Jos sinulla on hiemankin kireämpi kone, niin kokeilisin kylmempää A5 tulppaa. Voipi olla, että tuon 8 on liian lämmin, vaikka kelit ovatkin vielä hieman viileät. Auttaisi hieman, jos mainitsisit, mitä konetta olet sisään ajamassa ja mihin tarkoitukseen se on tulossa.
Hommasin tommosen isojen poikien lelun eli Genesiksen monsterin, eli sen konetta ajelen sisään 8)
Et oikein selvästi sano, mitä tuo iloisesti kiehuminen on, jos kyseessä on .21 kokoinen kone, niin syljen pitääkin kiehahtaa nopeasti pois. Normaalit käyntilämmöt on yleisesti selvästi yli 100 astetta. Ihan normaali lämpö voi olla helposti 120-130 astetta, joka on selvästi yli veden kiehumispisteen.
Jos pitäisi jotain arvailla koneen lämmöistä niin kyllä se selkeästi yli 100 asteinen on, tilailen mittarin tällä viikolla kunhan saan vastauksen yhteen kyselyyn.
Yksi mahdollisuus on myös se, että pääneula on ihan hyvin rikkaalla, mutta alaneula on puolestaan liian laihalla, joka voi myös aiheuttaa lämpöongelmia.
Tämä ainakin oli tilanne välillä mutta olen alaneulaa myös ruuvannut rikkaammalle joten siitä ei tulisi enään olla kiinni.
Minulla on myös ollut aikoinaan yksi kone, jossa oli vastaavia oireita. Kävin usean kerran kaiken mahdollisen läpi. Viimeisenä keinona oli metallisen kaasarin vaihto muoviseen. Ongelmat hävisivät kertalaakista. Muovi johtaa huonommin lämpöä, joten kiehumisongelmat katosivat.
Kaasari on käsittääkseni komposiittinen eli ei pitäisi tuon olla ongelma.
Laskeeko tyhjäkäynnin kierrokset ollenkaan vähän ajan päästä, kun annat koneen käydä? Soita Danille, se tietää aina tällaset jutut.
En ole kovin pitkään antanut koneen käydä paikallaan ajon jälkeen kun sitä pitää jarrulla pitää ja tahtoo sammua sitten kun tyhjäkäynnin kierrokset on sen verran korkealla että tahtoo vähän ryömiä.