nippasin nimen -cooglasin. Vaikuttas et toi:
http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=25990siellä pari mahdollista selitystä:
• Reverse delay function.
eli jos jarrutat ja nopari uskoo sun neutraalipisteen olevan jo pakki, yleensä siksi että akku kyykkää
Testaat, tutkit mittaamalla jännitteen juuri oireen aikana. Pikatestinä: jos myös ratti on vähän vinksallaan tuona aikana. ja ilman vikaa, ratti suorassa.
Tähän auttaa paremmat akut, tai ongelma voi pienentyä laittamalla akun vierellle kondensaattorin.
• High-temperature safety cut-off system prevents overheating damage
Jos on iso painava auto ja jarruttaminen tehdään myös sähköllä ja se kuumensi noparia, kunnes suoja veti päälle.
Peukkua nopeudensäätimen siilin päälle. =jos pikasestakin kuivalla sormella koittamisesta jää harmaa rivankuvia peukaloon. Toiminta-alueellaan noparia voi koittaa eikä kipu heitä sormea pois. Se on vaan kurjaa, muttei jätä jälkeä myöskään.
Kevyempiä, hitaanpia ratasvälityksiä, tai kevyempi kone. Muuten palaa ainakin nopari rikki tosi pian.