Kirjoittaja Aihe: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä  (Luettu 3181 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« : 23.03.07 - klo: 20.25 »
Eli ekaks autoks hommasin tollasen Thunder Tigerin ja magee pelihän toi on, kuitenkin heti alkoi himottamaan pikkusen viritellä kun mahdollista kerran on. Kyselisinkin että mikä olis halpa tapa saada lisäpotkua vermeeseen ja jos jotain ohjeita satelee osista niin jos mahd. niin linkin kanssa koska en noista nimistä niin kauheesti tajua kun joku ehottaa lipoa niin niitä löytyy ihan mielettömästi mutta osien pitäis sopia tähän ZT-2 malliin kokoluokka 1/18 ja takaveto.

Jos 380 moottorin ostaa niin tuleeko tuolla paljon lisää potkua ? entäs tuosta akun kestosta kun toi vakio kestää n. 20 min  jonka jälkeen 5 tunnin lataaminen taas, oisko siihen järkeviä + halpoja ratkaisuja?

Mahdollisimman halvalla pitäis päästä koska rahaa ei kauheesti ole mällätä.


Jos uhrais kunnolla niin oisko MAMBA harjaton moottori kv 8000 ja autosäädin 25A 6 kennoisella lipolla hyvä setti, tuollain lukee Saben sivuilla:

Paketti sisältää Harjattoman moottorin ja 25A autokäyttöön suunnitellun säätimen.

Paketti suunniteltu 1/18 autoihin tuomaan lisää tehoa ja ajoaikaa.

Laskennallinen nopeus esim TeamLosi MiniT

Vakiovälityksellä
3-kennoisella lipolla yli 60mph
2-kennoisella lipolla tai 8 kennolla 48mph
6-kennolla 32mph

vai oisko halvempia mahdollisuuksia saa autoon tehoa ja akun kestoa ?
paljonhan 3-kennoinen lipo maksaa ja paljon 6-kennoinen lipo ?
ja eikös lipot oo jotain akkuja ?

Vähän huikeita kysymyksiä mutta kun ei tiedä niin minkäs teet.
« Viimeksi muokattu: 23.03.07 - klo: 20.53 kirjoittanut No Pain »
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Cod3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #1 : 24.03.07 - klo: 00.16 »
Toi 6-kennonen ei oo Li-Po, vaan noita tavallisia NiMH akkuja.
Oon käsittäny et noi tava akut on helpompi käyttösiä, mut lipoissa on enemmän potkuu sit suorituskykyyn.

Ajoaika taas riippuu ihan sen akun varauskapasiteetistä, eli paljonko siinä ilmotetaan niitä milliampeeritunteja. Yleensä jotain väliltä 1100mAh-3700mAh. Ja mun sähköopin taidoilla tolla jälkimmäisella ajelee noin kolme kertaa pitempään. Latausajat tosin on myös sit pitemmät.

-----
Kirjoitusvirheitä
« Viimeksi muokattu: 24.03.07 - klo: 07.33 kirjoittanut Cod3 »

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #2 : 24.03.07 - klo: 08.09 »
Niin milläs perusteella ne latausajat on pidemmät?

Yleensä akkuja ladataan 1C virralla,eli juuri tuolla akun kapasiteetilla(mah).

Eli 3700mahi voi ladata 3.7A tai olen joskus ladannut 4A:kin.Mutta 1000mah akkua en latais sillä 3.7A :mrgreen: Eli sitä voi lataa esim 1A virralla.Näin ollen molemmat akut ovat ylejään täynnä tunnissa,Ellet cycletä eli pura ensteks jne..

Lipoissa latauset suoritetaan yleensä AINA max 1C virralla,poikkeuksia löytyy.Mutta jos spekseissä on 1C max,niin silloin sitä EI ylitetä. Muuten palaa kämppä ja sit todennäköisesti hermot.

Niin.

