Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Spif

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 23
61
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 15.04.14 - klo: 12.58 »
Tässä olisi jo ennakkoon tiivistelmä stanun säännöistä:
  • Vakioluokat S2-10 ja S4-10 ajetaan Maastosarjan yhteydessä kansallisina luokkina
  • S2-10 luokassa moottori on 17.5T -> ja S4-10 luokassa moottori on 10.5T ->
  • Molemmat luokat ajetaan sekä lauantaina että sunnuntaina
  • Osallistumisrajoituksia ei ole.
  • Sarjapisteitä ei lasketa
  • Sääntöjä voidaan tarvittaessa muuttaa kesken kauden luokkayhteyshenkilön ja lajiryhmän päätöksellä
  • Lisenssi on pakollinen
  • Ilmoittautumismaksu 20 euroa ja ilmoittautuminen+tutustumislisenssi 30 euroa
  • Maahantuojien tietyt RTR-paketit on hyväksytty vaikka eivät täytä teknisiä vaatimuksia (kone ja säädin). Näillä paketeilla ajavat kuljettajat eivät ole aikaisempina vuosina osallistuneet AKK:n alaiseen pienoisautoilukilpailuun.

Ensimmäisenä vuonna haetaan vielä toimivinta kuviota stanuluokille ja muutoksia saatetaan tehdä kesken kauden. S2-10 on enemmän suunnattu täysin uusille kuljettajille ja S4-10 on ehkä enemmänkin Pro Stockin tyyppinen luokka. Näillä kuitenkin lähdetään liikkeelle ja katsotaan minkälaisen vastaanoton luokat saavat.

Valtteri julkaisee viralliset säännöt näinä päivinä, josta löytyy tarkemmat yksityiskohdat.


62
Vuosittainen päätoimihenkilöiden sekä tuomariston puheenjohtajien koulutus pidetään tämä vuonna Tampereella. 26.4.2014. Paikkana toimii Hotelli Holiday Inn.

Kutsu: http://www.autourheilu.fi/40249.aspx

Huomatkaa, että ilmoittautuminen päättyy keskiviikkona 16.4.2014!

63
Lajiryhmällä on ensi viikolla kokous, jossa käsitellään myös ensi kesän kalenteri. Ensi viikolla on parempi käsitys mille viikonlopuille kilpailut tulevat sijoittumaan.

64
Kiitoksia omasta puolesta kaikille kilpailijoille ja kilpailun tekijöille. Ennen kaikkea iso kiitos Jaakolle, joka otti suurimman vastuun kisojen tekemisestä ja oli pisimmät päivät radalla!

Onnittelut myös voittajille! Oli kaikkien osalta vakuuttavaa menoa ja voitot kyllä menivät oikeaan osoitteeseen. Omassa tekemisessä näkyi kyllä ajamattomuus ja ennen kaikkea finaalien ajamisesta ei meinannut tulla mitään. Sen verran pitää spekuloida, että tuuppi tuli ajettua B4:lla lauantaina ja sunnuntaina kokeilin Centroa yhden akullisen verran samoilla renkailla. Kierrosajasta lähti samantien kolmekymmenystä ja auto oli monessa paikassa selkeästi helpompi ajaa. Onneksi saa ihan itseä syyttää, kun ei jaksanut perjantaina Centron diffiä tehdä uusiksi.

65
Ja vielä sellainen muistutus, että Mylaps practice on käynnissä eli kierrosajat näkee treenien ja kisan aikana osoitteesta http://www.mylaps.com/en/practice-results/location/79

EDIT: Itse asiassa vanha näyttää toimivan paremmin http://practice.mylaps.com/practice/showTrack.jsp?tid=1153

66
Miten pito alkoi kehittymään? Toimiiko uusi pyörä?
Itellä ei ollut vielä eilen uusia renkaita ja tänään olis tarkoitus kokeilla miten uusi rengas toimii ja kauanko se kestää. Pito ei ollut eilen vielä tasoittunut ja parani koko ajan. Joka tapauksessa renkaat kuluu suht nopeasti ja eilisen perusteella lähden kisapäivään uudella pyörällä.

