Kirjoittaja Aihe: E-Revo --> CORR konversio  (Luettu 3228 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
E-Revo --> CORR konversio
« : 14.08.09 - klo: 21.52 »
E-Revon metamorfoosi alkaa olemaan stailausta vailla, joten listataanpa projektia...

Tarpeelliset hilut:
o tukivarret
1x - 5934-Traxxas Re Left Upper & Lower Suspension Arms Slayer
1x - 5933-Traxxas Re Rt Upper & Lower Suspension Arms Slayer
1x - 5932-Traxxas Fr L Upper & Lower Suspension Arms Slayer
1x - 5931-Traxxas Fr Rt Upper & Lower Suspension Arms Slayer

o vetarit
2x - 5456-Traxxas Half Shafts Center (2) (Front and rear)

o tankoja
2x - 5918-Traxxas Push Rod Slayer (2)(Front and rear)
2x - 5938-Traxxas Turnbuckles Slayer

o kosmetiikkaa
1x - 5936-Traxxas Rear Bumper Slayer
1x - 5935-Traxxas Front Bumper Slayer
1x - 5973-Traxxas Red Tires & Wheels Assembled Slayer (Front and rear)

Omaan prokkikseen taisi tulla tilattua Slashin puskimet (5835 ja 5836), joten jäi puskimien sovittelu tekemättä. Mutta kuvia..





Ylemmässä kuvassa on Slayerin fillarit renkaiden paikalla aseteltuna. Koppa on Pro-Linen Desert Rat (Slayerille), joka on kieltämättä muutaman sentin lyhyt. Asettelussa on tehty hieman kompromissia, että about eturenkaat on kohdillaan ja E-Revon takaspoileri menee kiinni. Tilasin pidemmät koritolpat, mutta nyt tuo on kiinni E-Revon vakiotolppien varassa.

Mittoja... akseliväli on karkeasti hieman päälle 360 mm ja leveys sitten vanteen ja renkaan mukaan 280 mm ja siitä ylöspäin (akselin päät n. 280 mm välimatka). Näillä mitoilla mielenkiintoisia koppia voisi olla Kyosho Inferno GT2 sopivat ja ehkä Asso SC8.

Kostealla asvaltilla 1:8 katurenkain harjattoman voimalla ja satunnaisilla pyöränkulmilla on melko hermostuttava ajettava, mutta kuivalla jos renkaat hieman auraa ja takaspoileri on kiinni, on hyvinkin vakaalta tuntuva peli.

Slayerin jouset tuntuivat melko löysiltä, joten nyt on kiinni E-Revon vakiojouset. Hyvät vieterit lienevät jossain välimaastossa ja varmaan Slayerin jouset ovat jäykkyyden puolesta enemmän tontilla kuin E-Revon vieterit.

Summa summarum, konversio on melkeinpä bolt-on (pl. kori) ja ajelu selkeästi jo E-Revosta eroavalla autolla tuntuu vaihtelun vuoksi ihan kivalta. Setuppia täytynee vielä hakea kohdilleen ja luultavasti IGT2-koppa + fiksua katurengasta, sopivia vietereitä ja jotain badlands-tyyppistä rengasta ilmaantuu hankintalistalle. Kulkupuolelle voisi ehkä myös katsoa vähän parempaa konetta kuin Hobbycityn 36-74-6XL.
« Viimeksi muokattu: 14.08.09 - klo: 22.27 kirjoittanut McJones »
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: E-Revo --> CORR konversio
« Vastaus #1 : 14.08.09 - klo: 22.05 »
Sehän on aika s*****allisen näköinen. :) Väistäsin toiselle puolelle tietä jos tulis vastaan... oli sitten viikatteen kanssa tai ilman. :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: E-Revo --> CORR konversio
« Vastaus #2 : 15.08.09 - klo: 17.37 »
Tuo on tyylikäs! Ehkäpä hiukan pienempi spoileri sopisi korin kanssa paremmin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: E-Revo --> CORR konversio
« Vastaus #3 : 15.08.09 - klo: 18.46 »
Jotenkin noi takarenkaat on liian takana?  :huh:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: E-Revo --> CORR konversio
« Vastaus #4 : 15.08.09 - klo: 18.53 »
Tohon vois sopia se 2.5 revon pohjalevy?
Sehän on vähän lyhyempi kuin 3.3.

