista asenteista köyhyyteen ja sen lieveilmiöihin maailmalla. breivikin kunnossa olevalla aseluvallaan hallinnoiman saariepisodin jälkeen.
Lainaus
Matkustajan tulisi, jos haluaa jatkaa asian ihmettelyä, kysyä kaupungin edustajilta, miksi kaupungilta ei löydy resursseja hoitoon ja huoltamiseen. Kaupungin halu ratkaista oma ongelmansa sopimalla radan hoidosta siitä kiinnostuneen tahon kanssa on lähtökohta ja perustelu nykytilalle. Sitä miksi kaupunki halusi, tai sen oli resurssisyistä pakko toimia tällä tavalla, pitää siis tiedustella sieltä. "Aatteellisen" valinnan kaupunki kuitenkin teki valitessaan useiden keskustelukierrosten jälkeen kumppanikseen vaihtoehdoista oman arvionsa mukaan sen "vähemmän kaupallisen" tahon.
Tarkoitat varmaan että jos haluan jatkaa raottamiesi tietojen tarkemmassa valossa aiheen tarkempaa käsittelyä asianomaisten kanssa niin minun pitää selvittää mitkä tahot ovat asianomaisia missäkin asiassa liittyen tattiksen rataan. Näin teen.
"Aatteellisena" valintana et siis nähnyt sitä kaupungin hylkäämää "vähiten kaupallista" tahoa?
Lainaus
Matkustajan ajatusmaailmaan se ehkä ei sovi, mutta tämänhetkisessä pienenevien julkishallinnon resurssien tilanteessa kaupungit, kunnat jne joutuvat enenemässä määrin tukeutumaan julkishallinnon ulkopuolisiin toimijoihin toiminnan pyörittämisessä sellaisissa paikoissa, jotka on aikanaan perustettu julkisin varoin julkiseen rajoittamattomaan käyttöön.

Matkustaja, nämä ovat näitä aikoja ja kaupunkikin joutuu valitsemaan mihin sen omia resursseja ei ole mahdollista käyttää.

Jatkopurnaukset ja -purkaukset voi siis osoittaa kaupungin päättäjien suuntaan.

Eihän natsikorttien heiluttelijatkaan kaikkien ajatusmaailmaan sovi. Kaikkia ei voi miellyttää mutta itse yritän ainakin tilata omat varusteluleka-natsikorttini ja opetella tuonkin miellyttämistaidon halvalla ellei ilmaiseksi tai kalliisti. "Näitä aikoja" löytyy oman aikansa sopuisille ymmärtäjille myös Pohjois-Koreasta ja löytyi Ranskan vastarintaliikkeen terrorisoimasta vallatusta Ranskastakin. Keskitysleireilläkin eleltiin tyytyväisinä kai sen aikaisia "näitä aikoja"(jatka matkaasi tai käytä natsikortti ja jää hihkumaan ja heiluttelemaan). Saksan kansakin valitsi populistiset ja parempaa paremmille ihmisille luvanneet päättäjänsä ja päättäjiensä mukaiset selitykset sekä poliittiset vaihtoehdot sille mitä sitten faktana tapahtui..että kehotan meitä kaikkia aktiivisemmin katsomaan pelkkinä harrastelijoinakin ihan itseään ja kavereitaan jos yhteisönä valitsemiemme päättäjiemme hiljaiset perustelut ja hämärät teot eivät miellytä. Vastuun siirtäminen ja ajattelemattomuus on toki helppoa ja perinteikästä.
Lainaus
Toimin PKSRCAn puolesta sopimusneuvotteluissa Nuorisoasiainkeskuksen kanssa ja sen vuoksi tiedän miten yllä kerrotut sopimuksemme taustat ja siihen johtaneet seikat menivät.

---end of story minun osaltani---

edit: korjasin pari kirotusvirettä
Esitän polviltani vielä kerran miljardit kiitokseni kerhonne rahakirstuun kallisarvoisista tiedoistasi ja kaput myös minulle, ellei kellään ole kysyttävää. Etsin omia lukihäiriövirheitäni edelleen..

Ps. En ole kuulunut tattiksen ratamaksuja keräävään rc-kerhoon, kun joku sillä jo spekuloi jostain kumman syystä...Kaikki tietoni kyseisestä kerhosta on saatu tästä ketjusta.

