No jos kanvia alat kaivertaa, lohkot pitää myös kaivaa saman kokosiksi.
Sitten imu/ pakoaukoista sen verran, että mitä enempi portatun tilaa kaupasta, sitä vähemmän niissä on varaa ottaa pois.
Itellä on ollu aina bajassa 29cc race portattu sylkky ja justiin nyt syksyllä avarsin kaikkia mahollisia aukkoja. Imu ja pako aukoissa oli n. 1,5mm varaa ottaa pois, leveyssuunnassa. Mikäli halusi pitää aukot saman muotoisina kuin tehtaalla on tehty.
Ja imu päähän kannattaa olla niin, et kaasaripäästä lähtee sylkkyyn päin levenemään. Pako taas päinvastoin, eli pakari päästä leveimmillään. Näin saadaan virtaukset kiihtymään oikein.
Huuhtelut on kanssa yleensä ja varmin tapa, et lohkoja kohti kanava hieman levenee. Näin huutelu virtauksetkin paranee. Siinä noin pikaisesti selostettuna.