Tarvitsee nuo lipot sitten myös oman laturin.Mutta fiksuinta on ostaa laturi jolla lataa kaikkia,nimh,nicd,lipo,Pb...Ja ainakin sellanen jossa on potkua ainakin se 5A,enempi ei pahitteeks.Lisäksi lipot tarvitsee balancerin jolla pidetään akku tasapainossa,muuten se voi taas pahimmassa tapauksessa polttaa kämpän, ja sitten hermot.

Tuo lipojen kanssa pelaaminen voi kuulostaa v-mäiseltä mutta kun on oikeat laitteet jne hankittuna niin turvallista ja jerkkua piisaa kivasti ajoon.Esim omaa 1:18 sharkkia ajaa harjattomalla,1700Mah lipolla n.32min....ei paha.Rinnalla pari nimhiä jotka ottaa ajoon kun lipo loppuu.Sillä välin lipo laturiin ja kerkee miltei ladata ennen kuin nimhit kyykkää :wink:Eli ei tuu periaatteessa katkosta ajossa koko päivänä :angel:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Cod3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #3 : 24.03.07 - klo: 12.05 »
Jeps no en ottanu huomioon sitä et latausvirtaa voi nostaa nois "tilavammissa" kennoissa. Eli tykimpi laturi niin selvii samoilla latausajoilla. Mut ei se väärin ollu :wink: sama virta enemmän mAh ni latausaika pitenee..

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #4 : 24.03.07 - klo: 12.12 »
Eikä pitene!

Olkoon miten pieni kenno vaan niin voit ladata sitä sillä sen mah määrällä.Tällöin akku lautautuu tuntiin,pieniä poikkeuksia huomioon ottamatta.

Latauksen Mah määrää nostamalla lataus aika lyhenee.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Cod3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #5 : 24.03.07 - klo: 12.18 »
No piteneehän. Jos sulla on vesilasi 3dl ja juomapullo 1,5l ja täytät niitä samalla paineella ni toi pullo on täynnä hitaammin. Jos taas nostat painetta ni molemmat täyttyy nopeammin. Eli kuten sanoin, jos latausvirtaa ei kasvattamista ei oteta huomioon, (esim tilanne missä laturi kykenee puskemaan vaan 1A latausvirtaa) ni eikös noi isommat kennot oo hitaammin täynnä?

-------
sorry menee inasen ohi aiheesta  :police:
« Viimeksi muokattu: 24.03.07 - klo: 12.29 kirjoittanut Cod3 »

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #6 : 24.03.07 - klo: 12.43 »
Racer: Latausvirtaa ei ilmoiteta milliampeeritunteina (mAh) vaan milliampeereina/ampeereina (mA/A). :poliisihymiö:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #7 : 24.03.07 - klo: 18.37 »
Mä ilmotan sen just niin kuin haluan  :grin: Ja minä lyllä puhuin siitä lataamisesta akun kapasiteetilla prkle.Eli jos lataat 1000Mah akkua virralla 1A,niin se on noin tuntiin täynnä.

Jos lataat taas isompaa,esim 3300mah akkua,esim virralla 3,3A niin se on myös noin tuntiin täynnä!

Eli minä puhuin akkujen latauksesta isommilla virroilla.Oisit lukenu tarkemmin.

Ja alussa kirjottaja valitti hidasta laturia kun lataukseen menee 5 tuntia.Eli eikun kunnon laturia kehiin.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #8 : 25.03.07 - klo: 18.28 »

Ja alussa kirjottaja valitti hidasta laturia kun lataukseen menee 5 tuntia.Eli eikun kunnon laturia kehiin.

Oisko Ultramat 10 laturi sellainen jollaista kehiin kun lipojakin ois tarkoitus hommata ja vanhaakaan akkua hylkäämättä.

