Moi,
Kyllpähän oli hauskat ja tasaiset kisat! Kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille rehdistä ja kovasta kilvanajosta!
Oma valmistautuminen oli vähän huono, eikä Turkuun perjantaina saapuessa ollut mukana yksiäkään ajokelpoisia renkaita. Perjantai menikin radan metkuja opetellessa ja enemmän ja vähemmän äärimmäisiä säätötoimenpiteitä kokeillessa. Vauhti ei ollut vielä perjantaina vakuuttavaa, ja varmuuskin puuttui, mutta luotto oli silti ihan kohdillaan, sillä tiesin että riittävän kuluneilla renkailla ja yhdistämällä päivän aikana hyväksi havaitut jutut homma alkaisi varmasti toimimaan.
Perjantaina hotellilla vaihdoin vielä Durangoon takaisin alkuperäisen alumiinipohjan ihan varmuuden vuoksi, sillä muovi pohja oli paikoin kulunut jo niin ohueksi, että vähän pelotti sen kestämisen puolesta.
Lauantai alkoi vähän kaksipiippuisesti: toisaalta auto oli todella helppo ajaa, mutta toisaalta jouduin muokkaamaan setuppia siten, että keskimoottoriauton hyvät ominaisuudet vähän kärsivät, jotta sain paikattua keskimoottorille luontaista kiihdytyspidon puutetta. Onneksi päivän mittaa renkaisiin ja rataan alkoi muodostumaan sen verran pitoa, että jo viimeisillä alkueräkierroksilla ja finaaleissa pystyi jo paremmin hyödyntämään keskimoottori auton hyviä ominaisuuksia ja viimein toiseen finaaliin sain autosta jo mielekkään ajaa.
Finaaleista ei jäänyt kyllä oikeastaan mitään muuta kuin todella hyviä muistoja mieleen. Ajo oli tasaista ja kaksi viimeistä finaalia ajettiin ihan hyvän kokoisella rytmiryhmällä tiukkaa kisaa lähdöstä maaliin. Varmaankin oli tämän kauden hauskimmat finaalit. Viimeisestä finaalista täytyy antaa vielä Joonalle propsit. Poika ajoi todella tarkasti kaikki ne paikat, joissa ohi olisi voinut yrittää ja ne kerrat kun Joona yritti tarjota ohituspaikkaa vitoshyppyjen jälkeen onnistuin sössimään hypyt juuri sen verran, etten ehtinyt työntää Durangon keulaa rinnalle ja ohi. Viimeisellä kierroksella meinasi käydä vielä vahinko takana tulevankin kanssa, kun yritin hypätä Joonan sisäpuolelle, mutta hyppy jäikin vajaaksi ja töpeksin seuraavan mutkan. Viimeiset mutkat saikin sitten puolustaa jo omaa sijoitusta.
Iso kiitos vielä Ari Heinoselle tarvittavista potkuista takalistoon, Hobbyfactoryn Artsille ja Hokelle edelleen jatkuvasta myötämielisyydestä ja Jäntille jollain tapaa kisakelpoisien renkaiden lainasta, vaikka niissä "väärä" insertti olikin. Taisin Petterille luvata muutaman pisteen omasta saldostani, jos renkaat osoittautuisivat ajettaviksi.
DEX210 "ikuinen" 3. -setuppi löytyy auton omasta topicista.
Samppa