67
Kisapaikka alkaa olemaan valmis ja warmup ajettiin tänään kerhokisan muodossa. Profiiliin tehtiin loppuvaiheessa vielä pieni muutos ja lopullinen tuotos on tässä

68
Tuli vaan mieleen että onko toi nyt ihan ihanteellinen eräjärjestys että kuumin tuuppi ja kuumin nelkku ajaa peräkkäin... Kuumimmassa nelkkuerässä pitää huudella vapaaehtosia nostajia kun edellisestä erästä nopean vilkasun mukaan 3 nostajaa on samaan aikaan lauteilla veivaamassa rattia.

Toki jos kaverit on senverran nopsajalkasia että hoitaa samalla ajamisen ja nostamisen niin mikäs siinä  :wink:
Katos perhana tännehän oli ilmestynyt erälistoja. Samaa mieltä asiasta eli laittais nelkun erät viileimmästä kuumimpaan.

69
Sunnuntain osalta voi laittaa kommentteja aikatauluun liittyen. Nyt aikataulu on tehty todella tiiviiksi ja se tarkoittaa, että palkintojenjako on suhteellisen aikaisin. Jos aikataulu on liian tiukka kahden luokan (tai yhden) kuskeille, niin laitetaan hiukan enemmän aikaa eräkierrosten väliin.

70
Tässä ohjeistusta huomisen ja lauantai-illan vapaaseen harjoitteluun.

71
Radasta on ehkä kolmasosa matotettu (pääsuora ja sitä seuraava mutkayhdistelmä). Eilen ei ollut pitoa riittävästi keskimoottorille, mutta se paranee tämän ja huomisen aikana. Luulisin, että taka- ja keskimoottorisen ero viikonloppuna on aika pieni.

72
Kilpailijoiden kanava / Vs: Testlogger.info
« : 11.02.14 - klo: 10.29 »
Nyt olisi uutta versiota tarjolla ja tässä pientä yhteenvetoa muutoksista:
  • Mylaps ja MyRCM tuonti on automatisoitu ja tehty suoraviivasemmaksi
  • Kaaviot ovat uusittu. Paljon uusia parametrejä kaavioihin ja nyt pystyy itse valitsemaan mitä haluaa nähdä
  • Muistio toiminnallisuus. Nyt voi tehdä omia muistikirjoja.
  • Stream parannuksia. Esim RedRC ja LiveRC uutiset saa nyt streamiin näkyviin.
  • Säätiedot automaattisesti. Testlogger hakee säätiedot automaattisesti ulkoradoille.
  • Käyttöliittymä parannuksia
  • Kirjautuminen joko sähköpostiosoitteella tai käyttäjätunnuksella
  • Iso kasa bugikorjauksia
Kaikki muutokset löytyvät täältä http://wiki.testlogger.info/doku.php?id=release_notes ja palveluhan löytyy osoitteesta http://testlogger.info. Kaikki kommentit ja palautteet otetaan mielellään vastaan :)

Wikiä ei ole vielä päivitetty uuden version mukaiseksi, mutta viimeistään ens viikolla pitäis olla päivitettynä.

74
Moro!

Vielä siitä ratamajoituksesta. Onko se teidän rata mihin voi majoittua helvetin pölyinen (ja kylmähkö paikka)  paikka kuten rc-sisäradat tuppaa ajoittain olemaan  :wink:
Jos on, empä kehtaa sitten ratamajoitusta ottaa vastaan
Paikka on kyllä ihan siisti ja lämmin. Kyseinen paikka on ollut verotoimiston ja suunnittelutoimiston käytössä aiemmin.

75
Tilan koko on 35x20 metriä, josta radalle lohkaistaan noin 32 x 15 metriä. Tarkat mitat saadaan maanantaina, kun päästään rakentamaan rataa. Radan leveys tulee vaihtelemaan 2,5 metrin ja 3 metrin välillä.

Hyndiä ei ole vielä juurikaan mietitty, että tupla-tupla yhdistelmälle ehdoton ehkä ;) Tarkoitus ei ole tehdä temppurataa, vaan enemmän kilvanajoa suosiva profiili.

76
Ensimmäinen versio rataprofiilistakin on piirettynä. Katsotaan, että montako kertaa menee vielä uusiksi  :azn:

77
Moro!

Mites se edukkaampi majoitus? Tarkoittaako se tällä kertaa majoitusta vanhalla radallanne lattialla ja patjalla pötkötellen?
Eiköhän meidän nykyiselle radalla pääse punkkaamaan. Patja pitää ottaa mukaan. Sieltä löytyy kyllä keittiö, suihkut ja sauna.

Vielä mahtuu mukaan eli ilmoittautumisia vaan tulemaan!

78
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vaasan UA / RC-jaosto
« : 05.02.14 - klo: 08.25 »
Miten tällä viikolla radalle pääsis ajamaan?
Niin ja eli kaikki 1/10 sähköautot sallittua? Olisin slashhilla tulossa.
Ainakin torstain viikkokisojen aikaan on porukkaa paikalla. Jos ei kisaan osallistu, niin erien välissä voi kyllä ajaa.

79
Eiköhän ilmot pian ala riittämään. Toki lisää otetaan vastaan, että ei ihan niin paljon tehdä persnettoa :) Varikollehan mahtuu noin 100 kuskia eli tilaa on. Huomenna varmaankin Jaakko vahvistaa kilpailupaikan.

80
Moi

Muutaman kysymyksen olisin heittänyt ilmoille. Millä perusteella WJ kisapaikat jaetaan? Onko hakevalla seuralla/kerholla oltava jokin paikka näyttää missä näitä kisoja ajetaan? Ei millään pahalla mitään tai ketään kohtaan mutta kisojen "arpominen" että pidetäänkö niitä vai ei?Tuleeko tarpeeksi porukkaa?Kannattaako järjestää? Rupee korpee oikeesti..On pieniä ja isoja paikkakuntia joilla on rata valmiina kisojen järkkäämiseen.!!??Ja jos huhu puheet pitävät paikkansa niin kukaan kerho/seura ei saisi järjestää kuin 1kisat talven aikan(WJ/SC).? Mikäs tää tämmönen sääntö on??Olis varmaan tähänkin sarjaan aika laittaa sellainen "sääntö" että on se rata valmiina ennen kuin hakee kisoja.(Paikan koko esim,min 15x20m.) Eikö tuo asia ole myös näin Maastosarjan/SM-kisojen osalta?
 
P.S. Ajetaan kaikki kisat sitten Helsinki/Turku/Joensuu/Nokia paikkakunnilla joissa on todella hyvät radat jo valmiina. Jää vaan toi hiton arpominen pois!!!
Loistavaa, että meillä on vapaaehtoisia tekijöitä tiedossa Suomen pienoisautoilulle. Sähköcrossin luokkayhteyshenkilön paikalle onkin kaivattu tekijää. Välillä kannattaa kuitenkin miettiä kahteen kertaan ennen kuin kirjoittaa.

Olettevasti tässä otetaan kantaa muun muassa Vaasan osakilpailuun. Kun kisapaikkoja on kyselty, niin suunnitelmissa on ollut treenipaikka, joka soveltuu myös WJ:lle. No, valitettavasti homma ei mennyt niin kuin Strömsössä ja paikka on oleellisesti pienempi (rata on 20m x 10 m). Kisalle on kuitenkin olemassa lähes täydellinen paikka, mutta vuokra on kuukaudeksi 2500 euroa. Pienen tappionkin kanssa voimme elää, kunhan kisat saadaan järkättyä tasokkaasti ja siten kisapaikka on jo ollut varattuna. Saadaan siitä kuitenkin kunnon treenibaana kolmeksi viikoksi kisojen jälkeen. Jos ilmoittautumisia molemmille päiville on noin 1/3 normaalista määrästä ja puolet budjetoidusta, niin ei vaan talous kestä järkätä noin kalliissa paikassa. Siten joudumme harkitsemaan halvempaa (ja pienempää) sijaintia. Onko oikeasta liikaa vaadittu porukalta ilmoittautua ajoissa eikä aina viimeisellä minuutilla tai mielellään takarajan umpeuduttua?

En ota kantaa miksi Joensuu ei ole kalenterissa, koska en niissä keskusteluissa ole ollut mukana. Itselle ei olisi ollut mikään ongelma lähteä Joensuuhun.

81
IFMAR on päättänyt siirtää 1/12 MM-kisat asfaltilta matolle. Tässä IFMAR:n tiedote asiasta http://ifmar.org/pdf/electric/breaking_news.pdf

82
Löytyisikö opiskelijaystävällisempää hintaa omaavaa majoitusta Vaasasta esimerkiksi matkustajakotia joka olisi auki talviaikaan?
Katselin tuossa jo alustavasti. Löytyi sellainen kuin Matkustajakoti Olo mutta heillä ei ole internetsivuja.
En tiedä onko tuo Olo enää toiminnassa. Huonosti noita halvempia vaihtoehtoja löytyy. Yksi vaihtoehto on ottaa Omenasta huone isommalla porukalla. Mietitään myös vaihtoehtoa, että vois majoittua meidän nykyisellä sisäradalla (ei siis kisapaikka).

84
Lista on nyt päivitetty ja vielä on pari tuntia aikaa ilmoittautua, jos nimi puuttuu listasta.

85
Ilmoittautuneet tähän mennessä:

   * Jussi Luopajärvi
   * Ari-Pekka Kyykkä
   * Jaakko Huhmarsalo
   * Sami Salmela
   * Karri Salmela
   * Mikko Luopajärvi
   * Kalle Lehto
   * Tomi Mairue
   * Tommi Torikka
   * Joona Haatanen
   * Henry Salmén
   * Valtteri Eklund
   * Lari Jäppinen
   * Petri Ström
   * Viljami Kutvonen
   * Jarmo Halme
   * Jani Hovi
   * Markku Honkanen (M4-10)
   * Jukka Häkämies (M2-10)
   * Ari Heinonen
   * Antti Silvennoinen
   * Joseph Quagraine
   * Oskari Mäki
   * Matti Korvenmaa

86
Ensi kesän sähköcrossin EM-kisoihin on nyt arvokisapaikkojen haku päällä. Maakohtaiset paikkamäärät päätetään EFRA-kokouksessa syksyllä. EM:t ajetaan Ruotsissa ja päivämäärät selviävät myöhemmin.

Sitovat ilmoittautumiset halukkuudesta lähteä EM-kisoihin tulee toimittaa minulle 1.11.2012 mennessä sähköpostilla osoitteeseen jussi.luopajarvi (at) vaasanua.net - muista ilmoittaa jos haet vain toiseen luokkaan

Ilmoittautumalla nyt sitoutuu myös maksamaan helmikuussa kisamaksun. Jos jättää paikkansa käyttämättä ja korvaavaa kuljettajaa ei löydy niin maksua ei saa takaisin. Kansainvälisessä kilpailussa tarvitset lisäksi EFRA-lisenssin. Kansallinen lisenssi hyllytetään, jos ei maksa kilpailumaksua.

Lajiryhmä päättää kisoihin lähtijät luokkayhteyshenkilön tekemän esityksen perusteella lopullisten paikkamäärien selvittyä.

87
Tota sadetta ei pressut pidä. Vettä tulee kerralla ihan kunnolla kun tulee.
Vaasassa tuli vielä pari pykälää enemmän vettä lauantaina neljännen eräkierroksen jälkeen. Silti rata oli ajokunnossa sunnuntaina. Nyt rata saadaan ajokuntoon hyvällä säkällä perjantain nelkkutreeneihin.

88
Oma ehdotus olisi 7 min kaikkiin luokkiin, mutta onko se liian pitkä? Mun puolesta viimeinen harjoitus voidaan ajaa finaalien pituisena.

89
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 19.08.13 - klo: 14.26 »
Löytyykö M2-10 luokan kuskeista sitoutuneita vetäjiä S2-10 luokalle?
Jos ei on tämä keskustelu turhaa taas kerran.
Ei tälle luokalle kannata etsiä erillistä vetäjää. Tämä luokka kuluu sähköcrossin alle ja siten tulevalle luokkayhteyshenkilölle. Stanut on määritelty myös lajiryhmän strategiaan jo alkuvuodesta, joten tämä luokka on suunnitelmissa joka tapauksessa. Luokan muoto on auki ja siihen tämä keskustelu on antanut hyvin pohjaa.

Ennen kuin joku kysyy tästä lajiryhmän strategiasta, niin se tulee julkiseksi ja kaikkien tutkittavaksi. Ei kuitenkaan puututa tässä topicissa siihen vaan keskitytään stanucrossiin.

90
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 18.08.13 - klo: 18.21 »
Ai niin... Näköjään sähköcrossin puolesta halutaan tehdä asioita ja tässä olisi loistava paikka päästä kehittämään crossiluokkia http://rc10.fi/index.php?topic=74032.0

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 23