Iloisesti kulki tuolla 55 hammastuksella eli 36/19 tuo pidempi välitys, joka toi aavistuksen vielä nopeutta lisää.
Testailin tuota tuolla Ossin
15 LD (LayDown) moottorilla, joka - täytyy sanoa - on kyllä erittäin mielenkiintoinen härveli. Käy todella hyvin ja tasaisesti ja ihme kyllä ei nyt mitenkään valtavasti jää tuosta Novasta, vaikka luvuissa ei pääse lähellekään. Ehkä johtuu tuosta hammastuksestakin.
Koska motti on poikittain eikä pystyssä, on CG todella alhaalla ja sen kyllä huomaa menossa.. bensatankki on korkeammalla kuin moottori!
Sinänsä aika veikeä auto tuo Superi, kun motteja on tarjolla vaikka minkälaisia, onkohan tää mulla jo kuudes erilainen.. vakio GS15R, FS26S-C nelari, O.S. 15CV-Hyper, O.S. RX, NovaRossi RS12T5 ja viimeisenä tää O.S. 15LD, joka on kyllä enemmänkin pala R/C historiaa niin kuin tää Superikin alkaa olla.. :mrgreen: Vaikka ei siinä mitään, kestävämpää autoa saa hakea. Eilenkin ajoin sellaset lennot kaivonkannesta, mutta ilman mitään tappioita onneksi.
Kunhan saan tohon vielä ton HPI:n bemari LMR korin alla, niin autosta tulee luultavasti erinomainen rata-auto Tattarille. Nova setuppi sopii erittäin nopeana tuonne parkkiskisoihin, mutta radalla tää LD setuppi voi purra erittäin hyvin.. toivottavasti ehtii vielä ennen talvea ajaa koeajot Tattarilla. Bonuksena LD:ssä on ettei tietyt osat (kuten spur gearit) kulu ihan niin nopeesti kuin tuolla Novalla joka pistää kaikki palaset todella koville (myös kuskin).
Tässä kuva vielä tuosta Ossin LD:stä jos jotakuta kiiinnostaa tämäkin ihme (paan autosta kuvia kun jaksan ottaa):