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 09.04.12 - klo: 09.44 »
eikä siitä anneta periksi vaikka kuka faktat kertoisikin.
Faktat on faktoja. Ei tässä siitä ole kysymys ollutkaan vaan faktojen eli julkisesti tunnustettujen asiaintilojen syiden selvittämisestä julkisesti ja päätösten perustelemisesta. Ministeri wallinkin sai sapiskaa faktojen eli tekemiensä päätösten ja aiheuttamiensa asiantilojen selvittelyjen sekä puutteellisten perustelujensa jälkeen. Noin niin kuin esimerkkinä.
Lainaus
Uskomatonta miten vaikeaa on ymmärtää että kyseistä aluetta hallinnoi PKSRCA.
Se EI ole mikään yleinen puisto tai hiekkalaatikko missä joku olisi yhtäkkiä keksinyt alkaa rahastamaan käyttäjiä.
Kyllä kerhon valta radalla on käynyt valitettavan selväksi. Siitä ei ollut kysymys, toistettakoon sekin.
Millä perusteella rata ei ole yleinen jos kaupungin omistama kirjastokin on yleinen ja silti suljettu tila?
Mitä tarkoitat ettei joku olisi yhtäkkiä keksinyt alkamaan rahastamaan käyttäjiä? Koska kerho keksi sitten alkaa rahastamaan käyttäjiä? vuosi sitten? kymmenen vuotta sitten? Onko sillä väliä koska sarjamurhaaja aloitti murhaamiset, itse tekojen rangaistavuuteen? Vanhenevatko myös rikoksetkin, siihenkö viittaat? Pienenä esimerkkinä.
Lainaus
Sen on moni sulle sanonut jo moneen kertaan.
Onko vaikea ymmärtää että asiasta on sopimus alueen omistajan kanssa????
Jos se on fakta niin siitä ei ole erimielisyyttä. Sopimuksen perusteluista, oikeistopoliittisuudesta tai oikeutuksesta olen esittänyt aiemmissa viesteissäni jo kysymyksiä jotka on kevyesti ohitettu tai löysästi perusteltu perustelemattomilla hokemilla tai faktoilla eli seurauksilla eikä syillä. Yhtä helppoa on myös ymmärtää että suomella oli sopimus neuvostoliiton kanssa porkkalan vuokra-alueesta kommareiden sotilastukikohtana mutta ei se tehnyt faktasta yhtään sen enempää itsestään perustelevaa tai hurraten hyväksyttävää. Aluepoliittisena esimerkkinä.
Jos et talkootyöhön pysty niin se tuskin on PKSRCA:n ja sen jäsenien vika ja jos pystymättömyys on vain korvienvälissä niin pienoisautoilu ei ole sinun laji, usko pois.
Ei minulla ole ollut vaikeuksia harrastaa korkejännityksiä tai muutakaan korkeakirjallisuutta kaupungin yleisissä kirjastoissa ja siivota omat jälkeni sekä hakea omat kirjani hyllystä ja laittaa ne takaisin hyllyihin joten en ymmärrä miksi kirjastojakaan pitäisi suositella vain satuhetkiryhmille tai aikuisten lukupiireille jotka kaipaavat omilla ja vähän toistenkin rahoilla, verorahojen lisäksi siis, sikaripalveluja kirjastoihin. Sinun tapasi harrastaa ei välttämättä ole kaikkien tapa harrastaa joten pientä nöyryyttä kiitos.  Toki kirjastoissa näkyy liikkuvan myös kaupungin työntekijöitä joille kuuluu hoitaa alueen perustehtävät verorahoillamme. Miksei tämä riitä myös tattiksen radalle ja sikariportaan väki hanki lisäpalvelunsa omalla rahallaan ja talkookerhonaan? Sitä tässä olen kysellyt toistamiseen. Toivottavasti kysymyksemme ja vastauksemme kohtaavat vielä joskus. :)
Lainaus
Näppisralli onkin nykypäivänä ainoa mistä kaltaisesi työtävieroksuvat, kaikki tietävät, kaikki palvelut eteensä odottavat hien pintaansa saavat. Toivotit jo kerran hyvää kesää kaikille, pysy pliis pois ja mieti tosiaan onko tämä oikea paikka ajatuksillesi. Kesää sinullekin, toivottavasti emme tapaa harrastuksen merkeissä.
Niin, näppisralli on usein merkki siitä että asia ei ollutkaan niin yksinkertainen miltä se monista näyttää. Näppisrallia lisää myös tahattomat tai tahalliset yleistykset joita joutuu tarkentamaan ettei synny väärää kuvaa, vaan mieluummin faktoja. Toivotan edelleen hyvää kesää ja vastaan mielelläni julkisesti sanoistani jos kysyttävää löytyy. Mikä olisi oikeampi paikka kysellä harrastuspaikan hallinnoinnin asioista kuin keskustelupalsta jossa harrastuspaikan hallinoinnista vastaavan tahon edustajia ja hallinnointia kokeneita tietäjiä on keskustelemassa julkisesti eli kaikille opiksi ja neuvoksi kirjoittaen ettei sitten tarvitse siellä radalla joka jannulle erikseen toistaa samoja juttuja kun pitäisi ehtiä vielä ajamaankin eikä pulisemaan radalla? Kiitos harrastuspohjaa laajentavasta asenteestasi ja hyvää kesää sinulle myös! 
Lainaus
Niin joo, toi sun kuvailema vaatimuksesi täyttävä radanmalli = yleinen asfaltoituparkkipaikka, luulisi löytyvän muualtakin kuin tattarinsuolta...
Höps. Luetun ymmärtäminen pätee myös omiin kirjoituksiin. Yleinen asfaltoitu parkkipaikka voi olla ehkä yleinen mutta ei asfaltoitu rc-rata vaan, kuten kirjoitit, parkkipaikka. Parkkipaikka on alue joka on varattu autojen parkkeeraamiseen. Ainakaan pienempien kokoluokkien rc-autoilla ei pitäisi olla kovin suuria ongelmia mahtua maalatuille parkkiruuduille, mutta parkkeeraaminen tarkoittaa enemmänkin sitä ettei autolla pyöritä parkkiruudun sisällä kuin ensimmäistä taskuperuutusta harjoitteleva vaan se pidetään paikoillaan ja sammutetaan virta autosta. Yleisillä parkkialueilla on myös omat aukioloajat ja/tai sallitut parkkeerausajat jotta muutkin saavat parkkeerata autonsa. Parkkeeraaminen on kyllä mukava harrastus sekin, ei siinä mitään. Esimerkkisi tukee hyvin kysymyksiäni aiheesta, kiitos siitä.
Toistan itseäni: älkää ruokkiko peikkoa!
Nämä tämmöiset jatkaa niin kauan tätä pelleilyä, kun saavat huomiota.
Matkustajaa ei kiinnosta pätkääkään, miten asia oikeasti on, kunhan se vain saa jonkun reagoimaan härnäämisellään..
Natsit yrittivät alistaa ihmisiä leimaamalla eläimiksi ja riistämällä ihmisarvon. En suosittele yrittämään edes satuolennoilla. Mutta sinä sentään huomasit ettei minua kiinnosta miten asia radalla on, koska kaikihan me sen jo viimeistään tässä vaiheessa tiedämme. Hienoa että huomasit pointtini. Minua kiinnostaa perustelut ja syyt miksi asiat ovat niin kuin ne ovat. Ja voisivatko ne olla paremmin.

Pahoitteluni vielä niille joita jo pää kivistää lukemisesta ja asioiden miettimisestä. suosittelen hyppäämään niiden viestien yli joita ei halua lukea. Ei ole pakko vaikka joku niin sanoisikin.

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 08.04.12 - klo: 16.52 »
Matkustaja ei ole kuunnellut kokeneita harrastajia pisaraakaan.
Olen yrittänyt kuunnella ja saada selvää, kuten hamopaatonta mummoani. Ei tahdo oikein löytyä selviä perusteluja ja tarkempaa tietoa.
Lainaus
Nimenomaan kokeneita harrastajia on tässä ollut kertomassa miten homma menee.
Jos jotain muuta on väitetty, on kyseessä ollut samanlaisella vastahakoisella asenteella ollut täysin asioista tietämätön henkilö.
Älä nyt itseäsi noin morkkaa vaikka et olekaan antanut perustellut edes näitä juttujasi kysyttäessäkään:
1. "En ymmärrä mistä olet saanut käsityksen että verorahoilla on paikka tehty ja paikkaa myös ylläpidettäisiin meidän persaukisten maksamilla veronappuloilla..." Eli annat ymmärtää tietäväsi tässä ketjussa lainaamaani tietolähdettä paremmin että ketä radan on kustantanut ja ketä on ollut siitä alusta lähtien ylläpitovastuussa. vastaisitko jo viimeinkin että ketä?
2. "rata ei ole yleinen ja kaikkien käytössä miten lystää.
Kyseessä on aidattu alue minne ei ole asiaa aukioloaikojen ulkopuolella.
Ainoastaan ratamaksun maksaneilla on lupa ajaa radalla." Ensimmäisen lauseesi väite radan yleisyydestä perustunee tietoosi siitä ketä radan omistaa ja missä tarkoituksessa. Kertoisitko sen avoimesti minullekin? "miten lystää" on värikästä liioittelua. pojot siitä. toinen lauseesi voisi yhtä hyvin kuvata seinin aidattua yleistä kaupungin kirjastoa, eli perustelet pikemminkin radan yleisyyden puolesta. Hienoa. Kolmas lauseesi kertoo vain sen mitä seuranne on tehnyt jollain perusteluillaan, ei sitä miksi se on näin tehnyt joten tuokin tukee vain sitä että tarvitaan avoimet selkeät perustelut sille mihin perustuu seuranne oikeutus ryhtyä vaatimaan rahaa radan käyttäjiltä. Ilman niitä lasten hiekkalaatikollakin joku neppisseura voi rahastaa lapsilta hiekkalaatikon kausimaksuja jos aikuisia ei ole paikalla kyselemässä toiminnan oikeutusta.   
Lainaus
Sulle on moneen kertaan kerrottu miksi radalla on ratamaksu ja miksi se maksetaan PKSRCA:lle
Koska radalla on kuluja ja kaupunki on heittänyt pallon radan ylläpidon suhteen osaaville harrastajille, eli PKSRCA.
Olen moneen kertaan sanonut jo että radan kulut joista olette kertoneet ovat "sikariportaan palveluja" haluavien kuluja, ei mitään peruskuluja joita kaupunki ei voisi massiivisella kalustollaan ja väellään hoitaa kuten muitakin alueitaan. Lukemisen ymmärtäminen.
Lainaus
Ole hyvä ja lue vaikka kerrankin tämä topikki läpi, mitä sinulle on vastattu.
Täällä ne vastaukset on, eikä kenenkään yhteiskuntaan kyllästyneen asioista tietämättömän suussa mistä olet nyt totuutesi  muodostanut.
Jämäköitä vastauksia kyllä on kuten pohjanmaalla tavataan puukolla pirtin pöytään, mutta avointa eli julkilausuttua lisätietoa ja selkeämpiä, pitävämpiä, pohditumpia perusteluja tässä kauniisti kyselen karvahattu kourassa. Ymmärrän kyllä että oman ajattelun kyseenalaistaminen käy luonnolle mutta kyllä se siitä!

