31
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Hei.MRT-ponderien kanssa on ollut ongelmia RC4 dekooderien kanssa ja tuon takia kutsussa on maininta. Kuulin Briteistä, että uudet MRT-ponderit toimivat jälleen ok, mutta meillä ei ole mahdollisuuksia testata asiaa. Toisin sanoen homma on kilpailijan vastuulla. Jos haluaa pelata varman päälle, niin kannattaa hommata Mylapsin transponderi tai vuokrata meiltä kisaa varten.
Kilpailukutsussa lukee että mrt-ponderin kanssa voi olla ongelmia...
-eli toimiiko se, vai ei?
Vae pittääkö se alakaa vielä näin wanahoilla päivillä päivittelee nykymuodin mukaseks...
Entäs Futaban ratti joka taltioi dataa..? Onko tulossa laajennus ?Toki tuollekin tuki varmasti saadaan, jos joku voi lähettää esimerkkitiedoston sähköpostilla. Jos Futaban radiosta saa tiedot CSV-formaatissa, niin se on varmaan helpoin.
Tuo pisti hieman hymyilyttämään Toki voihan sinne osallistua vanhempaa väkeä vanhainkodistakin, jotka jo tarvitsevat hoitajan seurakseen jotta lähetin pysyy kädessä...Kaikkeen pitää varautua
Moi,Kiitos, että mainitsit aiheesta. Linkki korjattu.
Tuolla eka viestissä oleva MyRCM -ilmoittautumislinkki ei oikein näytä toimivan.
Voisitteko tsekata?
Onko rata auki treenille kilpailua edeltävänä viikkona?Vielä ei olla päätetty, että kuinka rata on auki. Tod näk alkuviikko valmistellaan rataa ja ke-to voidaan avata treenaamiselle. En vielä löisi vetoa omien kesälomien puolesta, että rata olis keskiviikkona auki.
Tietäisi kesälomaa suunnitella......
Mielenkiintoista keskustelua. Huutelen näin sivusta, että crawling-kisoissa kaljan juonti en enemmän sääntö kuin poikkeus. Meininkiä pidetään myös rentona ja hauskana. Silti tämä ei heijastu merkittävästi osallistujamäärän kasvuna. Toki crawling on lähtökohtaisesti hyvin pieni marginaalilaji.Tässä ollaan mielestäni asian ytimessä! Jos meillä on seuroissa laadukasta nuoriso- ja kerhotoimintaa ja laji kerää harrastajia, niin meillä on edellytyksiä selviytyä. Karrikoituna (lue: ei koko totuus) SM-sarjalla ei ole mitään tekemistä lajin suosion kanssa, koska harrastaminen alkaa seuroista ja siellä tehdään suurin työ. Harrastajat löytävät aina oman keinonsa laittaa asiat kuntoon riippumatta AKK:sta. Mielestäni tästä on hyvä esimerkki Winter Jumps, jota ei ajeta AKK:n luvalla (tai ajetaan kerhokisoina).
Innostuttuani 6 vuotta sitten rc-autoilusta, hämmästelin kovasti, että juniori-työtä ei Jyväskylän paikallisessa seurassa ollut käytännössä lainkaan. Koko seuran toiminta tuntui keskittyvän vain ja ainoastaan koviin kisakuskeihin ja heidän harjoittelumahdollisuuksiensa edistämiseen. Tänä päivänä paikkakunnalla on käsittääkseni jonkun verran junioritoimintaakin ja nuoria harrastajia on tämän seurauksena enemmän mukana. Kyllä lajin tulevaisuus on nuorissa. Ja aikuisissa siinä mielessä, että ymmärtävät nuorten harrastajien tärkeyden ja ennen kaikkea asettavat heidän harrastumahdollisuuksiensa edistämisen etusijalle.
Tiedämme, että rc-seurat ovat Suomessa pieniä ja resurssit ovat kaikin tavoin vaatimattomat. Esimerkiksi sisäharjoittelumahdollisuuden järjestäminen talveksi ei kaikilta seuroilta onnistu. Voisiko kattojärjestö AKK, joka verkkosivuillaan mainitsee tavoitteekseen "Liiton tehtävä on mahdollistaa autourheilun harrastaminen Suomessa.", tukea harrastusta Suomessa esimerksi mielipide- ja asennemuokkauksella päättäjien suuntaan? Varmasti näin tapahtuu moottoriurheilun puolella. Kuinka aktiivisesti AKK edistää pienoisautoilun harrastumahdollisuuksia Suomessa. Millainen on AKK:n pitkän aikavälin strategia pienoisautoilun suhteen?
