Moro!
Tässä toissa päivänä päätin kokeilla miten auto kulkisi takavetoisena tai onnistuisiko ilman turhan isoja remontteja takavetoisuus.
Homma meni niin,että etukardaani pois,vetarit pois ja etummaisen diffi boksin sisällä olevat rattaat pois (kardaani ja varsinainen diffi) Ja kuoret takaisin paikoilleen,mutta ylimääräiset reiät teipattuina.
Sen jälkeen testiä ilman suurempia keskidiffin viskositetti muutoksia ja tulos,että auto ei liiku.
Sitten laitettiin vähän sinitarraa ja tulos,että ei tule kaikki voima ulos.
Sitten taas lisää sinitarraa ja alkoi tulemaan tehoja pihalle. Sinitarran laiton jälkeen diffi on hetken tosi jäykkä,mutta kun pyörittelee vaikka niin,että toinen pää diffistä pihdeillä kiinni ja toisesta ruuvarin varsi läpi ja pyörittelyä,niin vetristyy vähän. :)
Veto toimiii nyt samalla periaatteella,kuin TM2 autossakin. Sopisikohan tuo TM2 keskidiffi tähän,kun siinä ei ole sitä eteen päin menevän kardaanin paikkaa? Toisaalta ei ole kyllä välttämätöntä.
Pikaisella testillä puhtaalla marmori pinnalla. Yllättävän hyvin auto ainakin kääntyi ja näin. Uusissa renkaissakin oli hyvin pitoa. Pakkaantuneella lumella oli taas liiallisen voiman takia pieniä etenemis ongelmia (pyörähti ympäri).
Seuraavaksi menee hankintaan vähän pienempää konetta. Luulisin,että 540 8,5t olisi passeli 90A noparin kanssa.
Painoa autolla oli eilen ajokunnossa muistaakseni hiukan vajaat 2,5kg.