7
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 08.04.12 - klo: 07.32 »
Hienoa lukea kuinka pyyteettömällä talkoohengellä on ollut mukavaa radalla.
Kysyttävää löytyi näköjään vielä joten ystävällisenä kaverina vastaan mielelläni:
Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää että rata ei ole yleinen ja kaikkien käytössä miten lystää.
Kyseessä on aidattu alue minne ei ole asiaa aukioloaikojen ulkopuolella.
Ainoastaan ratamaksun maksaneilla on lupa ajaa radalla.
Käsitykseni pyrin rakentamaan alan kokeneilta harrastajilta saamieni tietojen perusteella. Kiitos kysymästä.
Miksi muuten alue on aidattu? Eikös kaupungin ylläpitämät yleiset kirjastotkin ole suljettuja aukioloaikojen ulkopuolella? Onko ratamaksu ollut tuolla alusta lähtien, eli ei mikään jälkikäteinen viritys?
Lainaus
En ymmärrä mistä olet saanut käsityksen että verorahoilla on paikka tehty ja paikkaa myös ylläpidettäisiin meidän persaukisten maksamilla veronappuloilla...
Ja että PKSRCA olisi ihan vain huvikseen päättänyt ottaa homman haltuun ja vielä kaiken päälle rahastaa touhusta.
Näistä teidän alan harrastajien vastauksistanne täällä olen yrittänyt suorasanaisesti asiaa hahmottaa:
PKSRCA ei omista rataa vaan seon Helsingin Kaupungin omistuksessa(?).
..olen joutunut olettamaan että kaupunki on rakentanut ja on vastuussa radan ylläpidosta viimekädessä.
Rataa ylläpiti ennen kaupunki ja radalle oli mahdotonta saada edes perusasioita kuten turvaita. Nykyään PKSRCA ylläpitää rataa ja siellä on tapahtunut pienessä vuodessa enemmän kehitystä kuin viimeseen 5vuoteen.
Lainaus
Kaupunki omistaa alueen.
PKSRCA hallinnoi.
Mutta kuka tietäisi vastata suorasanaisesti minulle että kenen rahoilla rata on rakennettu, koska ainakin sinä tunnut tietävän sen ettei kaupungin verorahoilla. "Rataa ylläpiti ennen kaupunki" viittaa siihen että kaupungilla on ollut ylläpitovastuu kuluineen siitä. Onko seura ehtinyt jo kauankin hallinnoida ja rahastaa kentän käytöstä? Mitä tarkoitat ettei seura huvikseen päättänyt ottaa itselleen ylläpitoa talkoohengen nimissä ja siitä rahastamista? Sitäkö että seura hyötyy siitä itse? Tarkemmilla vastauksilla pystyisi muodostamaan tarkempia mielipiteitä siitä mitä radalla ja sen taustalla todella tapahtuu.
Lainaus
Yksinkertaista.
Ei kusetusta.
Ei vedätystä.
Ei yhtään mitään ihmeellistä.

Miksi näin yksinkertaisen asian ymmärtämiseen pitää käyttää näin iso vääntö???
Ehkä olen muodostanut mielestäsi väärän kuvani tilanteesta sanotaanko vaikka riittämättömän informaation pohjalta?
Lainaus
Matkustaja on selkeästi saanut päähänsä jotain, eikä missään tapauksessa pysty ymmärtämään olevansa väärässä.

Totuus on että kyseisellä alueella ei kukaan aja ilman että on suorittanut ratamaksua.
Piste.
Mielelläni korjaan käsityksiäni lisätiedon avulla.
Onko totuus ollut ratamaksun suhteen radalla aina tuo? Kai totuudetkin perustuvat aina johonkin järkevään perusteluun joten ei liene vaikeaa osoittaa sellaisia tässäkään asiassa?
Kiitos vielä vaivannäöstänne hienon harrasteen puolesta teille kaikille!

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 07.04.12 - klo: 09.41 »
Eikö tätä peikkoa vois jo pistää jäähylle?
Jos kellään ei ole kysyttävää niin vetäydyn keskustelusta ilman herjaamistakin. Kiitos kaikille harrastuksenne valaisemisesta. ja hyviä ajokelejä! kaikille.

9
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 07.04.12 - klo: 09.17 »
Rataa ylläpiti ennen kaupunki ja radalle oli mahdotonta saada edes perusasioita kuten turvaita. Nykyään PKSRCA ylläpitää rataa ja siellä on tapahtunut pienessä vuodessa enemmän kehitystä kuin viimeseen 5vuoteen.

Tämä on se syy miksi asia on ulkoistettu. Lopputulos on, että sinä voit saada sikariportaan palvelut, työläisen kustannuksilla.
Kaikki kunnia ja kiitos radan nykyisestä hienoudesta niille joille se kuuluu. Olen siitä samaa mieltä. Hienoa työtä! Pointti oli se että köyhän huterasti hoiperteleva kottero puolikuolleilla kirppisakuilla ei tarvitse turva-aitoja kuten huippu-urheilijoiden rataohjukset. En minäkään uimahallissa tarvitse ajanottajia, valmennusporrasta, nallipyssymiestä tai kamera-armeijaa saati nanopukuja ja sponsoritilaisuuksia ym. tieteellisiä tutkimuksia, urheilupsykologeja, leirejä, opistoja tai dopingia. Muut saavat puolestani omilla rahoillaan sellaisilla leikkiä, kunhan lapseni, mummo ja anoppi pääsevät hiljentymään altaan pohjalle ilman harrastelainaa pankista tai viipurin vesirottien jäsenmaksuja. Maksakaa omat tarpeenne ja antakaa muittenkin ajaa yleisellä radalla! Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää?

10
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 07.04.12 - klo: 08.31 »
Matkustaja.
Rataa ei ole rakennettu, eikä sitä ylläpidetä meidän verorahoilla.
Koeta jo ymmärtää ja rajoita humalansekaista höyryämistä periaatteista jne, kun et edes itsekään tiedä mistä kiukuttelet.
Radalla ajaminen maksaa aivan yhtälailla kuin juustokanttura kaupasta haettuna.
Ihan kuten maksaa keskitömäkkä mikä humpsahtaa nuppiin.
Eikä mitään näistä ole yhtään sen enempää kustannettu meidän verorahoista, eikä kyse ole vedättämisestä.
Kaikkein vähiten harrastajat vedättää kanssaharrastajia.
Harrastuspaikat maksavat vain ja ainoastaan siksi että ne paikat olisivat meidän käytössämme.
Luulisi jo tulleen selväksi että kaikki maksaa. Täältä ahkerasti alan harrastajilta kyselemäni pohjatiedon perusteella, eli radan rakentamisen ja omistuksen suhteen ainoastaan tämän varassa:
PKSRCA ei omista rataa vaan seon Helsingin Kaupungin omistuksessa(?).
..olen joutunut olettamaan että kaupunki on rakentanut ja on vastuussa radan ylläpidosta viimekädessä. Oli pilkun paikka miten oli, kerropa sinä mistä kaupunki saa rahansa jotta voi ylläpitää jostain(?) ilmestyneitä harrastepaikkojaan? Ja miksi niiden hoito, josta kaikki maksavat ansioidensa eli kyvykkyytensä mukaan reilusti, pitäisi ulkoistaa tuottoa havitteleville tai tuottamattomille yksityisille tahoille kun yksityistettävä sairaan-ja vanhustenhoitokin näyttää siltä että vain varakkailla on silloin enää varaa ihmisarvoiseen palveluun eli palvelut tulevat itseasiassa vain kalliimmiksi kaikille ja mahdottomiksi maksaa useille? Maailmalla ollaan joillain alueilla yksityistetty jopa juoma-ja käyttövesivaratkin ja hinnat ovat pompsahdelleet moninkertaisiksi. hengitysilmasta ei sentään vielä osata ottaa käyttömaksua.