Akk ottaa enemmän kuin antaa... ja se on FAKTA. vakuutus yhtiöt ovat voittoa tuottavia yhtiöitä. Joo nyt tähän tulee vastauksia.. ei tarvitse selittää olen kuulunut ja läheltä seurannut akk:n toimia eräiden tahojen ryyppyreissut ja p*skanjauhanta...Nyt mielellään sitten todellisia faktoja esiin. Muuten tämän viestin lisäarvo keskusteluun on nolla.
Suomen valtion edustus ja virkamieskoneisto ja yhtiöiden kusetus ja hyväveli järjestely ovat verrattavissa akk:n toimiin.
Hienoja päätöksiä...Valitettavasti luokan tilanne vaatii tällä hetkellä isompia muutoksia. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kesällä ajettavat kisat syövät SM-sarjan uskottavuutta. Jos 15 kuskia pitää kesällä raapia kasaan luokkia yhdistämällä, niin se vie arvoa koko sarjalta ja siten talven kisoilta. Talvella on kuitenkin riittävästi porukkaa ajamassa ja SM-sarjan arvo ainakin omissa silmissä kasvaa, kun jokainen osakilpailu on merkityksellinen. En todellakaan ole sitä mieltä, että tämä tappaa touring-luokkia Suomesta. Tarkoitus on nimenomaan päinvastoin.
Tällaisilla päätöksillä saadaan tapettua lopullisesti touring autoilu suomesta. Itse en ymmärrä miksi kesällä ei voitaisi tourinkia ajaa... 2-3 kisaa kesässä ei pitäisi mikään mahdottomuus olla. Toissa kesänä kun vielä ajettiin kesälläkin ftt-SARJAA oli kuitenkin edes jonkunverran kuskeja. Jopa epua:n kisa oli taloudellisesti kannattava vaikka oli pienin kisa osalistuja määrässä. Olisihan se ihan kiva että kuljettajia olisi enemmänkin, mutta kaikki saa harrastaa niin kuin itse haluaa. Kesäisin on monilla muutakin tekemistä joten se väkisinkin rajoittaa osallistujia.
Saatiinko rengasvalinnat jo päätökseen??Valitettavasti porukalla on ollut sen verran kiire viime aikoina, että taitaa mennä päätösten tekeminen ens viikkoon. Ilmoitetaan kyllä heti, kun päätökset on tehty.
Tässä taitaa juuri se ero olla EFRA:n alaisissa ja ETS kisoissa, mistä puhuttiin aikasemmin toisessa säikeessä...Ei ole kyse siitä, että toimiiko asiat ETS:ssä tai toimiiko ne EFRA:ssa. Nyt ne pitää saada toimimaan Suomessa. Jos ETS:ssä on toimiva keino, niin otetaan se käyttöön. Pyysin vain konkreettisia ehdotuksia, että miten asia hoidetaan. Jos ei ole toimivaa tapaa hoitaa asia, niin on yksinkertaisempaa jättää sääntö kirjoittamatta. Aivan kuten Vesa on jo maininnut. Eikös viime aikoina ole toivottu, että säännöt pitää saada suoraviivaisemmaksi ja "rennommiksi"?
ETS kisoissa pystytään saamaan tämmöinen sääntö toimimaan, EFRA:n alla se ei onnistu. En tiedä miten asiaa valvotaan ETS:ssä mutta sääntö ollut jo monta vuotta. ETS järjestäjiltä saa varmasti vastauksen miten asiaa valvotaan kun vaan kysyy.
Jos maksimivälitystä ei tule niin voisi veikata, että melko pian uuden tyypin laitteiden käyttöönoton jälkeen ensimmäisten ylivälitystä seuranneiden hajoamisten seurauksena alkaa keskustelu moottorien kestävyydestä.Varmasti osittain asia on näin, että alkuun porukka ylivälittää koneet. Muodostuuko asiasta isompi ongelma, niin en ainakaan tässä vaiheessa usko.
Minun suositus on "stock + spec" ainakin stanuun eli sääntöihin välitykselle maksimi. Porossa voisi jättää pelin avoimemmaksi.