Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta  (Luettu 318878 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Anapoli

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1590 : 08.10.04 - klo: 19.32 »
Noih...nyt on mullaki mini-Z:ta. Alko vaan iskää lapsettaan ja ajo akut tyhjiks nii on nyt latauksessa. On vaan jonkin verran käytön jälkiä vaikka ei oo paljoo ajettu.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1591 : 08.10.04 - klo: 20.11 »
Älä huoli! Auto hajoaa käsiin hyvin nopeasti :mrgreen: Kolmen päivän ajon jälkeen autoni oli siinä jamassa ettei vieläkään ole kunnossa. Pitäisi hankkia kokonaan uusi osa. Sama homma on m@ssella. Kehoitan erityistä varovaisuutta auton käsittelyssä ja ajamisessa, se EI kestä sitä mitä niillä videoissa tehdään, ainakaan peruskalustolla. Näin pikku vinkki aloittelioille :wink:

Poissa Anapoli

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1592 : 08.10.04 - klo: 21.22 »
Harmi vaam kun kaupan mukana ei tullu sopivan kokosia työkaluja, että olis saanu pyörän mutterin auki. Onhan siinä hiilikuitu h-plate ja sitte parempi diffi.

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1593 : 08.10.04 - klo: 22.04 »
Kaikille yhteinen vinkki vielä näin vaikka onkin varmaan jo suhteellisen päivänselvä asia, mutta ilman koria ei sitten todellakaan kannata kurvailla. Nimimerk. Toisen puolen eturipustukset irtikolaroinut.

Turbo + X-Speed combolla paukautin vahingossa ovenkarmiin ja siihen jäi toisen puolen eturipustukset. ^_^
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa Anapoli

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1594 : 10.10.04 - klo: 18.24 »
Eka osa hajos mun käytössä. :(  Sielt katkes sellane osa joka pitää moottoria kiinni. Mut seki on jo liimauksessa, pitää tilata kyl uus ku ei varmaan kauaa kestä.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1595 : 10.10.04 - klo: 18.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Anapoli"
Eka osa hajos mun käytössä. :(  Sielt katkes sellane osa joka pitää moottoria kiinni. Mut seki on jo liimauksessa, pitää tilata kyl uus ku ei varmaan kauaa kestä.


Mulla on nyt 2 osaa jo liimattu useampaan kertaan ja kyllä ne jonkin aikaa aina kestää...  :mrgreen:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1596 : 11.10.04 - klo: 21.17 »
Uusi ihana kuori zetaan.
Melkoinen peto radalla pienten olohuonesudittelujen perusteella.
 8)

http://koti.mbnet.fi/tomsson/Z/350z.jpg
allekiroitus

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1597 : 11.10.04 - klo: 21.32 »
E-P-I-S-T-Ä


Noin juuri kirjoitetaan sana joka on tosi asia, meinaankun en saa ostaa mini-z:taa  :(

Poissa Anapoli

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1598 : 11.10.04 - klo: 23.27 »
Komee koppa!!! Mun pitäs kans hankkia jostain subarun kori, ku on tuo vanha jo nii naarmuinen. Edellinen käyttäjä on naarmutellu oikeen urakalla... :mrgreen:

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1599 : 12.10.04 - klo: 12.37 »
Anapoli, Jos se on se punainen F40-koppa ni son minun vanha ja se taisi olla toinen kori mikä minulla oli eli käytössä ollut kuin mikäkin.  :wink:
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1600 : 14.10.04 - klo: 20.49 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
E-P-I-S-T-Ä


Noin juuri kirjoitetaan sana joka on tosi asia, meinaankun en saa ostaa mini-z:taa  :(

Miksi et?
Are you sure?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1601 : 14.10.04 - klo: 21.48 »
Kun minulle ostettiin niinkin kallis auto kuin savage. Mini-z tan voisin ostaa omillanikin säästöillä jos saisin

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1602 : 15.10.04 - klo: 10.18 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Kun minulle ostettiin niinkin kallis auto kuin savage. Mini-z tan voisin ostaa omillanikin säästöillä jos saisin


Viittaako sun allekirjotukses tohon asiaan????  :mrgreen:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1603 : 15.10.04 - klo: 10.41 »
En jaksanu penkoa josko vastaus tähänkin kysymykseen jo ois niin kysyn nyt tässä.

Eli onko Mini-Zetaan saatavilla kireempää konetta kuin tuo oma viripannu? Vai oiskohan tohon moottoriin mahdollista saada kuulalaakerit? Tarttis olla sitä vääntöö enemmän kun ei oikein toi monsteri oo paikaltaan lähtiessä tarpeeks pirtsakka.
Kuulalaakerit tossa virimotissa vois tietty auttaa jonkunverran asiaa, jos siihen vaan saa semmosia.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1604 : 15.10.04 - klo: 10.46 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
En jaksanu penkoa josko vastaus tähänkin kysymykseen jo ois niin kysyn nyt tässä.

Eli onko Mini-Zetaan saatavilla kireempää konetta kuin tuo oma viripannu? Vai oiskohan tohon moottoriin mahdollista saada kuulalaakerit? Tarttis olla sitä vääntöö enemmän kun ei oikein toi monsteri oo paikaltaan lähtiessä tarpeeks pirtsakka.
Kuulalaakerit tossa virimotissa vois tietty auttaa jonkunverran asiaa, jos siihen vaan saa semmosia.


Kyllän Integy ainakin tekee mini-zetoihin moottoreita, taisi olla medasecin sivuilla 15 euroa kappale.
Voihan ne vähän pirteämpiä olla kun kyoshon omat koneet.
Ja kyllä minun monsteri paikaltaan lähtee ihan tarpeeksi kovaa....

Edit: Linkki sivuille
http://www.medasec.com/do?action=group&id=50
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1605 : 15.10.04 - klo: 10.58 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
En jaksanu penkoa josko vastaus tähänkin kysymykseen jo ois niin kysyn nyt tässä.

Eli onko Mini-Zetaan saatavilla kireempää konetta kuin tuo oma viripannu? Vai oiskohan tohon moottoriin mahdollista saada kuulalaakerit? Tarttis olla sitä vääntöö enemmän kun ei oikein toi monsteri oo paikaltaan lähtiessä tarpeeks pirtsakka.
Kuulalaakerit tossa virimotissa vois tietty auttaa jonkunverran asiaa, jos siihen vaan saa semmosia.


Kyllän Integy ainakin tekee mini-zetoihin moottoreita, taisi olla medasecin sivuilla 15 euroa kappale.
Voihan ne vähän pirteämpiä olla kun kyoshon omat koneet.
Ja kyllä minun monsteri paikaltaan lähtee ihan tarpeeksi kovaa....

Edit: Linkki sivuille
http://www.medasec.com/do?action=group&id=50


Kiits vastauksesta.
Mutkun tarttis lähtee vielä tykimmin niin ois vielä hauskempaa. :twisted:
Mulla on siis toi Limited versio jossa on se oma viripannu ja kuulalaanerit ym.
Kun sais sen lähtemään silleen että keulis jo paikaltaan lähtiessä niin sit vasta rupeis riittämään.
Vielä kun ton Medasecin sivut toimis niin pääsis ihmettelemään.

Ps: mulla oli joskus nakkisodan aikaan Maruin jeeppi johon laitoin ERP:n kisa pannun (12x2) jolla se romu irtaantu paikaltaan keula pystyssä ja keuli melkein koko urheilu kentän päästä päähän. Se oli kivaa. Varsinkin kun kaverilla oli saman lainen. Oli mahtavaa ajaa kisaa kun se oli oikeesti vaikee pitää se auto lapasessa.

EDIT: Tietysti just kun pääsin sanomaan että ei sivut oo toiminu pitkään aikaan niin rupee heti toimimaan.


Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1607 : 15.10.04 - klo: 12.07 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Kun sais sen lähtemään silleen että keulis jo paikaltaan lähtiessä niin sit vasta rupeis riittämään.
Vielä kun ton Medasecin sivut toimis niin pääsis ihmettelemään.


Vai paikaltaan pitäis keulia? Eikös se turtlen overlandi keulinut paikaltaan täysillä akuilla? Ja varmaan siitä moottorista tehoa löytyy... Mulla lähtee auto käsistä vakiomotillakin....  :mrgreen:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1608 : 15.10.04 - klo: 12.14 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Kun sais sen lähtemään silleen että keulis jo paikaltaan lähtiessä niin sit vasta rupeis riittämään.
Vielä kun ton Medasecin sivut toimis niin pääsis ihmettelemään.


Vai paikaltaan pitäis keulia? Eikös se turtlen overlandi keulinut paikaltaan täysillä akuilla? Ja varmaan siitä moottorista tehoa löytyy... Mulla lähtee auto käsistä vakiomotillakin....  :mrgreen:


Kyllä pitäis. 8)  Paras ois jos nostais vauhdissakin keulaa, mutta se taitaa kyllä olla täysin turha haave tällä autolla.

Overland onkin eri renkailla, eli on välitys erilainen.

Mulla ei lähe räpylästä edes tolla Kyöstin viripannulla, mutta kuten on jo selväksi tullut niin taitaa olla mulla useita vuosia enemmän kokemusta ajamisesta.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1609 : 15.10.04 - klo: 12.24 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Kun sais sen lähtemään silleen että keulis jo paikaltaan lähtiessä niin sit vasta rupeis riittämään.
Vielä kun ton Medasecin sivut toimis niin pääsis ihmettelemään.


Vai paikaltaan pitäis keulia? Eikös se turtlen overlandi keulinut paikaltaan täysillä akuilla? Ja varmaan siitä moottorista tehoa löytyy... Mulla lähtee auto käsistä vakiomotillakin....  :mrgreen:


Kyllä pitäis. 8)  Paras ois jos nostais vauhdissakin keulaa, mutta se taitaa kyllä olla täysin turha haave tällä autolla.

Overland onkin eri renkailla, eli on välitys erilainen.

Mulla ei lähe räpylästä edes tolla Kyöstin viripannulla, mutta kuten on jo selväksi tullut niin taitaa olla mulla useita vuosia enemmän kokemusta ajamisesta.


Poimin tuolta turtlen myynti ilmoituksesta:
- X-speed armature + ball bearing can + neo magneetit

Turtle varmaan tietään enemmän tuosta viritysmoottorisysteemistä.

Ja sulla on tosi paljon enemmän kokemusta ajamisesta kun mulla.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1610 : 15.10.04 - klo: 12.34 »
Joskohan Turtle ottais osaa tähän keskusteluun?

Tai tietysti kuka tahansa jolla ois tiedossa helppoa viritystä.
Tarttis saada toi auto lentämään. :twisted:  :twisted:

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1611 : 15.10.04 - klo: 13.10 »
Tehokkaampia moottoreita on olemassa n. miljoona erilaista... :D

Ongelma on siinä, ettei Mini-Z PCB-board kestä vakiona kuin X-speedin tai vastaavan moottorin.. Eli jos x-speed/vastaava ei riitä, niin sitten pitää PCB-board päivittää, joko FET-upgradella tai ulkoisella turbolla..

Omassa Overlandinssa oli 2x4 FET-upgrade, joka antoi kivasti lisäpotkua ja vääntöä, joten auto keuli helposti X-speedin ankkurilla ja neo-magneeteilla.. tietysti kun oli vielä suht. isot renkaat ja painopiste melko ylhäällä se auttoi myös asiaa...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1612 : 15.10.04 - klo: 13.15 »
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
Tehokkaampia moottoreita on olemassa n. miljoona erilaista... :D

Ongelma on siinä, ettei Mini-Z PCB-board kestä vakiona kuin X-speedin tai vastaavan moottorin.. Eli jos x-speed/vastaava ei riitä, niin sitten pitää PCB-board päivittää, joko FET-upgradella tai ulkoisella turbolla..

Omassa Overlandinssa oli 2x4 FET-upgrade, joka antoi kivasti lisäpotkua ja vääntöä, joten auto keuli helposti X-speedin ankkurilla ja neo-magneeteilla.. tietysti kun oli vielä suht. isot renkaat ja painopiste melko ylhäällä se auttoi myös asiaa...


Jaahas jaahas.
Toi FET-upgrade rupes kiinnostamaan.
Kuinkas se käytännössä tapahtuu ja mitä kaikkea tarviin?

Siis oliks sulla toi x-speed ankkuri jossain toisessa kuoressa vai mit ihm?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1613 : 18.10.04 - klo: 17.59 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
Tehokkaampia moottoreita on olemassa n. miljoona erilaista... :D

Ongelma on siinä, ettei Mini-Z PCB-board kestä vakiona kuin X-speedin tai vastaavan moottorin.. Eli jos x-speed/vastaava ei riitä, niin sitten pitää PCB-board päivittää, joko FET-upgradella tai ulkoisella turbolla..