Ja kiitos humalavihjailuista. Sopiiko täällä suomalaiseen tapaan epäillä mitään vai tarvitaanko siihen viinaa?
tv1 12.30 Dokumenttiprojekti: Perintönä köyhyys

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 06.04.12 - klo: 22.49 »
Kerros nyt matkustaja ihan rehellisesti,mikä on sun vaikuttimesi tuohon rataan?
Miksi  kokoajan tuot tuota köyhyyttä esiin?

Mulla ei ole mitään tekemistä tattiksen-radan kanssa,kyrsii vaan talkoo-porukan puolesta jotka ovat rataa ylläpitäneet.
Köyhyyttä ei pitäisi piilotella, etenkin kun suomalainen hyvinvointiyhteiskunta on menossa äänestäjien uskoman oikeistolaisuuden johdolla yhä paremmin voivien yhteiskuntaa, johon tattiksen ratakin kuuluu. Sinne pitää vain lopulta palkata aseistetut vartijat ja rakentaa muuri parempiosaisten suojaksi. Vaikka jenkkien parempiosaisten yhteiskunta on ollut varoittavana esimerkkinä niille jotka seuraavat muutakin kuin hollywoodin ja oikeistomedian suoltamia menestyssatuja lapsille ja aikuisille. Nuoriso voi huonosti ja aikuiset jahtaavat lisää rahaa ja aikuisten leluja. Tattiksen rahastus yhtenä esimerkkinä joka koetaan jo ihan normijutuksi. Keskiluokkaisessa popparimaailmassa tällainen voi kuulostaa järjettömämmältä kuin rambon mölinä emännän ahteria suuremmasta taulutöllöstä, mutta parempi herätä ajoissa myös siihen siihen ettei aikaisempi rapautuva hyvinvointiyhteiskunta ja sen tarjoamat puitteet myös harrastustoiminnalle, syntyneet itsestään saati himokommarien tai kyykyttäjäoikeiston muurarien ansiosta. Onko se nyt niin vaikea edes valinnanvapaudestaan paksulla lompakollaan paasaaville, järkeillä ettei kukaan ihminen tarkoituksella tee huonoja valintoja vaan kyse on kyvystä. Vai laitetaanko kunnolla reilu peli pystyyn ja pakotetaan myös sokea työtön linja-auton kuljettajakurssille ja kädetön pyörätuolissaan toimistosiivoojaksi, mykkä turistioppaaksi?

En ymmärrä miksi sinua kyrsii talkooporukan puolesta jos ovat kerran tehneet pyyteetöntä hienoa työtä? Arvostan sellaista itsekin ja mielelläni katselen ihaillen sivusta sellaiseen kykeneviä.   

12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 06.04.12 - klo: 21.49 »
Kyllä koen. Keskusteluksi sitä ei ainakaan voi sanoa.
Sinulla taitaa olla aika ahtaat mielikuvat keskustelusta? Ja minä kun luulin että olemme keskustelleet koko ajan. Kysyneet, kuunnelleet ja vastanneet? Kerro toki miten juuri sinä haluat kaikkien muiden keskustelevan kanssasi oikeaoppisesti. Luulin kyllä oikeaoppisuuden kuuluvan niille julistajille.
Lainaus
Ei toimisi. Jos minä maksan enemmän veroja kuin sinä(olettamus), niin mitä minä saan enemmän kuin sinä vastineeksi maksustani silloin? Jostain syystä Saksassakin se muuri aikaoinaan purettiin, vaikka siellä kaikilla piti olla kaikkea eikä kenelläkään huolen päivää.
Pitääkö siis mielestäsi siltä jolle on kauhalla annettu, lusikalla vaatia? Näetkö koko yhteiskunnan hyvinvointiin tähtäävän verotuksen jonain muuna kuin vahvuuden ja kyvykkyyden mukaan porrastettuna yhteiskunnan rakentamis-ja ylläpitomaksuna joka auttaa heikompia ja säilyttää samalla yhteiskuntarauhan jossa vahvemmatkin voivat rauhassa toimia? Rahalla tai viranomisvoimin pystytettyä muuria en haluaisi tattarisuon radallekaan pyrkivien esteeksi, siksi nykyinen ratamaksu näyttäytyy vain kullitetumpana versiona jo kaadetusta kommarien muurista. Ympäri maailmaa slummien ja rikkaiden asuinalueiden muuritkin odottavat vain raivostuneita kaatajiaan. Ja koetko tosiaan että "kaikilla olisi kaikkea" jos tattiksen rata olisi pelkästään verorahoin hoidossa. Lähinnä kai siellä silloin voisi kaikki köyhemmätkin kotteroillaan pöllyttää vähälumista ja kivistä karvalakkiympyrää, mutta parempaan tottuneet hienohelmakoreineen saisivat itse hommata ajamiseensa tarvitsemansa talkoolisäherkkunsa ja varustelukierteensä. Häiritsemättä muita.
Lainaus
Saa keskustelle, jos sille on tarvetta. Nyt vaan heität täysin järjettömiä syytöksiä PKSRCA:ta kohtaan, eli vastaus on ei. (en muuten kuulu ko. seuraan)
Tarvetta tässä juuri kartoitetaan vaikka moni seuran jäsen tai lisämaksujen puoltaja keskustelutarpeen järjettömäksi itse vielä kokisikin. Hienoa että järkeilyitänne kyseenalaistava keskustelu silti sallitaan.
Lainaus
Ei herätä ei.
-Henkka
En sitten laita kuvaa edes viagrapilleristä. Toivotaan että jollain muulla edes heräsi jotain.

13
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 06.04.12 - klo: 15.31 »
Mitä keskustelua tämä on kun julistat omaa totuuttasi kuuntelematta yhtään lajia jo pitkään harrastaneita..?
Koetko kysymykseni lajin harrastajien perusteluista tosiaan "oman totuuden julistamiseksi"?
koetko minun harvat mutta harmaata värikkäämmät mielipiteeni, jotka olen tuonut lajin harrastajien julkisesti kommentoitaviksi tosiaan "oman totuuden julistamiseksi" mutta et teidän muiden, ja etten kuuntele lajin harrastajia yhtään näin toimiessani?
Lainaus
Oletko tosiaan sitä mieltä alueen rata toimisi paremmin, jos nämä aktiivit omalla ajallaan ja joskus jopa omalla rahallaan eivät pitäis rata-aluetta ajokunnossa, vaan että kaupunki pitäisi portit auki ja kuka vaan saisi siellä ilmaiseksi ajaa?
Eikö alue muka toimisi paremmin sinun mielestäsi kaikille ja kaikkien rahoilla rakennettuna ja ylläpidettynä, jos alueelle ei päästettäisi kerhoja rahastamaan omien tarpeidensa lisäkustannuksillaan, joita kaikki eivät tulisi edes maksamaan eivätkä pääsisi aluetta käyttämään?
Lainaus
Lopeta ihan oikesti tuo p*skansuoltaminen ja anna palstatila niille joita harrastus ihan oikesti kiinnostaa, jos on noin paha olo niin löydät kyllä varmaan ratkaisun muualta helpottaaksesi oloasi!
Tarkoitatko ettei aseharrastajienkaan palstoilla saa keskustella siitä tekevätkö jotkin yksittäiset harrastajat tai kerhot hallaa koko lajille ja yhteiskunnalle joka sallii ja tarvitaessa estää lajitoimintaa? Olisiko sellainen keskustelemattomuus jo tyhmyyttä?
Lainaus
Pitäiskö noiden kuvien olla joenkin hauskoja vai mikä mikä niiden merkitys on?