-Jarkko

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: E-Revo --> CORR konversio
« Vastaus #5 : 15.08.09 - klo: 20.51 »
Slayer on lyhyempi, joten kun koppa on tehty Slayerin mitoille on "takarenkaat liian takana". Pätkärevon/Slayerin oman pohjalevyn käytössä on se huonous, että se on nitrokoneelle. Näin tekijänkin mielipiteenä, auto on ruma(n komee) ja mittasuhteeton nykyisellään, mutta ei sitä ensisijaisesti esittelykäyttöön tullut rakenneltuakaan.

Jos lähtöaihiona olisi Slayer, onnistuu konversio E-Slayeriksi joko heivaamalla nitrohilut mäkeen ja sovittelemalla (valmiita settejä löytyy), jolloin akseliväli säilyy, tai käyttämällä E-Revon pohjalevyä, jolloin auto venyy muutaman sentin.

Oli miten oli, tässä tapauksessa pyörien sijoitusta korjaan mieluummin vaihtamalla koppaa sopivampaan suuntaan kuin vaihtamalla pohjalevyä. Tuo Desert Rat istuisi ehkä paremmin, jos sitä laittaisi hieman edemmäs, mutta nuo on nyt vasta kolmannet koritolpan reiät korissa...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: E-Revo --> CORR konversio
« Vastaus #6 : 15.08.09 - klo: 22.02 »
Sitten ei enää näyttäisi, jos tuo kaarre lähtisi kaartumaan taaempana. :wink:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: E-Revo --> CORR konversio
« Vastaus #7 : 16.08.09 - klo: 08.32 »
Koppahan on leikattu alkuperiään Slayerin akselivälille ja takaa leikattu lisää, että mahtuu fillari alle. Päältä katsoessa renkaat eivät myöskään peity kokonaan takana. Mutta hieman toisenlailla leikattuna (ja koko koppaa ehkä taaemmas) istuisi paremmin. Kopan takapäässä oleva spoilerintekele sattuu harmillisesti juuri siten, että rajoittaa optimointia.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa SFU420

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: E-Revo --> CORR konversio
« Vastaus #8 : 16.08.09 - klo: 10.59 »
Batmobile :grin:

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: E-Revo --> CORR konversio
« Vastaus #9 : 25.08.09 - klo: 22.34 »
2-pykäläinen aski vaihtui tänään keskidiffiin ja ero kääntymisessä on tuntuva. Asvaltilla Slayerin vakiokumin kanssa saattaa nousta takapyörä ehkä hieman turhankin helpolla tämän hetken säädöillä. Onneksi tuli vedettyä kiveniskuteippiä kattoon...

Ei ehkä kaikin puolin niin raju peli kuin E-Revo, mutta meno on toisella tavalla näyttävää ja ainakin tällä hetkellä vaihtelu virkistää.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: E-Revo --> CORR konversio
« Vastaus #10 : 12.09.09 - klo: 17.41 »
Kävinpä ulkoiluttamassa taas...



Ajoalusta on aiemmin ollut enempi karkeaa hiekkaa/soraa, mutta nyt oltiin kostealla hiekalla. Liikkuu hyvin, mutta kerää hiekkaa sisäänsä ihan tosissaan. Tietääkö joku tekeekö Slayer samaa ja liekö tähän millaisia lääkkeitä keksitty?

Oli miten oli, hauskaa oli ajellessa. Pitkän akselivälin takia tuntui helpolta ajaa verrattuna kuvan Hyper Mini ST (nitro-RTR) -autoon, jossa oli myös alla samaa kokoluokkaa olevat renkaat, vaikka tosin painoahan tuolla on...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST