Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Spif

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 23
32
Hei.
Kilpailukutsussa lukee että mrt-ponderin kanssa voi olla ongelmia...
-eli toimiiko se, vai ei?
Vae pittääkö se alakaa vielä näin wanahoilla päivillä päivittelee nykymuodin mukaseks... :wink:
MRT-ponderien kanssa on ollut ongelmia RC4 dekooderien kanssa ja tuon takia kutsussa on maininta. Kuulin Briteistä, että uudet MRT-ponderit toimivat jälleen ok, mutta meillä ei ole mahdollisuuksia testata asiaa. Toisin sanoen homma on kilpailijan vastuulla. Jos haluaa pelata varman päälle, niin kannattaa hommata Mylapsin transponderi tai vuokrata meiltä kisaa varten.

33
Kilpailijoiden kanava / Vs: Testlogger.info
« : 18.05.15 - klo: 21.35 »
Entäs Futaban ratti joka taltioi dataa..? Onko tulossa laajennus ?
Toki tuollekin tuki varmasti saadaan, jos joku voi lähettää esimerkkitiedoston sähköpostilla. Jos Futaban radiosta saa tiedot CSV-formaatissa, niin se on varmaan helpoin.

34
Kilpailijoiden kanava / Vs: Testlogger.info
« : 18.05.15 - klo: 16.12 »
Laitetaas tännekin päivitystä välillä. Aiemmin tällä viikolla tuli versio 2.3 tarjolle ja alla on pientä yhteenvetoa muutoksia version 2.1 jälkeen.

* Julkinen setup haku (http://testlogger.info/tracks)
* Julkinen ratojen haku (http://testlogger.info/setups)
* Uusi dashboard/etusivu
* Runien syöttö on uusittu. Suurimpana muutoksena kierrosaikojen tuonti tapahtuu nyt ko lomakkeen kautta. Kierrosajat voi tuoda Mylapsista, MyRCM:stä, sekuntikellosta, Sanwa M12 radion CSV-datasta tai syöttää käsin. Toinen muutos liittyy setuppeihin eli yhden muutoksen voi tehdä suoraan runi-lomakkeelta.
* Radan infosivut uusittu. Nyt löytyy esim sääennuste, uusia tilastoja, parhaat julkiset setupit radalle ja suosituimmat renkaat. Lisäksi kaikilla käyttäjillä on oikeus muokata radan tietoja. Esimerkkinä http://testlogger.info/track/215
* Tilastosivu uusittu ja rataennätykset on myös listattu.
* Mikäli joku rikkoo nimissäsi olevan rataennätyksen, niin saat siitä ilmoituksen
* Ajopäivän (session) analysointisivu on uusittu
* Setuppien listauksesta ilmoitetaan mahdolliset duplikaatit
* Viestit sivu uusittu
* Pyynnöt ja palaute lomake uusittu. Lomake vaihtuu valinnan mukaan.
* Sisäinen sekuntikello, jolla voit ottaa ajat itselle tai kaverille
* Auto listauksessa näkyyy viimeisin käytetty setuppi
* Paljon bugikorjauksia

Täydellinen lista muutoksista löytyypi osoitteesta http://wiki.testlogger.info/doku.php/release_notes

35
Renkaaksi on valittu JC Double Dee vihreällä seoksella. Sama rengas sekä takavedossa että nelivedossa. Lisäinfoa http://40.vaasanua.net/

36
Tuo pisti hieman hymyilyttämään :smiley: Toki voihan sinne osallistua vanhempaa väkeä vanhainkodistakin, jotka jo tarvitsevat hoitajan seurakseen jotta lähetin pysyy kädessä...
Kaikkeen pitää varautua :grin:

37
Nostetaas kutsua taas vähän ylöspäin. Näytti tulevan ensimmäinen ilmoittautuminen jenkeistäkin ja yhteensä kuudesta maasta jo nimiä listoilla. Eiköhän tästä varsin mainiot kisat aikaiseksi ja sopivasti porukkaa liikkeelle, kun julkaisevat jutun kisoista noissa RC-medioissa.

Renkaista on ollut jonkun verran kyselyä ja suurella todennäköisyydellä molemmissa luokissa renkaana käytetään JC:n Double Deetä (vihreä). Ilmoittautumisen hinnan suhteen voi vielä tulla muutoksia, koska USD vs EUR kurssi on vain mennyt huonompaan suuntaan koko ajan.

38
HUOM!! M8 SM-sarjaan jouduttiin valitettavasti tekemään muutos. Käytännössä Vantaan SM/PM-kisa siirtyy Nokian SM-kisan paikalle (1-2.8) ja Nokian kisa viikkoa aiemmaksi (25.7).

Syy siirtoon on M8e-luokan EM-kisat Itävallassa, jotka järjestetään 15-16. elokuuta eli samana viikonloppuna Vantaan SM/PM-kisan kanssa. Tämä on EFRA:n sääntöjen vastaista ja aiheesta tuli kommenttia Ruotsista. Näin ollen jouduttiin kisoja siirtämään ja etsimään huonoista vaihtoehdoista vähiten huono.

Nyt muistetaan tämäkin EM-kisa huomioida ens vuoden kalenteria tehdessä...

39
Linkki ilmoittautuneisiin lisätty ja lisenssin vuosikerta korjattu.

40
Kilpailijoiden kanava / Vs: Testlogger.info
« : 06.02.15 - klo: 16.24 »
Versio 2.1 olisi nyt tarjolla. Suurimmat muutokset liittyvät käytettävyyteen, mutta uusiakin ominaisuuksia tuli. Näistä tärkeimpänä MyRCM import.

Muutokset löytyvät kokonaisuudessaan täältä:
http://wiki.testlogger.info/doku.php/release_notes#major_update_21

41
Moi,

Tuolla eka viestissä oleva MyRCM -ilmoittautumislinkki ei oikein näytä toimivan.
Voisitteko tsekata?
Kiitos, että mainitsit aiheesta. Linkki korjattu.

42
Radisson Blu on perinteiseen tapaan kisahotelli ja osoitteesta http://40.vaasanua.net/accommodation löytyy hinnat ja varaustiedot.

43
Onko rata auki treenille kilpailua edeltävänä viikkona?  :cool:
Tietäisi kesälomaa suunnitella......  :wink:
Vielä ei olla päätetty, että kuinka rata on auki. Tod näk alkuviikko valmistellaan rataa ja ke-to voidaan avata treenaamiselle. En vielä löisi vetoa omien kesälomien puolesta, että rata olis keskiviikkona auki.

44
Nyt olisi kotisivut auttavassa kunnossa ja löytyvät osoitteesta http://40.vaasanua.net. Ilmoittautumisia vain sisään, niin saadaan kunnon kisat aikaiseksi.

45
Kilpailukutsu päivitetty ensimmäiseen viestiin. Kutsua päivitetään tilanteen mukaan. Ilmoittautuminen tapahtuu MyRCM:n kautta ja linkki on kutsussa.

46
Maastosarjan renkaat kausille 2014 ja 2015 on valittu

M2-10: JConcepts Double Dee's - 3002
M4-10: Pro-Line Hole Shot 2.0 – eturengas 8207 – takarengas 8206

Seos on vapaa kummassakin luokassa.

Kilpailutuksessa olleiden kriiterien lisäksi lähtökohtana oli, että halutaan valita kaksi eri merkkiä eri maahantuojilta. Tarjotut rengasvaihtoehdot testattiin ja selkeästi parempia yhdistelmiä nykyisten renkaiden ulkopuolelta ei tullut. Nimenomaan sellaisia jotka toimivat monissa olosuhteissa. Näin ollen päätös oli käyttää nykyisiä renkaita, mutta vaihdetaan renkaat ristiin takavedon ja nelivedon kesken. Tämän perusteena oli kulutuskestävyyden parantaminen nelivedon puolella. Lisäetuna muutamille kuskeille vuoden 2015 EM-kisoissa on käytössä Holeshot molemmissa luokissa.

47
Vaasan Urheiluautoilijat ry toivottaa kaikki tervetulleeksi Vaasaan ajamaan sähköcrossin epävirallisen MM-kilpailun +40-vuotiaille.

AKK lupanumero: ??/PA/15.

Ajankohta
21.-23.8.2015

Paikka:
    Pitkämäen pienoisautoilukeskus, Vaasa
    Osoite: Rantamaantie 14
    Google Maps: https://www.google.com/maps?ll=63.07579,21.68042&z=17

Rata:
    Pituus noin 200 metriä
    Leveys vähintään 3 metriä
    Materiaali: Savi

Luokat:
    2WD
    4WD
Ajoformaatti:
Ilmoitetaan myöhemmin

Kilpailunjohto:
Ilmoitetaan myöhemmin

Lisenssi:
Kilpailijalla ja tarvittaessa hänen huoltajallaan tulee olla kilpailupaikalla vuoden 2015 maksettu lisenssi.

Säännöt
Kilpailussa noudatetaan IFMAR:n teknisiä sääntöjä seuraavin poikkeuksin:
  • Kilpailussa ajetaan yksi tyyppirenkaalla. Kilpaluissa sallitaan kolme sarjaa renkaita vetäville pyörille. Yksi tyyppirengas on JConcepts Double Dee vihreällä seoksella molemmissa luokissa. Tuotekoodit löytyy osoitteesta http://40.vaasanua.net/rules
  • Sallittu määrä renkaita sisältyy ilmoittautumismaksuun. Renkaita voi käyttää myös treenipäivinä.
  • Kilpailussa voi käyttää akkuja, jotka ovat IFMAR:n, EFRA:n tai ROAR:n hyväksymiä.
  • Kilpailussa ajetaan yleinen sarja, jossa on mukana kaikki kuljettajat. Lisäksi jokaisen alkavan ikävuosikymmenen kolme parasta palkitaan.
  • Kilpailijan ikä tulee olla vähintään 40 vuoden 2015 aikana.

Aikataulu:
PDF
Perjantai 21.8.
Vapaa harjoittelu  9:00-19:00

Lauantai 22.8.
2WD

Sunnuntai 23.8.
4WD

Vastuu
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan sääntöjä ja järjestäjän ohjeita. Järjestäjällä on oikeus peruuttaa, siirtää tai muuttaa kilpailuaikataulua olosuhteiden niin vaatiessa. Kilpailija on velvollinen antamaan kilpailukalustonsa sääntöjenmukaisuuden selvittämiseksi tai vastalauseen esittämisen johdosta tarkistettavaksi.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumiset kilpailuun viimeistään 31.7.2015. Ilmoittautuminen.

Ilmoita vähintään: nimi, osoite, syntymäaika, ajoluokat, lisenssinumero, puhelinnumero, seura, maa, henkilökohtaisen transponderin numero ja ajokiteet. Transponderin vuokra on 5 euroa per päivä.

Ilmoittautumismaksu on 70 euroa 2WD luokassa ja 100 euroa nelivetoisissa. Ilmoittautuminen sisältää kolme sarjaa renkaita vetäville akseleille eli kolme paria takarenkaita 2WD luokassa ja kolme sarjaa renkaita 4WD luokassa. Kts säännöt miten renkaita voi käyttää.

Ilmoittautuminen maksetaan kilpailupaikalla. Sekä käteinen että kortti käy.

Pidämme oikeuden muuttaa ilmoittautumismaksuja.

Ilmoittautuneet

Hotellit
Katso http://40.vaasanua.net/accommodation

Muuta infoa
    - Kilpailupaikalla on kahvio, jossa on tarjolla lämmin ruoka sekä lauantaina että sunnuntaina. Kahvio on auki myös perjantaina.
    - Renkaita tulee olemaan myynnissä kilpailupaikalla.
    - Perjantain ratamaksu sisältyy ilmoittautumismaksuun.
    - Alueella on majoitus mahdollisuus asuntoautolla/vaunulla tai teltalla. Kartingradan huoltorakennuksessa on sauna ja suihkut. Saunamaksu on 5 euroa per henkilö.
    - Käytössä Mylaps RC4 järjestelmä eli MRT transponderien kanssa voi olla ongelmia.
    - Korttimaksut ovat mahdollisia sekä ilmoittautuessa että kahviossa.
    - Kierrosajat näkyvät sekä kilpailun että vapaan harjoittelun aikana osoitteessa http://www.mylaps.com/en/practice-results/location/1153


Tervetuloa Vaasaan!

48
Mielenkiintoista keskustelua. Huutelen näin sivusta, että crawling-kisoissa kaljan juonti en enemmän sääntö kuin poikkeus. Meininkiä pidetään myös rentona ja hauskana. Silti tämä ei heijastu merkittävästi osallistujamäärän kasvuna. Toki crawling on lähtökohtaisesti hyvin pieni marginaalilaji.

Innostuttuani 6 vuotta sitten rc-autoilusta, hämmästelin kovasti, että juniori-työtä ei Jyväskylän paikallisessa seurassa ollut käytännössä lainkaan. Koko seuran toiminta tuntui keskittyvän vain ja ainoastaan koviin kisakuskeihin ja heidän harjoittelumahdollisuuksiensa edistämiseen. Tänä päivänä paikkakunnalla on käsittääkseni jonkun verran junioritoimintaakin ja nuoria harrastajia on tämän seurauksena enemmän mukana. Kyllä lajin tulevaisuus on nuorissa. Ja aikuisissa siinä mielessä, että ymmärtävät nuorten harrastajien tärkeyden ja ennen kaikkea asettavat heidän harrastumahdollisuuksiensa edistämisen etusijalle.

Tiedämme, että rc-seurat ovat Suomessa pieniä ja resurssit ovat kaikin tavoin vaatimattomat. Esimerkiksi sisäharjoittelumahdollisuuden järjestäminen talveksi ei kaikilta seuroilta onnistu. Voisiko kattojärjestö AKK, joka verkkosivuillaan mainitsee tavoitteekseen "Liiton tehtävä on mahdollistaa autourheilun harrastaminen Suomessa.", tukea harrastusta Suomessa esimerksi mielipide- ja asennemuokkauksella päättäjien suuntaan? Varmasti näin tapahtuu moottoriurheilun puolella. Kuinka aktiivisesti AKK edistää pienoisautoilun harrastumahdollisuuksia Suomessa. Millainen on AKK:n pitkän aikavälin strategia pienoisautoilun suhteen?
Tässä ollaan mielestäni asian ytimessä! Jos meillä on seuroissa laadukasta nuoriso- ja kerhotoimintaa ja laji kerää harrastajia, niin meillä on edellytyksiä selviytyä. Karrikoituna (lue: ei koko totuus) SM-sarjalla ei ole mitään tekemistä lajin suosion kanssa, koska harrastaminen alkaa seuroista ja siellä tehdään suurin työ. Harrastajat löytävät aina oman keinonsa laittaa asiat kuntoon riippumatta AKK:sta. Mielestäni tästä on hyvä esimerkki Winter Jumps, jota ei ajeta AKK:n luvalla (tai ajetaan kerhokisoina).

Lajiryhmä on tehnyt pienoisautoilulle strategian lähivuosiksi ja se toivottavasti saadaan julkaistua lähiaikoina. Itseasiassa se on ollut valmiina jo vuoden verran, mutta en ole vielä saanut virallista kuittausta, että hallitus on sen hyväksynyt. Laitan kyselyä asian perään, niin saataisiin se julkiseen jakeluun ja kommentoitavaksi.


49
Olisi hieno juttu, että porukka myös osallistuisi esim lauantaina järjestettävään koulutuspäivään ja toisi siellä kehitysideoita tarjolle. Keskustelu olisi tehokkaampaa ja väärin ymmärrysten mahdollisuus pienenisi verrattuna foorumilla kirjoitteluun.

Omaan silmään valitettavan moni keskustelu käydään negatiivisessa hengessä ja ainakin rivien välistä syyllistetään tekijöitä.

50
Akk ottaa enemmän kuin antaa... ja se on FAKTA. vakuutus yhtiöt ovat voittoa tuottavia yhtiöitä. Joo nyt tähän tulee vastauksia.. ei tarvitse selittää olen kuulunut ja läheltä seurannut akk:n toimia eräiden tahojen ryyppyreissut ja p*skanjauhanta...
Suomen valtion edustus ja virkamieskoneisto ja yhtiöiden kusetus ja hyväveli järjestely ovat verrattavissa akk:n toimiin.
Nyt mielellään sitten todellisia faktoja esiin. Muuten tämän viestin lisäarvo keskusteluun on nolla.

Samaa mieltä, että viime vuosina AKK on ottanut enemmän kuin antanut. Tähän on ollut yksi iso tekijä lajipäällikön vaihtuminen todella useasti. Nyt tilanne on vakiintunut ja tilanne varmasti paranee lähiaikoina.

51
Kilpailijoiden kanava / EFRA AGM 2014
« : 01.11.14 - klo: 19.44 »
EFRA:n vuosikokous on käynnissä Valenciassa ja ensimmäisiä päätöksiä on tehty. Tässä muutamia pääpointteja sähköluokkien kokouksesta.

 - Sähkötouring EM neljästä päivästä kolmeen päivään. Aloitetaan torstaina ja finaalit lauantaina. Sunnuntai matkustuspäiväksi
 - 1/12 Spec luokan kone muuttuu 10.5 -> 13.5. Yritys oli saada myös sähkötouring muutettua, mutta "lakiteknisesti" ei ollut mahdollista.
 - Sähköcrossin rengassääntö muuttuu vuodelle 2016. Käytännössä samanlaiseksi kuin MM-kisoissa eli renkaat ostetaan kilpailupaikalta. Vuoden 2017 MM-kisoihin on tarkoitus saada valmiiksi liimatut renkaat eli IFMAR on hyväksynyt säännöt yksityyppi kiinnityksestä ja offsetista.
 
Kalenteri (Hyväksytetään sunnuntaina eli muutoksia voi vielä tulla)
 - Sähköcrossi EM warmup 19.-21.6
 - Sähköcrossi GP Belgia 3.-5.7.
 - Sähköcrossi EM 3.-8.8. (Renkaat molemmissa luokissa PL Holeshot 2.0)
 - Sähköcrossi MM warmup 4.-7.6.
 - Sähköcrossi MM 26.9.-3.10 (Vielä ei ole varmaa ajetaanko kilpailu savella vai tekonurmella)
 - C-12 EM 27.2.-1.3. Hudy Areena

52
Hienoja päätöksiä...

Tällaisilla päätöksillä saadaan tapettua lopullisesti touring autoilu suomesta. Itse en ymmärrä miksi kesällä ei voitaisi tourinkia ajaa... 2-3 kisaa kesässä ei pitäisi mikään mahdottomuus olla. Toissa kesänä kun vielä ajettiin kesälläkin ftt-SARJAA oli kuitenkin edes jonkunverran kuskeja. Jopa epua:n kisa oli taloudellisesti kannattava vaikka oli pienin kisa osalistuja määrässä. Olisihan se ihan kiva että kuljettajia olisi enemmänkin, mutta kaikki saa harrastaa niin kuin itse haluaa. Kesäisin on monilla muutakin tekemistä joten se väkisinkin rajoittaa osallistujia.
Valitettavasti luokan tilanne vaatii tällä hetkellä isompia muutoksia. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kesällä ajettavat kisat syövät SM-sarjan uskottavuutta. Jos 15 kuskia pitää kesällä raapia kasaan luokkia yhdistämällä, niin se vie arvoa koko sarjalta ja siten talven kisoilta. Talvella on kuitenkin riittävästi porukkaa ajamassa ja SM-sarjan arvo ainakin omissa silmissä kasvaa, kun jokainen osakilpailu on merkityksellinen. En todellakaan ole sitä mieltä, että tämä tappaa touring-luokkia Suomesta. Tarkoitus on nimenomaan päinvastoin.

Kuten mainitset, kaikki saavat harrastaa niin kuin haluavat. Mikään ei todellakaan estä ajamasta epävirallista touringsarjaa kesällä jos on harrastajia ja järjestäjiä. Mikään ei estä FTT-kesäkisojen paluuta, mutta selkeä tarve sille pitää olla. Jos luokalle on aito tarve kesällä, niin ihan varmasti tulee kerhokisoja tarjolle, jotka keräävät kuskeja ympäri Suomen. Mitä teidän mielestä tulisi tehdä, että kilpailijamäärät saadaan SM-kilpailuille kuuluvalle tasolle?

Ja eiköhän nuo päivämäärätkin saada lopulliseen kalenteriin, kun se tehdään 22.11. Kunhan nyt haluttiin laittaa tämän hetken työversiota näytille.

53
Kilpailijoiden kanava / Vs: Testlogger.info
« : 27.09.14 - klo: 21.58 »
TestLoggeriin on viimeisen puolen vuoden aikana tehty isompi remontti ja versio 2.0 on nyt käytettävissä. Päivitin ensimmäiseen postaukseen, että mitä on muuttunut ja miltä työkalu nyt näyttää. Käytännössä koko työkalu tehty uusiksi.

Jos tarvitsette setup sheettiä jollekin tietylle autolle, niin pyynnön voi tehdä suoraan TestLoggerista tai esim vastaamalla tähän viestiketjuun.


54
Saatiinko rengasvalinnat jo päätökseen??
Valitettavasti porukalla on ollut sen verran kiire viime aikoina, että taitaa mennä päätösten tekeminen ens viikkoon. Ilmoitetaan kyllä heti, kun päätökset on tehty.

