Noniinpä, jokunen sana nyt kun on jokunen litra autolla takana.
Aika sairaan hieno ajaa. Vähän sellainen pintaliitomeininki, mutta auto koko ajan ohjattavissa. Kaasulla ja jarrulla saa tosi paljon vaikutettua auton käyttäymiseen... mitä se sitten tarkoittaakaan. Sen takia ajo tällä menee helposti vähän liialliseksi pumppaukseksi pomppuisella osuudella, täyskaasu, jarru, täyskaasu. Kuten videossakin huomaa :) Ilmassa auto reagoi hyvin kaasun ja jarrun käyttöön, tosin tämä on aika paljon kiinni servoistakin. Nokka ainakin putoaa kuin kivi jarrua näpäyttämällä. Kääntyy todella hyvin ja pienessä tilassa jos vaan tappaa vähän vauhtia jarrulla. Osa kääntymisestä on siis perän luistoa, joka lähteekin sitten kunnon sladiin kaasua antaen. Toisin sanoen helppoa heittää perce mutkaan jos niin haluaa. Tiukossa hitaissa mutkissa se ainakin on nopein tapa edetä. Ihan jees pakettisetuppi ainakin minun mielestä. Hyppääkin hienosti ja kevyesti.
Sitten miinuksia. 98% niistä menee kytkimen piikkiin. Etukäteen jo kuulin juttua, että tuo kytkin olisi huono ja voi pojat miten se onkaan jo aiheuttanut parin litran aikana murheita. Uutena, eli ne ekat 5 tankkia kytkin toimi viimeisen päälle hienosti ja puri kivasti. Tänään kymmenisen tankkia ajoin, ekat muutama ihan ok. Huomasin kyllä jo, että ei lähde enään niin ripeästä paikaltaan. Sitten hajosi eka etulaakeri kytkimestä. Leikkasi täysin kiinni. No, purin kytkimen ja kiitos kaostin, laitoin uuden laakerin, kumisuojatun. Takimmainen laakeri on suurempi ja ei siinä vikaa niin tuntunut. Auto nippuun ja tankillinen ja ihme kilinää kuuluu autosta. Koppa pois ja katse kytkimeen. Etulaakeri kadonnut kuin pieru saharaan. Keskikehä sentään löytyi. Eikun vehkeet taas purkuun. Samalla oli sitten se special takimmainenkin laakeri mennyt soosiksi kytkinkellon vatkatessa villinä. Ei meinannut perkules edes lähteä pois. No jälleen kaosti pelasti tilanteen tarjoamallaan vähästään taas laakereita. Vähän ajettu speciallaakeri paikalleen ja eteen joku ihmeellinen "kangassuojattu". Tämä setti sitten kesti 4 tankkia jonka jälkeen itse kytkin oli aivan loppu. Tuossa kun laitteet taas purin niin kangaslaakeri aivan kuiva ja väljä, viittä vailla palasina. Mikä ihme tuossa laakereita syö. Soiko pelit niin kuumata että tuon luiston takia paistaa laakerit karrelle. Vaikea sanoa mitään, sinertäviä värivivahteita kun ei näy :)
Eikä siinä tosiaan mitään että laakereita syö, mutta kyllä kytkin saisi tämän tason autossa kestää yli 2,5l. Huonon tilanteesta tekee vielä se, että autoon ei kelpaa heittämällä "normaalit" kytkimet, koska moottori on sen verran takana päärattaasta, että kytkimen hammastus ei ihan natsaa sen kanssa. Jotta saa lailleen, pitää olla joko lyhyt kampiakselin jatkoholkki tai sitten blingipalana saatavat moottoripukit jotka tuo konetta eteenpäin muutaman millin.
Loput 2%. Mukana tulevat valmiiksiliimatut renkaat on vitsi. Siis se liimaus. Paremmin pysyisi sinitarralla.
Muuten hieno fiivis autosta, mutta tuo perhanan kytkin pitää huolen ettei hymyilytä. Pakko virittää tuo Turbo Slide siihen jotenkin, pakko.
ennen
http://koti.mbnet.fi/tomsson/lossi/kytky.jpgjälkeen
http://koti.mbnet.fi/tomsson/lossi/kytky_after2.5l