-Henkka
Sanotaan toiveekkaasti vaikka että, ajatuksia herättäviä. :)

14
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 06.04.12 - klo: 15.11 »
Matkustaja hyvä...
Kun täällä on puhuttu kausimaksusta niin kyse on kesästä.
Eli 50e koko kesä.
Tähän ei tarvita Westendiä, eikä audia että pystyy tuon summan edes jotenkin haalimaan kasaan vaikka kerran vuodessa.
(olen itsekin täysin persaukinen)
Kertamaksu 10e, eli jos tietää käyvänsä ajamassa edes sen 5 kertaa kesän aikana niin kannattaa tietysti maksaa koko kausi.
Onneksi vielä ei olla siinä tilanteessa että kovinkaan moni ei tosiaan pystyisi säästämään tuota summaa. Mikä ei kerro mitään huomisesta. Ja oli summa vaikka kuinka pieni, sanotaan sopivaksi hinnaksi vaikka 10 senttiä kesältä, niin kyse on periaatteellinen ja siis laajemmin ihmisiin vaikuttava. Lyhyesti: millä oikeudella?
Lainaus
Mikäli ratamaksuja ei olisi niin ei olisi koko rataakaan, koska sen ylläpitämiseen ei yksinkertaisesti olisi rahaa.
Kyseinen rata kun ei ilmaiseksi siihen ole ilmestynyt... ei kanttarit, eikä yhtään mikään.
Ja jotta kyseisellä paikalla ei kasvaisi metsä muutaman vuoden sisään niin sitä on pakko kunnostaa.
Kunnostustarpeet ja kaikki muu tietysti maksaa, eikä kyseistä rahaa tule mistään verorahoista tai muustakaan.
Kyseiset rahat saadaan vain rataa kuluttuvilta.
Aika yksinkertaista.
1. Eikö rataa olekaan rakennettu meidän verorahoillamme, kun höpötät jotain jostain kumman ilmaisuudesta? Kuka sen rakensi ja kenelle ilmaiseksi?
2. Mitä tekemistä teidän kanttareillanne on siinä että kaikki saavat ajaa kaupungin radalla? Onko kanttareiden rakennusluvat kunnossa?
3. Eikö muka kaupunki ole vastuullinen ylläpitämään rakentamaansa ja omistamaansa virkistysaluetta, verorahoillaan? Vai miksi me veroja maksamme?
4. Pitäisikö siis ratamaksu porrastaa radan kuluttamisen mukaisiin ratamaksuihin? Ajoajan ja auton tehojen mukaan laskettuna?
Lainaus
PKSRCA ei ole kaapannut rataa itselleen.
Kerho ainoastaan hallinnoi kyseistä plänttiä.
Eli siis lähinnä ylläpitää kyseistä paikkaa.
Ei tarjoa mitään kaupallista palvelua, vaan ainoastaan veloittaa harrastijilta kulut mitkä kyseisen paikan ylläpitämiseen menee.
Myös itse kerhon hallituksen jäsenet maksavat itse samat maksut.
Tästä on juuri kyse, lukemista harrastaville tiedoksi. Eli millä perusteilla se näin tekee tai luulee tekevänsä.
Niin ja siihen hallinointiin kuuluu esim. Radalle johtavan tienvarsien siistimiset, varikon siivous, ohjaajakerokkeen maalaus ym. huolto, radan huolto ja ylläpito sekä pidotus! Eli siis kaikki radan hommat.
Mielestäni on erittäin hyvä että, asiansa OSAAVA taho huoltaa rataa ja sen ympäristöä.
Mitä siitäkin tulisi kun kaupungin duunarit tulisivat tätä meille ylläpitämään ja tuhlaamaan veromerkkejä nojaamalla lapioon--> Moni asia olisi varmasti tehty väärin jolloin sen joutuisi kuitenkin aktiivit tekemään. Nämä aktiivit tekevät kuitenkin kaiken TALKOOVOIMIN!!!
Rahalla saa ja rc-autolla pääsee. Hyvä maksaa joten mikset sitten ole valmis maksamaan enemmän veroja? Ja tarvitseeko jokamiehen rataa puunata kuin jotain yksityistä kilparataa ja kenen rahoilla? Taitaa kerhon kilpakuskit ja himoharrastajat hyötyä tuollaisesta melkein jo oman radan edustushinkkaamisesta eniten ja satunnaisten sunnuntaiharrastelijain pienemmät tarpeet unohtuvat jo ekassa mutkassa kun radasta rakennetaan miniatyyri-monte carloa? Mihin hemmettiin joku kädetön harrastelija tarvitsee pidotusta? Pidotuksellako sitä opitaan ajamaan? Pääseekö sitä edes ajamaan jos varikkojeesukset konettaa ja pidottaa piskuista leikkiautorataa yhtenään kalliilla vempelearsenaalillaan, mikäli ratamaksuja ja talkoohenkeä kyyttäävänä varikkopoliisina ehtivät? Sääliksi käy heitäkin. Töissäkin on kevyempää.
Lainaus
Se mitä tulee talkoovoimiin niin moni asiasta tietää ja siitä on täällä käyty näppisrallia aiemminkin.
Talkoovoimathan on nykyään katoavaa kansanperinnettä ja tämä on ongelma kilpailuiden järjestämiseen. Tämä tuottaa myös suurta päänvaivaa esim. Tattiksen radan ylläpitäjille ja akltiiveille jotka sitten joutuvat aina/usein tilanteeseen että, kun on talkoot tms. niin porukkaa talkoissa on 1/3 osa kesän harrastajista. Tämä ongelma ei ainoastaan ole tattiksella vaan myös muualla suomessa.
Tosi olemme PK:seudun tuntumassa ja täällä tuntuu olevan tabu että kaikki mulle heti. Tämä jos joku paistaa hra matkustajan tekstistä läpi!
Ja kuten tekstistäsi paistoi sisäkumina läpi, tuo on kisaajien ja seurojensa ongelma. En minäkään kuulu kumpaisenkaan kööriin. Kapenevasta himoharrastajapohjasta vielä löytynee muutama muukin kaltaiseni harrastelija.
Lainaus
Pienoisautoilu = harrastusta, talkoilua ja hauskanpitoa kilpailemista unohtamatta.
Mihin unohtui kilpailemattomat? Ne jotka eivät halua osallistua kilpatalkoisiin ja niistä saatavaan sankariglooriaan ja parempaan ihmisyyteen? Entä ne, joille riittää kaupungin duunareiden ylläpito ja valohoito radalle?
Lainaus
Mulle voi hra matkustaja soittaa niin voin antaa ohjeistusta miten pienoisautoilu suomessa toimii jos se ei ylläolevasta käynyt selville. Numero löytyy profiilista!
Minulle riittää julkinen keskustelu aiheesta. Kiitos yrityksestä.
Se on taas näköjään vapaapäivä ja keskikepponen maistunut jo aamusta :)
Ota minunkin puolestani. :)
Lainaus
On kyllä semmosta tajunnanvirtaa, että täytyy ihmetellä mistä silokista Matkustaja on keittonsa tälläkertaa keitellyt.
Jokainen ei ole seppä syntyessään. Harjoittelemalla nämäkin selvinnevät. Latauksen jälkeen uutta rundia vaan kehiin..
Lainaus
Jos muutaman euron ratamaksu on sulle liikaa, niin taitaa se tuo sun kovasti mainostettu "verojen maksukin" olla sillä tasolla, että kovin monta jeniä ei sun maksuista tattiksen radalle enää riitä kaikkien sosiaalitukien loisimisten jälkeen..
Radio-ohjattava olkiukko? Mielelläni maksaisin enemmänkin veroja ettei kehittyvien maakuntien liitot ja yhdistykset sun muut rc-moottoripyöräkerhot ja yksityisklubit valtaa joka nurkkaa rahalla ja yhteiskunta jakaudu kuten jo aiemmin kävi verisin seurauksin myös suomessa.

Lopuksi haluan sanoa kiitokset kaikille asiallisesta keskustelusta.

15
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 06.04.12 - klo: 13.51 »
Joo mä heitän pyyhkeen nurkkaan, ihan turha tommoselle asenteelle on heittää mitään enään :)= Mutta toki luen popkornit mikrossa ja limpparit jääkaapissa Matkustajan seuraavaa postausta. Kait tää on se vastaanotto mitä saa kun yrittää asiallisesti kertoa miten asiat toimii, mutta jos toinen haluaa väkisin tehdä tästä poliitista keskustelua raha-asiosita ja saada kaiken ilmasella(valtion kustantamana) niin eipä sille voi mitään.
Jees-mies asenne on toki helpompi ohittaa radallakin. Eikö muka radan ulkopuolisen taholle (väitetysti) annettu rahastuslupa, sekä radan rakentaminen ja ylläpitäminen verorahoillamme ole kunta-ja veropoliittista toimintaa ja emmekö ole äänestäjiä ja maksajia? Miksi asia pitää tehdä sinulle sellaiseksi väkisin? Ja mitä oikein höpötät että kaikki pitää saada ilmaiseksi ja että ilmainen tarkoittaa suluissa veroja maksamalla saatua? tarkoititko yleistää toiseen ääripäähän että kaikki pitää olla mahdollisimman kallista?
Jos matkustajaa noin paljon k yrpii niin on ehkä parempi kun unohdat koko harrastuksen ja rupeat vaikka keräilemään postimerkkejä.
Kyse on lähinnä siitä että mikä kyrpii, jos et sattunut huomaamaan. Vaihdatko pyöräilyyn jos sinua kyrpii yksityiset tietullit sitten kun verorahoilla ei enää saa edes rakennettua ja ylläpidettyä tieverkostoa?
Täytyy sanoa, että minua kyllä harmittaa Goos:n puolesta. Goos kirjoitteli hyvät ja asialliset vastaukset Tattiksen radasta ja Matkustaja vastaa siihen sitten tällä tavalla...  :angry: Uskomattoman typerää, että joku jaksaa käyttää aikaansa tällaisen sonnan suoltamiseen.
Matkustaja voisi mennä avautumaan vaika Suomi24-palstalle, siellä varmaan löytyy ymmärtäjiä.
Kirjoitustyylini ei ehkä miellytä kaikkia jos ketään mutta pyydän keskittymään siihen mitä sanottiin eikä siihen miten. Kyrpiintyminen ehkä vaikutti siihen etten kirjoittanut kuivakan hyssyttelevästi etkä saanut helppoa luettavaa. Ja kyllä suomalaisten hotelli helpotuksen ykköslukemistossa Aku Ankassakin näytetään tunteita ja irroitellaan kielellä. Suosittelen. Pelkän tekniikan maailman jyystäminen kapeuttaa maailmankuvasi insinööritasolle hilavitkutintesteiksi ja tekniikan herutuskuvastoksi. koska TM on viimeksi testannut eri paritteluasennot tai kumit?
Pesäpalloon menee varusteisiin suunnilleen rc-harrastuksen verran, seuramaksuihin huomattavasti enemmän, koska kaupungin/kunnan kentät on kalliilla veromarkoilla rakennettu, ja seurat joutuvat anomaan niitä käyttöönsä
Höpö höpö. Paljonko maksaa vanha harjanvarsi tai karahka lähimmän koiran suusta ja käpy suksikuusen alta? Kavereitakin olisi hyvä olla. Paljonko ne maksavat sinulle?
Lainaus
Tietty, voisin melkein vannoa, että SM-kympin joukkoon on helpompi päästä rc-autolla kuin mailan varressa.... toki ymmärrän että molemmat vaativat harjoittelua, harjoittelua, harjoittelua ja ripauksen luontaista taitoa.
RC-autoilua voi myös harrastaa halvallakin ihan ilokseen, ja siihen niitä neuvoja saa juuri menemällä sinne minne neuvottiinkin.
Täälläkin asiasta voi ymmärtääkseni alan harrastajien kanssa keskustella? Sanovat tätä jostain syystä rc-keskustelupalstaksi. Kyse on edelleen siitä että kuinka halvalla kaupungin/kunnan kentällä lajia voi kaupunkilainen/kuntalainen harrastaa, jos satuit eksymään aiheesta. Jos kerran verorahaa kentästä maksamme niin pitäisikö pikemminkin seurat laittaa anomaan omia lyhyitä vuorojaan kaikille vapaalla kentällä, eikä niin että kaikki jo kentästä maksaneet ja yhä veroissaan maksavat, maksavat seuroille siitä että ne omivat koko kaudeksi kentän ja toimivat vielä ratapoliiseina ja lisämaksujen karhuajina? Yritäpä mennä lasten kanssa lähimmälle kentälle niin jo saat maksaa kaiken karvaisille harrasteseuroille kentän käytöstä. ja hiekkalaatikolla jollekin neppiskerholle. Näinkö?
Lainaus
PS. Meillä harrastus alkoi siitä, kun menimme katsomaan paikallista rataa, satoi kaatamalla, mutta paikalla oli eräs harrastaja Lahdesta.
Kun tuli pieni tauko sateeseen, pääsimme juoksemaan autolta varikon katoksen alle.
Niimpä erittäin ystävällinen Mikko Yrjölä kertoi kaiken tarvitsemamme, näytti jopa ajoa siinä vesipatjan päällä, ja loppu onkin sitten historiaa.....
Tapahtui tosielämässä-tarinat ovat tietysti aina romanttisia, sankarillisia ja ah niin opettavaisia. Litimärkänä ja silmämunat jäässä sitä kokee asiat jotenkin vahvemmin. Kaupungeissa kovin harvinainen ihmisten kohtaaminen on myös aina sykähdyttävää. Ajattelin itse keskittyä pelkkään ajamiseen mutta tarpeensa kullakin.
Lainaus
Elämä on valintoja täynnä.... koska itse en polta enkä juokaan kuin ehkä pullon keskinotkeaa joka toinen vuosi, siis mikäli on kova helle, ja tuntuu siltä että on tarve, niin riskeeraan yhden rc-auton renkaan hinnan juomaan....
TTKoo
Ja koska sinä niin silloin muutkin? Onneksi et harrasta sentään balettia. niin, elämä on täynnä valintoja myös köyhälle syrjäytyneelle yh-äidille. säästääkö ruoka-ja vaaterahoista pojan harrastuksiin. käydäkö yksityislääkäreillä ja kylpylälomilla etelässä? kokoomuslainen uskomus kaikkien ihmisten vahvuudesta ja moniosaajakyvykkyydestä ehtymättömin voimin, sekä kasvu-ja elinympäristön vaikuttamattomuudesta yksilöihin on vain uskomus. niin, jäisikö aloitteleva harrastaja katselemaan lompakkomiesten leikkiä radan sivuun vai varastaisiko ratamaksun kuten lähiökaverit kaupasta rikkaiden kakaroiden merkkivaatteita, etteivät syrjäytyisi mainosten mukaisesta nuorisoskenestä?

Löytyykö kontista jo motorhome kaikilla herkuilla?

16
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 31.03.12 - klo: 18.22 »
En tiedä oletko trolli vai et mutta henkilöäkohtainen mielipiteeni on ettei sun tarvitse tulla radalle, voit jäädä kotiin kun asenne on tuo. Eli jos aiot harrasta niin tuolla asenteella se ei onnistu.
Pakko kai sitä on noin tehdä jos auton ostamisen jälkeen ei ole varaa harrastaa tuolla asenteella ja lompakolla mitä sinulla tai tuolla tattiksen radan itselleen kaapanneella seuralla on. Siinä juuri on syrjäytymisvaarassa olevan köyhälistön ongelma. En tiedä oletko nähnyt köyhiä muualla kuin jenkkileffojen slummeissa, limusiinien tummenetuista ikkunoista heijastuen. Tähänkö suuntan ollaan niinistön johdolla menossa? Rahamiehet rällää jo yhdistyskikkailuilla yksityistetyillä kaupungin leikkiautoradoillakin.
Lainaus
Sit taas seuran jäsenenä sanon seuraavaa (en kuulu seuranpäättäviin elimiin)
PKSRCA ei rahasta vaan tekee asioita mahdolliseksi. Tattiksen rata ei ole mikään valmiiseen pöytään palvelu missä olisi yritys pyörittämässä asioita. Jos näin olisi hinta olisi varmasti 100x mitä seon nyt. Jos rata on likainen käyt sen itse pyyhkimässä. PKSRCA on mahdollistanut että seon mahdollista hankkimalla tarvittavat työvälineet asian hoitamiseksi. Siellä on mm lehtipuhallin jolla radan putsaaminen onnistuu kohtuu nopeasti ja myös bensaa sen käyttämiseen. PKSRCA on myös ry, eli voittoa tavoittelematon yhdistys.
Jos asia on sinisilmäisesti noin niin suuri kiitos siitä. Siinä tapauksessa on vain vahingossa lähtenyt rc-mopo päättävien elimien lapasesta ja unohdettu pääkaupunkiseudulla asuva köyhempi porukka jolle pakollisten verojen päälle ilmaiset palvelut ovat kirjaimellisesti henkireikä ettei nuppi pimahda ja haulikko pamahda. Kaikkien etu ettei porukka pimahda. Vai kustannatteko ratamaksuillanne radalle, kotiin ja pääkaupungin kaduille myös turvamiehet ja poliisiarmeijan myös venäjän tai brasilian tyyliin? jenkeissä on hyvä vankilabisnes tukemassa paikallisia harrasteyhdistyksiä hätistelemään köyhimpiä jaloista.
Lainaus
Bajamajaa ei taida aluella olla edes, et jos tule p*skahätä kantsii olla vikkelä :) Reklamaatioita voit tehdä niin paljon kuin haluat, niiden käsittelyn ja toteuttamisen hoitaa myös harrastajat eli sinä mukaanlukien (jos päätät tulla harrastamaan)

Maksavia asiakkaita ei ole tattiksen radalla, ainoastaan harrastajia jotka osallistuvat talkoovoimin radan ylläpitämiseen.

Sopimuksia voit penkoa niin paljon kuin haluat, en usko että sieltä löytyy mitään semmosta mit äei tässä voisi julkisesti sanoa.
Toivotaan ettei mitään laittomuuksia löydy soppareista. Mutta oudolta tuntuu jos seuraanne kuulumaton ostaa seuraltanne ajo-oikeuden radalle jota ette omista tai ole vuokrannut, ettekä muka silloin myy kertaluontoista tai kausittaista ajo-oikeutta eli ostotapahtumaa ei muka tapahdu eikä kuluttajasuoja muka koske ajo-oikeuden ostotapahtumaa? Eiköhän vessojenkin suhteen ole aika tiukat vaatimukset myyntitapahtumien yhteydessä..?
Lainaus
LS5 auton rengaskierros maksaa 78e, GT8 auton rengaskierros 40e, TP-10 auton rengaskierros 30e, Tattiksen _kausimaksu_ on 50e. Eli on tässä ihan realismia, Tattiksen kausimaksu on suhteessa ilmainen muihin kuluihin nähden.
Tuolla logiikalla juuri noin. Eihän taivaaseenkaan pääse ellei usko siihen. Pointtini oli rikkaassa Suomessakin yhä hyvin tai entistä paremmin voiva suhteellinen köyhyys ja kaikkien maksaman ja kaikille hyvää tekevän radan sulkeminen suhteellisesti köyhemmiltä toisilta jotka haluaisivat mieluummin ajaa pikkuautoilla kuin ryypätä ja riehua. Onhan toki 78 erkillä ajopäivässä pikkauton renkaita shoppaileva erkkikin suhteellisesti köyhempi kuin f1-moguli Eclestonen tytär jolle 1000 erkkiä päivässä on vasta esileikin esileikkiä. Kaikkien autoilijoiden rahoilla. Sori pitkästä lauseesta. Sähköautoilussa ainakin kai ladataan omia akkuja aina 5 minuutin välein?
Lainaus
rc10.fi ei ole PKSRCA:n keskustelupalsta, vaan kaikkien Suomalaisten rc-harrastajien. PKSRCA:lla on tosin omat säikeet heidän ylläpitämille radoille. Syy miksi ehdotan, että menet radalle on se että siellä sinulle selviää asiat paljon nopeammin. Kyllä täälläkin vastataan kysymyksiin (varsinkin jos kysymykset on asiallisia ja ehkä hiukan nöyrempiä kuin sinun asenne). Radalla löytyy myös kalustoa, joten pääset näkemään mimmoisilla autoilla ihmiset ajavat. Tässä harrastuksessa on yleensä halvempaa ajaa hiukan kalliimalla kalustolla ja harrastaminen on myös hauskempaa.
Luulisi tattiksen radankin siis olevan kaikille harrastajille, lompakkoon katsomatta. Tätä pikkuautopalstaahan voi köyhät lukea yksityistämättömissä kirjastoissa. Onneksi pkracsa ei ole ottamassa harrastepohjaa rakentavaan haltuunsa myös tätä keskustelupalstaa...ei kai!? Syy miksi haluan keskustella tästä muuallakin kuin kerhon rahaporttien sulkemalla radalla lienee jo tullut selväksi tai ainakin varoittavaksi esimerkiksi? Eikä minulla ole varaa yksityisautoilla kaikille Suomen radoille tämän takia, ja kun nykyään on tämä nettikin sitä varten. Toki lajissa kuin lajissa rahalla saa lisää hauskuutta jos mielikuvitus ei riitä mutta se ei ollutkaan tässä huolenaiheenani. Luetun ymmärtäminen enemmänkin. Kiitos kuitenkin kärsivällisyydestäsi ja kovasta yrityksestäsi.
Lainaus
PKSRCA tuottaa tietyn verran hyödykkeitä heidän jäsenilleen, seuraan voi liittyä kuka vaan pientä maksua vastaan. Tämän maksun saa käytännössä heti takaisin halvemissa ratamaksuissa
Noilla perusteluilla mafiakin on kerho josta ei voi kieltäytyä. Toivoisi pikemminkin että kerho rahastaisi vain omia jäseniään. Vai haluaisitko sinä maksaa Jehovan todistajien matkakustannukset kotiovellesi, koska he tulivat vartiotorneineen putsaamaan jumalanvoimaisilla lehtipuhaltimilla tietäsi pelastukseen?
Lainaus
Näin loppuun haluisin esittää sinulle pari kysymystä.

