Kävin kisareissun ohella Vaasan MM-baanalla kokeilemassa 6 tunnin ajan keskimoottorista ja takamoottorista pidemmällä truckin rungolla varustettua tuupparia.
Vaikka kuinka haluaisin ja toivoisin ja tykkäisin enemmän keskimoottorisen ratkaisuista, niin ajanotto oli sitä mieltä, että takamoottorinen oli nopeampi. Ei vain best lap:ssa, vaan myös tuloksessa. Uskomatonta kyllä, mutta onnistuin ajamaan monta puhdasta vitosta molemmilla...
Molemmat autot menivät heti hyvin ja suurimmat erot olivat lähinnä hyppäämisessä. Keskimoottorisella pystyi hyppäämään hypyt vähän miten sattui ja keulan sai aina tiputettua tarpeen tullen jarrulla. Hypyt eivät kuitenkaan koituneet takamoottorisen ongelmaksi tulosten perusteellakaan. Molemmat kääntyivät aika lailla samat, eli tarpeeksi. Pitkärunkoinen takamoottorinen oli todella vakaa ajettava kokoajan, eikä keskimoottorisessakaan mitään vikaa ollut. En vain saanut siitä irti samoja aikoja Vaasan tasaisella ja melko hyväpitoisella baanalla.
Setupeista sen verran, että molemmissa oli iskareissa 35/30 öljyt vakiomännillä, takamoottorisessa vakiojouset ja keskimoottorisessa Asson Brown/Black. Mielestäni vakiojousi takana on liian jäykkä keskimoottoriin, eikä mulla ole muita tC jousia, joten AE:lla mentiin. Takalinkki keskimoottorisessa oli agressiivisin ja takamoottorisessa pakettisetupin mitoissa.
Pahoittelut kuvien johdotuksista, mutta toimivan kolvin puuttuessa ei kerennyt mitään Teemurri approved johdotuksia tekemään. Lisäksi Orion (Hakarunjer) ponderi tuo omat johtonsa mukaan...
Ja kiitokset Vaasan porukoille radasta ja aukiolosta.