Osaatko sanoa paljon kulkee km/h:issa ZT-2 Tällä moottorilla ? paljonkin eroa vakio 280 moottoriin ?
« Viimeksi muokattu: 25.03.07 - klo: 18.33 kirjoittanut No Pain »
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #9 : 25.03.07 - klo: 19.47 »
En osaa sano mitä tolla kulkee.En ostaisi,tehokkaampiakin on.

Laturiksi joku jolla lataa nimhit,nicd,lipo ja pb.A sais lähtä ainakin se 5A,enempi ei pahitteeks.

Osta kerralla joku mamboista siihen..esim tuolla 5400kv tai 6800kv setillä ja 2S lipolla tuo auto kulkee välityksistä riippuen 50-70kmh.Ainakin.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #10 : 25.03.07 - klo: 20.47 »
Mitenkäs tällaisen päivitys: CEN-Racing Minimadness RTR taitaa olla 1/16 tai 1/18 auto, mitä mieltä tuosta ja onko tuohon saatavilla yhtä hyvin viriosaa kuin ZT-2 autoon, kun ei tahdo tällä TT ZT-2:lla pysyä edes vakiona asfaltilla jossa hiekkaa. Halpa ainakin ois.

1. kulkeekohan noilla eväillä saman mitä tää ZT-2 ?
2. Onko CEN:in autot laatupelejä ?
3. Käykö Mamba tähän CEN Mini Madnessiin ?
4. Voiko tuolla ajaa Mini Infernon (sähkö) kanssa samaan aikaan vai onko radiotaajuudet samanlaiset ?

CEN-Racing Minimadness RTR:
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_93&products_id=1230
« Viimeksi muokattu: 25.03.07 - klo: 22.15 kirjoittanut No Pain »
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #11 : 26.03.07 - klo: 06.59 »
Kaupasta saa taajuuksia jos sattuu oleen samat kiteet.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #12 : 28.03.07 - klo: 10.29 »
Voikos näillä TT:n ZT-2 autoilla päästellä ihan reiluistakin hyppyreistä vai onko nää niin tasapainoisesti alas tulevia kun esim. mini infernon sähkö, sen videossa ainakin hypyt menee komeesti mutta ZT-2:sta en oo nähny videoita ym ym.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #13 : 28.03.07 - klo: 13.47 »
Kestävyydestä en tiedä mutta se että miten se lentää on tasan miltei pääosin ajajasta kiinni.On toki autoja jotka on epätasapainossa...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #14 : 28.03.07 - klo: 20.39 »
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #15 : 29.03.07 - klo: 21.14 »
Niin milläs perusteella ne latausajat on pidemmät?

Yleensä akkuja ladataan 1C virralla,eli juuri tuolla akun kapasiteetilla(mah).
 
Eli 3700mahi voi ladata 3.7A tai olen joskus ladannut 4A:kin.Mutta 1000mah akkua en latais sillä 3.7A :mrgreen: Eli sitä voi lataa esim 1A virralla.Näin ollen molemmat akut ovat ylejään täynnä tunnissa,Ellet cycletä eli pura ensteks jne..

Kannattaa nyt muistaa kuitenkin laturin asettamat rajoitukset. Jos max latausvirta on esim. vaikkapa 1A, niin 3700mAh-akkua joutuu väkisinkin lataamaan 3.7 kertaa kauemmin, kuin 1000mAh-akkua. Tämä siis, jos kummallekkin käytetään tuota 1A max. latausvirtaa.

Pikalatureilla juttu toki menee non, kuten kertoit, mutta kun kaikilla ei niitä pikalatureita ole, aloittelijoilla varsinkaan...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #16 : 03.05.07 - klo: 09.47 »
Itselläni on ainakin tullut ihan hyvin alas isoistakin hypyistä. Joskus kyllä tulee katolleen mutta,ei se haittaa kun auto kestää.
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa nuuska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TT ZT-2 Lisää tehoa ja akkuun kestävyyttä
« Vastaus #17 : 04.05.07 - klo: 11.09 »
.. säädän taas...
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]