55
Tässä taitaa juuri se ero olla EFRA:n alaisissa ja ETS kisoissa, mistä puhuttiin aikasemmin toisessa säikeessä...

ETS kisoissa pystytään saamaan tämmöinen sääntö toimimaan, EFRA:n alla se ei onnistu. En tiedä miten asiaa valvotaan ETS:ssä mutta sääntö ollut jo monta vuotta. ETS järjestäjiltä saa varmasti vastauksen miten asiaa valvotaan kun vaan kysyy.
Ei ole kyse siitä, että toimiiko asiat ETS:ssä tai toimiiko ne EFRA:ssa. Nyt ne pitää saada toimimaan Suomessa. Jos ETS:ssä on toimiva keino, niin otetaan se käyttöön. Pyysin vain konkreettisia ehdotuksia, että miten asia hoidetaan. Jos ei ole toimivaa tapaa hoitaa asia, niin on yksinkertaisempaa jättää sääntö kirjoittamatta. Aivan kuten Vesa on jo maininnut. Eikös viime aikoina ole toivottu, että säännöt pitää saada suoraviivaisemmaksi ja "rennommiksi"?

56
Jos maksimivälitystä ei tule niin voisi veikata, että melko pian uuden tyypin laitteiden käyttöönoton jälkeen ensimmäisten ylivälitystä seuranneiden hajoamisten seurauksena alkaa keskustelu moottorien kestävyydestä.

Minun suositus on "stock + spec" ainakin stanuun eli sääntöihin välitykselle maksimi. Porossa voisi jättää pelin avoimemmaksi.
Varmasti osittain asia on näin, että alkuun porukka ylivälittää koneet. Muodostuuko asiasta isompi ongelma, niin en ainakaan tässä vaiheessa usko.

Periaatteessa tuo maksimivälitys on hyvä idea ja siitä on keskusteltu. Ongelma on kuitenkin sen mittaaminen. Jos jollain on tiedossa yksinkertainen ja yksiselitteinen tapa mitata välitys, niin viestiä vain tulemaan. Maksimivälitys on silloin hyvä sääntö ensi kaudeksi. Ilman hyvää mittaustapaa maksimivälitys ei käytännössä ole vaihtoehto.

57
Kilpailukalenteriin on nyt lisätty PJ:t ja laitettu Vesalle. Hän varmaan päivittää kilpailukalenteritopicin vielä tänään.

58
Lista löytyy meikäläiseltä. Pahoittelut, että en ole laittanut listaa vielä näkyville. On rehellisesti sanottuna unohtunut koko homma. Teen tänään lopullisen version ja laitan foorumille esille.

59
Loistava juttu, että löytyy aktiivisuutta kalenterin kanssa (vinkkinä, että lajiryhmän paikat tulevat hakuun alkusyksystä ja tekijöitä kaivataan lisää). Valitettavasti tuo kalenterin rakentaminen ei suju ihan noin yksinkertaisesti. Ensinnäkin EFRA:n ensi vuoden päivät eivät ole millään tavalla sitovia ja kalenteri rakennetaan moneen kertaan uusiksi marraskuun alussa. Näin ollen tiettyjen viikonloppujen pyhittäminen tietyille luokille ei onnistu. Joka vuosi alustava kalenteri menee uusiksi EFRA-kokouksen jälkeen KV-kisojen aikataulun takia ja se yleensä johtaa tilanteeseen, että uudet päivät eivät käy järjestäjille tai tulee päällekäisyyksiä.

Tämän faktan kanssa pitää vain elää ja siihen ei tule lähitulevaisuudeessa muutosta. Enemmänkin pitäisi miettiä uusia tapoja hoitaa kalenterin rakentaminen EFRA-kokouksen jälkeen. Onko esim SM-järjestäjien koulutuspäivä marraskuun lopussa hyvä vaihtoehto? Siellä saataisiin kaikki järjestäjät saman pöydän ääreen ja kalenteri kerralla kuntoon.

Huomiona, että myös PM-kisat tulevat samaan listaan.

60
HUOM! Kaikille kisoihin lähtijöille. EFRA on julkaissut tarkennuksen vanteiden osalta ja kannattaa olla tarkkana mitä  vanteita ottaa mukaan. Tässä tiedote http://news.efra.ws/fileadmin/news/2014/04/2014%20%20EFRA%201-10%20OR%20Wheel%20Sizes.pdf

JC:n Mono takavanne oli vielä syksyllä ylikokoinen, mutta en tiedä mikä on tämän hetken tilanne. Joka tapauksessa mitatkaa, että vanteenne ovat lailliset.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 23