Omassa Overlandinssa oli 2x4 FET-upgrade, joka antoi kivasti lisäpotkua ja vääntöä, joten auto keuli helposti X-speedin ankkurilla ja neo-magneeteilla.. tietysti kun oli vielä suht. isot renkaat ja painopiste melko ylhäällä se auttoi myös asiaa...


Jaahas jaahas.
Toi FET-upgrade rupes kiinnostamaan.
Kuinkas se käytännössä tapahtuu ja mitä kaikkea tarviin?

Siis oliks sulla toi x-speed ankkuri jossain toisessa kuoressa vai mit ihm?


Huhuu... Turtlee!!!

Sit tuli vielä mieleen että onko jollain hyvää ideaa saada noi öljyiskarit tiiviiks? Ei huvittais jokatoinen päivä olla täyttämässä kun on puolet tullu pihalle.

Poissa lake

  • Tulokas
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1614 : 19.10.04 - klo: 09.07 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
Tehokkaampia moottoreita on olemassa n. miljoona erilaista... :D

Ongelma on siinä, ettei Mini-Z PCB-board kestä vakiona kuin X-speedin tai vastaavan moottorin.. Eli jos x-speed/vastaava ei riitä, niin sitten pitää PCB-board päivittää, joko FET-upgradella tai ulkoisella turbolla..

Omassa Overlandinssa oli 2x4 FET-upgrade, joka antoi kivasti lisäpotkua ja vääntöä, joten auto keuli helposti X-speedin ankkurilla ja neo-magneeteilla.. tietysti kun oli vielä suht. isot renkaat ja painopiste melko ylhäällä se auttoi myös asiaa...


Jaahas jaahas.
Toi FET-upgrade rupes kiinnostamaan.
Kuinkas se käytännössä tapahtuu ja mitä kaikkea tarviin?

Siis oliks sulla toi x-speed ankkuri jossain toisessa kuoressa vai mit ihm?


Huhuu... Turtlee!!!

Sit tuli vielä mieleen että onko jollain hyvää ideaa saada noi öljyiskarit tiiviiks? Ei huvittais jokatoinen päivä olla täyttämässä kun on puolet tullu pihalle.


Laitoithan ne mustat tivarit sisään? Mulla ei ole ollut noissa mitään ongelmia

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1615 : 19.10.04 - klo: 09.25 »
Kjulla laitoin.
Kai ne sit pitää vääntää tiukempaan kiinni jos auttais, vaikka on ne ihan hyvin kiristetty.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1616 : 19.10.04 - klo: 09.26 »
EDIT: Sivusto heitti jotain errorii niin kirjotin kahteen kertaan.

Poissa Hamis

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1617 : 19.10.04 - klo: 18.28 »
Käykö MR02:sen korit MR01:seen???

BMW M3 kori näyttäis olevan vaan 02 alustalle. Saiskohan sen 01?

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1618 : 20.10.04 - klo: 14.37 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Jaahas jaahas.
Toi FET-upgrade rupes kiinnostamaan.
Kuinkas se käytännössä tapahtuu ja mitä kaikkea tarviin?

Siis oliks sulla toi x-speed ankkuri jossain toisessa kuoressa vai mit ihm?


Joo, nämä moottorit saa kasattua ihan helposti itse... eli käy vaikka rcmart.com : ssa katsomassa mitä kaikkia moottorin komponentteja on myytävänä. (Hiilet, "kuoret"+laakerit, magneetit, ankkuri...)

FET päivitystä en jaksa tarkemmin selostaa... lyhyesti; Zetan PCB:n Fetit korvataan paremmilla Feteillä, jotta PCB kestäisi tiukempia koneita ilman, että se kärvähtää. Nuo on aika hankala juottaa itse.. Netistä löytyy paljon lisää tietoa:

Esim. mini-zracer.com -> forum -> search: "FET upgrade"

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1619 : 11.11.04 - klo: 18.33 »
Jos joku haluaa "tosissaan" lähteä kilpailemaan mini-zetalla niin olisi tämmöinen mini-z cup :o
Kuuluisiko tämä nyt sitten kilpailut osioon vai minne, mutta tänne nyt kuitenkin laitoin.
edit: varmaan parempi näin.