Miten olet voinut saada näin väärän kuvan rc-harrastauksesta?
Miten olet voinut kerätä noin paljon vääriä olettamuksia yhdestä seurasta?
Oletko katkera jollekkin muulle taholle?
Tattiksen rc-radan ketjua luettuani.
Tattiksen rc-radan ketjua luettuani.
Helsingin kaupungin vastuullisille harrastustoiminnan kynnystäjille niiden hyväksi joilla jo on. Ja lisää haluavat.

ps.
Sitten kun lopetatte rahastuksen niiltä jotka eivät kuulu kerhoonne niin löytyykö radalta lyhyempää rataprofiilia myös hiukan, paljon hitaammin kulkeville pikkuautoille joilla on joko mahdotonta tai tappavan tylsää körötellä kallimmpien leluautojen isompaa rataprofiilia pitkin?
Tälläisen korin jos jostain löytäisi, halvalla!

17
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 31.03.12 - klo: 11.26 »
PKSRCA ei omista rataa vaan seon Helsingin Kaupungin omistuksessa(?). PKSRCA:n rooli on alueen hallinta ja sen kehittäminen.
Pksrcalla on siis oikeus rahastaa Helsingin Kaupungin radalla(?). Onko alueen hallinta ja kehittäminen ulkoistettu kunnallispolitiikkassa kokomusvoimin jollain vuokrasopimuksella pksarcalle ja valvooko omistajataho että alihankkija tuottaa radalle palveluita siinä tarkoituksessa johon rata on rakennettu, eli johonkin yleiseen virkistyskäyttöön kaikille helsinkiläisille tai jopa pääkaupunkilaisille? Voiko asiakas lähettää reklamaatioita ja korvausvaatimuksia huonosta palvelusta ja kenelle? Esim. jos rata ei ollut siivottu kun hän tuli ajamaan vaan henkilökunta yhä ähelsi hiki hatussa siivouksensa kanssa yli puoli tuntia ja maksavan asiakkaan ajot jäi siltä erää koska kalenteri oli täyteen buukattu työasioita? Tai bajamaja oli törkeässä kunnossa ja radalta ei saanut sokerittomia virvokkeita nestehukkaan ja sokerimunkkeja? Onko kellään tietoa vai pitääkö näitä soppareita ja mahdollisia kaverikytkentöjä päättävissä elimissä alkaa penkomaan tarkemmin?
Lainaus
Kausimaksu taisi olla niin halpa ettei siitä kannata kauheesti ottaa ongelmaa, taisi olla suuruusluokkaa yhtä paljon kuin yhden illan rengaskulut. Rahoja käytetään mm korokkeen laajentamiseen ja muutenkin radan kehittämiseen. Paikalla on mm paineilmaa ja sähköä.
Taidat nyt puhua Westendissä tai Kauniaisissa asuville "raha ei ole ongelma"-perheille? Vai sponsorimerkkejä pullisteleva ajohaalari, varaosapakki ja lompakko päällä kisaavaksiko kaikkia leikkiautoilijoita luulit? Mites olis Jakomäkeläinen syrjäytynyt isätön nuori joka miettii että lähtiskö radalle kirpparin kautta ikivanhan rc-kotteron kanssa vai riitäiskö rahat vain mäyräkoiraan, Westendistä löytyneen aikuisten edustusaudin ja heroiinipissiksen kanssa? Mummoja mukiloimalla köyhempikin jannu saa varmaan rengasrahat joka ajopäivälle? Vähän realismia kiitos vaikka omat tulot olisi vielä nousukauden aikaisia tai koko elämä pyörisi maailmalla rc-kisoissa sponsorirahoilla mälläten. Vai onko rikkaiden leikeistä syrjäytyneitä nuoria vieläkin liian vähän Suomessa? Onneksi aseharrasteet maksavat jotain nekin ja toivottavasti enemmän kuin pikkuautojen rengaskulut koululaisille siinä missä koulut jättäneillekin.
Lainaus
Hyvä tapa tutustua lajiin on varmasti se että piipahdat joku ilta Tikkurilan radalla katsomassa meininkiä ja kysele ihmisiltä paljon kyssäreitä.
Varmaan joo. Minkä takia teillä sitten on keskustelupalsta jos täällä ei osata avata suuta samalla tavalla kuin radalla jossa pitäisi ehtiä myös ajamaan eikä pulisemaan tai juoruamaan? Vai onko kodin ulkopuolella yleensä jotenkin vapautuneempi olo? Turha kai sinne radanvarteen on lähteä kyselemään ilman paksua lompakkoa vai tykkäättekö laumasta köyhiä kuolaajia huippuunsa viritettyjen kisapelienne rengasvalleina? Muistakaa lukita audinne. Vai kävisittekö itse alpeilla kyselemässä lasketteluvinkkejä aloittelijalle tai espanjan golfklubeilla ratamaksuista ilman kerhon jäsenyyttä? Eiköhän firma maksa teille kohta nämäkin huvit, yksityislääkärien, kulttuurin, urheiluharrasteiden, työsuhdeautojen, lounaiden jne. lisäksi. Oikea työssäkävijöiden sossu nykyään tuo ns. firman piikki, kännyköineen, kylpylälomineen kaikineen niin miksei myös pikkuautojen renkaatkin samalle maksajalle, sille omalle sossulleen firmalleen joka muutenkin maksaa jo naurettavan suurta palkkaa duunareilleen? Verojahan joilla kaupunki radan rakensi, ei kukaan haluaisi kuitenkaan maksaa, yhteiseksi hyväksi.

Minkä takia pksacra rahasta muilta kuin jäseniltään siitä että rata on kisatreeni-ja kisakunnossa? paljonko vanha mökkiharja maksaa harrastelijan kädessä jos radalla sattuu olemaan kesällä vähän lehtiä tai hiekkaa jonka yli ei harrasteautolla pääse tai ajotaidot ei riitä?

18
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 27.03.12 - klo: 20.35 »
Omilla autoilala ajetaan, PKSRCA kerää myös kausimaksun ajamisesta. Kannattaa tulla paikanpäälle katsomaan ja tutustumaan ennenkuin ostaa omat autot. Harrastajiin voi myös tulla tutustumaan Tikkurilan radalle joka on joka päivä auki.

lisäätietoa pksrca.fi
Omat vehkeet istuu kyllä käteen parhaiten. Kausimaksu kuulostaa siltä että eniten rataa kuluttavat maksavat suhteessa vähiten? Syrjitäänkö tuossa aloittelijoita, köyhemmällä kalustolla körötteleviä ja kaltaisiani satunnaisia sunnuntaisuhareita? Riittääkö yksi auto aloittelijalle? montako autoa teillä menee lyhyessä kesässä palasiksi tuolla? Vai saako näihin oikeita vastauksia ainoastaan paikanpäältä? Itseäni ei kiinnosta deittailumeininki, pelkkä leikkiautoilla köröttely.

Lisätietoa kaipaisin tuon kirjainyhdistelmän sivuilta että kuka omistaa radan ja kenelle rata on avoinna ja kenelle kiinni. En löytänyt edes lukulaseilla. Jos tuo pikkuautoklubi kerää rahat pois kaikilta radalla ajavilta niin se kuulostaisi ihan paikan omistajalta? Tietääkö kukaan tai onko jonkun kaveri kuullut asiasta enemmän?

19
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 27.03.12 - klo: 19.56 »
pikkuautoilla :)
Neppis kisat pystyyn ;D
Neppiksille tuollainen rata on jo luokkaa guggenheim tai kolmas musiikkitalo. Jossain kyllä nähnyt radio-ohjattavia ruohonleikkureita, sellasia neljäsosan kokosia inisijöitä aikuisten autoista. Niillä pitäisi varmaan mennä jo mikroautoradan rengasvallien puolelle? PSKRCA järjestää neppistoimintaa?

20
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 26.03.12 - klo: 21.34 »
Ketkä tuolla saa käydä ajelemassa radio-ohjattavilla pikkuautoilla? Verorahoillako tuolla päristellään vai jonkun firman hinnaston mukaan? Löytyykö vuokra-autoja ryyppyyn koskemattomille polttariporukoille?

Sivuja: [1]